رواية عشق الفارس كاملة بقلم نور عصام (من الفصل الأول للأخير)

الصفحة الرئيسية

رواية عشق الفارس كاملة بقلم نور عصام، وهي رواية رومانسية جدا، حيث تحكي قصة حب من أفضل قصص الحب التي يمكن ان تقراها بحياتك، حيث أبداع الكاتبة نور عصام لم يتوقف على هذه الرواية فقط، ولديها العديد من الروايات الإلكترونية الرومانسية التي يمكنك البحث عنها في مدونة دليل الروايات والتي حازت على اعجاب كبير من القراء في الوطن العربي، منها رواية بين قلبي وعقلي وغيرها من الروايات، ولكي لا اطيل عليكم إليكم جميع فصول رواية عشق الفارس كاملة جميع الفصول من الفصل الأول للأخير عبر مدونتنا.

رواية عشق الفارس الفصل الأول

عشق كانت خارجه من الجامعه تسمرت بمكانها عندما سمعت صرخه سياره ورائها
فارس نزل من العربيه وقال انتي يامجنونه مش تاخدي بالك وراح عندها

عشق ما زالت واقفه ولم تلتفت

فارس انتي ايه عاميه وبس شاف وشها سكت لحظات وبعدين قال بس الله ما شاء الله ايه القمر دا

عشق بصتله وما اتكلمت

فارس قالها ايه يا آنسه مش تخلي بالك

عشق شاورت لتاكسي وركبته

فارس يالهووووي هو ف كدا وبعدين قاله لنفسه انا لازم امشي وراها لازم اعرف عنوانها

عشق بعد بعض الوقت وصلت منطقه شعبيه ونزلت دخلت عمارة

فارس قاله معقول ساكنه هنا هي صحيح منطقه شعبيه شكلها حلوو وهادي بس مش لايق عليها خالص لا شكلها ولا لبسها وبعدين وقف شويه وقال جايز تخرج البلكونه واعرف هي ساكنه ف اي دور بس مفيش فايد اخد قراره ومشي

عشق ازيك يا طنط وحشاني

مها الحمد لله ياقلبي

عشق اومال فين بسنت

مها جوا ف اوضتها ادخلي

عشق خبطت عليها ودخلت

بسنت عشق

عشق ايوا يا ختي مجتيش الجامعه ليه وفونك مغلق علطول ايه مش عرفه انو في ناس بيحبوكي وعاوزين يطمنو عليكي

بسنت قامت واخدتها بالحضن وقالتها معلش ياقلبي غصب عني

عشق مالك يا قلبي

بسنت بدموع قالت محسن ابن عمي عاوز يتجوزني وجه امبارح وقال ل بابا روايه عشق الفارس بقلمي نور عصام

عشق نهارك اسود دا خالد هيطلع روحك انتي وعيلتك كلها

بسنت ابتسمت وقالت والله انا قولت ل بابا اني مش عاوزة اتجوز دلوقتي بس هو مش مقتنع بكلامي

عشق طيب ممكن تسبيني اتصرف انا

بسنت انا خايفه باباكي ما يوافق علشان

عشق انتي مجنونه اولا انتي عرفه بابي كويس والاهم من كدا خالد بيحبك وانتي كمان الامور اللي ف دماغك دي متفكريش فيها

بسنت انا هتجنن يا عشق من امبارح

عشق ودا اللي مخليكيش تيجي الجامعه ولا تفتحي فونك

بسنت اعمل ايه بس

عشق دا خالد هيتجنن لما اتصل عليكي وانتي مردتيش وبعدبن قفلتي

بسنت غصب عني مكنتش عاوزه ازعله ولا اشغل دماغه

عشق طيب متقلقيش وانا هتكلم مع باباكي وطنط

بسنت بابا لسه ف الشغل

عشق خلاص هتكلم مع طنط وبعد قاعدة الصحاب قامت عشق وكلمت مامت بسنت بخصوص حب خالد اخوها وبسنت صديقة عمرها

مها فرحت جدا بس خافت من رد فعل جوزها علشان ابن اخوه

عشق قالتها انا ممكن اكلم عمو وكمان خالد ومتقلقيش من بابي

مها قالتلها انا هكلمه بس يجي من الشغل هو اللي يهمه مصلحة بسنت

عشق تمام يا طنط انا همشي دلوقتي وابقي طمنيني

وبعد بعض الوقت

عشق وصلت الفيلا

خالد بلهفه عليها قالها كل دا انا كنت هجيلك وخصوصا لما عرفت منك انو عربيتك عطلت بالجامعه

عشق ببتسامه قالت اهدي اهدي

خالد حبيبتي انتي كويسه

عشق الحمد لله بخير

خالد الحمد لله وبعدين بصلها وسكت

عشق بخبث قالت بابي هنا ولا ف الشركه

خالد لسه ف الشركه

عشق طيب انا هطلع ارتاح شويه علي ما بابي يجي

خالد عمل زعلان

عشق شافته وضحكت وقالت خلاص ليه كل الزعل دا انا هغير لبسي واجي اقعد مع احلي واطيب اخ ف الدنيا وباسته من خده

خالد هيتجنن وعاوز يطمن علي بسنت وهي بتلعب باعصابه

عشق قالت عشر دقائق وانزل

خالد قالها ولا عشره ولا دقيقه واحده اقعدي معايا

عشق باستعطاف قالت بقا كدا يا دودو مش عاوزني ارتاح شويه

خالد مسكها من قفاها وقالها قولتلك مليون مره بلاش دودو دا اياك اسمعك تقوليها تاني

عشق بهزار قالت خلاص يا دودو مش هقولها وطلعت تجري عالسلم

خالد جري وراها

حسين دخل وشافهم وقال ما شاء الله راجل البيت بيجري ورا اخته زي العبيط ينفع كدا

عشق بابي حبيبي ونزلت وراحت ف حضنه

حسين باسها من خدها وقالها حبيبة قلب بابي

خالد يا سلام يعني حبيبة قلب بابي وانا ايه خيال عايش معاكم

حسين بس يا ولد

خالد كمان ولد

عشق وابوها ههههه هههههههه

حسين طيب تعالي متزعلش

خالد راح جنب ابوه وباس ايده

حسين اخدهم الاتنين ف حضنه وقالهم ربنا يخليكم ليا وبص ل خالد وقاله هو انا عندي غير خالد واحد

عشق احم احم

حسين ههههههه قلب بابي

عشق بمرح قالت ربنا يخليك لينا حبيبي

خالد امين

حسين قال ل خالد ليه مشيت من الشركه بدري

خالد اسف يا بابا بس كنت مصدع شويه

حسين مالك حبيبي فيك ايه اطلبك دكتور

خالد لا لا انا كويس

عشق قالت سيبه يا بابي انا عرفه ايه اللي تاعبه

حسين امممم شكلك كدا مش ناويه تجبيها البر

عشق هههههه ابدا والله يا بابي بس ناكل بحكي لحضرتك

حسين اوك

خالد بصلها وابتسم

عشق بابي حبيبي بس اغير لبسي وانزل

حسين تمام يا روحي

خالد وانا كمان وطلع وراها

عشق دخلت اوضتها

خالد خبط ودخل

عشق بخبث قالت ف حاجه يا خالد

خالد قالها يابنتي حرام عليكي هتموتيني

عشق بعد الشر عنك ياروحي

خالد مسكها بخفه من شعرها وقالها هتقولي ايه اللي حصل ولا

عشق خلاص خلاص

خالد سابها وقالها انطقي

عشق قصت عليه ما حدث ل بسنت

خالد مستحيل

عشق اهدي انا شويه كدا وهتصل عليها بس يكون باباها وصل واتكلمو

خالد طيب كلميها دلوقتي

عشق يا حبيبي انا لسه جايه اديهم فرصه يتكلمو مع بعض

خالد طيب اييي

عشق اممم علشان خاطرك بس هكلمها

خالد باسها من خدها وقالها ايوا كدا

عشق هههههه وطلبتها

بسنت عشق حبيبتي

عشق انا بردو اللي حبيبتك وكانت فاتحه الفون

بسنت بس بقا الله

عشق طيب اعترفي انك بتحبي اخويا وكمان بتموتي فيه

بسنت ما انتي عرفه يا عشق هو لازم اقول يعني

عشق ايوا وإلا

بسنت لا لا بلاش وإلا بتاعتك دي

عشق هههههه طيب اعترفي يا بت

بسنت بحبه وبموت فيه واتمني يكون بيحبني قد ما بحبه

خالد اخد الفون وقالها بعشقك مش بس بحبك

بسنت اتخضت ومش عرفه تتكلم

عشق هههههههه وبعدين قالت حرام عليك هتموت البت

خالد حبيبتي كنت هتجنن عليكي

بسنت معلش حبيبي حقك عليا غصب عني

خالد قالها عشق قالتلي ومتقلقيش انا اليوم هكلم بابا وان شاء الله خير وبعدين قالها باباكي جه ولا لسه

بسنت لا لسه

خالد طيب ياروحي لما يوصل كلميني

بسنت من عيوني

خالد بحبك

بسنت وانا وقفلت

عشق خرجت من الحمام وقالت ها ارتحت

خالد ايوا بس عاوز منك خدمه

عشق بمرح تدفع كام

خالد يا ساتر عليكي متعمليش حاجه لله ابدا

عشق كل دا ومش بعمل

خالد هههههه طيب كملي جميلك بقا

عشق حبيبي من غير ما تقول انا كنت هكلم بابي بعد ما ناكل هو انا يعني عندي كام خالد

خالد حضنها وقالها حبيبة اخوكي انتي ونزلو

حسين كل دا بعدين بص ل خالد وقاله الوقت دا كله ولسه ما غيرت

عشق بمرح قالت اصلو كان مشغول يا بابي ومش فاضي حتي يغير

حسين فهم عشق وبعدين قالها طبعا بشمهندس خالد مشغول بشغله

عشق ومش اي شغل يا بابي دا شغل غالي قوي صفقة العمر زي ما بيقولو عشق الفارس نور عصام

حسين قال خالد طول عمره بشمهندس شاطر وقريب قوي هسلمه الشركه كلها وارتاح انا بقا

عشق بفرحه بجد يا بابي اخيرا هشوفك كتير واقعد معاك

حسين ايوا ياروحي بس نشوف الصفقه اللي خالد هيعمها الاول

عشق لا يا بابي دي صفقه تجنن عيون ايه رموش ايه قوام ايه

خالد شكلي كدا القاعده بتاعتكم عليا انا قايم

عشق ايه دا ينفع كدا يا بشمهندس كمل كلك

حسين هههههه وبعدين قاله اقعد يا خالد انا عاوزك بعد الاكل

عشق بهزار قالت اوعي يا بابي تكون عاوز تتجوز بعد ما تسلم الشركه ل خالد

حسين لا الاول نشوف الصفقه اللي عيونها ايه ورموشها ايه

عشق هههه عسل يا بابي والله

خالد بصلها بغيظ وسكت

عشق بصتله وقالت الله انا ققولت حاجه

حسين قال للخدم ممكن الدوا بتاعي

عشق وخالد سلامتك يا بابي انته لسه تعبان

حسين ابدا يا حبايبي بس لازم اخده

عشق لا لا اجمد كدا يا بابي اومال مين اللي هيجبلنا مرات اب تحرقنا وتبهدلنا وتشردنا

حسين ههههههه ههههه يا بنتي اهمدي شويه

وبعد بعض الوقت

حسين قالهم ها بقا كنتو عاوزين تقولو ايه وبص ل خالد

خالد احرج وبص ل عشق

عشق قعدت جنبه وباست ايده وقالت بص بقا احج من الاخر كدا البشمهندس عاوز يتجوز

حسين بفرحه قال ومالو الف مليون مبروك يا تري مين حد نعرفه

خالد خاف من رد فعل ابوه رغم انه عارفه مش بيهتم بالامور دي بس بردو خايف ومش مرتاح

عشق ايوا بسنت صاحبتي يا بابي

حسين سكت وما اتكلم

عشق قالت ايه يا بابي انته مش موافق ولا ايه وبعدين قالت هما صحيح اقل مننا ف المستوي المادي لكن بردو بسنت ف كليه طب وباباها مدير شركه كبيره ولو وضعه

خالد قاله قول رأيك يا بابا واللي انته عاوزه انا هعمله ومستحيل اكسر كلمتك حتي لو علي رفبتي

حسين بص لإبنه بفرحه ومبسوط بتربيته وقاله وانا عمري ما اجي علي سعادتك ابدا يا خالد حتي لو كانت البنت اللي هتتجوزها اقل من كدا بكتر المهم اخلاقها وتربيتها وانتو الاتنين عرفين قد ايه انا مش بفكر بالطريقه دي المهم راحتكم عندي

عشق بفرحه قالت يعني نقول مبروك

حسين الف مبروك شوف انت عاوز تروح امته وانا معاك

عشق وخالد حضنو ابوهم

خالد باس ايده وقاله ربنا يخليك ليا حبيبي وميحرمني منك ابدا

حسين طبطب عليه وقاله ولا منك حبيبي ربنا يسعدك

عشق حضنت اخوها وقالت الف مبروك ياروحي

خالد بادلها الحضن وقالها يخليكي ليا يا قلبي

عشق طيب ايه

خالد ايه ايه

عشق بصت ل باباها وقالت الواد دا احيانا بيستغبي كدا مش عرفه مش طالع لنا ليه

حسين هههههههه

خالد عجبك يا بابا كلامها

حسين بصراحه ايوا

خالد طيب والله لقوم واسيبكم ومشي

عشق هو دا اللي احنا عاوزينه وضحكت هي وابوها

خالد كلم بسنت وقالها اللي حصل ومستني منها تكلم ابوها

بسنت بعد ساعتين كلمته وقالت انو ابوها مستنيهم يشرفو ف اي وقت

خالد كان طاير من الفرحه وبعدين سألها علي ابن عمها

بسنت قالت ان ابوها قال انو راحتها وسعادتها اهم وهيكلم ابن عمها

خالد ياروحي انا طيب انا هروح اقول ل عشق

بسنت انا بعتلها رسايل

خالد قبلي

بسنت معلش بقا اختي وعرفه انها كانت قلقانه وعاوزة تطمن

خالد قالها ربنا يخليكم ليا يا قلبي

تاني يوم ف الجامعه

عشق اخيرا يا بنتي شرفتي

بسنت المواصلات زفت اعمل ايه بس

عشق غمزت بغينها وقالتلها قريب قوي هيوصلك البشمهندس

بسنت ابتسمت وقالت بس ابت الله

عشق اممم ماااشي وضحو هما الاتنين

كمال صباح الجمال

عشق متظبط ياض ايه النحنحه دي

كمال والله ما عارف انتي ازاي بنت حسين ادهم من اكبر رجال الاعمال بالبلد

عشق من عشرتي ليكم يا خويا

كمال بردو

بسنت بصت ل عشق وقالت بصراحه عشق من يوم ما عرفتها وهي متواضعه وبسيطه في التعامل وكل شئ ومع الكل

كمال فعلا دي حقيقه

عشق طيب يلا بينا عالمحاضره

كمال بينا يا قمر

عشق قالت ولا اقولكم انا همشي لوحدي ومفيش حد يمشي حتي جنبي

بسنت مش بقولك يا ابني منتهي التواضع

كمال وعشق وبسنت ههههههه ههههه

فارس كان نازل من عربيته شافهم وشاف عشق وهي بتضحك واديق قوي لما شاف كمال واقف معها عدي من جنبههم وعيونه عليها

عشق شافته وعملت مش واخده بالها

فارس اتغاظ من عدم تعبيرها ليه

وبعد شويه جوا المحاضره

فارس دخل وعرف عن نفسه انه معيد بالجامعه لسه واصل كان برا

عشق قالت ل بسنت انا هخرج ولما المحاضره تخلص هدخل اللي بعدها عشق الفارس نور عصام

بسنت ليه كدا المحاضره هتبتدي ودي مهمه

عشق معلش

فارس شافها وهي بتكلم ولس هيكلمها

عشق قامت وراحت عند الباب ولسه هتفتح

فارس ايه يا دكتوره رايحه فين

عشق بصوت يجنن قالت خارجه

فارس يعني ايه خارجه هو انتي ف بيتكم

عشق لا ف الجامعه ومليش نفس احضر المحاضره دي

فارس اتغاظ من قوتها وثقتها بنفسها وبعدين قالها طيب لو خرجتي مش هتحضري ليا ولا محاضره بعد كدا

عهد بهدوء قولتلك مليش نفس احضر

فارس طيب اتفضلي وخلي نفسك تنفعك بقا

عشق بنظرة انتصار بصتله ومشيت

فارس كان هيتجنن وبعدين كمل المحاضره

عشق خرجت وقعدت تكلم خالد ف الفون واتفقو انهم يروحو يخطبو بسنت يوم الخميس بعد الحفله اللي باباهم عاملها

خالد خلاص يا روحي انا هكلم بسنت واقولها

عشق اوك

خالد انتي ليه مش ف المحاضره

عشق ابدا دكتور رخم ومش حابه اكون موجوده

خالد مين دا اوعي يكون دايقك اقسم بالله اجي اهد الجامعه كلها علي دماغه

عشق اهدي ياقلبي محصلش حاجه

خالد اومال ايه اللي حصل

عشق بس ارجع البيت بقولك اتطمن

خالد انا هسكت بس لاني عارف انك مش ضعيفه بس لازم اعرف

عشق حاضر

وبعد انتهاء المحاضره

عشق كانت قاعده علي طرف العربيه بتاعتها ومستنيه بسنت

فارس راح لعندها وقال ممكن اعرف ايه اللي عملتيه دا

عشق بصتله وما ردت

فارس بجنون قالها اقسم بالله لو مارديتي مش هتعرفي هعمل ايه

عشق ابتسمت وبردو ما ردت

فارس .. يتبع بالفصل الثاني اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent