رواية احببني بعد زواجنا الفصل الثالث 3

الصفحة الرئيسية

رواية أحببني بعد زواجنا البارت الثالث 3 بقلم رحمة أيمن

رواية احببني بعد زواجنا كاملة

رواية احببني بعد زواجنا الفصل الثالث 3

 مالك طالع بزعبيبك لي مش خير 
= ها 
_ في اي يبني 
= في انى برتب مواعيد الشغل  ومش عارف اركز بسبب حضرتك 
_ وانا بحب اشتغل مع اغاني هاديه
=  في بيت والدك الكلام ده فهمه اطفي الزفت ده 
_ "واحد غبي هتموت لو شوفتني مبسوطه صح  " 
= بتقولي اي 
_ حاضر هطفي الزفت 
= انجزى " يقوم بالدخول للغرفه " 
لبست جاكت اسود فوق البجامه وعملت نسكافيه ووقفت في البلكونه شويه والهوا بيطير شعري وقلبي معاه كان نفسي اضحك من قلبي واحس بسعاده كمان لكن الي طلعتو وقتها كان عباره عن عياط بس كانت نزيف من مشاعر سلبيه حبساها واحساسي بالخنقه والايام الي بتعدي وانا حسه انو مفيش طعم فيها بس المشكله الي مديقاني انو جه اول واحد في دماغي لما فكرت في حد جمبي انا غبيه صح ...
اليوم التالي ...
= صباح الخير حضري الفطار بسرع... مين الي الي عمل الفيلا كده 
المنظفه : حضرتك جيت انضف انهرده زي كل مره بنضف تلات مرات في الاسبوع رجعت لقيت الفيلا متفتحه كده 
_ ها صحيت صباح الخير 
= اي دا 
_ اي كنت بنضف الفيلا واتحرك شويه بدل الزهق ده 
= بعصبيه.... وبتفتحي ام الفيلا كده لي ول غباء وخلاص 
_ في اي بدل الكتمه الي احنا فيها اربعه وعشرين ساعه انت مش بني ادم اصلا انت بتخرج وانا الي بقعد هنا 
= تقعدي هنا من غير ما تلعبي في حاجه انتي مجرد ضيفه فهمه وشويه ونطلق متخديش راحتك يعني 
_ فاهم اني هموت يلا واقعد معاك في الفيلا الكبير المسكونه دي 
= مسكونه اه دي العفريت تخاف منك 
"تقوم الطباخه والمنظفه بنظر لبعضهم والابتسام " 
_ اسمعي بقي متمديش ايدك علي اي حاجه في الفيلا دي سمعه 
= والله انا ال...
ترن ترن ترن ترن 
_ احمدي ربك انو رن التلفون ...الاتصال ده الي انقذك من ايدي
= نينيني روح كل جاتو

العصر 
_ انت واحد غبي 
= وانتي مجنونه في حد يعمل كده 
تاتا بعد الرجوع : اي يا سميحه في اي 
الطباخه : والله يا هانم كده من الصبح الفيلا مش هديت دقيقه 
تاتا بستغراب : طيب انا هدخلهم شوفي انتي شغلك 
_ انت عارف دني فيهم قد اي 
= يعني انا الي مبحضرش فيه بقالي كتير انتي عرفه تصرفك الغبي ده عمل اي 
_ قلتلك زفت من غير قصد انت الي طفل 
= انا طفل ! لاء بقي انتي بتسته...
تاتا : باسسسسس في اي انتي وهو صدعتوني 
="بحترام " عذرا يا تاتا 
_ هو الي غلطان 
= يا بت متخلنيش افتح فيكي 
تاتا : عرفين لو قلتو كلمه كمان هعمل فيكو اي .. رحمه اتكلمي الاول 
 _ حاضر يا تاتا ، كنت ماشيه رايحه انضف المكتب وهو راصص الدوسهاات والمشاريع علي المكتب المايه اندلقت بالغلط عليهم وبعد ما عرفه مسكني من التشرت وجرجرني علي السلم وبعد ما خلص راح موقع شاي علي الأبحاث والمذاكره بتعتي وانا سهرنا عليها الليل كلو يبقي مين الي غلطان بقي 
= يسلام عيزاني اصدق انك وقعتيها بالغلط يعني مش عيند فيا عشان اتنخقنا الصبح 
_ لو كنت عرفه انو هيديقك كده كنت عملتها بقصد 
= يا بت متعصبنيش بقلك 
_ كلمه كمان وهزعلك 
تاتا : اقلكو علي حاجه انا  صدعت من خنقتكو طب اهو "تقوم بمسك ازنيهم الاثنين ونزول بهم لاسفل " 
_ تاتا خلاص ونبي اييي يا تاتا وداني 
= يا تاتا مينفعش كده انا كبرت تاتا 

في المطبخ 
_ "بهمس" احييه 
= "بهمس " غباء صح نسيت وربنا 
تاتا : يلا ده العقاب وهتكلو كلو 
_ تاتا قرن حر فلفل اي بس وكل واحد يكلو اي ده متعرفيش مش انا عندي القولون 
تاتا : والله 
_ اه حتي اسالي جدي الله يرحمه 
= وانا يا تاتا بردو الدكتور مانع عني الفلفل الحراق بقول مضر
تاتا : وانتو مش هتمشو من هنا غير وانتو معتذرين لبعض ووكلين قرن الفلفل ده كلو واذا اسمعتكو تاني بتتخنقوا هوكلو منه تاني يلا بقلكو 
وفعلا كلنا القرن كلو ودنا نعيط كده وكنا هنموت وتاتا ربنا ميهدهاش وخلاص علي كده لاء تطلب منا نتصالح كمان ونعتذر لبعض ده الي هو نعم يختييي بس في سري بقي ست كبيره بردك" 
= وانا مش هعتذر لحد هيه الي غرقت  المشاريع  وغلطت من الاول وانا مغلطش في حاجه 
تاتا : هحبسك انهرده ومش هخليك تروح السباق 
="يقوم بتقبيل راس رحمه  " انا اسف يا قمر انتي ... ارتحتي كده يا ست الكل انا ماشي "يقوم بالمغادره " 
_"اي الي حصل ده معلش انا قلبي بدق لي هارابيض اثبت يلا " ....
تاتا : تعالي ورايه محتاجين نتكلم 
_ ها .. نعم 
تاتا ببتسامه ماكره : مالك متثبته في مكانك كده لي ومتوتره عجبتك ول اي ههه 
_ احم لاء يا تاتا انتي فهمه غلط وانا مش هسمحه بردو علفكره هو الي غلطان و،....
 تاتا : اهدي بس كده وتعالي يلا معايه 

في حلبه السباق 
: متاخر 10 دقايق 
=  عم امين سبني في حالي 
: خير في اي تاني 
= الزفته مراتي بوظت الملفات وهسهر اكتب فيهم طول الليل وهطبق ومش هكون فايق نهائي 
: هههه صراحه معاك حق تدايق 
= دي غبيه اصلا انا حرفيا جبت اخري منها وكلو هيطلع عليك انهرده 
: يا عم حد بقدر يغلبك اساسا بس المرادي هغلبك اكيد  .... المنافسه هتبدا good luck bro
= وريني هتعمل اي ونتراهن علي عشاء سبيسي 
_ اتفقنا 
= يلاا...
_ ايااد 
= امم 
_ حلوه مراتي دي يسطا ههه
= "باحراج حاول اخفائه " انا مقصدتش كده علفكره وابعد دماغك الزباله دي عني ويلا نزفت نبدا 
_ خلاص يا عم متتعصبش كده يلا

في الفيلا .. عند تاتا 
_.....
تاتا :.....
بعد خمس دقائق ..
تاتا : هندنا ساكتين كده كتير 
_ احم حضرتك عيزا اي مني 
تاتا : عيزاكي تعلمي حفيدي الادب 
_ ههه ازاي يعني يا تاتا وبعدان مبتقليش لي انك عرفه اننا بنتخانق وخلتنيتي احور عليكي 
تاتا : كنت عيزا اعرف صح لي قولتي انكو كويسين مع بعض وحلوين ومقلتليش الحقيقه 
_ جدو مره قالي ان اسرار البيت مينفعش تطلع بره خناقتك مع جوزك او اختك او مامتك مينفعش  تتحكي لاي حد غير القريبين منك اوي واعرفي انو الزوجه الصلحه هي الي تحافظ علي خصوصيه البيت وخنقاته وكمان مش عيزا اتعبك معانه 
تاتا ببتسامه: تعرفي يا رحمه انا كنت ضد جدا فكره انو يجوز واحد كده جواز صالونات ومبني علي مصلحه بس عشان الشركه اضطرت وحده تكون مغروره ومتنكه وتغيرو للاسوء بعد الجواز بس لما شوفتك غيرت فكرتي تماما 
_ زي ما قولت لحضرتك قبل كده مش جو مسلسلات بقي ويحب بطله فقيره وابوه يجوزه بالعافيه من صاحبه الشركه ويرجع للبطله والحورات دي 
تاتا : هههه فكرتيني بمسلسل اسمه ادم وجميله كنت بسمعه بيتكلم عن حاجه زي كده 
_ ههه وانا كمان بحبه الابطال قمرر  ... المهم زي ما قلتلك مش كلنا كدا وانا عشيت معظم وقتي مع جدو وجربت كل حاجه وافتخر بده 
 تاتا : شفت فيكي الاحترام والزوق والصراحه والادب واهم من ده كلو الجرأه لما كنت بروح مع حفيدي اي مكان او حفله في الشغل كان البنات يتجننو بقي عليه ويجو يكلموني واحنا بنحبك ويبعتولي هدايه عشان اوصلهم ليه ويكسبو رضايه انتي البنت الي وقفت قصاده وتحدته وده اهم حاجه 
_ ببس انتي مش عرفه حفيدك يا تاتا كويس وعرفه اننا مش طايقين بعض وهو كمان ... احم مش مهم 
تاتا : لاء قولي متخفيش 
_ قليل زوق ومغرور ورافع منخيره لفوق  ومبحترمش الناس الكبيره وقاسي وعصبي ورخم وبتاع بنات سيكا بس كده
تاتا : بعد اي بقي هو في اكتر من كده 
_ والله يا تاتا طلعت كده اوعي تكوني زعلتي 
تاتا : حفيدي اياد وحش اه وعصبي وعنيد ومبيتفهمش مع حد بس قلبه طيب جدا بيطلع يطلع وينزل علي مفيش البيئه الي حوليه خلته يفهم كل الناس غلط مكنش حد قريب منه خالص غير امين ابن عمته وعايش حياتو بين الشغل والبنات الي عارف انهم كلهم شبه بعض وبس انا مش هرغمك علي حاجه عرفه انكو  مش متفهمين ابدا بس عيزاكي تقفي جمبه تفهمي هو محتاج وحده زيك كده في حياته 
_ حاضر يا تاتا هحاول اعمل الي اقدر عليه بوعدك بس لو ضربني همشي وسبلو البيت 
تاتا : تعليلي بس وانا اكسر دماغو ليكي 
 _ تمام كده يا ستي 
تاتا : ربنا يهديكو روحي بقي لاحسن يرجع ول حاجه
_ طيب يا تاتا انا همشي بقي "تقوم بالمشي والروجع مجددا " تاتا هو ينفع اطلب طلب 
تاتا : اكيد الي انتي عيزاه 

الساعه 1 مساءا 
_ اهلا بالبيه الي راجع قريب الفجر 
= شششش بلاش تتكلمي لان صوتك بديقني  
_"بصوت عالي " اهلا بالبيييه اللي را...
= "يقوم بوضع يده علي فمها " مش  قلنا شش ول لاء 
_  انت شارب قد اي
="يقوم بضم اصبعه الاثنين " والله شويه يدووبك 
_ طب فوق كده عيزا اكلمك 
= الدنيا زي المرجاحه يوم تحت دن دن دن يوم فوق تيرا تيرا تيرا "يقوم بتطويح حتي يصل غرفته " 
_ يبني بكلمك علفكره ومش كل ليله ترجعلي سكران كده وقمر احم اي ده 
=...
_ علفكره انا كنت بهزر 
= ...
 _ الوووو .ده نام فعلا "تقوم بمراقلته " اول مره اشوفه من قريب اوي كده هو انا الي حوله ول هو حلو بجد ... اني اسف انا هروح انام 

اليوم التالي...
= يا زفته انا مقلتش متفتحيش الزفت الشبابيك والضوء كده 
_ اقعد افطر وعدي يومك 
= لو عملتي الحركه دي تاني هطردك بره 
_ اهو انت الي بتعمل مشاكل اهو عشان لما قول لتاتا متبقاش تزعل 
= بتهدديني يعني 
_ اومااال 
= شكلك وحشك الضرب تعالي اما اقلك كده 
الطباخه : الهانم قالت انها حطاني عشان ارقبكو ولو سمعت اخناقه جديده ابلغها 
"يقوم بالجلوس وياكلون في صمت " 
"تقوم بالابتسام والمغادره " 
= انا خلصت الحمد لله همشي 
_ استني هجهز واجي معاك 
= تيجي فين ان شاء الله 
_ الشركه 
= والله لي حضرتك بنبيع لب 
_ اي ده هو مقلتلكش يقطعني 
= اخلصي 
_ مش انا قلت لتاتا اني هشتغل معاك في الشركه ووفقت 
= نعم يختي ؟
يتبع الفصل الرابع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent