رواية احببت مريض منفصم الفصل الثامن والأخير

الصفحة الرئيسية

رواية احببت مريض منفصم البارت الثامن 8 والأخير بقلم مريم سمير

رواية احببت مريض منفصم كاملة

رواية احببت مريض منفصم الفصل الأخير

_عاوزة، عاوزة اطلق
بصلي بصدمة هو وباباه
_انت قولتلى انى ممكن اطلب الطلاق لو هو بقي كويس
=يعنى معرفوش تتفقوا؟
_لاء، ممكن بقي تخليه يطلقنى على حسب اتفاقنا
كنت ببص بنظرات قوة وانا هموت واعيط يجماعة بالله
_وانا مش هطلق
=وانا مش عوزاك، معتش عاوزة حتى ابص في وشك
طلعت اوضتى وانا بعيط، ولميت حاجاتى ونزلت، لقيته مش موجود
_مشي؟ 
=اه
_طب انا همشي انا كمان بقي
=استنى، انا مش عارف اقولك اى، شكرا جدا مش عارف ارد جميلك دا أزاى
_المهم انه كويس دلوقتى
=اتفضلى
_اي دا!
=دا شيك، ممكن تبدأى حياتك ب اى مشروع
_بس انا مش عاوزة فلوس
=عارف، بس دا أقل واجب اعمله
مسكت الشيك وابتسمت
_صدقنى انا مش عاوزة حاجة، عوزاك على طول مبسوط بس
=بتهيقلي لو عندى بنت مكنتش هتبقي حنينة كده
_انا زي بنتك
=طب، طب انتى عاوزة تمشي وتسبينا لي! احمد زعلك؟
_لا خالص، بس انا الى محتاجة ارجع لحياتى، محتاجة ارجع لبابا
=فهمت، وشكرا مرة تانيه ربنا يجزيكى خير
ابتسمت ومشيت، مش بكبر الموضوع، بس الفكرة انه خدعني، مش هقدر اكمل مع واحد كان بيضحك عليا!!
رجعت البيت واول ما بابا فتح الباب اترميت في حضنه وعيطت، مش عارفة اشكره ولا ازعل منه، اشكره انه خلانى اعرف زى احمد واحبه ولا هو السبب بردو في كسرة قلبي دلوقتى
_في اي يبنتى!
=مفيش، وحشتنى اوى
_انتى كمان كنتى وحشانى اوى، فين جوزك! 
=انت كنت تعرف ان جوزى مش الراجل الكبير؟
_ايوة هو قالى كل حاجة قبل كتب الكتاب ووفقت لما شوفت قد اى هما ناس طيبين
=انا عاوزة اطلق
_لي في اي!
=مفيش، متفقناش
_طب وانتى بتعيطى لى؟
=مفيش يبابا، انا داخلة جوا عشان محتاجة انام
دخلت مكنتش عاوزة انام عاوزة اهرب من كل الأسئلة إلى بابا عاوز يعملها
لقيت رقم غريب بيتصل بيا
_ألو
=انتى مشيتى لى؟
_انت بتزعق لي
=عشان مكنش ينفع تمشي قبل متقوليلى
_هه، اقول لمين فيكم! احنا مننفعش مع بعض يا احمد
=انتى مكبرة الموضوع يمريم
_انت مصدق نفسك بتقول ايه! انت ضحكت عليا يبنى ضحكت عليا وخدعتني
=انا اسف
_يااه مشاكل العالم اتحلت تصدق
=اعمل اى يمريم يرضيكى اى وانا اعمله
_تطلقنى
قفلت السكة، هما اه ساعات قليلة بس وحشنى وحشنى هزارنا وكلمة يحلوة وحشنى عيونه وطيبته وكتبه، انا فرحانة اوى انه كويس بس زعلانة اوى انه خدعنى
نمت بعد محاولات كتير وصحيت على صوت فونى
دا رقمه عاوز اى دلوقتى!
_الو
=انا موافق
_موافق على اى؟ 
=موافق اطلقك
ساعتها قلبي وقف، طب منا إلى عاوزة كده، زعلت لى اوى كده! دا انا طلعت بحبه اوى
=تمم، شكرا
_ بس انتى هتاخدى الورقه بكرة
=اشمعنا
_عشان كتب كتابي بكرة
=نعم؟
_اي هتجوز!
=الف مبروك، م مين!
_ملك
=اخت هانى
_مين!
=لا مفيش، مبروك
_لازم تيجى بكرة، يلا سلام
=سلام
قفلت وعيطت، عيطت جامد، والله يبنى مكان قصدى، يعنى انا اقولك تطلقنى تقوم عاوز تطلقنى، دا انت غبي اوي، يحتة طور مش قصدي كده، عاوزة اشوفك ندمان بس، دا مفتش يوم حتى دا لو جرح مكنش لم يواطى!!
الصبح صحيت وعملت الفطار لبابا بس مكلتش ودخلت اوضتى
يعنى خلاص معتش هيبقي فيه احمد ولا ابو حميد، دمه الخفيف وحشنى، مش قلة أدبه يجماعة لاء، كل لحظة بينا فكراها، مش عاوزة افكر ابدا ان النهارده نهايه كل حاجة بينا
فونى رن
_الو
=ايوة ازيك
_تمم الحمد لله
=متنسيش تيجى النهاردة
_مخلاص يعسل، قولنا جايين، مبروك
=الله يبارك فيكى
_الله يحرقك
=افندم!
_لا مفيش
=تمم، كويس ان اطمنت عليكى، خلى بالك من نفسك
_تمم، مع السلامة
اعمل اى بس يربي، احاول انساه طيب، خلصانة مش هقدر انا مهزءة اوى، ثوانى يجماعة نفهم هو هيكتب كتابه النهارده يعنى محبنيش!
المغرب اذن وصليت ولبست عبايه سودة وطرحة سودة مهو انا يا انت والست ملك بقي، دا انا هقلبها عزا عليك يزفت انت
دخلت الفلة والحاج عماد هو الى كان قاعد
_اهلا بيكى يبنتى
=اهلا بيك يحاج
_هو فيه حد مات!
=هو فيه حد هيموت يحاج
_مين
=ابنك ومعزته
_مين!
=متخدش في بالك، هو عقاب قتل اتنين اى؟
_إعدام اكيد
=خلصانة هقتلهم واقول مكنش قصدي
لقيته دخل معاها من باب الفلة، قلبي وجعنى اوى لما شفتهم سوا، وقفت وبصتله ووقفت قدامه
_ممكن ورقتى
=ياساتر يرب اى السواد إلى دخل عليا دا
_ممكن ورقتى
=ازيك طيب
_ممكن ورقتى
=فوق يستى في اوضتى
_كوثر يكوثر
=لا انا اعطتلهم اجازة كلهم النهارده، اصل زى منتى عارفه النهارده كتب كتابي
_اه، مفهوم
=اطلبي جبيها
_طيب، مبروك يملك
*الله يبارك فيكى
_الله يخدكم يحبي
طلعت الاوضه وفتحت الباب ولقيت الورقه على السرير، انت بتتكلم بجد، مش بتهزر قول والله! جالك قلب تطلقنى!
مسكت الورقة وانا مغمضه عينى جامد وفتحت الورقه مكنتش عاوزة افتح عينى واشوفها سمعت صوت ورايا
_مش هتقرأي إلى فيها
فتحت لما لقيته ورايا وبصيت على الورقه
كان مكتوب فيها (بحبك، ومش عاوز اخسرك، واسف على كل إلى حصل، وحقك عليا على كل الحزن إلى سببته، بس انا مش هسيبك يمريم عشان انا بحبك بجد والله)
ابتسمت بس خبيت فرحتى في قلبي، عشان كان واقف ورايا، أفضح نفسي يعنى ويقول واقعة! 
_ها، سامحينى؟ 
=لاء
قرب منى
=ودلوقتي
_لا
قرب منى وكل لما يقدم خطوة ارجع خطة لغايه موصلنا للحيطة
_طب ودلوقتي
=لاء
_شكلك عاوزة قليل الادب يطلع عليكى بق
=..
_متزعليش، والله انا بحبك اوى، وحكيت كل حاجة لبابا امبارح، انا عمرى مهخسرك، انتى الوحيدة إلى حبيتها ومقبلتش حد في حنية قلبك، والى بيحب بيسامح
=طيب خلاص
_وبعدين مين ملك دى اصلا 
=اهدي كده، دى خطيبه صاحبي ومعزومين عندنا اصلا 
=ماشي
_يعنى اى؟
=مسمحاك
كنت تقيلة ومن جوايا هموت واحضنه والله يجماعة
_طب ايه!
=اي يعسل، سؤال انت في الحقيقه احمد ولا ابو حميد 
_انتى عاوزة مين طيب؟ 
=احمد 
_طب يلا حضن كبير لعمو يحلوة
رواية جديدة اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent