رواية فيروزتي الفصل الثالث 3 - بقلم الاء اشرف

الصفحة الرئيسية

رواية فيروزتي البارت الثالث 3 بقلم الاء اشرف

رواية فيروزتي كاملة بقلم الاء اشرف

رواية فيروزتي الفصل الثالث 3

فيروز:انا فين..انتو مين 
اسلام:مالك يماما ده ابوكي و انا اسلام ف اي 
فيروز:انا اي جابني هنا انتو خطفني انا معرفكوش 
اسلام:اهدي ي فيروز اهدي 
فيروز:فيروز مين انا اسمي ملك ابعد عني 
الممرضه:لو سمحتو استنو برا لحد م الدكتور يخلص 
فيروز:ابعد عني بقولك ابعدووو 
Flash back_
فيروز:اصحي بقا يبني طنط بقالها ساعه بتصحيك انت و لا البقره الل ملهاش صاحب قوم 
اسلام:بقره..*مسكها من شعرها*بقرة مين ي انثي الكلب انتي ده انا هنفخك 
فيروز:والله ي ايسو كنت بعمل كدا عشان تقوم ده انت اول يوم و انت معيد ف الجامعه كدا و مالي مركرك
اسلام:طول عمري مالي مركزي يبت 
فيروز:طب سيب شعري بقا 
اسلام:لا خليه كدا عشان متصحنيش تاني 
فيروز:كدا طب اهو *حضنته*
اسلام:امي لو دخلت هتقولي استر عليها دي امها غلبانه وهلبس فيكي الله يحرقك 
فيروز:سيب شعري و انا اخرج
اسلام:انا سيبتو اخرجي..يلااا..بت.. فيروز..انتي نمتي 
فيروز:ششش ده انت حضنك و لا حضن مرتبه ريش 
ام اسلام:يلاا ي اسلام كفا..ينهار اسود انتو بتعملو اي
فيروز:ابنك ي طنط ابنك السبب جايه بصحيه راح حضني ام اسلام:معلش يبنتي..قوم هتفضحنا 
"رجوع للواقع"
ابو فيروز:انا مش فاهم حاجه حد يفهمني بنتي جرالها اي 
الدكتور:اطمن هي حالتها الصحيه كويسه جدا 
اسلام:طب بالنسبه انها بتقول اسمها ملك اي جالها انفصام من الحادثه م احنا عاوزين نفهم
الدكتور:لا معتقدش انه انفصام هو ع م اعتقد اضطراب في الهويه يعني هتتهئ انها شخصيه تاني لفتره بسيطه طبعا متنسوش انها قعدت تلات ايام ف غيبوبه عموما هنبعتلها دكتور نفسي يطمن ع حالتها..عن اذنكو 
ابو فيروز:هروح اكلم امها اطمنها..مش عارف هطمنها و لا هقلقها ربنا يستر 
Flash back_
اسلام:مالك
فيروز:افتكرت اتعرفنا ازاي..انت كنت غلس اوي 
اسلام:انتي الل طفله بارده 
فيروز:كنا وقتها انا و محمد اخوك صحاب رغم انه لصغر مني بسنتين بس كنت بسمع كلامو ف كل المصايب و قالي نقف ف البلكونه و اول واحد يجي تحتها ندلق عليه مياه و فعلا حميتك وقتها و كنت لسه انت 17 و انا 12 و طلعت تزعق و ماما تقولك اهدي وقتها انا خوفت منك و قعدت اعيط 
اسلام:لما شوفتك بتتعيطي حسيت ان راجل عجوز شرير و وقتها خدتك من ايدك و فضلت اقولك انتي الل عملتي كدا و انتي بكل براءه تهزي راسك و تنكري رغم ان الازازه ف ايدك وقتها خدت بقيت الازازه منك و دلقتها عليا روحتي ضحكتي و من وقتها بعتبر ضحكتك دي ضحكة اب لبنتو 
فيروز:و انا مطمنتش لحد ف حياتي قدك ي ايسو 
"رجوع للواقع"
الدكتوره النفسيه:انا دكتوره رهف ي فيروز 
فيروز:قولتلكو مسميش فيروز اسمي ملك 
رهف:طب ممكن نتكلم بهدوء..انتي فيروز كنتي ف فرح و عملتي حادثه و بقيتي كويسه دلوقت صحيًا 
فيروز:انتو ليه بتحاولو تقنعوني علفكرا انا دكتوره زيك و فاهمه كويس متحاوليش تكدبي عليا
اسلام:دي الحقيقه انتي فيروز مش ملك 
فيروز:و انت كمان دكتور !
اسلام:لا انا خطيبك 
فيروز:كمان طلعت مخطوبه ده انتو عصابه بقا 
احمد:صباح الخير..انسه فيروز ممكن اتكلم مع حضرتك 
فيروز:احمد..حبيبي كويس انك جيت تنقذني من الناس دي ارجوك متسبنيش معاهم دول عاوزين يجننوني 
احمد:هو ف اي ممكن تهدي
رهف:حضرتك تعارفيه
فيروز:طبعا ده احمد جوزي
اسلام:نعم يروح امك
رهف:لو سمحت اهدي..استاذ احمد بيشتغل اي 
فيروز:ظابط
اسلام:طب و دي عارفتها منين بقا 
فيروز:احمد انا بقيت كويسه يلا خدني معاك 
احمد:طب ممكن تستني هنا هتكلم معاهم برا شويه
فيروز:متبعدش عني
*اسلام خرج و ساب الاوضه*
ابو فيروز:ف اي ي اسلام مالك
اسلام:بنتك اتجننت بس مش اكتر 
ام فيروز:قطع لسانك
احمد:ممكن ي دكتوره تفهميني 
رهف:هو حضرتك و الانسه فيروز اتقابلتو قبل كدا
احمد:الحقيقه مش فاكر 
رهف:م اكيد طالما عارفه اسمك و مهنتك يبقي قابلتك قبل كدا لأن هي ممكن ناس متفتكرهمش زي استاذ اسلام و والدها و ناس تفتكرهم بس وقتها هتكون حطاهم ف خانه تانيه زي استاذ احمد كدا هي شيفاه جوزها
ابو فيروز:جوزها ازا
اسلام:طبعا حضرتك زي الافلام هتقوليلي خدوها ع قد عقلها لحد م تفتكر 
رهف:انتو لو حاولتو تواجهوها بالعافيه هيجيلها انهيار عصبي و ده ممكن يوصلنا لنتيجه مش حلوه
ام فيروز:انا ميخصنيش كل ده انا داخله لبنتي
Flash back_
اسلام:اوعي تعملي بينا حادثه بس 
فيروز:بزمتك مش بقيت مبدعه فاضل بس اعرف اركن و ساعتها هركنك انت شخصياً 
اسلام:ننزل بس و هسلخك قلم 
فيروز:اسلام الحق في كمين 
اسلام:طب اوعي انزلي لتحبسينا 
_الرخص
اسلام:اتفضل
فيروز:الظابط ده قمر اوي 
اسلام:ششش الله يحرقك 
احمد:اتفضل الرخص ي استاذ و شكراً ع مجاملتك ي هانم بس انا اسمي احمد مش الظابط 
"رجوع للواقع"
ام فيروز:بنتي حبيبتي 
فيروز:ماما..الحمدلله انك جيبت ماما ي احمد 
ام فيروز:انتي عارفاني يبنتي 
ابو فيروز:عارفت امها و ابوها لا 
فيروز:اكيد احمد قالك و عارفك صح يماما 
اسلام:ممكن تسيبوني معاها شويه 
*خرجو كلهم و سابوها مع اسلام*
اسلام:حلوه التمثيليه الل انتي عملاها دي 
فيروز:تمثيلية اي حضرتك
اسلام:انتي لو ضحكتي ع ابوكي و امك شخصياً مش هتعارفي تضحكي علي الل مربيكي و حافظك 
فيروز:انت اتجننت انت ازاي تكلمني كدا 
*قرب منها بهدوء و قعد جمبها علي السرير و نزل براسه علي رجلها و حط ايدها ع شعره..*
اسلام:كنت مرعوب عليكي يمجنونتي..تفتكري ان ناسي مثلا معاكستك للظابط..ده انا كنت وقتها عاوز اجيب رقبتو و رقبتك...بس انتي اروبه عرفتيه من اول نظره اوعي تكوني معجبه بيه بجد هقتلك
*بيرفع راسه و يبص ف عينيها*
اسلام:فيروز متعيطيش انا اسف ع كل ده حقيقي اسف 
فيروز:روح لخطيبتك.. 
اسلام:تتجوزيني!؟
يتبع الفصل الرابع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent