رواية سليم وحور الفصل العشرون والأخير

الصفحة الرئيسية

رواية قطة فى مواجهة الأسد (سليم وحور) الفصل العشرون 20 بقلم ريم.. ملحوظة عند البحث عن الرواية اكتب في جوجل "رواية سليم وحور دليل الروايات" لكي يظهر لك جميع فصول الرواية.

قطة فى مواجهة الأسد الفصل العشرون 20

سليم لما رجع من المالديف والسكرتيرة وقالت ايه أن فيه واحدة عاوزة تقابله ضرورى وسليم استغرب دى هتكون عاوزاه فى ايه بس فى الاخر وافق وقابلها وهى حكت ليه كل حاجة بتحصل لأمه فى قصر السيوفى وسليم رغم أنه بيكرها بس هى فى الاخر أمه وكان محتار يعمل ايه وخاصة بعدالعدواة إلى كبرت بينه وبين السيوفى وبعد ساعة رجع القصر ولسة بيفكر وحكى لحازم وفضلوا بيفكروا ومش عارفين يعملوا ايه 
فى القصر 
حور بحب:سليم حبيبي انتى وحشتنى اوى 
سليم:انتى اكتر ياروحى ايه الجمال ده كله 
حور كانت لابسة هوت شورت وبلوزة كات وكانت رقيقة وجميلة وكانت فرحانة أنها هى وسليم بقوا اخيرا مع بعض 
عدى اسبوع وسليم لسة بيفكر بس مفيش إلا حل واحد أنه يهدد السيوفى بباقى الاسهم ويخليه يعلن إفلاسه وهى دى الطريقة الوحيدة إلى هتخليه بيفرج على أمه 
وفعلا سليم قرر أنه يروح الشركة لسالم 
سالم اول ما عرف أن سليم فى الشركة كان قلقان يكون سليم عرف إلى بيخططله وأنه عاوز بيتقم منه 
وبعد شوية سليم دخل المكتب على سالم
سليم بعمليه:الصفقة إلى انت داخلها لو خسرتها هتكون النهاية وانا بتلفون منى هتخسرها وهتكون أعلنت افلاسك
سالم :المطلوب من الكلام ده 
سليم :عاوز ماجدة هانم الى امى قبل ما تكون مراتك وتكون ورقت طلاقها وصلت القصر بتاع قبل ماتطلع من قصرك 
سالم بعصبية:انت بتهددنى 
سليم بهدوء مريب:اعتبره زى مانت عاوز قدام بالظبط أربعة وعشرين ساعة ورجالتى هتكون عندك فى القصر وهياخدوا امى لاما بالذوق أو بالعافية فكر فيها براحتك كده 
وسليم مشى وسالم فضل يغلى من الغضب وأقسم منه هيتنقم منه
وبعد الوقت ده فعلا سالم افرج على ماجدة وطلب الماذوزن وطلاقها وهى فرحانة أنها اخيرا خلصت من الكابوس ده وخائفة من مواجهة سليم
ماجدة اول لما شافت سليم كانت فرحانة ونفسها تاخده فى حضنها وتعيط وتعتذر على السنين الى فاتت بس سليم عاملها بجفاء واعتذر منها وقام راح ينام وسابها مع حور 
حور:معلش هو اكيد مع الايام هينسنى كل حاجة 
ماجدة بحزن:يارب يابنتى 
حور:تعالى يلا لما اوديكى تروحى اوضتك ترتاحى 
ماجدة قامت مع حور وبعد شوية راحت تنام 
ولما دخلت الاوضة لقت سليم نايم على السرير ودخلت الحمام غيرت ملابسها وجات علشان تنام 
وفجأة سليم أخدها فى حضنه وهى حست بيه أنه زعلان وفضلت تمشى أيدها على ضهره زى ما تكون أمه لحد ماراح فى النوم 
صباح اليوم التالى 
سليم صحى ولقى أمه وحور قاعدين على السفرة ومستنينه علشان يفطروا بس سليم مقعدش يفطر وخرج وقبل ما يتكلم مع حور وحور كانت ناوية تخرج وعاوزة تقوله 
وبعد ساعة حور حاولت كتير تتصل على سليم بس مش بيرد واتصلت على المكتب بتاعه عرفت أنه فى اجتماع مهم 
حور :خلاص ياماما انا هروح ولو مايخلص هرن عليه
ماجدة :ماشى ياحور بس ماتقوليش لسليم انى الى قولتلك على تاريخ عيد ميلاده 
حور بابتسامة:ماشى 
وحور خرجت علشان تعمل لسليم مفاجأة 
فى الشركة 
سليم:حازم اتفقت مع شركة الحراسة علشان حراسة القصر وكمان عاوز حراسة لحور 
حازم :كله تمام وهم هيجوا النهاردة
سليم:اوكى 
سليم بعد ماخلص الاجتماع بيتصل على حور موبايلها مغلق وبعد كده اتصل على القصر انه إلى اتكلمت
سليم بخفاء:لو سمحتى ياماجدة هانم عاوز اكلم مراتى 
ماجدة بحزن :حور راحت مشوار واتصلت عليك كتير وانت ماردتش واضطرت تخرج من غير إذن 
معلش ده مش الاخير لسة البارت القادم والأخير كاملاً خلال الساعات القادمة وليصلك شعار فور نشر الفصل الاخير كامل اضغط هنا عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل Pdf
google-playkhamsatmostaqltradent