رواية الانسة ماما الفصل الثالث 3 - بقلم ياسمينا

الصفحة الرئيسية

رواية الانسة ماما البارت الثالث 3 بقلم ياسمينا

رواية الانسة ماما كاملة

رواية الانسة ماما الفصل الثالث 3

محمد بص لي حمزه وقال : حقن مجهري صح بس انت متعرفش أن ده حرام 
حمزه : مش محتاج تقولي كلام ده ها استاذه ضحي هتيجي 
ضحي كانت مبسوطه أنها لسا بنت بس في نفس الوقت مش فاهمه ازاي عمل كدا 
ضحي قامت وقالت : شكرا يادكتور انا همشي معه 
الدكتور : مش مضره تمشي معه 
ضحي بصت لي حمزه وقالت : معلش عايزه اعرف هو عمل كدا ليه 
سما بغضب : ده لازم يتسجن 
ضحي بهدوء : سبيني بيراحتي 
ضحي قربت من حمزه وقالتلو : يلا نمشي 
حمزه كان ماسك طرحه في ايدو ولبسها لي ضحي وقال : شعرك محدش يشوفو غيري 
ضحي فرحت بده لأن محدش عمرو حبها كدا حتي عادل كان دايما يقولها تغير استيل لبسها وتلبس بناطيل  ضحي وحمزه طلعو من المستشفي بهدوء 
ضحي : مش هنركب العربيه خلينا نتمشا شويه 
حمزه : طيب 
ضحي : ليه عملت كدا 
حمزه : علشان بحبك 
ضحي : انا مبسوطه اني بنت بس في نفس الوقت مضايقه ازاي تعمل فيا كدا حتي لو بتحبني
حمزه بهدوء : ضحي انا عارف ان ده حرام وعارف أن ده غلط وعارف كمان انك كرهاني بس صدقيني عادل مش كويس بتاع مصلحتو
ضحي : بس انت  كنت ممكن تثبتلي ده من غير ماتعمل كل ده
حمزه بصلها وقال : هو انتي عندك اصدقاء ولاد ياضحي وبعدين اقولك قبل فرح بأسبوع كنتي هتصدقيني 
ضحي بضيق : الي عملتو مش مبرر يا حمزه 
حمزه وقف وابتسم وقال : انا مبسوط انك قولتي اسمي 
ضحي حست انها مبسوطه متعرفش ليه حست معه بالأمان بس بردو مش متقبله الي عملو
ضحي سمعت صوت اذان الفجر 
حمزه بأبتسامه : تعالي نبدأ صفحه جديده بصلاه انا عارف اني غلط ياضحي بس والله ماهتلقي حد بيحبك قدي ولا حتي ربع حبي ليكي جربي مش هتخسري ادخلي صلي ولو لقتي نفسك مرتاحه يبقا تعالي معايا لو لا متخافيش بسهوله هنزل بيبي ومش هييقا في فضايح 
ضحي بصتلو بهدوء وبعدين جايه تمشي بس حمزه وقفها 
حمزه : انتي مش لبسه جزمه وممكن تتعوري 
ضحي : والحل 
حمزه بأبتسامه : اي مشكله وليها حل عندي 
ضحي بأبتسامه : ايه هتلبسني جزمتك 
حمزه بأبتسامه : لا هشيلك
ضحي بغضب : مستحيل 
حمزه : حبيبتي اهدي 
حمزه قرب من ضحي وهي فضلت تزعق 
حمزه بص حواليه لقه ناس كتير بيتفرجو عليهم 
حمزه بهدوء : مفيش حاجه ياجماعه مراتي وبتدلع عليا عادي جدا
ضحي بغضب : حمزه نزلني
حمزه بأبتسامه : انا اول مره احب اسمي كدا 
ضحي بضيق : طيب نزلني 
حمزه مشي بيها لغيت لما وصلو المسجد وبعدين وهقفها وظبط حجابها 
حمزه : هتدخلي انتي مسجد بتاع النساء تمام وانا هنا 
ضحي بضيق : هو انت مش عارف ان حرام تشلني
حمزه بهدوء : يلا ياحبي ادخلي صلي وخلي بالك الحجاب يقع منك 
ضحي : طيب 
ضحي دخلت المسجد بفستان الفرح وبعدين اتوضت وحمزه اتوضا وبدأو يصلو  ضحي سجدة في الارض وفضلت تدعي كتير اوي أما حمزه خلص صلاتو وطلع برا المسجد وضحي خلصت وفضلت تدور عليه وطلعت برا المسجد ووقفت قدامو حست ان قلبها بيوجعها حست انو سبها ومشي وحست أنها تايهه من باباها وبعدين بدأت دموعها تنزل بحزن وفاجاه لقتو قدامها 
حمزه بخوف : مالك ياضحي بتعيطي ليه 
ضحي بغضب : كنت فين وسبتني لوحدي ليه 
حمزه بأبتسامه : خوفتي اسيبك 
ضحي بتوتر : ها لا بس انا في منطقه غريبه معرفهاش
حمزه نزل علي ركبتو وقال : جبتلك جزمه هلبسهالك 
ضحي في سرها : ايه ياربي الاهتمام والحب ده انا عمري ماحد حبني كدا ولا أهتم بيا بشكل ده
ضحي فاقت من شرودها علي صوت حمزه وهو بيقول : اقعدي يلا علشان اعرف البسهولك
ضحي بحيره : اقعد فين 
حمزه : علي العربيه بتعتي ياذكيه اهي جبتها
ضحي : امممم طيب هقعد بس لبسهولي كويس 
ضحي قربت من العربيه بغرور وقعد عليها 
حمزه : ايه يابت الغرور ده 
ضحي بضحك : شايف الست الي وراك دي وجوزها بيبصولنا بحقد
حمزه : وانتي شايفه نفسك عليها 
ضحي بلا وعي : لا والله بس انا مبسوطه ان عندي شخص بيحبني اوي كدا 
حمزه بأبتسامه : واهي تاني 
ضحي بصدمه : ها في ايه 
حمزه بضحك : حبيبتي حبيبتي حبيبتي والله 
ضحي بضيق : اسكت 
حمزه بدأ يلبسها الجزمه وهي ابتسمت بسعاده 
ضحي : يلا احكي انا حامل ازاي 
حمزه قعد جمبها وقالها هحكيلك 
فلاش باك ♥️
قبل فلاش باك الي كتب الاسكريبت دي ياسمينا والله ياسمينا اناااا انااااااا ياجدعااااااان كفايه سرقه مليتو البلد🙂🤝
نرجع لي فلاش باك♥️
حمزه كان بيتشما بعربيتو  كان حاسس بلوحده محدش معه رغم انو راجل اعمال مشهور بس كل الي حواليه بتوع مصلحتهم وقف عربيتو قدام كافيه ونزل من العربيه بهدوء واول ما دخل سمع صوت بنت بتكلم بعصبيه 
ضحي : كدا يااحمد كدا قولتلك قهوتي مش كدا 
احمد بضحك : ضحي انا اسف بس انتي قهوتك غريبه 
ضحي بضيق : انت بتضحك لا انا هقول للمدير يخليك تمشي من هنا 
احمد بضحك : ونبي  ياضحي مش ناقص صداع 
ضحي : هزر وسع انا هدخل اعملها
احمد : ايه كافيه ابوكي 
ضحي : لا امي مالكش فيه 
حمزه كان متابع كل ده وعجبو اوي طريقة لبسها وفستانها السماوي  وطرحتها الي مزينه وشها حتي عصبيتها ووشها الي بيبقا احمر لما تتعصب  حمزه فضل مستنيها لغيت لما طلعت من الكافيه وفضل يمشي وراها بلعربيه وفاجاه الدنيا مطرت وكل الي كان في شارع كانو بيجرو الي هي فضلت تلف بفستنها وتبص لي سما زاي الاطفال حمزه حس انها خدت قلبو بطفولتها وروحها الحلوه وفاجاه سمع صوتها الحلو وهي بتغني صوتها كان واطي بس هو سمع 
ضحي : قمر قمر قمر سيد النبي قمر وجميل وجميل وجميل سيدنا النبي وجميل وكف المصطفي كالورد نادي الله الله وعطرها يبقا إذ مست ايادي الله الله وعما نولها كل العبادي وعما نولها كل العبادي حبيبي الله ياخير  البراء 
ضحي بصت حواليها لقت ناس بتسقفلها وهي ضحكت وجريت وهي مكسوفه أما حمزه فضل يراقبها وعرف أنها ممرضه ويتحب الاطفال جداا وطبعا عرف انها مكتوب كتابها انجرح جدا وقرار يسبها بس دور ورا عادل طلع بتاع بنات وبتاع مصلحتو قرار انو لازم يخليها تسيبو وبعتلها جواب وفيه صور لي عادل وهو معا البنات بس مي هي الي خدتو بدل ضحي وحمزه كان كاتب رقمو اخر الجواب ومي اتصلت عليه وقرارو يتقابلو 
❤️في كافيه ❤️
مي كانت مستنيه حمزه وشافتو وهو داخل الصراحه انسحرت بجمالو حمزه قعد قدمها وقالها : انتي مي صح 
مي بخبث : اه عرفني منين 
معتز : لاني براقب بنت خالتك وشوفتك كتير المهم مش ورتيها صور ليه 
مي بهدوء : مش هتصدق ضحي هتسمع منو الاول وهو هيضحك عليها وهي هتصدق 
حمزه : انا بحبها
مي بهدوء : باين عليك انا مش شريره ولا عايزه حاجه من ضحي انا عايز اساعدها وبس 
حمزه : ازاي 
مي : بص يا حمزه هي بتحب الاطفال وانت هتقربها منك كدا 
حمزه : ازاي 
مي : تخليها تحمل منك 
حمزه بصدمه : نعم ليه كل ده 
مي بهدوء : علشان تخليها تبعد عن عادل ف لازم كدا عادل مش هيسبها وهي طيبه اوووي اوووي لدرجه الهبل 
حمزه : كدا هتكرهني وبعدين تحمل مني ازاي
مي : حقن مجهري 
حمزه بتفكير : ده حرام 
مي بهدوء : بص يا حمزه انت بتحبها ودا باين عليك اوي 
حمزه : ازاي تثقي فيا كدا بسرعه 
مي بثقه : لا طبعا أنا عارفاك من زمان بس انت الي مش واخد بالك 
حمزه بصلها بهدوء وقال : مش فاهم 
مي بضحك : مالك يا مان مش فكرني 
حمزه بصلها تاني ومي مسكت ايدو وحطت أيدها علي ايدو وقالت : علي العهد يارجاله هنفضل معا بعض لي اخر العمر
حمزه بصلها بصدمه وقال : جيمي 
مي بضحك : روح جيمي 
حمزه : ازاي بقت انثي كدا 
مي بضيق : اتلم أحسلك انا اصلا مزه طول حياتي بس انت دفنتني
حمزه بضحك : بلاحضان بقا 
مي حضنت حمزه بسعاده وقالت : فاكر ايامنا واحنا صغيرين
حمزه : كنتي انتي صديقه الوحيده ليا تعرفي من كتر ما كنت بقولك جيمي نسيت انك اسمك مي
مي بضحك : فاكر لما كنا بنلبس زاي بعض وناس كانت تفكرني ولد
حمزه بضحك : فاكره لما هربنا من مدرسه انا وانتي وروحنا كلنا كشري 
مي : فاكر انت لما بنات كانت تعاكسك كنت اقولك هو مين البنت فينا
حمزه بضحك : كنت قمر يابنتي وانتي كنتي ولد بقا نعمل ايه 
مي بضحك : لما شوفتك بتراقب ضحي قولت اجيب اخرك وأسأل عليك كنت اصلا حاسه اني عرفاك وطلعت فعلا حمزه صديق الطفوله والمغامرات 
حمزه بحزن : لما نقلتي وروحتي تعيشي في مكان تاني بقت وحيد اوي ياجيمي بجد كنت لوحدي 
مي مسكت ايدو بهدوء وقالت : انا رجعتلك اهو 
حمزه : مكنتيش مجرد صديقه انتي اختي 
مي : روح اختك المهم خلينا في ضحي 
حمزه : اه صح هو مفيش طريقه غير دي 
مي : هو في كتير بس صدقني دي الي هتنجح 
حمزه بحيره : مش عارف
مي : ركز انت معا ضحي وانا معا عادل دانا هوديه في داهيه 
حمزه : واثق فيك ياصحبي 
حمزه مسك ايد مي وقالو بصوت واحد : علي العهد يارجاله هنفضل معا بعض لي اخر العمر...
وفي يوم ضحي كانت في مستشفي ومي رحتلها وقرارو يشربو قهوه سوا ومي جابت القهوه وحطت فيها منوم وخلت ضحي تشرب وبعد 5 دقائق ضحي فقدت الواعي
مي : انا اتفقت معا سما هتعملها العمليه دي
حمزه بهدوء : طيب 
مي : متقلقش 
حمزه : مش قلقان 
ضحي دخلت اوضه العمليات وسما بدأت تعملها العمليه وبعد ساعه ضحي طلعت من اوضه العمليات وسما وحمزه ومي كانو واقفين سوا 
سما : وبعدين هنعمل ايه
مي بهدوء : هنخليها تعرف انها حامل يوم الفرح 
حمزه : اكيد هتتصدم 
سما : انا مش عارفه ازاي عملت كدا بس ده لمصلحتها 
حمزه : لما تفوق قوللها أنها اغمه عليها عادي 
حمزه مشي من قدامهم بهدوء ....
انتهاء فلاش باك .....
ضحي بصدمه : سما ومي معاك 
حمزه : اه 
ضحي بصريخ : انتو غلط غلط غلط غلط انت مصدقت حاجه تربطني بيك علشان تجوزني انا بكرهك وبكرهم 
حمزه : اهدي ياضحي 
ضحي بدموع : انتو ازاي تعملو كدا فيااااا  ازاااي جالكم قلب 
حمزه مسك أيدها وحاول يهديها وقالها : انا بحبك افهمي 
ضحي بصريخ : وانا بكرهككك
حمزه بحزن : طيب 
ضحي بزعيق : رجعتي لي اهلي رجعتي ليهم
حمزه : طيب بس اهدي
ضحي بدموع : بكرهك وبتمنا تموووووت واخلص منك بكرهك 
حمزه بصلها بحزن وقال : كان يوم حلو علشان انتي كنتي معايا فيه وحاضر هرجعلك لي اهلك 
حمزه ركب العربيه وضحي ركبت وراه وكانت بتعيط وحمزه قلبو كان بيوجعو وبعد ربع ساعه وصلو قدام عمارة ضحي 
ضحي بصت لي حمزه وقالتلو : انا بكرهك ياحمزه ومش عايزه اشوفك تاني اقسم بالله بكرهك 
ضحي نزلت من العربيه وهي بتعيط وجايه تمشي سمعت صوت حمزه وهو بيقول : بحبك اوي بحب كل حاجه فيكي انا طول حياتي وحيدي واليوم الي عشتو معاكي كان احلا ايام حياتي بجد كنت مبسوط اوي ومش عايز اليوم ده يخلص ولو هو اخر يوم في حياتي ف انا مبسوط 
ضحي بصريخ : ان شاء الله تموت لأن موت  حلال فيك 
ضحي جريت ودخلت العماره وطلعت علي شقتها وفضلت تخبط جامد وتقول : ماااما  بابا افتحولي 
مامتها فتحت الباب ونصدمت لما شافت بنتها كدا ضحي جريت علي اوضتها وقفلت الباب علي نفسها ودخلت البلكونه وبصت لقت حمزه لسا واقف تحت العماره وحمزه طلع من العربيه وبصلها بحزن وفاجاه جت عربيه كبيره لونها اسود وكان فيها شخص طلع من شباك العربيه وكان معه مسدس وضحي بصتلو بصدمه وقالت : حمزززززززززه حاااسب 
حمزه بصلها بستغراب وبعدين شخص ده ضرب عليه نار  
ضحي بصريخ : حمزززززه 
ضحي طلعت من الاوضه بسرعه 
مامة ضحي : ايه ضرب نار ده ومالك 
ضحي تجالتها وطلعت من الشقه بسررررعه وبعدين نزلت عند حمزه لقت ناس حواليه جريت علي حمزه وشافتو غرقان في دمو نزلت لمستواه
ضحي بدموع : حمزززززه 
حمزه بصلها بوجع : الحمدالله اني شوفتك انتي اخر حد قبل مااموت 
ضحي بدموع : لااااااااااا بعد شر 
حمزه : بحبك ياضحي
حمزه غمض عينو بضعف 
ضحي بصريخ : حمزه لااااا
يتبع الفصل الرابع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent