رواية احببني بعد زواجنا الفصل الخامس 5

الصفحة الرئيسية

رواية أحببني بعد زواجنا البارت الخامس 5 بقلم رحمة أيمن

رواية احببني بعد زواجنا كاملة

رواية احببني بعد زواجنا الفصل الخامس 5

"تقوم بابعاده وتخبط في المكتب وتجرح ذراعها من شده الاندفاع  " 
= رحمه انتي كويسه !!
_"بهدوء" انا تمام متقلقش 
="يقوم بسندها " انت حضرلي العربيه بسرعه يلا ...هاله الغي اي اجتماع دلوقتي واعتذري
هاله : بغضب ..حاضر يا فندم 

في المستشفي 
الدكتور : اصابه بسيطه اثر الضربه ...شويه كدمات هكتبلكِ مرهم ليها 
_ قلتلك حاجه بسيطه 
= يما انتي اعصاب بس اصلا خايف عليكي انا مثلا يا بت 
_ كنت بحساب عندك دم يعني وتحس بالامتنان وكده  
= بضحك لاء متقلقيش  انا خوفت علي المكتب اكتر منك اساسا بس خايف تاتا مدخلنيش البيت 
_ انا غلطانه اني زقيتك والله كانت تقع علي نفوخك ونخلص 
= حد قلك اني عايز مساعدتك وكمان ده وجبك اصلا 
 _ دكتور انت محتاج الكرسي ده في حاجه عشان افتح راس حد كده 
"الدكتور يراقب في صمت واستغراب" 

تاتا بخوف : انتي كويسه بجد روحتي لدكتور قلك اي طمنيني مالها ايدك محتاجه عمليه ول حاجه 
_ بضحك... متقلقيش يا تاتا والله شويه كدمات بتلج وراحه هيخف 
تاتا : الحمد لله انو اياد كان موجود وخدك لدكتور "بهمس" ها تفتكري خاف عليكي 
_ بهمس ... ده واحد معندوش دم 
"اياد بعد رجوعه " 
= احم الحاجات الي الدكتور طلبها
تاتا : ها شكرت رحمه علي الي عملته 
= لي يختي عملت اي حررت القدس اي حد مكانها كان عمل كده 
تاتا : تعرف انت فعلا معندكش دم زي ما قالت 
 = مش فاهم 
تاتا : انا رجعه الفيلا بتعتي وانت هدنك جمبها يومين تاخد بالك منها فاهم 
= يومين ؟ والشركه 
تاتا : انا وامين هناك وكمان وحشني الميض بتاعي عيزا اشوفه واشوف  الاوضاع هناك كده 
= واذا انا مش موافق 
تاتا : يبقي مش هتدخل الشركه خالص وهتستقيل
=.....
تاتا : يلا ربنا يخليكو البعض يا قلبي وانتي لو عوزتي حاجه كلميني 
_"ببرائه" باي يا تاتا 
وحده يا عديم النظر والشفافيه انقذتك من نجفه كانت هتقع علي نفوخك ول افلام هوليود وانت حتي متشكرنيش مهو انا الي غلطانه اصلا يا جبله يا قمر استغفر الله العظيم
= بغيظ ... طبعا فرحانه لما تاتا طلبت اقعد اهتم بيكي 
_ يييع مش استيلي 
= هههه 
_"احييه عضحكه " 
= طب اسمعي بقي انا اليومين دول مش هتشوفيني اصلا ول هساعدك ول تطلبي مني حاجه فهمه 
_ روح جبلي كبايه مايه اجري 
=؟؟؟
_ بسرعه مبعدش كلامي مرتين 
= وحيا...
_ شش عييب ينفع كده 
= طنط سميحه جيبي مايه للهانم 
_ لاء يا طنط متجبيش حاجه ... هو انا طلبت من مين بقي ان شاء الله 
= وانتي مشلوله يختي متجيبي لنفسك 
ترن ترن ترن 
تاتا : اي يا رحمه 
_ بدموع ... تاتا بطلب منو مبجبليش حاجه وعمال يزعقلي وبشتمني يا تاتا و....
=بنرفزه ... اسكتي هجبلك زفت هجبلك
_ كنت بهزر معاكي ... اي رئيك حلو الاداء 
تاتا : اي يا بنت الهبله في اي 
_ لو عوزت حاجه هبقي اطلبها منك سلام "تقوم بالقفل  " قدامك عشر دقايق يلا 
= ول انو تاتا في صفك كنت قلبتك من البلكونة
_ "بغرور " بسرعه لو سمحت 
= رخمه 
_ غبي 

عدا يوم وانا قرفاه في عشته تقريبا و صراحه فرحت من قلبي عشان بعد كده ميقلش مجرد موظفه عندي وانا المدير نينيني دا انت رخم وربنا بس هو ده الي مديقني يعني طب مديقني لي  مهو ده احسن يعني عيزا اي اكتر من كده مثلا وبكلم نفسي زي الحلوفه لي معرفش بردو هو ينفع اقتله ؟
في الغرفه ....
_ هو انت حاطط المكتب في اوضتك لي 
= لاني بحب اشتغل فيها 
_ تعرف انا محطتش مكتب في اوضتي من امتي 
= امم 
 _ من وانا في تلاته ثانوي ههه 
= امم 
_ هو القميص ده قطن ول قماش ؟ 
= ابتدينا هطل بقي خير يا رحمه 
_ زهقت انا زهقت قاعده كده بقالي 6  ساعات وانت متنح في الاب يبني عينك بتقلك ارحمني مش كده 
= تاتا منعاني من اني اخرج يختي عشان تنبسطي 
 _ انت كنت بتروح فين انهرده عموما  
= السبق ... لي 
_"تقوم بالقفز من السرير  "  يلا بينا 
= فين 
_ علي السبق 
= يسلام 
_ وحيات عبد السلام 
= انتي عرفه الساعه كام 
_ 2 الفجر لي 
= لي اه هما قلولي الهرمونات بتطفح علي 12 كده بس مقلوش بيحصل اي بعد كده اعرفت انا بحصل اي .. اتكتمي يا رحمه ربنا يهديكي وعدي اليوم 
_ "تقوم بقفل تلفونها وتلفونه وقفل التاب " 
= اي اي انتي بتهزري 
_ يبني اتحرك بقي هلبس واجيلك 
= انتي مجنونه 
_ منا عرفه ميرسي بيكو 

= بتصفير ... جمدان 
_ طبعا يبني انت بتكلم فشنوستيه مسكرايه قمرايه زي 
= كفايه كدب 
 _ منا بقول كده بردك  
= استنيني هلبس واجيلك 
خرج بحتت طقم اسود علي قفازات نبيبتي وكوتشي نبيتي وماسك اسود ورافع شعره تحسه خرج من فيلم اكشن مكسيكي هو بس نقصو الطقيه ويكون محمد رمضان في نفسه كده 
_ بتصفير ...قمر 
= طبعا يا بنتي انتي بتكلمي فشونستا مسكر قمر زي 
_ هههه طب اتحرك يا قمر 
في السبااق ...
_ يلا تحدي 
=  والله مش عارف اقلك اي بس منصحكيش تتحديني 
_ واذا هزمتك 
= هههه ضحكتيني وانا مليش نفس 
_ طيب خايف لي تتحداني 
كنت قاعده في عربيتي الحمره وهو قاعد في عربيته السوده وقام مقرب من الشباك كده وبصلي بثقه قال الود هيري بوتر في نفسه بس الصراحه هو موز مفيش كلام 
= اتحدي علي اي 
_ لو فوزت اطلب منك طلب وانت كذالك 
= الي يوصل خط النهايه الاول يفوز  
_ هننطلق ازاي طيب 
= استني انا وامين لما كان يحصلنا كده كنت بتصرف "يقوم باخراج كنز يضع فيه صروخ "
_ اي ده 
= هرميها اول ما تنفجر نتحرك اتفقنا 
_ اتفقنا 
= ههه اتحركي انتي مع نفسك بقي "يقوم بالتحرك دون الانتظار  " 
_ يبن الغشاشه 
"يبدا السباق ويصلو قريب من خط النهايه ويقف اياد لتمر رحمه وتكسب السباق " 
_ لي الحركه دي 
= مش رجوله انافس بنت واكسبها 
_ بعد ما غشيت ها 
= علي اساس اني لو مكنتش غشيت حتي كنتي هتفوزي مثلا 
_ انا مش هتجادل معاك عشان نروح من غير اي إصابات تمام اتفضل 
= اي ده 
_ كنز اشوبس 
= النوع ده قديم جدا ومش موجود في المحلات
_"ببتسامه " سر 
= امم انتي الي فوزتي كنتي عيزا اي 
_ هتنفذ لو طلبت يعني 
= علي حسب الطلب 
_ كنت عيزاك تكون ارحم من كده مع شركتك تكلم بهدوء تعملهم كويس صباح الخير وانت داخل حتي افتح نفسهم وبنسبه لشغل مينفعش تحط عليهم الكم الكبير ده عرفه انك بتتعب اكتر منهم كمان بس يكون في استراحه طلبات اقل كده كتر الشغل بيتعب اعصبهم وبشيلهم هم كبير فوق كتفهم مبيقعدش مع عالتو ول اهالو ول ولادو حياتو كلها شغل هو الشغل حلو وكل حاجه بس متزودش ابدا فوق طاقه حد
= حاجتين اهم حاجه في حياتي الشغل والسباق واهم من السباق الشغل انت بتتعب عشان هتلقي المقابل لده انا اه بصعبها عليهم  بس لازم تشتغل بجد وكويس عشان الشركه تكبر وتتحمل اي حاجه  
واعتقد انو قواعدي معروفه ول مبكنش قد الشغل ميستحقش يدخلها 
_ بس 12 ساعه بنسبالك مش كتير 
="ببتسامه وشرب الكنز " ده انا كنت عايز اعملها اكتر شويه 13 او 14 ساعه حاجه في الرنج ده 
_"بغيظ" انا الي هبله عشان بتناقش معاك اصلا وانت كنت هتطلب اي 
= " بثقه " سرر
_ هتكون عيل ومش قد وعدك ليا ول قد التحدي صح 
= والله يل عسل كلامك مش مهم اصلا ومفرقش معايه 
_ تنح وربنا 
= اركبي خلينا نزفت نروح 
_ هيبقي احسن بردو 

_ هييي انا بجد مبسوطه اوي اني هروح ازورها 
= ممكن تبصي قدامك عشان منعملش حادثه 
_ انت الي قولت اننا مبنعرفش انسوق واخرنا المطبخ من شويه صح 
= يا بت بطئى شويه تاتا لسه عيزاني 
_ احنا بنعرف نعمل كل حاجه قول ورايه 
"قام مبرقلي كده فعرفت انو دي اشاره وسوقت علي 80 بكل ادب " 
 = مين علمك السواقه 
_ جدي علمني ... كان بحب العربيات جدا وبيحب يصلاحم كان ديما يقولي لو بتحبي حاجه اوي وبتحسسك بالمتعه وبتفرحك اعمليها ممكن تكون في يوم من الأيام عالمك الي بتهربي منه بعيد عن الواقع فكنت 18 سنه وعلمني بقي وكنا بنعمل تحديات مع بعض واكسبو وطورت نفسي جدا وكان كل اما فوز عليه يديني كنز اشوبس الي عينه من زمان بكل حب وسعاتها كنت بحس بالإنجاز 
= هو ده السر 
_ اها 
_...
="كان نفسي اقله انهم اخر اتنين معايه وقولت اني مش هطلعهم غير لشخص مميز في حياتي حسه اني مطمنه ومصدومه سيكا 
_ انتي قلتي لايه  انك رايحه ليها  
= لاء عملتهلها مفاجاه فرحت اوي لما تاتا فعلا بعد اسبوع خلتني ارحلها وجبتها شوكلت ملاك بتحبها جدا 
_ تمام نبقي ترجع علطول عشان ورايه شغل
= تمام 
اول ما دخلنا لقينا البوابه مفتوحه واحنا طلعين سمعنا اصوات من جوه 
ايه بدموع : انا تعبت بقي مبقتش قادره استحمل اعمل كل حاجه فيه بس سيب بنتي في حالها 
هشام : بزعيق ... طلعه غبيه نفس غبائك يا هانم انتي وحده مقرفه ومبتفهميش
ايه : لو مش عجباك طلقني يخي انا مش عيزا من وشك حاجه بس طلقني 
هشام  :"يقوم بضربها بالحزام " انتي بتعلي صوتك عليه 
_"رحمه بندفاع وفتح الباب " انت مجنون انت ازاي تمد ايدك عليها كده 
=" يقوم اياد بضربه ولوي زراعه خلف ظهره " الرجوله مش انك تضربها يا استاذ اذا انت متربتش احنا نربيك عادي 
هشام : سبني يا غبي انت انت مش عارف انا مين انا هحبسك دلوقتي 
= لاء يا خفيف انا الي هحبسك .... رحمه خدي ايه والبنت وروحي البيت المفتاح اهو 
هشام : لو طلعتي من غير اذن ها...
="يقوم بضربه بالبوكس في بطنه " اذا سمعت صوتك هتندم 

رحمه بدموع : بتوجعك 
ايه ببتسامه وتحريك وجهه بالسلب 
رحمه بندم : انا اسفه بجد حقك عليه يا ريتي روحت من زمان استني هجيب علبه الاسعافات واجي 
كان مبهدلها حرفيا في رجلها وفي ايدها وفي وشها جسمها كلو ورمان وملتهب كنت حرفيا مرعوبه من الي حصل وهي  الي عايشه فيه بقي
تعمل اي 
_مكنتش اعرف انو وحش كده 
ايه : انا مكنتش عيزه بس غير انو يسبني في حالي كنت عيزه يرحمني مش اكتر 
"تقوم بحتضانها " عدت صدقيني متقلقيش انا جمبك 
بعد حوالي ربع ساعه ..
ايه : علفكره جوزك كويس جدا 
_ اياد 
ايه : كنت بحساب انهم كلهم زي هشام كده بس طلع جدع وشهم ربنا يحميكو يا قلبي 
_...
ايه : اه صح انتي فتحتي ازاي 
_ بالمفتاح الاحتياطي الي كنتي مدهولي استني هجيب مايه واجي 
..
= اااه واخيرا روحت ... عمله اي دلوقتي يا ايه 
ايه : انا كويسه 
= تمام انا مسبتوش غير وهو معترف بكل حاجه وورقت طلاقك هتوصلك وكلمت تاتا وشفتلك شقه قريبه شويه من مدرسه ملاك ومريحه وبعيده عنه ليكي ولو عوزتي اي حاجه انا موجود علطول 
ايه :مش عرفه اقلك اي بجد شكرا
= مفيش حاجه ده وجبي مش انا جوز اختك ول اي "يقوم بنظر لرحمه والغمز والابتسام " 
ملاك بدموع : يعني يا عمو ماما مش هتنضرب تاني صح  
=" يقوم بحملها " اووبح لاء يا قلبي مش هتنضرب تاني وبابا هياخد جزائو وترجعلك الضحكه القمر دي ايوا ايوا 
ملاك : ههه
= ايوااا كده تعالي نشتري حاجات انتي وعمو بس يلا 
ملاك : عيزا شبسي 
= ههه احلي شبسي في الدنيا لاحلي ملك 
كنت بصالو بكل فرحه حسيت اني فهمتو غلط كتير جدا كان حلو بطريقه مش عرفه اوصفها حسيت لاول مره في حياتي انو ليا سند في المواقف والازمات اقدر اتسند عليه واكمل ...
في المساء امام البلكونه...
= خدي 
_ اي دا 
= شاي 
_"تقوم باخذه ولابتسامه " 
= مش بردانه وقفه كده بقالك ساعه 
_ بجد محستش 
= لسه خايفه 
_ مكنتش بحسبها بتتعذب كده وبتضرب بكل الوحشيه دي لما بابا جوزها كانت خايفه وقلبها مقبوض ومقدرتش ترفض و وجوزني بنفس الاسلوب مجاش ول مره اطمن عليه ول زرني ول حس بندم بدموع ... كنت خايفه اوي لي بيعمل فيها كده هيه مش بشر لي كان بضربها كده لي 
="يقوم بتقريب لها واحتضانها " اهدي يا رحمه عدت احنا جمبها اهو ووعد مش هخلي يقربلها تاني وهنعوضها انا وانتي مع بعض 
_"بمتنان " شكرا يا اياد شكرا من قلبي
شدد من حضني وانا انهرت جوه احساس الامان ده كنت مفتقده جدا كان مريح وكان نفسي افضل جوه كده العمر كلو كان دافي في عز البرد الي موجود ده كان نفسي الوقت يقف وميعديش ول الليله دي تنتهي اكون انا وهو وبس ...
اليوم التالي 
=رحممممه 
_ "بخضه"  اي في اي 
= استعدي 
_ انا ؟ 
= هنسافر 
يتبع الفصل السادس اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent