رواية احببت صعيدي الفصل التاسع عشر 19 - بقلم نونه جمال

الصفحة الرئيسية

رواية احببت صعيدي الفصل التاسع عشر 19 بقلم نونه جمال

احببت صعيدي الفصل التاسع عشر 19

تستيقظ چني بتعب وتنظر حولها لتجد زين لتذكر ما الذي حدث انضحك ضحكه خفيفه.  وتمر ايديها بين خصل شعر زين  وتتفحص ملامحه.  وتضحك ضحكه خفيفه 
وكان زين يمسكها بين زراعيه 
وكانت تريد القيام اللي احكم القبضه 
چني تحاول فك زراعيه دون استيقاظه 
ولكن يوجد صوت هادئ يقول متحوليش مش هتعرفي استسلمي ليا 
چني انت صاحي 
طيب بسبني 
زين ينظر وهو يفتح عين وغمض الأخري 
ليه عايزه تسبني وتروحي فين يوم الصباحيه 
ويفتح عينه  وينظر إليه  يخربيت الجمال ياناس لياخذها بين احضنه ويغرق. 
ونروح احنا بقي الي أهل المنزل في الاسفل 
حور في غرفتها تكلم رامي 
رامي ايه العرسان صحية ولا لسه 
حور ايه شكلهم لسه 
رامي عقبالي يارب أنا في اليوم دا مش هصحي خالص  
لتضحك حور ضحكه خفيفه وتقول بس يارامي بتكسف 
رامي اموت انا فرولة قلبي 
أنا نجهز وجيلك  هو زين مش هيقفلي مشغول بغيري 
ويفضل يتكلم وتغزل بيها 
ونسبهم هما كمان 
أما عن صباح والحاج محمد في الاسفل
كانه يتناوله الشاي 
محمد امال فين خالد  ونفيسه 
مش عارفه ياعمي شكلهم لسه نايمين 
محمد عودته علي الكسل ربنا يهديهم 
وكأنه في انتظار عائلة الحاج ابراهيم 
 وفي الفيلا احمد 
الحاج ابراهيم ينتظر العائله و يناول كوب من الشاي 
 وتنزل ملك صباح الخير ياجدو ياعسل انت 
ابراهيم صباح الخير ياشقيه انتي 
وتنزل خلفها فريده صباح الخير ياعمي 
صباح الخير يابنتي وكانت الحاجه امينه تشرف علي الطعام في المطبخ أنه طعام العرائس 
وتنزل دهب تتسند علي ادهم. انها متعبه 
ابراهيم مالك يابنتي 
دهب مفيش ياعمي الحاج  مجهود بس 
لنظر اللي ادهم. بعد ما نروح نطمن علي بنت اخوك تاخد مرتك ولو حماتك حبه تكون معاكم ماشي وتروحه  لدكتوره زينه كدا تطمنه عليها  البنت شكلها تعبانه
 ويذهب اللي فيلا  زين 
 واول ما دخله. تعلي الزغاريط من الحاجه امينه  لووووووووووي لووووووووووي
الحاج محمد ياهلا ياهلا ياهلا 
وتتبادل السلامات
مبروك يا صباح يابنتي عقبال البكاري 
الله يبارك فيك باحاج ابراهيم  
وفي جناح زين وجني 
چني شكل بابا وماما وجدو وملك ورامي جم 
زين بخنقه. طيب جهزيلي الجاليه البيضه واناهخش اخد دوش 
لتضحك چني ضحكه خفيفه. 
لينظر إليها زين والله ارجع في كلامي 
چني لا لا خلاص. يلا خشي عشان أنا كمان اخد دوش
ويذهب ليأخذ حمامه الساخن 
وهي تأتي با العبايه البلدي البيضاء 
ليخرج ليف المنشفه حولين خصره وتظهر عضلات صدره 
چني بخجل امسك البس وانا دخلها. يذهب ليه زين وقبلها 
وتهرب من يديه وتذهب الي المرحاض لتناول حمامها الدافئ. وتخرج ترتدي البورنس 
 وتخرج لتجد زين يرتدي جلبابه الأنيق 
تنظر إليه بتكون واحد تاني وانت صعيدي 
زين ايه مش حلو يعني. 
هو أنا شدني غير الصعيدي 
وتذهب ارتداء بفستان بلون الابيض عليه ورد وردي اللون  وتضع قليل من مستحضرات التجميل. وكانت ترتدي حجابها الرقيق الأبيض أنها كان ملاك لينظر إليها زين  مش تقيل الروج دا 
جني لا حلو 
زين يتمسح وتخفف بدال ماجي امسحه بنفسي 
جني لا لا يتخلف. وتمسحه 
وفي الاسفل 
الحاجه امينه ايه العرائس لسه مصحيوش
صباح لسه والله ياحاجه امينه 
وتأتي إليهم حور تسلم عليهم 
وتكلمه اللي أن بنظره ليجده چني وزين ينزله السلام وتعلي الزغاريط مره اخري 
وتنزل جني تترمي في أحضان فريده وتسلم عليه و علي الجميع 
زين يقبل يد جده وجد ابراهيم وايضا صباح ولدته 
والكل يبارك ويهني 
وبعده النساء لوحدهم  والرجاله لوحدهم 
امينه ايه يابنتي طمنيني 
جني بخجل وتنظر في الأرض 
امينه حصل يابنتي 
جني بخجل ايوه ياستي 
لتزغرط امينه 
وتخجل چني 
ويمضي الوقت وتغده العائله سوين 
الحاج ابراهيم احنا بكره ياحاج محمد هنروح البلد 
محمد واحنا كمان ياحاج ابراهيم 
عشان زين و عرسته ياسيدي رايحين اسبوع يقده  شهر العسل 
ابراهيم علي بركت الله نعاود سوي بقي 
دهب تقول ولدتها أنهم هبروحه لطبيب إذا أردت الذهاب معهم وبالفعل وفقت وطلعت تبدل ملابسها 
ثم ينوي الرحيل 
ثم يذهب كل من أحمد وإبراهيم ورامي وأمينه وملك 
ودخل وادهم وصباح يذهب اللي الطبيب 
فريده أنا أعرف دكتوره كويسه هنا تعاله أنا هوديكم ليها 
وتاخذهم وتذهب 
أما عن زين وفريده اخذها وذهبه اللي أعلي 
عند الدكتوره دهب بخوف 
خير يادكتوره 
الدكتوره خير ان شاء الله 
البيبي كويس هو دلوقتي 4شهور 
بس انتي تعبانه 
دهب جوي جوي يادكتوره 
الدكتوره عشان هما مش بيبي واحد 
دهب بفرحه امال ايه 
الدكتورها هما 3
ادهم الله اكبر ربنا كرمه كتير 
الدكتوره مبروك أنا هكتباك علي بعض
مثبتات وفيتامينات عشان الحمل 
فريده بادكتوره هما مسافرين بكره البلد 
الدكتوره تمام هكتبلك حقنه تهديها تثبت الحمل 
ويذهب اللي المنزل 
وكانت فرحت الحجه امينه لاتوصف من هذا الخبر 
وايضا الحاج ابراهيم 
وفي فلا زين 
تصل صباح بزغاريط والفرحه 
محمد خير يابني تروي عليه أن دهب حامل في 3توام 
محمد الحمد الله ادهم ولد حلال ويستاهل 
ويمر اليلي في سعاده وفرح
يتبع الفصل العشرون اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent