Ads by Google X

رواية قطرة ندى الفصل الرابع عشر 14

الصفحة الرئيسية

رواية قطرة ندى الفصل الرابع عشر 14 بقلم اسماء رمضان

رواية قطرة ندى الفصل الرابع عشر 14

احمد: اسمعي كلام بابا ياماما العداوة دي مش هتنتهي غير بالدم لو مبعدوش عننا ...
بعد ماوصل باباه ومامته بيتهم
مشي هو بالعربية ....
الشخص: الو ..
يابيه انا نفذت اللي طلبتو وكلو تمام في المخزن
احمد:تمام انا جاي ف الطريق...
وصل احمد المخزن
احمد: اهلا سامح باشا
سامح: انت مجنون يالاا انت ازاي تعمل كدا والله مهسيبك ياحمد والله مهسيبك
(احمد شاور لرجالته يضربوه)
احمد: هعلمك ازاي تعمل كدا تاني ياسامح بيه هه ..
ظبطوة لبكرا يارجاله
مناع : اومرك يبشه
(مناع دا الدراع اليمين لاحمد في شغله)
جه تاني يوم.....
احمد: اي دا يارجاله لي كدا بس الواد معدتش فيه حته سلمية
سامح: لييييييي كل دا
انا هنا ليه ياحيوااان انتااااااا
احمد: تؤ تؤ تؤ تؤ تؤ اي دا سامح باشا بتنضرب من امبارح بعد مكنت سهران في الايت مع المزة
سامح: لي كل ده
احمد: عشان تبقا تلعب علي قدك ياعسل مش احمد المنشاوي اللي يتعلم عليه
سامح: هيه مهي علمت عليك اهي يا أحمد يا منشاوي
احمد : قام ضربو لكمية بكل قوته وقال مهي زباااله زيك ياحيوااااان ... لكن انا مش زيكو يازباله
منااع
مناع: اومرك يافندم
احمد هاته في العربية هنطلع بيه ع بيت خطبيبتي
مناع: اومرك يبشه
وفعلا خدو سامح وطلعو بيه ع بيت ندي بعد ماحمد كلم اسامة وقالو انه جاي ...
الكل متجمع في بيت ندي مستنين احمد ....
احمد: حضرتك سئلتني ياعمي ع مين سمر دي ...
احمد والد ندي : اه؟
احمد شاور لمناع انه يجيب سامح .. اول مشفت سامح اتخضيت ... ازاي احمذ يعمل كدا .. ازاي يضربو بالوحشية دي ..
احمد والد ندي: ميين دا وازاي تعمل كدااا؟
اسامة: سامح؟
في ااي ياحمد
احمد : هتتكلم ياسامح باشا امتي؟
سامح: انا اللي بعت الجواب بالصور ..
احمد والد ندي: ليه؟
سامح: عشان احمد بيحب ندي وانا مش هسيبه يتهني بيها
ويوجه الكلام لاحمد
والله مهسيبك يابن المنشاوي والله مهسيبك (بنفعال شديد)
احمد شاور لمناع انه يخده ويمشي وفعلا دا حصل ....
احمد: اولا كدا ياعمي والد سامح وبابا بينهم عداوة ف شغلهم من قبل مانا وسامح نتولد و بالتاالي العداوة دي اتنقلت ليا انا وسامح ...
والد ندي: وسمر !؟
احمد: سمر ...
دي عشيقة سامح ..
ندي: عشيقة !؟
احمد: سامح هو اللي بعت سمر ليا اتقبلنا صدفه او بمعني اصح صدفة متدبرة منهم
وكانوا عاملين خطة عشان انا احبها و اتجوزها و فعلا حبيتها ويوم كتب الكتاب مشيت وسبتني وراحت للخاين التاني لان انا الساذج عشان حبيت زباله زيها ... وبعدها عرفت انها كانت لعبة من سامح عشان مش عايزني افرح باي حاجه ... عشان كدا بعت الجواب بصورنا سوا قبل كتب الكتاب بيوم والجواب دا عشان يمنع الجواز دا ...
ندي: تقوم تعمل فيه دا !؟
احمد: هو اللي بدء الاول مش هسمح لاي حد يبعدنا عن بعض ياندي ...
بعد ازنك ياعمي ممكن اجيب بابا وماما ونقرأ الفاتحة؟
احمد والد ندي: ماشي يابني ابقو تعالو بليل البيت بيتكو. ..
احمد : متشكر اوي ياعمي
لو سمحت ممكن اكلم ندي ع انفراد
احمد والد ندي: تعال ياسامة ...
احمد : ندي
ندي: اممم
احمد: انتي زعلانه مني
ندي: لاء .... خايفه
احمد (كأن حته من قلبو انقطعت) ل ي ه
ندي: اخاف لو ازعلك ولا اعملك حاجة تعمل فيا زي سامح
احمد : ههههههههههههههه مقدرش اعمل كدا
ندي :خلاص اوعدني انك مش هتزعلني ولا تخليني اخاف منك لان في جانب من شخصيتك انا معرفهوش ومش عايزة اعرفو ..
احمد: حاضر اوعدك ياست البنات
يلا جهزي نفسك عشان بليل
تؤمريني بحاجة
ندي: سلامتك ..
احمد: (بابتسامه) :سلام ...
بعد ما احمد مشي اسامة قال لندي انه عايز يكلمها ..
اسامة: هاا
ندي: نعم
اسامة: متتكلمي يابت
ندي: اتكلم ف ااي طاب
اسامة: اي رايك ف اللي حصل لسامح انا قلت انك هتعرضي بابا و تقولي مش عاوزة اشوف احمد تاني ...
ندي: بص هو بجد كنت خايفه منه بعد اللي حصل
بس حاسه ان فيه حاجة جوا بيتقولي انه كويس وبيحبني فمش عارفه بقا وكمان لما صليت استخارة كذا مره كنت مرتاحة... انت ايه رائيك
اسامة : بصي اعملي اللي انتي مرتاحة فيه وانا معاكي اي كان هو بقا
ندي: ربنا ميحرمنيش منك ياارب
اسامة: ولا يحرمني منك ابدا ياروحي
امممم مش هتكلمي نور عشان تجيلك بقا
ندي: امممم نور و تجيلي انا
اسامة: اومال مش صديقة طفولتك الوحيدة
ندي: اه اه يعني مش عشانك
اسامة: ابدا ابدا يابنتي دا كلو عشانك
ندي: ماشي ياخويا هكلمها
اسامة: طيب مكلها انا عشان انتي مشغولة
ندي: هههههههه حاضر حاضر كلمها انت عشان انا مشغولة في الفراغ اللي انا فيه
اسامة: قلب اخوكي يا اوزعتي
ندي: حبيبي بقا

جم باليل .. احمد و باباه و مامته و قرئنا الفاتحة ولبسني دبلتين كدا كان اخترهم وكان ذوقهم جميل ورقيق
واتعشنا سوا ....
اسامة: بقولكو اي
احمد : ها يابو نسب
اسامة: يلا نخرج سوا احنا الاربعة
احمد: مش عارف ياخي بحبك كدا لله في لله
نور : يلا بينا
روحنا استئذنا ومشينا
نور: انا عاوزة شكولاته
ندي: وانا ايس كريم
احمد: طيب شكولاته وعادي انما ايس كريم ف الجو دا ازاي
ندي: يابني الايس كريم ميكنش ليه طعم غير ف البرد حتي اسئلهم كدا
اسامة: انا اضمنلك كدا وخصوصا بقا ياننوش لما ذورك يوجعك ومتعرفيش تنتطقي بحرف
نور: مهي اللي بتاكل بزياده زي المحرمه
ندي: ايوا حفلو اجبلكو تورته
بردو هاكل ايس كريم والا هصوت والم الناس علينا
اسامة: خللص انكتمي هنجيب
احمد:شكلي ادبست ولا اي
اسامة: البضاعة المباعة لا ترد ولا تستبدل شوفلك حجة غيرها يامعلم
ندي : بقا كدا ماشي
نووور عارفه اسامة اسمو ايه
نور: عيون نور اي ياروحي
اسامة: هعورك يابت انتي لو اتكلمتي
احمد: لا يستا عندك هنا محدش يكلمها وانا موجود
اسامة: انا اعرفها قبلك علي فكرة
احمد : بس هي خلاص بقيت بتاعتي
نور: احمممممم يلا عاوزين الشكولاته و الايس كريم نااوو
ندي: بقول كدا بردك
وقضينا سهرة كانت جميلة بكل تفاصليها كلمت مامت نور عشان تبات عندي ووافقت
روحنا البيت بقا و فضلنا احنا التلاته نلعب بلاي ستيشن للصبح كان يوم حلو بكل تفاصيلة بجد ....
تاني يوم تلفوني بيرن ..
ندي: امم الو (بصوت لسه نايمة)
احمد: صباح الجمال
ندي : مين
احمد : يالهوي ياني يامستهووي
ندي: احمد !؟
احمد: اي دا اي دا طلعتي عارفه صوتي لا دانا ازغرط بقا
ندي: ضحكت بخجل
بترن بدري لي كدا
احمد :بدري اي بس المحاضرة الاولي خلصت ياماما وانا ف الكلية وانتي مجتيش اهو
ندي: اصل فضلنا سهرنين لمتاخر وراحت عليا نومه
احمد :طيب يلا قومي صلي ونامي
ندي: لا انا صليت الفجر قبل منام
هنام وابقا اقوم كمان شويه
احمد: امممم ماشي تصبحي علي خير يا بطتي
ندي: متقلش بطة
احمد: براحتي ويلا ع النوم
ندي: حاضر سلام
احمد: باي
ندي: اسمها سلام مش باي ع فكرة
احمد: حاضر حاضر سلام
ياترا بقا سامح هيسب احمد بعد اللي عمله ....
google-playkhamsatmostaqltradent