Ads by Google X

رواية فتاة الباص الفصل الثالث والأخير

الصفحة الرئيسية

رواية فتاة الباص (الاتوبيس) الفصل الثالث والفصل الرابع والأخير عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل Pdf

رواية فتاة الباص الفصل الثالث 3

قولتلها بلهفه اه اه هوا مش عارفه ازاي نسيت اسمه 😊
قالتلي انتي كشفتي من امتي ! حسيت انها بدأت تشك فيا 
ف ضحكت كدا وقولتلها من فتره مش فاكره الشغل بقا وكدا مخليني  مش مركز اوي ف الوقت والايام وانتي عارفه بقا ضغط شغل الموطفين الي زينا ههه 
راحت ابتسمت وقالتلي فعلا ...بس حضرتك مش هتقدري تتابعي مع الدكتور تاني لانه عمل حادثه من 4شهور وف غيبوبه لحد دلوقت هنا ..! 
اخدت الخبر وانا متنحه برضو ومشيت من غير اقول ولا اي كلمه
بدأت اسأل نفسي طول الطريق يعني دي روحو ! طب ازاي روحو وهوا لسه يعتبر عايش! طيب اشمعنا انا الي بشوفو ؟! ممكن يكون زي الافلام روح وطالبه مساعده 
اي الهبل دا افلام ايه ومساعده ايه ..،دا هبل ..يعني الي حصل دا كله مش هبل انا ممكن دلوقت اصدق اي حاجه 
وفضلت ع الحال دا بكلم نفسي وعايشه ف صراع 
واخدت نفس طويل وقولت بصوت مسموع ....^^ هتكون عاوز ايه يادكتور نادر 😖^^
طب ممكن ميكونش هوا دا كتور نادر انا لازم اتأكد بنفسي  بكره ان شاء الله..
وروحت ومنمتش من كتر مانا بفكر هعمل ايه بكره 
قررت مروحش الشغل واروح المستشفي وفعلا روحت وبصيت من بعيد ع الاستقبال لقيت ان موظف استقبال غير الي قابلتها امبارح قولت الحمدلله اقدر اسأل عليه كأني اعرفه
وفعلا روحت وقولت لموظف الاستقبال في مريض هنا ف حاله غيبوبه اسمه نادر دكتور نادر انا قريبته 
قالي كويس الحقي مامته وباباه لسه داخلين حالا وقت الزياره بدأ من ربع ساعه الدور التاني غرفه A_5
روحت طلعت وبدأت امشي وخايفه حد يشوفني ووصلت الاوضه وبصيت من الازاز لقيت مامته وباباه وقاعدين وع وشهم حزن .. وانا ببص عليهم مكنش واضح اوي شكل الشاب ..ومركزه بحاول اشوفو من الازاز 
لقيت صوت رجل جايه ناحيه الممر ف الطرقه جريت استخبيت لقيت دكتور خبط ودخل جريت عند الباب كان مردود سمعته بيقولهم حالته ف تأخر مستمر وانهم للاسف مفيش امل وانهم بيفكرو يفصلو الاجهزة عنه !!.
طبعا مامته وباباه لقيته انهارو حتي مش كملو وقت الزياره وخرجو وع وشهم حزن وانكسار ..😔
دي كانت فرصتي اني ادخله ووقت الزياره لسه شغال
دخلت لقيته هوا فعلا الشاب الي شوفته بس كانت ملامحه مريحه اوي حسيت كأني اعرفه من سنين 
قعدت قولتله كلام كتير كأني ما صدقت شوفته كلام انا مش عارفه بقولو ليه حاجات عن احاسيسي وارهاقي وتعبي ..
وبعدين سكت ولسه هقوله كلام كتير تاني .جت الممرضه وقالت لي الزياره خلصت وخرجتني بره ..
روحت وانا دموعي ع خدي مش عارفه السبب وفضلت ماشيه ودموعي مبتتفارقنيش....
دخلت البيت ودخلت اوضتي من كتر التعب الي فيا نمت بهدومي 
صحيت 
وركبت الاتوبيس وروحت الشغل وانا روحي كلها مسحوبه ومتخبطه بعد ماتأكدت انه هوا وقاعده سرحانه ...
لقيته واقف قدامي وبيقولي انزلي ..هوا ايه دا نادر انزل تاني؟!!!ومش الاقيك لا لا مش نازله 
قالي متخافيش مش همشي .
وفعلا نزلت
قالي انا بركب كل يوم الاتوبيس دا بروح منه الشغل .دكتور جديد و كدا بقا 😊
و اول ماربنا كرمني اشتريت عربيه  وانا راجع من الشغل بليل العربيه اتقلبت بيا ..
عارفه انا لو عشت تاني تفضل اركب اتوبيس طول حياتي ههه 
بسسسس انا خلاص هموت وهيفصلو عني الاجهزه 💔
كان بيقول الكلام دا وع وشه حزن كبير 
كنت لسه هسأله اشمعنا انا شوفتك  كان اختفي 😞..
قررت اني لازم اساعده ..وروحت المستشفي ..

فتاة الباص الفصل الرابع والأخير

روحت الاستقبال وطلبت الدكتور الي مسئول عن حالته 
وقعدت معاه وحاولت اقنع فيه انه يديله فرصه وميفصلوش الاجهزه عنه انا متأكده انه هيرجع محتاج فرصه بس 
طبعا الدكتور قالي متأكده ازاي ؟!انا معرفش اقولو ايه احكيله ويقول عليا مجنونه ولا اعمل ايه ..
سكت شويه
وقولتله احساسي 💔
قالي احساسك!
 انتي تقربيله ايه؟ خوفت اقول اقربله اي حاجه يكون عارف اهله لقيت نفسي من غير ماااحس انا ابقا حبيبته 
يصلي باستغراب وحب ف نفس الوقت حبيبته!! 
قالي نادر طول عمره مش اجتماعي وملتزم جدا وجاد عمري ماتوقعت انه يكون بيحب 😊
قالي للاسف مقدرش اعمله حاجه اهله وقعو ع الورق وهنفصل عنه الاجهزه بكره .
محستش بنفسي غير وانا بعيط وقلبي واجعني 
والدكتور شفق عليا وقالي انا اقدر اخليكي تدخليله تقعدي معاه ف تودعيه وفعلا دخلت الاوضه 
قعدت جمبه .وقلبي واجعني حاسه بألم جامد ونغزه ف قلبي كأني هموت 
وقولتله انا اسفه كنت عاوزه اساعدك 
انا لحد دلوقت مش عارفه انت ظهرتلي انا ليه بس انت احلي حاجه حصلتلي ف حياتي 
ومسكت ايده كانت دافيه اوي حضنتها وانهرت من العياط  ومحستش بروحي غير وانا بقوله ^^بحبك^^
معرفش ازاي وامتي وانا مجنونه بحب روح بس الحقيقه انا بحبك 💔 
وانا ماسكه ايده لقيته ايديك بدأت تتتبت فيا وتتحرك والاجهزه قعدت تعمل اصوات غريبه ولقيت دكاتره وممرضات دخلو وخرجوني بره والدكتور قالي اخرجي 
وانا مش فاهمه في ايه  ...
خرجت وبعد شويه لقيت الدكتور جاي وفرحان وبيقولي فاق دكتور نادر فاااق جريت زي اامجنونه اشوفو 
مكانوش عاوزين يدخلوني ومرت ساعات لحد ماطمنو عليه وفاق 
جيه  الدكتور الي يعررف اني حبيبته قالي ادخلي وهما كلهم موجودين كنت خايفه اوي وانا دخلاله و اول مره هشوفو ع الحقيقه مش روح كانت احاسيسي متلخبطه اوي وببكي من الفرح دخلت والدكتور بيقولو نادر حبيبتك جات .
نادر بصلي قال حبيبتي !!! مين دي ؟؟!
 الدكتور قالو يعني متعرفهاش قالو لا ..!
انا بكيت وجريت بره وخرجت وروحت البيت وانا قلبي واجعني 
نادر ميعرفنيش 💔
قلبي وجعني اوووي اوي 
بس مع الايام حاولت ابقي كويسه وروجعت لشغلي تاني ب ماقضيت اسبوعين ف البيت 
ورجعت اركب الاتوبيس تاني 
وانا قاعده لقيت واحد داخل الاتوبيس ..
نادر!!!!
بس دخل كأنه ميعرفنيش
دمعت وافتكرت كلامه لما قالي لو عشت تفضل اركب اتوبيس طول حياتي وضحكته بيني وبين نفسي 😊
وكل يوم بشوفو وهوا بيركب 
واه قالي صباح الخير ف مره وابتسملي❤ انا فرحانه اوي اني بشوفو حتي ولو ميعرفنيش ❤
انا بحبه ولسه بحبه وهفضل أحبه 
***
النهايه 
الاجابه عنده 
هوا ظهرها هي الوحيده لانه كان معجب بيها من قبل ماهي تشوفو 😉☺
يعني الحب بقا متبادل.. رواية جديدة اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent