رواية احببت روزي كاملة من الفصل الأول للأخير بقلم شهد محمد

الصفحة الرئيسية

رواية احببت روزي بقلم شهد محمد موسى كاملة جميع الفصول من الفصل الأول إلى الأخير عبر مدونتنا دليل الروايات للقراءة والتحميل Pdf، وهي رواية رومانسية شعبية باللغة العامية المصرية.

رواية احببت روزي كاملة

رواية احببت روزي الفصل الأول

سيف وهو يقوم بعنف من علي السرير ويرتدي ملابسه..
سيف بقرف: انا خلاص مبقتش قادر استحملك اكتر من كدة
فيروز بصدمة:تستحملني ..
سيف :ايوه خلاص مبقتش قادر استحمل القرف الي في جسمك ده 
فيروز وقد امتلأت عينيهاا بالدموع:طب وانا ايه ذنبي كان في ايدي ايه اعمله ومعملتوش ..روحت لكل الدكاترة واستخدمت كريمات كتير. وبردوا مفيش فايدة و....
سيف:ايوه انا ايه ذنبي انا تعبت ومش قادر استحمل اكتر من كدة كفاية اني مستحملك بقالي شهر وبصبر نفسي بأي حجة لكن خلاص مش لاقي حاحة اصب نفسي بيهاا ... وانا كأي راجل نفسي في ست تكون مفيهاش غلطة من الاخر زي ما الكتاب بيقول...
فيروز بدموع:طب اتجوزتني ليه....هاا .. علي الرغم انه.انت من اول يوم جيت تطلب ايدي قولتلك إلي فياا يعني مخبتش عليك حاجة وانت وافقت ولو نسيت افكرك انت قولت ايه....
Flash back~
 مامت سيف:مش نسيب الولاد مع بعض شوية ولا اي
الجميع: .( خرجواا)
سيف: ازيك يا فيروز
فيروز بخجل: بخيرالحمدلله وانت
سيف: بخير بردواا الحمدلله وهبقي بخير اكتر لو وافقتي تتجوزيني
فيروز : انت اي واحدة تتمناك يا سيف بس....
سيف:بس ايه
فيروز:انت لازم تعرف حاجة الاول وبعدين قرر اذا كنت هتكمل الجوزة دي ولا لاء
سيف:انا مش عايز اعرف حاجة.... انا عايزك توافقي وبس
فيروز بحزن:اسفة بس لازم تعرف
سيف بإستغراب:للدرجادي
فيروز:ايوة
سيف:اتفضلي انا سامعك
فيروز بتنهيده : من وانا صغيرة وانا عندي بهاق في جسمي روحت لدكاترة كتير واستخدمت كريمات وادوية وكل حاجة ممكن تتخيلهاا ومع ذالك مفيش اي حاجة من كل ده جابت نتيجة.....وانا الحمدلله راضية بالي ربناا كتبهولي...... انا بس حبيت اقولك عشان تبقي علي علم بكل حاجة ومبقاش غشيتك ولا غشيت نفسي........
سيف :بس انا شايف انه وشك عادي وايدك كمان مفيهاش حاجة
فيروز:عشان البهاق موجود عندي في اماكن معينة مش كلي 
سيف:....سكت
فيروز بإبتسامة: انا عارفة انهاا صدمة بالنسبالك بس معلش اديك عرفت دلوقت بدل ما كنت تتصدم بعدين.... وكملت:انت تستحق واحده احسن مني
سيف:مفيش واحده احسن منك في عيني يا فيروز 
فيروز :يعني ايه
سيف بتنهيده: يعني كل الي قولتيه دا  ميهمنيش وميفرقش معاياا ببصله اصلاا ومش هيخليني اتراجع عن جوزي منك.. هااا في حاجة تاني وافقي بقي
فيروز:..بصتله وسكت
سيف بإبتسامة:افهم من سكوتك انك موافقة.......
فيروز :....بصتله ومردتش
سيف: لاء ماناا مفهمتش بردواا😹...هزي دماغك طيب اعملي اي حاجة انا بفهم باللغة الإشارة والله جربيني😹
فيروز راحت ابتسمت وهزت دماغهاا
سيف وكأنه انتصر:اخيراا..... وبصوت عالي:الشرباات يا عمييي😌
Back~
سيف بتنهيده: ايوه فاكر قولت ايه بس كنت فاكر بما انه مش ظاهر علي وشك ولا ايدك يبقي اكيد قليل في جسمك متخيلتش انه هيبقي بالمنظر ده....
فيروز بعياط: اطلع بره
سيف:فيرو....
فيروز بصراخ وعياط: اطلع برههههه
سيف:حاضر هخرج بس اهدي
فيروز بعياط وصوت عالي:ملكش دعوة اطلع بره بقولللك برههه
~~~
سيف باصلهاا بأسف وسابلهاا الاوضة وخرج 
~~~
~ هو خرج من هناا و فيروز ضمت نفسيهاا و فضلت تعيط من الناحية التانية.... وراحت
قامت دخلت الحمام اتوضت وفضلت تصلي وهي بتعيط وتدعي ربناا:ياارب انا راضية بقضائك والله راضية .و.عارفة انه دا اختبار لياا و لصبري  اقف جمبي يارب وصبرني ودليني علي الطريق الصحيح يارب..ياارب😭🤲(وانهارت بين يدي الله)
" نسيت اعرفكم انا فيروز محجبة عندي 25 سنة خريجة كليه هندسة اول ما تخرجت اتجوزت سيف فمشتغلتش🙂....انا بشرتي بيضة بس مش الابيض الي هو انا لبن يعني😹 انا درجه منه.. عيوني فيروزي عشان كده سموني فيروز.... شعري كستاتي كثيف بس مش طويل ومش قصير بس للاسف الحلو مش بيكملل للاخر🙂 زي ما عرفتواا في الفلاش باك وهتفهمواا اكتر مع الاحداث"
" والي كنت بكلمه ده يبقي سيف جوزي عنده 25 سنة زي وكان معاياا في نفس الكليه .المهم.. طويل وابيض وعيونة سودة وشعره كثيف واسود وجسمه رياضي....
 جه اتقدملي بعد ماتخرجناا علي طول وانا وافقت "

في مكان تاني

تيك..تيك..تيك
آسر:ادخل
اياد وهو داخل:هاي يا بيبي....هيهيهيييييهي
آسر بضحك:هاي يا سوسن هانم😹
اياد:ولد عيب كده دانا زي اخوك🙂😹
آسر بضحك:تعديل بسيط علي كلامك...هي اختي مش اخوك😹
اياد:بقي كده يا آسر تغلط في بابا حبيبك الي رباك وخلاك راجل ملو هدومك😹
آسر بضحك:يوه بقي مش هنخلص من قفشات الافلام دي😹اعقل يا بابا انت كبير
اياد:بابا.. بابا مين يابني🕺😹
آسر: نخلص من قفشات الافلام يطلعلناا محمد رمضان😒 
اياد:وفي شرين لو تحب🙂
آسر:ملقيش معاك حاجة للست😒
اياد:الست لمه..لمه لمه..الست...عسلية..حرامية..الست🕺😹
آسر:اخرس يا حيوان😒
اياد: حاضر
آسر:المهم شوفت حمزة
اياد:حمزة علي سطر ولا حمزة علي نبرة"الي هي همزة يعني يا جماعة عشان الي مش فاهمينهاا"
آسر وهي يديله علي قفاه:لاء حمزة علي قفاك
اياد وهو يحط أيده علي قفاه: ايه دا هي دي همزة جديده اكتشفوها علي قفاياا
آسر:حاجة زي كده
اياد بفخر:طب كويس طلعت مفيد للغة العربية
آسر:قوم يا اياد روح علي مكتبك انا غلطان اني نادتلك
اياد:دي حقيقة
في الوقت ده خبطت السكرتيرة
آسر:ادخل
السكرتيرة:اتفضل حضرتك باقي المخططات الي كنت عايزهاا.....اقدر امشي بقي ولا في حاجة تاني تؤمرني بيهاا
آسر:لاء تقدري تمشي خلاص
السكرتيرة:تمامم..عن اذن حضرتك( واتحركت شوية)
اياد بصوت مسموع:لوز ..لوز لوز...
السكرتيرة لفت:افندم
آسر بسرعة:لاء مفيش حاجة دا بيقول عايز ياكل موز متشغليش بالك انتي اتفضلي 🙂
السكرتيرة:اوك(وخرجت)
آسر: مش هتبطل بقي
اياد:هبطل السجاير واكون انسان جديد ومن اول يناير خلاص هشيل حديد.خلاص هشيل حديد..وايههههههههه..
آسر:يا حبيبي بطل عبط واعقل
اياد:مناا عاقل اهو شايفني بشد في شعري 
آسر:لاء مهو واضح العقل باين الصراحة
اياد: طبعاا يابني😌 المهم انت عايز حمزة ليه صح
آسر :حمزة مين فيهم الي علي سطر ولا الي علي نبرة
اياد:وتقولي انا الي اعقل بردوا قبل ما تواجه الناس بعيوبهاا واجه نفسك بعيوبك🙂
آسر: يابني ارحمني من ام الافلام الي كلت مخك دي
اياد:مخي وعاجبني ليك شوق في حاجة
آسر:اشبع بيه يا اخوياا وبجدية:عايزة عشان يراجع الملفات دي معاياا
اياد:طب علي العموم هو مشي من شوية عشان هيروح يقعد مع عمه شوية
آسر:امممم طيب
اياد:مش هنروح ولا اي
آسر:لو عايز تروح روح انت انا  قاعد شوية
اياد: طيب انا هروح لاني هموت واناام
آسر: طيب خد بالك من نفسك
اياد:خايف علياا يا بيبي
آسر:غور يا اياد من وشي 
اياد:😹(وخرج)
تعالو اعرفكوا مين القمامير دول
"ده آسر الجندي صاحب شركات الجندي للعمران عنده28 سنة باباه ومامته متوفين من فترة قصيرة في حادثة عربية🙂 بشرته قمحاوية وجسمه رياضي وعنده سكس باكس كدة🤭 وشعرة بني وكثيف وعنيه عسلي فاتح صارم شوية مبيهزرش في الشغل معروف عنه انه جد جداا بس مع اصحابة والي بيحبهم بيكون حاجة تانية خالص من الاخر هو ولد زي لهطة القشطة كدة😹"
اما القمر التاني😹
"فده اياد الجندي اخو آسر وشريكه في الشركة لانهاا اصلاا شركة والده الله يرحمه عنده 26 سنة... بشرته بيضة وعينه خضرة وشعرة بني وجسمه رياضى وبيحب الضحك والهزار بس وقت الجد بيتحول 360 درجة👀 "
~وفي النهاية احب اقول استغفر الله العظيم عشان الحسنات بقت يدوبك👉😹~

نرجع لفيروز
خلصت صلاة ودعاء وفضلت قاعدة علي المصلية بتعيط وفجأة راحت قامت ومسحت دموعهاا 
وطلعت شنطة سفر وبدأت تحط هدومهاا فيهاا..
بعد وقت قليل~
كانت حطت حاجتهاا في الشنطة وغيرت هدومهاا
وراحت فاتحة باب الاوضة وخرجت
_كان سيف قاعد في الصالة وحاطط ايده علي عنيه واول ما سمع صوت فتح باب الاوضة راح بص 
شاف فيروز خارجة ومعاهاا شنطة هدومهاا
سيف قام ومشي ناحيتها:ايه ده انتي راحية فين
فيروز بدون النظر اليه: طلقني..
سيف:..
يتبع الفصل الثاني اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent