رواية احببت قمراً كاملة جميع الفصول للكاتبة مريم حسن

الصفحة الرئيسية

رواية احببت قمراً كاملة جميع الفصول بقلم الكاتبة مريم حسن، الرواية من الفصل الأول للأخير للقراءة والتحميل pdf حصرياً عبر مدونة دليل الروايات "deliil.com" وهي رواية رومانسية بين فتاة وشاب باللغة العامية المصرية.

رواية احببت قمراً كاملة

رواية احببت قمراً الفصل الأول

:هتروحي ورجلك فوق رقبتك 
قمر بعياط: والنبي يا عمي مش عايزه اروح 
عمها محمد: هتروحي يابنت ال**** امك سابتك ليا ومشيت بعد موت ابوكي وراحت اتجوزت وانا شفقت عليكي وخدتك وكبرتك اهو ومشاءلله بقيتي عروسه وجه الاوان انك ترديلي المعروف ده بقا 
قمر بعياط وحزن: شفقت عليا! ده انت عمي يعني في مقام ابويا 😢
محمد: انا مش هغير كلمتي روحي جهزي هدومك.... سابها وخرج 
(انا قمر عندي 18 سنه ماما سابتني وراحت اتجوزت بعد وفاه بابا لما كان عندي 14 سنه وسابتني لعمي،عمي متجوز و مخلف سلمي ، خدني معاه بس كنت بتعذب عمري مانمت ونا مطمنه، عمي خلاني اكمل تعليمي لحد 3 ثانوي وعايزني اشتغل خدامه عند واحد 🙂نسيت اقولكم انها معندهاش اخوات)   
صفات قمر:(بنت جميله جدا جدا بشرتها بيضاء عيونها لونهم زيتوني محجبه وشعرها احمر طبيعي شعرها لحد ركبتها مش طويله ولا قصيره متوسطه منخيرها صغيره 😂بتحب الضحك والهزار وفرفوشه بس قفوشه سيكاا ومتفائله بالحياه💛) للكاتبه مريم.
في مكان اخر ♡♡
: الو 
_ايوا يا بيه 
: عملت اي لقيت خدامه؟
محمد: اه يا ادهم بيه بنت اخويا 
ادهم بستغراب: انت مش كنت بتقول انها في 3 ثانوي 
محمد بتوتر:  ع عا عادي يا بيه 
ادهم استغرب اكتر لتوتر محمد وقال: تمام نص ساعه والاقيكو جايين 
محمد:  ماشي يا بيه 

رواية احببت قمراً الفصل الثاني

محمد: يلا يبت
قمر بحزن: طيب هجيب الشنطه 
♡في قصر ادهم♡
محمد: ادهم بيه اهي 
ادهم بص ل قمر وقمر كان وشها في الارض مخدش باله منها وقال: تمام يا استاذ محمد و وجه كلامه ل قمر: ادخلي نضفي اوضتي علي ما اجي في الدور الثاني اول غرفه علي اليمين ورايا مشوار وجاي
قمر هزت راسها وهما مشيو 
**
ادهم: استاذ محمد دي باين عليها طفله اوي مش هتعرف تعمل حاجه 
محمد بسرعه: لا لا هتعرف دي شااطره جدااا واكلها حلو اوي 
ادهم استغرب: تمام ورايا مشوار سلام عليكم 
**
قمر نضفت الاوضه وخلتها جميله ولسه هتخرج خبطت في ادهم 
قمر رفعت راسها وبصتله وقالت: انا اسفه وخلصت الاوضه اجهزلك الاكل؟🙂
ادهم تاه في جمالها وعيونها ✨
قمر: ادهم بيه ادهم ادهههم بييه 
ادهم فاق: ها نع نعم 🙂
قمر: بقولك خلصت الاوضه اروح اجهزلك الاكل؟ 
ادهم: اه اه تعالي اوريكي المطبخ
قمر: تمام
**
في المطبخ"
ادهم: قوليلي بقا انتي لي اشتغلتي هنا ونتي ف تقريبا ف 3 ثانوي 
قمر وهيا بتعمل سلطه:  وانت عرفت منين اني ف 3 ثانوي؟ 
ادهم: من عمك انتي بقا لي اشتغلتي كده وانتي لسه بتدرسي 
قمر بتفتكر عمها وهو بيكلمها وهما جايين في العربيه
♕فلاش بااك 
محمد: انتي ي بت 
قمر بحزن وضيق مكتوم : نعم 
محمد: عارفه لو نطقتي بكلمه وقولتي اني انا اللي غصبت عليكي علشان تروحي تشتغلي خدامه عارفه هعمل فيكي اي يبت 
قمر بحزن: مش هقول حاجه 
محمد: لو عرفت انك قولتيله هندمك 
قمر هزت راسها 
∆بااااك
ادهم: سرحتي في ايه 
قمر: لا ولا حاجه
ادهم: تمام هروح اخد شاور علي متخلصي 
قمر: تمام 
بعد نص ساعه 
دق دق دق 
ادهم فتح وشعره كان مبلول 
قمر سرحت في جمالو 
ادهم: يااااه طب انتي اسمك اي انا مش عارف يااااه يبنتي 
قمر: ن نعم اسمي قمر
ادهم: ياااه هو انا شكلي حلو للدرجاتي عشان تسىحري فيا 
قمر وشها احمر  وقالت: ها ل ل الاكل جهز 
ادهم ابتسم: تمام نازل اهو.....قمر نزلت 
*قمر لنفسها: اي الغباء اللي انا عملتو ده بس ده قمررر اوي يالهوي.. وبعديت فاقت وقالت، لا اي الهباب اللي انا بقوله ده *
ادهم: يلا تعالي كلي معايه للكاتبه مريم 
قمر: لا مش عايزه اتفضل انته 
ادهم: خلاص تمام شيلي الاكل مش هاكل 
قمر: لي يابيه 
ادهم: عشان مش هتاكلي معايه وبعدين اي بيه دي قوليلي ادهم بس زي منا بقولك قمر ادهم لنفسه:انتي فعلا قمر 🌚💛✨
قمر: تم تمام. وقعدت كلت وبعد ما شالت الاكل راحت علي الاوضه اللي ادهم وراها لها لما خلصو اكل..... 
*قمر في الاوضه*
قمر بحزن وعياط: الو يا ريماس 
ريماس بقلق: قمر بتعيطي لي في اي 
قمر بتعيط بس 
ريماس: قمر بتعيطي لي طب ساكته لي  اجيلك ي قمر طب
*ثواني نتعرف علي ريماس 😂ريماس بنت جميله طويله محجبه وشعرها اسود طويل بس مش اوي رفيعه عندها 18 سنه قد قمر صحاب من 1 اعدادي واكتر من اخوات بتحب الضحك والهزار ريماس عايشه مع باباها ومامتها واخوها احمد😂عندها 18 سنه هيا وقمر بس عقلهم اكبر من سنهم 😂*
قمر بسرعه: لا يا ريماس انا مش في البيت وبعدين الساعه 11
ريماس بقلق وخوف: مش في البيت ازاي انتي فين 
قمر بعياط: هحكيلك
(ادهم كان نازل يشرب وسمع صوت عياط قمر وقلق وراح عند الباب ولسه هيفتح سمع حياه بتقول هحكيلك فضل واقف يسمع ومدخلش) 
ريماس: اخلصي يا قمر قولي 
قمر:.. يتبع الفصل الثالث اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent