رواية صفقة ثم عشق الفصل الحادي عشر والثاني عشر

الصفحة الرئيسية

رواية صفقة ثم عشق الحادي عشر والفصل الثاني عشر بقلم مريم جلال

رواية صفقة ثم عشق كاملة

رواية صفقة ثم عشق الفصل الحادي عشر 11

وصلو عند بيت سلمي وكلهم طلعو وكانت عشق ساكته مش بتتكلم خالص وزين كان حاسس بيها وبزعلها
دخلو عند بيت سلمي ومامت سلمي استقبلتهم وقعدو ف الصاله
مامت مروان:طبعا انتي عارفه سبب اننا هنا ليه
مامت سلمي:ااه عارفه
مامت مروان:ندخل ف الموضوع مروان ابني شاف بنتك مرتين حبها وحبينا ندخل البيت من بابه مروان ابني شريك زين ف شركات السيوفي اكيد حضرتك سمعتي عنها ابني راجل يعتمد عليه مش عشان ابني لاء والله بس انا عارفه انا بقولك ايه 
مامت سلمي:انا شايفه مروان ابني راجل بردو وسمعت عنه اكيد انا موافقه بس سلمي هي الي تقول مش انا
مامت مروان:اكيد بس انا عايزة اشوف عروستي
مامت سلمي:اكيد طبعا نادت مامت سلمي علي سلمي وجات عشق كانت معاها جوه
دخلت سلمي بشربات ف اديها وسلمت علي الكل
مامت مروان بإبتسامه:بسم الله ما شاء الله يا زين ما اخترت يا ابني والله جميله أوي ما شاء الله
سلمي بخجل:مرسي يا طنط
مامت مروان:نسبهم مع بعض شويه
كلهم قامو وسابوهم لوحدهم
مروان:مبسوطه يا سلمي
سلمي بصتله بخجل ومردتش
مروان:مترديش بس انا عايز اقولك انا بحبك جدا ونفسي تكوني مراتي جدا وطبعا الموفقه ف ايدك انا قد زين ف السن وعندي 29 سنه
سلمي بخجل:الي فيه الخير ربنا يقدمه انا هصلي استخارة وهرد عليك
مروان:ماشي ونسبهم مع بعض ونروح لزين الي أخد عشق وقفو ف البلكونه
زين:مالك يا عشق ساكته ليه
عشق:مفيش هتكلم أقول ايه
زين:ماشي يا عشق عشان دة مش وقت كلام لما نروح
عشق بشرود:ان شاء الله انا هروح لطنط وسابته ومشت
وهو اتخنق ووقف يبص من البلكونه ودخل مروان ليه
مروان بمرح:انت فاكرها بلكونه امك يلا هنروح
زين:يلا
مروان بجديه:مالك يا زين
زين:عشق لما ماما قالت عرفت تتجوز المرادي عشق عرفت اني كنت متجوز قبل كدة وساكته ومش بتتكلم معايا 
مروان:عندها حق يا زين لما تعرف ان جوزها كان متجوز قبل كدة وهي اخر من تعلم اكيد هاتزعل احكيلها يا زين بقي وخلص
زين:ما انا لازم احكيلها حقها لازم تعرف
مروان:صح كدة يلا عشان نمشي
زين:يلا
ركب زين العربيه وجنبه عشق مش بتتكلم بردو وفضلو كدة لحد ما وصلو البيت دخلت عشق بسكات وطلعت الاوضه دخلت الحمام غيرت هدومها وريحت علي السرير
زين:عشق مش بتتكلمي معايا ليه مش انا قولتلك لما ابقا جاهز هبقي احكيلك
عشق:بس تطلع متجوز وانا معرفش دة وجعني طب قولي لكن متحكيش
زين:عندك حق تزعلي بس انا جاهز احكي
عشق:انا سمعاك
زين قعد قدامها واتنهد:الحكايه بدأت وانا ف كليه كانت بنت عمي وكانت عايشه معانا عشان عمي كان بيسافر كتير وكانت مامتها متوفيه اتعلقت بيها وكنت اكبر منها ب 5سنين حبينا بعض سنتين ولما اتخرجت وعملت شركات السيوفي اتجوزتها اتغيرت وانا كنت بقول عادي عدي شهر علي جوازنا ومرة كنت ف اجتماع برة مصر وقعدت فيه اسبوع ورجعت بدري وكنت عايز اعملها مفاجأة برجوعي وكدة دخلت البيت لقيته هادي استنتجت انها نايمه طلعت اوضتنا ولما قربت سمعت صوت راجل كدبت وداني ودخلت سكت زين وعنيه دمعت
عشق بهدوء:كمل يا زين
زين كمل:دخلت لقيتها مع ابن خالتها ف اوضة نومنا
اتخضت لما شافتني وقعدت تقولي ان هو شربها حاجه انا محستش بنفسي غير وانا بضربها وبضربه وطلعتهم بره بمنظهرهم دة وقفلت الباب ف وشهم الموضوع دة عدي عليه 3سنين من ساعتها وانا بكره صنف الستات كلهم
عشق كانت بتعيط زين افتكر انها بتعيط علي الي حصله
عشق ايوة كانت بتعيط علي الي حصله لكن كانت بتعيط علي انها عمرها ما هتوصل لحبه زيها ابدا وافتكرت انو لسه بيحبها وان الحب الاول مش بيتنسي بسهوله
زين اخدها ف حضنه:اهدي يا عشق عشان خاطري
عشق بعدت عنه ومسحت دموعها:انا مش زعلانه خلاص احنا صحاب وكلها 6 شهور ونتطلق 
زين:انتي عايزة تطلقي
عشق:انت قولت بتكره كل الستات
زين:ما عدا انتي
عشق:ماشي انا عايزة انام
زين استغرب:ماشي تصبحي علي خير
عشق بتعب:وانت من أهله ونامت علي حرف السرير وهو نام علي الجنب التاني وكان مستغرب ردة فعلها ولحد ما نام هو كمان
وصحو تاني يوم زين صحي ملقاش عشق جنبه اخد شاور ولبس ونزل لقاها عامله الفطار ومجهزاه
زين:ايه الروايح الحلوة دي
عشق ببرود:بالهنا والشفا
زين أكل ومشي وهو مستغرب تعاملها معاه
عند عشق
عشق قاعدة تعيط:ايه يا عشق كنتي مستنياه يقولك بحبك هو اكيد مش بيحبك اكيد لسه بيحبها و مشتقلها واكيد لو روجعت هينسي ويسامحها عشان كدة متسبيش قلبك يتعلق بيه اكتر من كدة
قاطعها رن تليفونها برقم سلمي
عشق بصوت باكي:ايوة يا سلمي
سلمي:انا وافقت علي مروان
عشق:الف مبروك يا حببتي ربنا يتتملك علي خير
سلمي:صوتك معيط مالك
عشق:مغيش
سلمي:قولي يلا
عشق عيطت:وحكتلها كل حاجه طلع كان متجوز اكيد مش هيحبني اكيد مش هوصل لقلبه اكيد
سلمي:انتي بتحبيه يا عشق
عشق:ايوة حبيته اعمل ايه الوحيد الي عاملني حلو اعمل ايه
سلمي:يمكن يكون بيحبك يا عشق
عشق:يا سلمي بقولك كان بيعيط وهو بيحكي اكيد لسه بيحبها مشتقلها اكيد
سلمي:ربنا يعدل الحال يا عشق انا حاسه انو بيحبك
عشق:انسي يا سلمي هنتطلق بعد 6 شهور وهرجع تاني لحياتي القديمه
قفلت عشق مع سلمي وعشق قعدت تعيط وتقول انها مش مكتوب عليها تعيش مع الي بتحبهم او تعيش مبسوطه

رواية صفقة ثم عشق الفصل الثاني عشر 12

راح زين المكتب بتاعه وهو بيفكر ليه عشق اتغيرت وبقت تتكلم ببرود وحطت حدود بينهم ليه وليه بقت تقول انها كلها 6 شهور ويطلقوا كان هيتجنن ليه مع ان المفروض انو حكالها الحقيقه المفروض تفرح وتعامله حلو دماغه كانت هتفرقع من التفكير دخل مروان عليه لقاه قاعد سرحان وبيفكر
مروان بمرح:زوزة بقت تحب وتفكر ف عشقها
زين بهدوء:اقعد يا مروان دماغي هتفرقع من التفكير
مروان:مالك يا زين احكيلي
زين:انا حكيت لعشق كل حاجه وحكاله زين كل حاجه وردة فعل عشق
مروان:لما حكيتلها كنت متأثر وبتعيط يا زين
زين:انت عارف اني لما بفتكر بتألم يا مروان واكيد دمعت لما افتكرت الموقف
مروان:انت غبي أوي يا زين لما تحكي لمراتك حاجه قديمه وتبقا موجوع بسببها وبتعيط قدامها هتفهمها بطريقه واحدة
زين بعدم فهم:ايوة هي كانت بتعيط بس اكيد عيطت علي الي حصلي بس بعد كدة قالتلي انها عايزة تنام
مروان:زين هي عيطت ااه عليك لكن مش اوي
زين:مش فاهم
مروان بتنهيدة:زين عشق لما شافتك متأثر وبتعيط افتكرت انك بتعيط علي مراتك او انك لسه بتحبها ومشتقلها وهي فسرت عياطك كدة لانك لحد دلوقتي معترفتش ليها بحبك هي فاكرة انها مش هتعرف توصل لقلبك بالاختصار يا زين هي مفكراك مشتاق لمراتك القديمه ولسه بتحبها
زين بسرحان:مجاش علي بالي خالص كدة يا مروان تصدق عندك حق عشان كانت بتعيط بحزن غريب وحطط بينا حدود كمان
مروان:يا زين عشق حبتك يا زين اعترفلها وعيش حياتك انسي كل حاجه وابدأ من جديد مع عشق ماشي يا زين
زين:عندك حق حاضر المهم بابا جاي بعد يومين خلاص عشان يحضر خطوبتك
مروان:ايوة الخطوبه يوم الخميس الجاي
زين:ربنا يتمملك علي خير
طلع مروان وراح مكتبه ورن علي سلمي
مروان:الو
سلمي:الو
مروان:ازيك يا سلمي عامله ايه
سلمي:بخير الحمدلله انت عامل ايه
مروان:الحمدلله وحشتيني
سلمي اتكسفت ومردتش
مروان بمرح:مترديش بس يوم الخميس هخليكي تردي غصب عنك ااه انا هتفق مع امك هنخليه كتب كتاب وخطوبه واتجوزك لما تخلصي السنه الاخيرة ليكي ف الكليه
سلمي اتكسفت جامد:انا هقفل
مروان:استني علي فكرة انا بحبك مش هتقوليها
سلمي بكسوف:هقولها يوم كتب الكتاب سلام
مروان:اتقل يا جميل سلام
عند عشق
قاعدة عشق ف الصاله لوحدها سرحانه وقاطعها تليفونها وهو بيرن كانت امها
اخدت عشق التليفون بسرعه:الو يا ماما
مامت عشق بدموع:قلب ماما وحشتيني أوي يا حببتي نفسي اشوفك
عشق بدموع:متجيلي يا ماما
مامت عشق:هحاول اتصرف واجيلك يا حببتي هقفل معاكي دلوقتي يا حببتي
عشق:ماشي يا ماما سلام
قفلت عشق التليفون مع امها وقعدت تعيط ان ابوها واخوها معبروهاش ومسألوش فيها
جه الليل وروح زين البيت وهو بيقول لنفسه انو لازم احل الموضوع دة ونعيش عيشه طبيعيه انا بقيت بحبها
ودخل زين البيت لقي عشق بتحط الاكل علي السفرة
زين:انا جيت
عشق ببرود:حمدلله علي السلامه الاكل جاهز
زين:ماشي طلع زين غير هدومه ونزل أتعشو وعشق لمت الاطباق غسلتها ولقت زين قاعد ف الصاله
عشق:زين عايز حاجه
زين:ااه تعالي اقعدي
قعدت عشق جنبه علي الكنبه
زين:عشق مالك حاطه حدود بيني وبينك ليه
عشق:انا محطتش حدود بس احنا متجوزين كدة وهنطلق
زين:انا مش هطلقك يا عشق
عشق بصتله ودمعت وسكتت
زين:عشق صافي مراتي انا مش بحبها ولا اشتقتلها انا مكرهتش قداها ف حياتي ممكن اكون اتعلقت بيها زمان لكن طلعت مكنتش بحبها انا مش زعلان عليها انا زعلان علي انها خانتني لكن هي تولع انا الموقف كان صعب لكن هي مبقتش حاجه ف حياتي خالص انا نستها لكن مش ناسي الموقف والله
عشق حست بفرحه ف قلبها:ليه بتبررلي موقفك انا مالي
زين:لاء يا عشق ليكي ليكي انك مراتي ومن حقك تعرفي اني مش بحبها ولا هشتقلها خالص
عشق بدموع:عادي يا زين كلها 6 شهور وهنتطلق
زين بغضب:مش هطلقك يا عشق
عشق:ليه
زين بغضب:عشان بحبك يا عشق انا لو قارنت حبي ليكي مع حبي لزفته الي كنت متجوزها يبقي عمري ما حبيتها افهمي بقا
عشق بصدمه:ايه
زين قرب منها:يا عشق انا بحبك انا مصدقت قلبي اتفتح واتفتح علي ايدك بتحبيني يا عشق
عشق بدموع:أكدب عليكي لو قولتلك لاء عشان انت الوحيد الي عاملتني حلو بس ايوة بحبك بس اوعي يا زين تكون بتشفق عليا قول عادي انا اتعودت علي كدة والله
زين:والله بحبك جدا تعالي نعيش عادي زي اي اتنين اتجوزو وحبو بعض موافقه يا عشق
عشق:اكيد يا زين موافقه
زين:طب يلا ننام انا نعسان أوي
عشق:زين هي دي كانت اوضتكوا
زين:انا بعت البيت الي كنت قاعد فيه معاها من زمان يا عشق
عشق:تمام يلا ننام 
يتبع الفصل 13 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent