رواية جحيم بين الفهد والاسد الفصل التاسع 9

الصفحة الرئيسية

رواية جحيم بين الفهد والاسد البارت التاسع 9 بقلم نور عصام

رواية جحيم بين الفهد والاسد كاملة

رواية جحيم بين الفهد والاسد الفصل التاسع 9

فهد. اخد بيسان وطلعو الفندق واتصل ب كمال وبعد دقائق كان مخلص كل شئ
كمال. مش عارف اقولك ايه بس اللي انت بتعمله دا غلط
فهد. ملكش فيه ويلا اتكل وياريت لو تنهي الحفله
كمال. طيب ونهله 
فهد.  روحها وقولها اني جاني شغل مفاجئ
كمال.  دا علي اساس انها هتقتنع بسهوله
فهد.  اتصرف
كمال.  طيب كلمها لانها مش هترضي تروح معايا وانت عارف
فهد.  حاضر واتصل عليها فعلا وقالها انو كمال هيروحها
نهله.  ليه وانت فين
فهد.  عندي شغل مهم وقفل قبل ترد
كمال.   مفيش فايده فيك
فهد.  مع السلامه وزئه علي عالباب
كمال.  ابتسم وقال براحه ياعم وغمز بعينه
فهد.  غور من وشي وقفل الباب وراه
بيسان.  كانت نايمه ومش حسه بحاجه بقلمي نور عصام
فهد.   قرب منها وقعد جنبها وقال غصب عني لكن متطر اعمل كدا وقرب عليها اكتر
وبعد بعض الوقت
زهره.   اتصلت ب فهد
فهد.  رد عليها وقال نعم يا ماما
زهره.  انت فين لحد دلوقتي نهله رجعت من بدري
فهد. عندي شغل
زهره.   شغل ايه يا فهد دلوقتي
فهد.   ماما يظهر ان حضرتك نسيتي اني دكتور
زهره.  لا منسيتش يا فهد بس يظهر كدا ان انت اللي ناسي انك مدير وصاحب المشفي نور عصام يعني تقدر تروح وتكلف حد تاني وخصوصا ان لازم يكون ف دكاتره بليل
فهد.   بس انا كمان دكتور ولازم اعمل شغلي بنفسي
زهره.    ماشي يافهد لينا كلام تاني مع بعض لما ترجع وقفلت
فهد.   اتنهد ونام تاني
وحل الصباح علي الجميع
بيسان.  صحيت وفتحت عيونها وانصدمت
فهد. حس بيها بس ما اتحرك
بيسان.  صرخت
فهد.  فتح عيونه وقال ف ايه
بيسان.  بصت لنفسها وله وقالت ايه دا ازاي انا جيت هنا وازي انا بالمنظر دا مستحيل ايه اللي حصل
فهد.  قال مش عارف 
ببسان.  بصوت عالي قالت ازاي مش عارف اومال مين اللي جابنا عفريت يعني وضربته ف صدره وقالت انت عملت فيا ايه
فهد.  اهدي انا مش فاكر حاجه وبعدين شوفي نفسك يا دكتوره
بيسان.  بصت لنفسها كانت مجردة تماما من ملابسها اما هو لابس 
بيسان.  يعني ايه بقا دا
فهد.  يعني انا زي ما انتي شايفه لسه بهدومي اما حضرتك اللي من غير وبصلها بتحدي وقال شوفي بقا انتي كنتي مع مين وعملتي فيا ايه وعاوزه تدبسيني بمصيبتك دي
بيسان.  انا اخرص قطع لسانك انا مستحيل اعمل كدا
فهد.   ليه هو سيادتك مش شايفه نفسك ولا ايه فوقي يا هانم
بيسان.  عيطت بصوت عالي وقالت منك لله
فهد.  مسكها من شعرها وقالها صوتك يعلي عليا هقطع لسانك فاهمه ويلا قومي غوري من هنا
بيسان.  بصريخ قالت اغور اروح فين يا متخلف انته انت مجنون
فهد.  متعليش صوتك
بيسان.   انت ليه بتتكلم ببردو ومش حاسس بالمصيبه اللي انا فيها ليه مش مقدر الجحيم اللي انا هبقي فيه
فهد.  وانا مالي
بيسان.  يعني ايه وانت مالك
فهد. يعني انا معرفش جيت هنا ازي واعتقد اني زي ما دخلت لكن انتي بقا اللي غلطي شوفي مع مين وصلحي غلطك يا حلوه
بيسان.  لا يا فهد اوعي تقول كدا انا اخر حاجه فكراها هي اني كنت معك وبشرب عصير بس مش فاكره حاجه تانيه
فهد.  حبيبتي احنا كنا ف حفله وانا شربت معك العصير وبعدين قعدت مع اصحابي ومشوفتكيش رواية جحيم بين الفهم والاسد بقلمي نور عصام تاني غير دلوقتي وبغيظ فيها قالها يعني لو انا اللي اخدتك وطلعنا اعتقد كنت هتشوفينا بوضع تاني غير كدا
بيسان.    فهد ارجوك متعملش معايا كدا
فهد.  ببردو قالها ياريت تراجعي نفسك وتشوفي انتي ليكي علاقه بمين وتصلحي اللي حصل ولو عاوزه مني مساعده اكيد بعملهالك علشان بس صداقتنا ومعرفتي بخالك وكمان احنا ف النهايه زملاء
ببسان.   لاااااااا لاااااااا لااااااااااا وصرخت بصوت عالي بكل قوتها
فهد.    اشفق عليها وضمها لصدره وقالها اهدي اهدي 
بيسان.  كانت مغطيه نفسها بالملايه قعدت تمسك فيها اكتر 
فهد.  بيسان اهدي خلينا نتصرف
نهله. اتصلت عليه
فهد.  بص لفونه شاف اسمها قال مش وقتك خالص
ببسان.  بصتله وهي مقهوره
فهد.  قالها حبيبتي اهدي 
بيسان.  بدموع قالت ازاي هواجه ماما واخويا وخالي وبابا اللي متغرب علشاني والكل عنده ثقه كبيرة فيا ازاي ازاي 
فهد.   قالها طيب انا عندي حل
بيسان.   ايه هو
فهد. بما انك مش فاكره مين عمل كدا انا ممكن اساعدك ب أننا نتجوز
بيسان.   بحزن قالت بجد يا فهد
فهد.  طبعا انتي عرفه غلاوتك عندي ومقدرش اشوفك واقعه ف مصيبه وما اقفش جنبك بقلمي نور عصام
بيسان. طيب امته تيجي تقابل خالو وماما
فهد.   لا اهدي كدا واسمعيني
بيسان.   ف ايه
فهد.  احنا هنتجوز عرفي لفتره وبعدها كل واحد يروح لحاله
بيسان.  بدموع قالت عرفي هو دا الجواز ف نظرك
فهد.   انا بحاول اساعدك
بيسان. تساعدني ف انك تدمرني اكتر ما انا متدمره
فهد.  خلاص براحتك انا عرضت عليكي مساعدتي
بيسان.  طيب اتجوزني رسمي فتره وبعدها طلقني
فهد. ببردو قالها اسف انا متجوزش واحده غلطت ومش عرفه مع مين اعذريني دا شرف واسم عيله وانا مضيعوش بسهوله كدا
بيسان.   دموعها ذادت وبعدين قامت ولبست هدومها
فهد.  التفت علي ما قامت ودخلت لبست وطلعت
بيسان.   بصتله وما اتكلمت
فهد. قالها فكري وانا تحت امرك وبعدين قالها تعالي اوصلك
بيسان.  نزلت معاه وهي الحزن ماليها 
فهد.  بعد شويه ف العربيه قالها اوصلك فين
بيسان.   بدموع قالت انا عايشه مع خالو
اسد.  طيب ممكن العنوان وهو اصلا عارفه
بيسان. قالت العنوان
وبعد بعض الوقت وصلو
فهد. اتفضلي واتمني تفكري ف كلامي
بيسان.  نزلت وما اتكلمت بقلمي نور عصام
فهد.   لمح اسد خارج مشي قبل يشوفه
وبعد اسبوع
فهد.  بيفكر ف بيسان
كمال.  دخل عنده وقال ايه يادكتور عندك عمليه وكل شئ جاهز
فهد.  حاضر وبعدين قال د بيسان جت
كمال.  لا لسه من وقت الحفله وهي ما جت
فهد.  اتنهد ومشي 
وبعد انتهاء العمليه
كمال.  مبروك يا فهد العمليه ناجحه جدا 
فهد.  تسلم كمال والباب خبط ودخلت بيسان
كمال.  بصلها وقال اهلا دكتوره فينك دا كله
بيسان.  بحزن قالت كنت تعبانه شويه
كمال.  الف سلامه عليكي يا كتوره وقال طيب استأذن انا ومشي
بيسان.  راحت علي فهد وقالت انا موافقه
فهد.  بصلها وقالها حمدلله علي سلامتك يا دكتوره
بيسان.  قالت انا موافقه يا فهد علي الجواز العرفي
فهد.   طيب اقعدي
بيسان.  قعدت وقالت امته نتحوز
فهد.  دلوقتي لو حبيتي
بيسان.  تمام اكتب الورقتين بس انا ليا شرط
فهد.  انا محدش يشرط عليا
بيسان.  لازم تنفذه
فهد.  بقوة مش عاوز اسمعه فاهمه لاني مش هنفذه
بيسان.   ليا شرط يا فهد
فهد.   ببردو قالها اتفضلي يا دكتوره شوفي شغلك انا مش بضيع وقتي ف الفاضي وبصوت عالي قالها اتفضلي اطلعي
بيسان.   والدموع ف عيونها قامت ومشيت
فهد.  آل شرط إل
نهله.  خبطت ودخلت
فهد.  خير يا نهله ف حاجه
نهله.   ايه يا عم الوش الخشب دا امشي يعني
فهد.  بيحاول يهدي قالها تعالي اقعدي
نهله.  قعدت وقالت مالك يا فهد فيك ايه يا قلبي
فهد.  مفيش بس مخنوق شويه
نهله.  بمرح قالت بعد الشر عنك يا قلبي إن شالله البت الدكتوره بيسان اللي كانت طالعه من عندك دي بقلمي نور عصام
فهد.  ابتسم علي طريقتها وحبها ليه وغيرتها عليه
نهله.  قامت وقعدت قدامه عالمكتب وقالت ايوا كدا اضحك وفكها دا اللي يقرب منك ويزعلك اقتله وبعدين قالت ممكن اعرف مالك بقا
فهد.  بهدوء قالها بعدين هقولك يا قلبي
نهله.  هتخبي علي نونو حبيبتك اللي ملكش غيرها وهي كمان وبعدين حطت ايدها على شعره وقالت والله هتجنن واعرف مالك انت عارف اني بزعل لما بشوفك زعلان ولا فيك حاحه مدايقاك
فهد.  مسك ايدها وباسها وهنا دخل كمال
كمال.  احرج وقال اسف
فهد. تعالي يا كمال 
نهله.  ما اتحركت من قدام فهد 
كمال. استغرب تصرفها وانها مش خايفه هو عارف انها مع فهد علطول بس ما اتوقع تكون كدا اتغاظ بس مش قادر يعبر عن اللي جواه
فهد.   خير يا كمال
كمال. بص ل نهله
نهله.   عوجت بوئها وبصتله بأرف وبعدين وقالت فهدي حبيبي انا هروح اشوف شغلي واجيلك تاني
فهد.  طيب يا قلبي ومشيت
كمال.  بعد خروجها قال انت انجننت ايه اللي انت بتعمله دا
فهد.  عملت ايه
كمال.   بعصبيه احنا ف مستشفي ازاي قاعد تحب وتعمل كدا
فهد. احب
كمال. اومال تسمي ايه اللي شوفته دا وبعدين قال انا عارف انكم قريبين من بعض بس مش كدا يعني افرض كان حد تاني اللي دخل
فهد.  الدنيا كلها تدخل عادي 
كمال.  بزهئ قال ايه البرود اللي انت فيه دا
فهد.  اهدي انته الحمئه دي مش حلوه
كمال.  تصدق انك رخم وبارد فعلا نور عصام
فهد.    هههههههههه
كمال.   بصله وعاوز يولع فيه
فهد.   بضحك قال نهله دي اختي
كمال.  بصله بستغراب ومش مصدق كلامه
فهد.  ايوا اختي وراضعين علي بعض ومتربين مع بعض ومفاريقناش بعض ابدا غير لما سافرت وبعدين يا اغبي منها لو كنت فكرت شويه كنت فهمت من نفسك هو يعني ابوها كان هيسبها كدا بسهوله تقعد معايا ف البيت حتي نور عصام ف وجود ماما وتيتا ايه يعني مركب قرون ولا ايه دا راجل وفاهم ف الاصول وعارف ان بنته معايا ف آمان زي ما كانت طول عمرها انا بحبها جدا وبخاف عليها فوق ما تتخيل وهي كمان بتحبني جدا
كمال.  بفرحه قاله لاحظت دا منها بس كنت فاكره حب 
فهد. ببردو قاله ما هو فعلا حب
كمال.  متبقاش رخم بقا
فهد.   قال دي اختي ويهمني سعادتها وفرحتها وبصله ورفع حاجبه وقال واللي يزعلها ياويله مني
كمال.   ابتسم وقال اللي بقا 
فهد.   هههههههه
كمال.   يعني
فهد.   انت غالي عندي وانا لاحظت اعجابك بيها بس كنت عارف انك مستحيل تفكر تقرب منها علي اساس انها حبيبتي
كمال.  فعلا بس من هنا وجاي ممنوع تقول عنها حبيبتك
غهد.  لا لا مش حلو كدا دي حبيبتي ونور عيوني ولعلمك من غير موافقتي ورضايا مفيش حاجه هتم
كمال.  عارف دي عامله زي اللي متخدره بفهد يقولها يمين يمين شمال شمال ايه دا لغيا عقلها تماما 
فهد.   قال منك لله يا عبده
كمال.  ضحك وقاد مين دا 
فهد.  لا متخدش ف بالك بكرا تفهم
كمال.  طيب انا عاوزك تساعدني
فهد. عيوني 
كمال.  ربنا يخليك يا يافهوده
ببسان.  خبطت ودخلت
كمال.   قابل بقا ومشي بقلمي نور عصام
فهد.  ما بصلها خالص
بيسان.   دخلت وقعدت قصاده وقالت ممكن تكتب الورقتين
فهد.   بدون ما يبصلها طلع ورق وكتبه ومضي عليه وقالها امضي
بيسان.  مضت عليه وقالت مش المفروض يكون ف شهود
فهد.   لو عندك حد معين هاتيه 
بيسان. بتوتر قالت لأ طبعا مقدرش اعمل كدا
فهد.  خلاص اسكتي ومسمعش صوتك
بيسان.  ماشي يافهد
فهد. دكتور فهد فاهمه
بيسان.   بصتله بغيظ
فهد.  ها بقا كنتي عاوزه تقولي ايه
بيسان.  استغربته
فهد.  ايوا عندي فضول اعرف كنتي عاوزه تقولي ايه لما دخلتي قبل كدا بصتله فهم نظرتها قالها بمزاجي لكن غصب عني لأ
ببسان.  اتنهدت وقالت مش عوزاك تلمسني لحد ما اعرف مين اللي عمل فيا كدا وليه وانا اصلا مليش اي اصدقاء شاب ولا ليا اي علاقه
فهد.  ابتسم وقالها بس مترجعيش تعيطي 
بيسان.  اعيط
فهد.  ايوا طبعا وبعدين قالها اعملي حسابك انك دلوقتي مراتي ممنوع تتكلمي مع اي زميل ليكي إلا ف الشغل ممنوع تتعاملي مع اي راجل نهائي ايا كان فاهمه ممنوع خروج إلا باذني إياك تعملي اي حاجه منرغير ما اعرف فاهمه يا زوجتي العزيزه
بيسان.  متقلقش انا اصلا مش من النوع دا 
فهد. رفع حاجبه وبصلها 
بيسان.  بعصبيه قالت متبوصليش كدا انا معملتش حاجه انا مظلومه
فهد.   مارد عليها
بيسان.  عدم رده عليها ذادها عصبيه وغيظ
فهد.   قالها اتفضلي دي ورقتك ويلا روحي علي شغلك
بيسان.  لا لا انا مش هاخدها خليها معاك
فهد. وايه يثبت انك مراتي خليها معاكي انتي
بيسان.  لا انا اخاف حد يشوفها وبعدين بصتله بضعف وقالت عندي ثقه فيك واعتقد انك عمرك ما هتتخلي عني
فهد.  ثقتك ف محلها يا قلب الفهد
بيسان.    وشها احمر من طريقته ف الكلام 
فهد. ابتسم علي خجلها ووشها الي احمر من اقل كلمه
بيسان. انااا هروح
فهد. دلوقتي
بيسان. الساعه اربعه
فهد. طيب استني اوصلك
بيسان.   هجيب حاجتي
فهد. اوما بعيونه 
وبعد فتره وصلها وقالها خلي بالك علي نفسك
بيسان.   بقلة حيله قالت ان شاء الله
فهد. مشي وبعد شوبه وصل بيته
زهره.   بقا كدا يا فهد 
فهد. ايه بس يا ماما 
زهره.   ليل نهار ف المشفي كدا 
فهد.  غصب عني يا ماما ما انتي عرفه
عليه.  ربنا يعينك يا بني انت عارف امك وخايفه عليك
فهد. راح عليها وباسها من خدها وقالها ادعيلي يا ماما 
زهره.  ربنا يوفقك يا قلبي ويسعدك ويرزقك ببنت الحلال اللي تقعدك شويه ف البيت بقلمي نور عصام 
فهد.   هههههه بردو
زهره.  عاوزه اشوفك واشبع منك 
فهد.  ضمها ليه وقالها ربنا يخليكي ليا وبعدين قال ايه مش هناكل بقا 
نهله.  نزلت وقالت مفيش اكل
فهد.  طبعا خلصتيه عارفك مفجوعه
نهله.  مش هرد عليك
زهره.  طيب يلا اغسل وتعالي الاكل جاهز 
وبعد مرور شهر
بيسان.  راحت المشفي ودخلت لي فهد وصرخت
ياتري ايه اللي حصل
وفهد ايه اللي سكته الفتره دي علي اسد 
يتبع الفصل العاشر والأخير اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent