رواية امل ويوسف الفصل العاشر 10

الصفحة الرئيسية

رواية امل ويوسف الجزء العاشر 10 للكاتبة المجهولة

رواية أمل ويوسف كاملة

رواية أمل ويوسف الفصل العاشر 10

عايزة ايه يابسنت
باستفزاز.. الله وهيا دي طريقة تقابلي بيها حبيبة جوزك ههه
. انا مش فضيالك اخلصي وقولي جاية ليه
.... جاية اقولك ان يوسف ليا وبيحبني انا وهيطلقك ويتجوزني
تمالكت اعصابي.... كل دا انا عرفاه ويوسف مفهمني كل حاجة
... ويترا بقا يوسف قالك انه كان معايا امبارح
اتعصبت.... انتي وحدة قليلة الادب ازاي تقبلي ع نفسك انك تكوني مع جوز وحدة تانيه
باستفزاز..... بنحب بعض نعمل ايه بقا
... يابجاحتك وكمان مش مكسوفة من نفسك
.... بقولك متعمليش فيها المثالية ع العموم دا مش موضوعنا انا جاية اوريكي جوزك وهو في حضني
اعطتني صور مش كويسة ليها هي ويوسف... شوفي
مسكت الصور وايدي بترتعش مقدرتش اتمالك نفسي رجلي مكانتش شايلاني قعدت ع الكرسي والصور في ايدي مش قادرة اتكلم
.... شوفتي بقا انا لو مكانك اخلي عندي كرامة واسيبله البيت وامشي
.... اطلعي برا يابسنت غوري من وشي
... ماشيه ياختي يلا باي باي ياروحي هههه
اول ماطلعت انا انهارت
..... اعاااا يوساااف حرام عليك ليه تعمل فيا كدا انا بكرهك بكرهاااااك ااااه يااارب يااارب
هديت نفسي وقومت لبست وطلعت برا البيت مش مستحملة اقعد هنا اكتر بيته بقا بيخنقني شايفاه ف كل حته ف البيت شايفة واحد خاين خان مراته ودينه
..... عند يوسف ومروان........
يوسف بعياط.... انا مش عارف يمروان ازاي عملت كدا انا غبي وضيعت كل حاجة من ايدي
.... اهدي يايوسف كل حاجة هتتحل ان شاء الله
... تتحل ازاي انا بقيت خايف اشوف امل او ابص في وشها انا خونتها وهيا متستاهلش مني كل دا
.... خليها تسامحك يايوسف
... انا مستعد افضل اعتذر منها عمري كله بس هيا تسامحني
... ربنا معاك ياصحبي
... يارب
.... يلا بقا قدامنا شغل كتير لازم نخلصه
... تمام
.يوسف قعد يشتغل بيحاول يطلع همه في الشغل بس صورة امل وهيا مكسورة وفي عيونها وجع مفارقتش خياله
.... حبيبي عاملة ايه
.... انتي ايه اللي جابك هنا امشي اطلعي برا مش عايز اشوف وشك تاني انتي فاهمه
.... لا مش فاهمة لو كنت فاكر انك هتخلص مني بالسهولكة دي تبقا غلطان مش انا اللي ينضحك عليا
.... انتي ايه ياشيخة معندكيش دم مش كفاية اللي عملتيه عايزة ايه تاني
.... عايزة فلوسك عايزة ابقا انا مراتك مش الست امل وفي الاخر هيا اللي تاخد كل حاجة وانا اخسر قدامها
بسخرية... هه اطمني انا مبقاش عندي حاجة خسرت كل حاجة
... قصدك ايه
... قصدي ان الشركة بتتصفي وفي اخر ايامها وانا كلها ايام واكون ع الحديدة
.... مستحيل انت كداب
.... تمام استني لحظة.. الو مروان تعالي ع مكتبي بسرعة
مروان دخل وكان مستغرب من وجود بسنت
... ممكن يامروان تقولي ايه اخبار الشركة الايام دي
... انت هتستهبل ماانت عارف اللي فيها وان احنا خلاص خسرنا والشركة هتتصفي
...اديكي سمعتي بودانك
.... لا يايوسف مش هسمحلك ع العموم انا روحت لمراتك وفرجتها ع صورنا مع بعض
... ايه اللي بتقوليه دا انتي عملتي ايه
.... ماانا مش هبقي انا الخسرانة الوحيدة يااستاذ سلام
.... غوري انا بكرهك وكنت غبي لما حبيتك اطلعي براااا
قال اخر جملة بعصبية وزعيق وبعدين بدا يكسر في كل حاجة حواليه
.... اهدي يايوسف العصبية مش هتحل حاجة
.... انا غبي غبي.... امل انا لازم اروحلها
شال حاجته وطلع برا الشركة وساق باقصي سرعة ع البيت
يوسف دخل وكان المكان هادي دور علي امل في كل البيت بس مش لقيها
... امل... امل انتي فين ردي والنبي.. هيا مسابتنيش اكيد لا لا..امااال
يوسف قعد علي الارض ودموعه بتنزل بص لقي الصور مرميه شافهم وكان قرفان من نفسه اوي قطع الصور كلهم بعصبية.
.... عند امل....
... برضو ياحبيببتي مش عايزة تقوليلي مالك
... يابابا انا كويسة بس تعبانة شوية
.... يوسف زعلك في حاجة
بتوتر.... ل لا يا بابا مفيش حاجة
.... انتي مبتعرفيش تكدبي علي فكرة
ونزلت راسي للارض والدموع اتجمعت في عنيا
بابا  رفع راسي بحنية واخدني في حضنه كاني كنت مستنية الحضن دا عشان اطلع كل اللي جوايا انفجرت بالعياط
.... اهدي ياحبيببتي مهما كان اللي حصل يتصلح
بصوت متقطع... مفيش... حاجة... هتتصلح يا با.... با
... انا مش هسالك حصل بينكو ايه بس كل اللي عايزك تعرفيه اني موجود وطول ماانا عايش مش عايز اشوف دموعك دي
طلعني من حضنه ومسح دموعي.... الموضوع كبير؟!
هزيت راسي بمعني اه
... يوسف عصبي ومش قريب من ربنا بس انتي انا متاكد انك واعية وقريبة من ربنا وحافظة قران اتكلمي مع يوسف واجهيه حلو مشاكلكم مع بعض اتمسكو ببعض
... انتي متاكدة وواثقة ان هو اللي غلطان مش انتي
.... انا معملتش حاجة تزعله هو اللي جرحني
.... لو اعتذر هتسامحيه
.... لا
... من امتي وانتي كدا مش انتي دايما بتقولي لازم اسامح عشان لو انا كمان غلطت اتسامح
... غلطته كبيرة
.... يعني مفيش فرصة
... مش عارفة
... طب لو مات!
اتصدمت من اللي بابا بيقوله.... بعد الشر عليه
.... يبقي بتحبيه وف فرصة تسامحية
..... مش هقدر
..... لا هتقدري طب لو وقع في مشكلة هتساعدية
..... سكت
.... لازم تساعدية لانك مراته وسنده وانا مربيكي علي الاصول حتي لو اللي قدامك ازاكي بس محتاج مساعدة يبقا لازم تساعدية لانه هيكون عاجز وانتي في ايدك تساعدي
... الباب خبط....
.... هههه دا اكيد هو تلاقيه مقدرش يقعد من غيرك هقوم افتحله
.... ازيك ياعمي
.... الحمد لله يايوسف اخبارك
.... كويس الحمد لله... هيا امل عندك
.... ايوا ادخل يلا
يوسف دخل وشكله كان قلقان اوي اول ماشافني خدني في حضنه
.... كده تقلقيني عليكي
..... احم.. بابا واقف
طلعني من حضنه... اسف
...... والله يا يوسف لولا اني شايفك قلقان عليها كنت كسرت دماغك كدا تزعلها هيا دي الامانة اللي امنتك عليها
بتوتر... ان... انا.. اسف ياعمي
.... متخافش هيا مش حكتلي الموضوع اللي عرفته انكم زعلانين من بعض والله يايوسف ان حصل تاني وامل بنتي دموعها نزلت مش هيحصلك كويس مفهوم
... مفهوم ياعمي
.... كويس يلا خد مراتك وروحو بيتكو
... تمام
بابا حضني.... لو زعلك تاني تعرفيني هاااه
.... ربنا يخليك ليا ياحبيبي
بغيرة .... مش هنخلص
.... هههه انا ابوها بااهبل غيران من ابوها
مسك ايدي..... تصبح علي خير ياعمي
.... وانت من اهله يااخويا
ركبنا العربية وكان ساكتين طول الطريق لحد مايوسف جاله تليفون
... الو
.... تمام يامروان انا كنت متوقع دا يحصل
بزعل.... هنعمل ايه يعني صفي الشركة واعطي الموظفين فلوسهم وخلاص
..... سلام
سكتنا تاني وانا عندي فضول اعرف ايه اللي مزعله بس هو اصلا مبيبصش في عيوني شكله ندمان
... احم... في حاجة حصلت في الشركة ولا ايه
.... الشركة هتتصفي وهتتقفل
وصلنا البيت وانا حاسة بيه متضايق ومخنوق مش ف ايده حاجة يعملها الشركة دي كانت حلمه بس خلاص هيضيع
دخلنا البيت وانا دخلت اوضتي من غير كلام وسبت يوسف قاعد في الصالة
طلعت من اوضتي بعد شوية وقربت منه كان حاطط راسه بين ايديه
... اتفضل
...... ايه دا يا امل.. يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent