Ads by Google X

رواية احببني بعد زواجنا كاملة من الفصل الأول للأخير

الصفحة الرئيسية

رواية احببني بعد زواجنا كاملة بقلم رحمة أيمن، وهي رواية الكترونية تصنف كرواية رومانسية اجتماعية تحكي عن الحب بشكل رائعة وكتبت باللغة العامية المصرية، وسوف نشاركم جميع فصول الرواية من الفصل الأول إلى الفصل الأخير عبر مدونة دليل الروايات للقراءة والتحميل Pdf.

رواية احببني بعد زواجنا كاملة

رواية احببني بعد زواجنا الفصل الأول

_ اي ده انا فين .. انت مين !
= صباح الخير 
_ صباح الخير ؟ متقول يعم انت مين 
= جوزك 
_ قول والله كده
= امم هنخلص امتي 
_ يبني انت مجنون بقلك انت مين وانا بعمل اي هنا ونايمه جمبك علي السرير هو انا فقدت الذاكره اي ده انت خطفتني انت تعرف انا بنت مين و...
= بااااس اي الرغي ده قرفتيني 
_ ثانيه كده "تقوم بعض يدها " اااه لاء انا مبحلمش ... ممكن بقي افهم في اي 
= انا جوزك 
_ يا رااجل 
= اللهم ما اطولك يا روح 
_ انت عبيط يبني 
="قام مسكني من التشرت كده فتخضيت بقي وتوترت احم ايدك يا اخ " 
_ اسمعي بقي انا مبحبش الكلام كتير وبطلي اساله وكلام فاضي انا مش فضيلك
= بعصبيه ... حضرتك انا صاحيه من النوم القيني علي السرير وحد جمبي وبقولي جوزك عيزني اعمل اي يعني اتعامل عادي 
_ اتقدمتلك وانتي موفقتيش عشان مصالح لشركه ولان ابوكي اصر اننا نتجوز ومش سمع كلامك ول عبرك 
_"هيهي بهزقني اجماعه عادي " 
= فحولتي تقتلي نفسك وخدتي حبوب ونايمه بقالك يومين ... في اليومين دول بقي عملنا العقود ومضناكي علي العقد وجوزنا وجبتك امبارح بليل 
_ يعني عايز تفهمني اننا اتجوزنا بالغصب
= "يقوم من علي السرير " لاء عادي الموضوع مش فارق معايه 
_ "تقوم خلفه " اي انا مش فارق معايه دي انت بتهزر طيب انا عيزا اروح ممكن تفهمني بتعمل اي او رايح فين علفكره انا مبكل...
=" يقوم بلف بعصبيه " اسمعي يا بت انتي انتي هنا مش خدامه لاء الخدامه ليها لزمه عنك في البيت هتقعدي معززه مكرمه في ام البيت ده عبال ما الصفقه بين ابويا وستي اتم وبحذرك ملكيش دعوه بحياتي الشخصيه انتي فهمه 
_ انت بتكلم كده علي اساس انك مش عارف انا بنت مين ول اي ده انا بابا راجل اعمال كبير واذا عرف..
= ههه حتت عيله بتهددني علي اخر الزمن .. اسمعي يا شطوره لان دي اخر مره هتكلم معاكي فيها .. انا مبتهددش ومبيتكلمش معايه بالاسلوب ده وبمد ايدي عادي تحبي تجربي 
_ لاء انت اتجننت بقي 
= باب الفله ميتفتحش وخروج مفيش ولما ارجع مش عيز اشوفك فهمه 
_ واذا قلت لاء 
= اممم هنبتديها كده بقي .. طب فكري تطلعي خطوه بره الفله وصدقيني اذا مخليتك تسفي البلاط ده ميبقاش اسمي اياد 
_ وريني هتعمل اي انا همشي وهتشوف 
= "تتحرك فيبدء بتحدث فتقف "  هتروحي فين لابوكي .. لو كنتي مهمه مكنش عمل فيكي كده واحده مبتحبش شخص متقدملها ومش عيزه تتجوزو وحولت تنتحر وجوزك ليا غصب عشان الشركه تفتكري لما تروحيلو وتاتا  تلغي العقد معاه ... هتعملي اي 
_..
= شااطره يبقي نحط ده في دمغنا ونمشي عدل بدل ما نخليكي تمشي عدل بترقتنا 
_ انا بكرهك اوي 
= وده احلي خبر سمعته انهرده .. انا رايح الشركه دلوقتي وهنام في نفس الاوضه عشان تاتا ممكن تيجي في اي وقت وترقبنا  وانا مش ناقص رط ووجع دماغ ولو فتحتي بقك بحرف مع تاتا هطردك بره مفهوم "يقوم بالمغادره " 
انا رحمه 22 سنه مهندسه ديكور مبشتغلش نظرا لان بابا مش بحب شغلي لان لسه بدرس ومبعرفش انسق في نظره ومش عيزني اشتغل في شركته وبدال كده يبقي مستحيل اشتغل في اي  شركه تانيه ... كنت عايشه مع جدي لحد اما مات وبعد موت جدي بشهرين حاول يجوزني مصلحه عشان الشركه من غير حتي ما اشوفه ولاني مش عيزا كده حولت انتحر واخد حبوب مش كتير حوالي 30 حبايه كده ونمت واصحه علي القرف والكابوس ده 
انا قصيره سيكا وبيضه وعيني سوده وشعري اسود طويل بعشق الالوان وخصوصا لاحمر والاسود لانهم جامدين جدا بحب الموسيقي الهاديه والراب والتصميم 
اياد توفيق 29 سنه صاحب شركه مشروعات للبناء والحفيد الاكبر بعد امين وهو الي بدير الشركه لتاتا طويل شعره اسود مرفوع وعينه بني غامق عصبي وبحب الشغل ونسونجي وبتاع بنات طويل وعنده غمازه واحده يتيمه في خده اليمين 
السكرتيره : صباح الفل يا مستر اياد 
= صباح النور يا قمر "بنظره اعجاب " 
السكرتيره: بضحكه هتجيلي قريب 
= شويه كده اما الاوضاع تهده "بغمزه " اتقل كده ... ابقي ابعتي الاوراق علي المكتب 
السكرتيره : كلهم ول نصهم 
= لو عوزه تجيبي ملف ملف برحتك بس اوعي تجيبي ورقه ورقه اتعب
السكرتيره: ههه فظيع 
= سلام يا قمر 

: هلا بالبرو ... وحشني عامل اي 
= زفت .. بقي انا اتجوز بشكل ده عشان الشركه 
: يا عم انت أطول دي رحمه موزت الموزز .. علي الاقل تتلم شويه 
= محدش يقدر يعمل كده يا برنس انت عارف لينا معجبنا 
: عمرك ما هتتغير ابدا 
= اعملي معاك شاي وودي الاوراق دي للعمال عشان المشروع الجديد 
: حرام عليك ارحمهم يبني مش كده دول بدعو عليك دعاوي 
= الشغل شغل يا عم امين والي مش عجبو بنطرد عادي 
: هتغير اسلوبك البارد معاهم امتي مش كده 
= هما الي عالم فاضيه وبضيعو وقت وملهمش في الشغل والجد 
: اه خالص من 9 الصبح ل9 بليل .. عالم كسواله خالص 
= اهو ده انظامي بقي واعترض انت كمان وتنطرد معاهم 
: منقدرش يا عم والله اهدي كده هجيب شاي وجيلك انا قولت الجواز هيغيرك اتريك متنيل اكتر 
= بطل رط بقي صدعتني ومشي من هنا 

الطباخه : يا مدام مينفعش كده انا بطبخ 
_ وانا هطق .. زهقت ومش متعوده حد يعملي اكل 
الطباخه : بس مينفعش بردو لو المدام الكبيره شمت خبر هتدبحني 
_ منا كنت قاعده مع جدو وكنا بنساعد بعض بالله خليني اساعدك 
الطباخه: حضرتك والله انا الي هتر....
تاتا : انتي بتعملي اي في المطبخ يا بت انتي 
_ انا يا تاتا 
تاتا : "بسخريه " لاء مرات  حفيدي 
_" لي الاحراج ده طاايب "  احم .. انا كنت بسا...
تاتا : سيبي الي في ايدك وتعليلي
_ حاضر 

تاتا : اوعي تفتكري عشان حفيدي اتجوزك يبقي تتنكي علينا انتي بنت مدير الاعمال الكبير رشدي العامري بس مسمحلكيش تعملي فيها كبيره علي الناس الي بتشتغل وتامريهم كده 
_ لاء حضرتك يا تاتا فهمه غلط انا كنت بساعدها 
تاتا : بجد ! احم اقصد وعيزاني اصدق كده 
_ والله يا تاتا كنت بساعدها حتى اساليها انا كنت عايشه مع جدي وبحب اشتغل وصدقيني انا مش كده ابدا 
تاتا : اصل انا اعرف انو البنات الي زي حلاتك كده بكونو متكبرين وشيفين نفسهم واتيكيت كده وحاجه نيتي ومدلعين اوي 
_ مش كلهم والله يا تاتا معظمهم وانا اهو كمثال صدقيني انا مبحبش المحن والاوفر ده انا دبش ودغري ومبحبش الف ودوران وبعرف اطبخ حلو اوي اه ليا في الفاشن والموضة والميكب بس مش حياتي كلها كده يعني 
تاتا : "بنظره اعجاب " يعني اتفائل 
_ مفهمتش 
تاتا : بكره تفهمي انا في الفيله الي قصدكو دي لو عوزتي حاجه ابقي قوليلي  
 _ "هي اي العيله المعقده دي هو انا ناقصه " شكرا يا تاتا ربنا يخليكي 
..الساعه 1 ليلا 
_ ده اتاخر لي كده انا لفيت في ام الفيلا دي اكتر من خمستلاف مره انا حفظتها اكتر ما حفظت اسمي هو هيحبسني كده بجد 
="يقوم بفتح الباب " 
_ كنت فين كل ده وازاي تسبني كل ده لوحدي
= اتحركي مش فيقلك 
_ لاء تفوقلي انا مش هتحبس هنا انا مش حيوان انت فاهم
="يقوم بلوي يدها وراء ظهرها " قلتلك اي مش قلتلك مش عيزا اشوف وشك بليل خالص 
_ اااه يا غبي ايدي 
="يقوم بتشديد علي يدها " قلتلك عدي ليلتك و حذرتك ول لاء 
_ ثانيه انت شارب ! 
يتبع الفصل الثاني اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent