رواية قطرة ندى الفصل الحادي عشر 11

الصفحة الرئيسية

رواية قطرة ندى الفصل الحادي عشر 11 بقلم اسماء رمضان

رواية قطرة ندى الفصل الحادي عشر 11

روحنا كلنا سوا اتغدينا ....
وبعد الغدا قاعد اسامة و احمد ع جمب لوحدهم...
اسامة : ها بقا كنت عاوز تقول اي
احمد:من غير مقدمات كدا ياسامة انا معجب بأختك ...
اسامة: امممم
احمد: ساكت ليه
اسامة: بسمعك ...
احمد: طيب لو الوقت يسمح دلوقتي ممكن اتقدم معنديش اي مشكلة المهم هي توافق
وانا موجهتش ليها اي كلام بس بجد انا معجب بيها و عاوزها حلالي
اسامة: طيب انا هسالها بس مش الفترة دي لاني لو قلتلها دلوقتي اكيد هترفض
احمد: اللي انت شايفو مناسب بس كلامي معاك لحد مهي توافق واجي اخطبها ان شاء الله ..
اسامة: ان شاء الله
تعال يلا نشرب الشاي اللي البنات عملوه
احمد : يلا
جم قاعدو معانا وشربنا الشاي وقضينا سهرتنا سوا لمتاخر خالص بس فرحت جامد ان اسامة جه معانا كان يوم حلو بتفاصيل رغم ان بديتو كانت مؤلمة بالنسبة ليا بس حبيت اخرو كتيير ...
احمد: يلا ياشباب انتو ناسين ان البرنامج بكرا هنتسلق الجبل
اسامة: اه حاضر هنام ع طول
احمد: تعال نام معايا الخيمة بتاعتي كبيرة
اسامة: انا هنام ف خيمة ندي وندي هتنام مع نور
احمد: ط تمام ...
تصبحوا علي خير ..
اسامة: وانت من اهلو
تاني يوم صحينا بدري و صلينا و فطرنا واتجمعنا كلنا واتقسمنا فرق كل اتنين سوا مكونين من ولد وبنت
اسامة طبعا مع نور و انا كنت مع احمد ..
حاولت اقنع اسامة اني عاوزة اكون معاهم بس مش رضي خاالص وقالي ان مينفعش نغير التيم وكدا. .
التسلق دا كان عبارة عن مسابقه بين الفرق دي اللي هي الولد و البيت كل تيم ليه علم بلون خاص بيه اللي يوصل الاول يحط العلم ع قمة الجبل وكدا بيكون هو اللي كسب
طلعنا كل تيم لوحدو ونشوف مين هيسبق الاول ويوصل للقمة
نور: احمد كان عاوزك بخصوص ندي امبارح؟
اسامة: عرفتي منين
نور: عيب عليك دانا تربيتك بردو 😎
اسامة: اممممم عااش ياقطتي انا مش هستقل بيكي بعد كدا بقا ..
نور : اومال
المهم بقا قولتلو اي
اسامة: والله يانور انا شايف احمد كويس وهيحافظ عليها وانتي اي رائك
نور:اتفق معاك ياهندسة
احمد: هو انا بحبك من فراغ ياقطتي
نور: هاه ( وشها قلب الوان)
نروح لندي واحمد ونسيب دول ف حالهم
احمد: ندي !؟
ندي :نعم
احمد: هو فيه حد في حياتك؟
قمت بصتلو ...
راح قال: اسف اسف والله مش قصدي بس فضول بس 😅
ندي: اممم لاء مفيش حد ...
احمد: الله يريح قلبك
ندي: نعم ؟؟
احمد: هاه مفيش مفيش
بيلمس شعرو ويقول بهمس اي الاحراج دا
ندي: بتقول اي 😑
احمد: ياستي مفيش حاجة
يلا عشان نكسب بقا
ندي : هو احنا لازم نكسب
احمد: اي دا مش عاوزة ولا اي
ندي: (يتردد) امم لا يلا
احمد: ايوا كدا انا عاوز نشاط
مش بحب الخسارة انا
مش عاوزة اكسب معاه لان التيم اللي هيكسب هيلقب بملك و ملكة المخيم ....
عند اسامة و نور...
نور:يلا ياسامة انا عاوزة اكسب
اسامة: تقرييا احنا الي سابقين
نور:لا احمد وندي شفتهم فوق
اسامة: ط يلا ياقطتي 🙊
وخاد ايدها وطلعو يجرو
وقابلو في طريقهم فعلا انا واحمد قام احمد قالي يلا وطلعنا نجري احنا الاربعة و كل ضحك و هزار وبعدين تعبنا من الجري بعد فترة كبيرة قاغدنا خدنا رست و كسبنا احنا الاربعة فعلا
الحكام ادونا اللقب لينا احنا الاربعة وقاعدنا تحتفل المخيم كلو لحد الصبح تقريبا تاني يوم روحنا اتمشينا ف الغابة واحمد مسك ايدي وخدني لوحدي في مكان محدش يعرفو كان عبارة عن شلال كبير وجمبه خضرة كان جميل بكل تفاصيلو ....
فجأة لقيت احمد نزل ع ركبتو وطلع من جيبو علبة خاتم وقال
احمد: تتجوزيني.. يتبع الفصل الثاني عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent