رواية حب السوشيال الفصل التاسع 9

الصفحة الرئيسية

رواية حب السوشيال البارت التاسع 9 بقلم بنت الناظر

رواية حب السوشيال الفصل التاسع 9

= لو سمحتي ؟!
ممكن أقعد جمبك ؟!
أصلي عايز أشتكلي للبحر شوية من حاجات .. ممكن ؟!
" لفيت بضهري لقيت .."
_ أانت .. أانت أزاي صوتك زي صوته كدا ..؟!
و كمان ملامحك زي ملامحه بالظبط .!!
= هو مين دا ..؟!
_ هااا .. لا ولا حاجة .
انت عايز اي المهم ..؟!
عايز تقعد ..؟!
= دا لو مفيش مانع .
_ ماشي بس انت تقعد تسمع و بس متتكلمش و متجدلنيش كتير و مفهوم ..!!
= مفهوم يباشا .. و أكنني مش موجود ، أتفضلي .
" مش عارفة ليه خليته يقعد معايا ، حاسيته حد قريب مني ، بس انا في الوقت دا محتاجة لأي حد أحكيله اللي جوايا .
ماانا جوايا نار يناااااس .. نار محدش حاسس بيه الا خلقني .."
_ هسالك سؤال ..
و تجاوبني عليه  انت و ساكت ، مفهوم ..؟!
= و دي أعملها أزاي دي ..؟!
أجاوبك أنا و ساكت ازاي ..؟!
_ معرفش أتصرف بقا ..
 ماانت اللي طلبت تقعد معايا يبقي تستحمل للاخر ..!!
= طيب يستي .. أسالي .
_ هو أنا وحشة أووي كدا ..؟!
= ليه بتقولي كدا ..؟!
_ علشان كل اللي بحبهم بيعيروني بي بشرتي القمحاوية ، بيعروني بالهالات السواد اللي تحت عينيا ، بيعروني بكل حاجة كل حاجة ..
" الدموع دي نقطة ضعفي .. بتنزل ف وقت صعب أووي أووي علي الانسان .."
فحبيت أسالك ، كواحد من شارع ماشي و شاف و أنثي قدامه .. و لا بلاش أنثي دي 
شاف بنت قدامه .. لاء لاء شاف واحدة و خلاص .
هتقول اي .. بأمانه ؟!
= المفروض أجاوب دلوقتي .
_ امال انا بحكي لمين .. متعصبنيش عليك يا اسمك اي !!
= نادر .. أسمي نادر الشريف .
_ طيب يااستاز نادر .. جاوبني ؟!
= بصي مفيش حد وحش ، كلنا لينا درجات جمال بس متقسمه لكل واحد فين نصيب  ، عارفه يعني اي متقسمه ..؟!
_ يعني أبيض و اسود و أقمحاوي و كدا يعني .
= تؤ تؤ تؤ .. نسيتي حاجة !!
_ هي اي  ..؟!
= الروح .
جمال الروح اللي كل الناس بتحاول تلاقيه .. مش اي حد بيلاقي جمال الروح الا لما يلاقي روحه يست .... صحيح اسمك اي يهانم ..؟! .
_ أسمي .. آيه .
= اسمك جميل يا آيه تسمحيلي أكلمك عن نفسي شوية .. ممكن ؟! .
" حسيت بلمعه ف كلامه ، حسيت أنه شخص عاقل   شخص ناضج بيفهم  .. حبيت أسمع منه اكتر و اكتر علشان كدا قولتله .."
_ أتفضل .
= بصي يستي ..
انا كراجل بحب الست العاقلة ، اللي عارفه ان دا صح و دا غلط ، بحب الست الذكية اللي تعرف تسرق قلب راجلها بكلمه واحده منها ..!
 اللي يهمني انها تكون بنت أصول صاينه العيش والملح بتاع راجله  ، و دي  مش هتلاقيها ولا ف بيضه  لا ف سمرا حتي .
هتلاقيها ف بنت الاصول بنت الذوات بالمختصر يعني .. حقيقي انا لو لقيتها همسكها بأيديا و اسناني مش هضيعها .. مش هيهمني لون بشرتها اي ..؟!
ولا فيها تجاعيد ولا لا ..؟!
ولا جسمها شكله ازاي ..؟!
اللي يهمني انها تكون ليا .
ليا انا و بس .
" سارحت في عيونك ل فين أيوة انت جمبي و هعشلك يومين ، و ليله حبيبي معايا يا أجمل حكاية  ..🖤"
"  احم احم .. بلاش تسرحوا  معايا يا حلوين 😹❤"
 يلا بينا نكمل ..🚶‍♀️
= هااا يست آيه سارحتي في اي ..؟!
_ هاااا .. ولا حاجة بس كلامك ، جميل أووي يا استاز نادر .
= بلاش استاز دي ، نخليها من غير القاب لو سمحتي .
_ خلاص ماشي .
= ماشي يا إي ..؟!
_ يا نادر .
= حقيقي اول مرة اسمع اسمي بالحلاوةة دي .
_ أحم .. طيب بعد اذنك لازم أمشي فوراً  ، وصحيح شكرا علي كلامك معايا ، حقيقي أثرا فيا كتير .
= احنا قولنا اي ..؟!
مفيش شكر .. الشكر لله وحده .
_ و نعم بالله .. يلا سلام قبل ما السكن يقفل سلام .
= طااايب استني .. استني عايز اقولك ع حاجة  .
_ لا لا مش هقدر لازم امشي الوقت  اتاخر اوووي  سلااااااااام .
 " و مشيت بسرعة قبل مااسمع هيقول اي ..؟! "
**
/ أنتي يا زفته أتاخرتي كل دا لييه ..؟!
أحكي حصل اي بقا واتاخرت كل دا من غيري ..؟!
= معملتش حاجة كل واحد راح للحاله .. و الحمد لله خلاص متجبيش سيرة الموضوع دا تاني ، ممكن ..؟!
/ طاايب .. ممكن  تهدي اهدي خلاص يا آيه ، مقصدش حاجة .
= ماانا عارفه انك متقصديش .. بس انا تعبانه حرفيا اليوم مهلك اووي اووي يا رنا  .
/ طاايب يستي روحي نامي يلا .. 
= تصبحي ع خير .
/ وانتي الخير كله ي حبيبي .
**
" عدي تلات شهور من غير ما أفكر في أحمد للحظه حتي .. بقيت عماله أفكر ف كلام نادر اللي قالهُ ،  كلامهُ لمس قلبي حرفياً ، حسيتهُ بيقولي دي انتي يا آيه ، المواصفات دي فيكي انتي و بس  .."
= بت يا رنا .. انتي يبت 
/ يقلب رنا .. عايزة اي ؟!.
= أنا هروح أجيب سندوتشات من مطعم دا ، أجبلك معايا .
/ ياريت و نبي  و كتري من الشطة يا يويوو .
= حاضر ياختي حااضر هكترلك الشطه لغاية ما تزوري .
/ هههه .. حبيبي أموووواه .
= قولنا من غير بووس من غير بووس يا زفته انتي ، كورونا .
/ كورونا ..!
دا انا بوستي فيها الشفا من كورونا .. روحي بس روحي الله يهديكي روحي هاتي سندوتشات .
= شفا ..!
ع كدا انتي هتبوسي الشعب المصري كله ، و مش كدا و بس دا الوطن العربي كمان .
/ و مالهُ .. أبوس ياختي مبسشي ليه ..!
= هتبقي مابواسة للشعب يا موكوسه .
/ شششششش .. اسكتي بقا وروحي هاتي باقي سندوتشات و بعدين نتفاهم .. روحي  بالله عليكي جعانه .
= لا ماانا هروح قبل ما أتجنن رسمي  .
/ ههههه بحبك اوووي يا يويوو .
= وانا كمان يقلبهااا ..❤
" أخدت شنطتي و لسا بعدي الباب لقيت قدامي واحد واقف مش راضي يعديني .."
= لو سمحت .. ممكن تعديني ؟!
_ ..مفيش رد .
= انا بقولك عاديني يا بتاعه أنت .
" لف بضهره ليا لقيت اللي كان نفسي اشوفه بقالي 3 شهوور .. "
= يوووووه انت تاني ..؟!
google-playkhamsatmostaqltradent