رواية بنات منصور الفصل الثاني عشر 12

الصفحة الرئيسية

رواية بنات منصور البارت الثاني عشر 12 بقلم رنا احمد

رواية بنات منصور الفصل الثاني عشر 12

في فيلا الزعيم بامريكا..
سليم بحده :بابا انت لسه مصمم ترجع ربيع حي للمصر..
اسد بغيظ:سليم كفايه بقي..
سليم بغضب:كفايه ايه ي اسد اذا كنت انت عيل صغير ومش فاكر فانا كنت كبير وشوفت بعيني كل حاجه وانتقامي من ربيع الدميري هيبقي بنفس الطريقه..
شاكر بالم :سليم ي ابني الانتقام مبيوصلش الواحد للهووعايزه صدقني بتحس زي متكون زيك زيه بالظبط وبعدين ربيع لازم يفضل حي لازم تعرف الي وراءه وننضف البلد منهم ومن قرفهم .
اسد بحنان :سليم انا عارف الي انت فيه وحاسس بيه كويس وانا ذيك عرفت وساخه ربيع الدميري بس للاسف متاخر فارجوك ي سليم خلينا نسلمه ونخلص والقانون هو الي هيجبلنا حقنا ومن بعده ربنا سبحانه وتعالي ...
سليم بتنهيده:حاضر ي اسد حاضر...

في قسم المعادي ...
صباح بصدمه : انت بتقول ايه ي أحمد انا مش مصدقه نفسي.. 
احمد بجمود وعصبيه:الي سمعتيه صدمتي فيكي كبيره اوي عمري متخيلت انك تعملي كده بتشتغلي ومن شهور كمان من غير ماعرف طبعا مانتي متجوزه طرطور ملوش اي لازمه مش كده ..
صباح بصراخ ووجع :لا مش كده انا عملت كده علشانك علشان اساعدك لان الحمل زاد عليك حبيت اريحك شويه بس للاسف عمري متخيلت ان ده يكون ردك ابدا ..
احمد بغضب:امال كنت عيزاني اعمل ايه اجي اخدك بالحضن انا شكيت في كل تصرافتك مشيت وراكي للفيلا والبواب قالي انك بتشتغلي خدامه عندهم ساعتها حاسيه ان روحي بتتطلع صباح مراتي وحبيبتي الي عمرها مخبت عليا حاجه تعمل كده ...
صباح بجرح والم:عندك حق انا الي غلطانه واستاهل وبعدين خلاص مش طلقتني امشي ي احمد امشي ومتورنيش وشك تاني..
احمد بقسوه :احسن برضه احسن مكون زوج ل واحده حراميه الي تخبي اي حاجه علي جوزها ممكن تعمل اي حاجه حتي لو هتسرق .
وكيل النيابه بحده: متخلصونا من الفيلم الهابط ده اكتب ي ابني حبس المتهمه صباح منصور بتهمه سرقه ..
مراد سريعا :استني سعادتك فيه حاجه لازم تشوفها الاول قبل متصدر اي قرار ...

في شركه سليم المنشاوي ...
ساره بغمزه :ايوه ايوه ي عم متهيالي النهارده محدش قدك..
ميرفت بسعاده:طبعا محدش قدي لاني شوفت حبيبي اسد وكمان انتقمت من ربيع وفشيت غلي فيه ..
ساره بمكر:بس متنسيش ان اسد افتكر دلوقتي انك مرات مستر سليم ..
ميرفت بقلق:وهي دي المشكله بس معلش ان هظبط كل حاجه واقوله الحقيقه اقوله ان عمري محبيت غيره ولا اتمنيت غيره ابدا .
ساره بابتسامه :سيدي يا سيدي علي الحب ..
ميرفت بعشق:طبعا ده اسد حب عمري كله ...

في منزل شجن ومحمود :.....
محمود بغضب:نضفتي البيت كله فوق وتحت.. 
شجن بتعب واجهاد:ايوه كل حاجه خلصتها بس ارجوك ي محمود خف عليا شويه متنساش اني حامل ..
محمود بوجع :لا اطمني مش ناسي هنسي ازي اسواء حاجه حصلتيلي في حياتي يوم مهخلف من واحده زيك..
شجن بدموع وندم : انا عارفه انك بقيت بتكرهني بس ارجوك ي محمود متكرهش الي ف بطني اوعي في يوم تقسي عليه ل مجرد انه ابني ...
محمود بالم ووجع:لا اطمني انا مش واطي وزباله زيك ده مهما كان ابني يعني مستحيل اعمل كده مش كفايه الي هورفيه انه هيبقى ليه ام زيك... 
شجن بوجع ودموع :ي يارب اموت وارتاح ي يارب اموت ي محمود 
ليتصنم محمود مكانه من هذه الكلمه ليشعر بغصه مريره في قلبه ماذا ايها القلب اللعين مازالت تعشقها رغم كل ماحدث تبا لك ..

في قسم المعادي ..
مراد بالم :متهيالي سعادتك شايف الفيديو كويس والي ظاهر فيه بيثبت ان صباح بريئه ..
وكيل النيابه :بس دكتور مراد انت عارف انك بالفيديو ده بتدين والدك ..
مراد بالم :انا عارف سعادتك بس ايه ي عني ابوايا المهم ربنا والبنت دي مظلومه ولازم تاخد حقها الفيديو ده صورته كاميره مكتب بابا..
صباح بدموع وارتياح :ربنا يخليك ي مراد بيه وينصفك زي منصفتني ..
منصور بوجع ورعب:صباح ي ضنايا مالك ي بنتي مالك... 
مراد بابتسامه:اطمن ي عمي منصور صباح زي الفل وهتخرج معاك كمان..
احمد بحرج :صبباح انا ...
صباح بوجع :انا مش عايزه اسمع صوتك خالص وررقتي توصلني علي بيت ابويا سامع.
منصور بصدمه:انتي بتقويلي ايه ي صباح ي بنتي ايه الي حصل. 
صباح بدموع وجع :الي حصل اني كنت مخدوعه ي بابا لاسف حبيه وضحيه علشان شخص ميستهلش ..
😔الست لما تحب ممكن تعمل اي حاجه علشان الي بتحبه لكن لو انجرحت مستحيل تسامح بسهوله 💕

في مستشفي مراد الدميري ..
في مكتب مراد الدميري ..
مراد بغضب:اه ي زباله بقي عايزه تسجينها ..
سعاد الممرضه:دي حربايه ي دكتور مراد انا اول مطلبت تقابلني عرفت انها ناويه علي الشر علشان كده سجلتلها الاتفاق علشان اكشفها ..
مراد بغضب :ده انا هندمها علي عملتها السوده دي وهرميها في السجن .
سعاد:حضردتك ي دكتور مراد خيرك عليا ودكتوره رشا دكتوره محترمه جدا وبتحب كل الي حواليها كنت مستحيل اسيب اي حاجه وحشه تحصلها ..
مراد :تسلمي ي سعاد خدي الشيك ده.. 
سعاد بتذمر:انت بتقول ايه ي دكتور مراد انا والله ما عملت كده علشان فلوس ابدا... 
مراد :انا عارف بس دول مكافئه مني علي الي عملتيه اما كارمن بقي فحسابها معايا عسير ..

في شقه ام احمد...
ام احمد بخضه:يلللهوي طلقت صباح ي احمد هانت عليك.. 
احمد بعصبيه:كنتي عيزاني اعمل ايه ي امي لما اعرف انها كانت بتشتغل من ورايا ..
ام احمد بغضب:انا كنت عارفه وبعدين هي عملت ايه ي عني دي اشتغلت شغلانه شريفه وكل ده علشانك علشان تساعدك.. 
احمد بعصبيه:انا مش عاجز ي امي انا اقدر اصرف علي بيتي كويس اوي بس مفيش مبرر للي عملته ..
ام احمد بغضب:لافيه انها بتحبك انها حاسه انكم انتوا الاتنين واحد مفيش فرق بينكم وده الطبيعي ان الراجل ومرائته كيان واحد والي بيحب بيسامح ي ابني وانت للاسف حسيتها انك كنت مستنياه علي غلطه اسمع ي احمد صباح دي بنتي وانت بتحبها من وانتم عيال قسما بالله ي احمد انا مصلحتها ورجعتها بيتها لانتا ابني ولااعرفك ......
صباح غلطت لانها خبت علي أحمد مكنش المفروض ان ده يحصل الست بالنسبالها لازم جوزها يبقي هو امنها تهرب من الدنيا ليه مش تخبي عليه اما احمد فبرضه غلطان كان المفروض يسمعها ويقدر الي هي عملته وفي الحاله دي لازم حد يتنازل ويصالح 😍

في المصحه الخاصه بي نيرمين ...
شريف باعجاب:ايه القمر الي بيطل الصبح ده ..
نيرمين بخجل : هو انت مش شايف انك مزودها شويه.. 
شريف بهيام :لا والله ده اول مره ابقى كده انا مش عارف ايه الي حصلي... 
نيرمين بوجع :ابعد عني ي شريف متربطش حياتك بيا انت تستاهل واحده احسن مني بكتير ..
شريف بتصميم:بس انا بقي مش عايز غيرك نيرمين انا عمري مكنت هلاس ولا بتاع بنات بس بجد اول مشوفتك حاسيه احساس عمري محسيته كده نيرمين انتي عمري الي جاي الي مش ممكن اقدر استغني عنه ابدا..
نيرمين:هتتتعب .
شريف بتصميم :هبعد لو بعدت عنك اوعديني انك تفضلي معايا للاخر انك عمرك مهتبعدي اوعديني ..
نيرمين بسعاده:اوعدك ي شريف ..
شريف بعشق:وانا بموت فيكي ي روح شريف ...
نيرمين ظروفها كانت صعبه مدمنه فجأه لقت نفسها اتجوزت وخلفت بس لاسف ضعفت ومقدرتش تحافظ علي جوزها وبنتها بس لما تقرر تعيش حياه نضيفه يبقي لازم فرصه تانيه ولازم حياه نضيفه تتبديها من جديد

في فيلا الزعيم ب امريكا ...
ربيع :منور مستر بيتر الزعيم البيك بوص بتاعنا ..
بيتر :طبعا احنا سمعنا عنك كتير واتمنينا نشتغل معاكم من زمان ..
ربيع بحماس:واهي جات الفرصه.. 
اسد بضيق:بابا هو انت لسه مصمم علي الصفقه دي.. 
ربيع بغضب:ايوه مصمم تصدق بالله انا لاكنت عايز اجيبك معايا لانت ولا امك.. 
مريم بغضب:ايوه ي اخويا عايز تيجي ل وحدك علشان تشفط فلوسي وتبعني انا شريكه معاك في الصفقه دي زيك بالظبط.. 
شاكر بغضب:ممكن تسكتوا بقي علشان نتمم الصفقه.. 
ربيع بخوف :اؤمراك ي كبير.. 
بيتر :مستر زعيم مفيش داعي للخوف ده احنا مش صغيرين في المجال ده احنا من زمان فيه.. 
شاكر بمكر:طب متعرفنا علي كل شركائكم علشان نتعاون معاهم بالمره.. 
بيتر :كنت متاكد انك هتتطلبها علشان كده جمعت اسمائهم علي الفلاشه دي بكل المعلومات الي ممكن تحتاجها عنهم اتمني ان يكون في تعاون بينا ..
اسد بهمس:من ناحيه التعاون فاكيد هتتاعونوا كلكم في السجن انشاء الله ..
شاكر بخبث:تمام فين البضاعه.. 
ربيع :البضاعه اهي ي كبير.. 
شاكر بانتصار وخبث:دايما بتعجبني ي ربيع حققتلي الي مقدرتش احققه من سنين ..
ربيع بعدم فهم:قصدك ايه.. 
ليقوم شاكر بنزع قناعه واصدار مسدسه في وجه ...
شاكر بغضب:متهيالي كده تكون فهمت قصدي ايه. 
ربيع بصدمه:شاكر مهران مش ممكن.. 
شاكر بكره وانتقام:لا ممكن قواتلك زمان ي ربيع نهايتك هتبقي علي ايدي مصدقتنيش..
ربيع برعب:اسد طلع المسدس واقتله عايز يموتني... 
اسد بخبث:توتو هي دي الاخلاق برضه الي ربتني عليها عايزني اقتل ابويا.. 
ربيع بصدمه:انت عرفت ..
مريم برعب :ي يادي المصيبه ده احنا رحنا في داهيه .
ليدخل سليم وداليا وميرفت بعدما أخبارها سليم بكل شى...
سليم بحده:قولتلك اني عمري مهسيبك ي ربيع.. 
ربيع بصدمه:سليم المنشاوي ..
سليم بغضب:قصدك سليم شاكر مهران فاكرني ي ربيع.. 
داليا بكره :ي ااه ي خالتي انتي وجوزك ده انتوا عايزين الحرق. 
ميرفت بسخريه :شوفت الي انت فيه ي ربيع بيه وريني هتنفعك الفلوس بايه لما تقضي عمرك كله في السجن ..
ربيع بصدمه :بس ازي شاكر عايش وانتوا وصلتوا لبعض ازي ..
شاكر بسعاده وانتصار:لا ده حكايه طويله هنحكيهالك علي روقاه بس مش هنا في مصر وانت متكلبش ومرمي في السجن ي ربيع.
يتبع الفصل الثالث عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent