رواية عشقني شيطان الفصل الخامس والعشرون 25

الصفحة الرئيسية

رواية عشقني شيطان الفصل الخامس والعشرون 25 للكاتبة دنيا رشاد

رواية عشقني شيطان البارت الخامس والعشرون 25

تعتقدي ان الموت يمكنه أن ياخذكي مني💔 .....لا فانتي روحي لايمكنك الابتعاد 💔 الا وانتي معي 💔
شريف ...ردي عليا يااروي ..
زين ...هاتو الزفت ده امسكوه بسرعة اوي يهرب منكم .
ذهب الحراس سريعا الي حيث أمرهم زين ...
امسكو به وياويلي انه عامر لماذا يريد ان يقتل اروي فهو لايعرفها لماذا ...
جاءت الاسعاف واخدت اروي الي المستشفي وهي غارقة في دمائها ...
ذهب ورائها كل من كان في الحفل .
وجاءت الشرطة ومسكت بعامر بكل سهولة فكان يحتسي الكحول ولا يدري بشيء مما يدور حوله .
في المستشفي ...
شريف ...هاتو دكتور بسرعة قالها بصوت عالي ....
اخذو اروي الي الطوارئ سريعا ...
بعد مايزيد عن الثمان ساعات ...
الدكتور ...انا اسف المريضة نزفت كتييير وملحقنهاش ..
شريف ..انت بتقول ايه لااااااااااااا اروي مستحيل تسيبني ...
الدكتور ...شد حيلك احنا عملنا الي علينا بس .
شريف ...بس ايه انت كداب اروي مستحيل تموت مستحيل ...
احمد ...اختي لااااااااااااا انا السبب انا السبب 
ايات ...اروي اروييييييييي 
مليكة ...بكت كثيرا وفقدت توزنها ووقعت علي الأرض 
وهي تنادي باسم صديقتها ...
دفع شريف الدكتور بعيدا ودخلي الي الغرفة الموجودة بها اروي ...
شريف ...اروي حببتي انا جمبك ردي عليا ردي عليا متسبنيش انا مش هاقدر اعيش من غيرك فوقي يااروي 
فوقي  ..
وبداء يحركها بهستريا ..
الممرضة ...كده مينفعش يااستاذ ربنا يرحمها 
شريف ...اسكتي خالص لاااا اروي عايشه وهاترد عليا 
العديد انتي عنها وماتحطيش حاجة علي وشها ابعدي عنها ..
اروي حببتي فوقي حببتي فوقي وهاعملك الي انتي عايزاه 😥 قومي يااروي قومي لاااااااااااااااااااااااااا
ياااااروييييييييييييييييي .
وحضنها بين ذراعيه ...
هدي شريف تماما بسبب وجع قلبه وكسرة فرحته علي حبيبته ....يعني خلاص يااروي هاتسبيني خلاص هاتسبيني ومسك يدها لمدة من الزمن ..
وبعدها بدقيقتين احس شريف بأن يد اروي ترتفع حرارتها وبدأت تحرك أصابعها ببطئ ..
قام شريف مرة واحدة ووقف ..وقال بصوت عالي اروي عايشىة عايشة حركت أيدها اروي فوقي ..
الدكتور ...ابعد لو سمحت علشان نتأكد ...
اخرجو شريف للخارج ووقف من وراء الازاز ينظر لها ...
الدكتور ...حرارة جسمها بترتفع والنبض بيرجع تاني سبحان الله قادر علي كل شيء ....
الممرضة ...الحمد لله خطيبها كان هايموت عليها
الدكتور ...ركبي الأجهزة والمعدات بسرعة وعايز يتعلقلها دم حالا ..
الممرضة ..للاسف يادكتور فصيلتها مش موجودة في بنك الدم .
الدكتور ...اتصرفو لازم دم .
خرج الدكتور الي الخارج وقال 
الدكتور ...انا لحد دلوقتي مش هاقدر اطمنكم كل الي هاقوله سبحان الله انها رجعت للحياة تاني بس فصيلة دمها مش متوفرة عندنا ..
زين ...انتو بتستعبطو مستشفي كبيرة مفيهاش دم .
الدكتور ..اهدي يازين باشا فصيلة دمها نادرة فصيلتها o- ...
شريف ...انا نفس فصيلتها خدو مني خدو كل الي انتو عايزينه .
الدكتور ...كويس جدا اتفضل معايا نعمل تحاليل بسرعة علشان نطمن انك سليم .
شريف ..اطمن يادكتور انا سليم يلا .
الدكتور ...طيب اتفضل معايا 
ذهب شريف مع الدكتور وأخذ منه الدم التي تحتاجه اروي ..
زين ...الحمد لله بقت بخير اطمنو ياجماعة .
مليكة ...وهي تقف بضعف الحمد لله .
ايات ...الحمد لله الحمد لله .
في القسم ...
مصطفي ...اهلا ياادم باشا 
ادم ..انا عايز عامر يتعلم الادب وعايز ادخله دلوقتي يامصطفي .
مصطفي ..انت عارف ان ده ممنوع .
ادم ...ممنوع مش عليا انت فاهم .
مصطفي ...اتفضل ياباشا .
(الرائد مصطفي السباعي ظابط مجتهد يبلغ من العمر ٢٧ عاما ذات جسم رياضي وعيون خضراء وشعر مائل للسواد عازب  )
دخل ادم الي عامر داخل الزنزانة ...
ادم ....اهلا ياعامر طبعا عارفني .
عامر ..اهلا وسهلا بدلدول الهانم .
ضربه ادم بالبوكس في وجهه 
ادم ...ضربت اروي ياالنار ليه 
عامر ...هاحرق قلب اخوها ذي ماحرق قلبي علي اخواتي .
ادم ...ومين قالك أن احمد هو الي خطف رحمة واية ومين قالك أنهم اتخطفو اصلا .
عامر ...انا اتاكدت وعرفت أنهم اتخطفو الجيران اكدولي كده 
ادم ...اخواتك كانو متفقين معانا لان عندهم ضمير مبيحبهوش يشوفو الظلم واقتنعو اكتر انهم يساعدونا لم عرفو ان انت خطفت ايات .
عامر ...انت كداب اخواتي ميعملوش كده .
ادم .....هههههه 
فلاش باك ....
احمد ...اتفضل ياادم باشا كل حاجة عن اخوات عامر .
ادم ...تمام انا هاسافرلهم انهاردة .
احمد...لحسن الحظ انت مش هاتسافرلهم .
ادم ...ليه ؟
احمد... لان رحمة واية موجودين هنا في الفندق .
ادم ...موجودين ازاي 
فلاش باك ....
احمد...عايز كل حاجة تمام مش عايز حد يشتكي .
النادل ...تمام يااحمد ربنا يرجع ايات هانم بالسلامة .
في بنتين كانو بيسالو عن ايات هانم وبعدين سالو عليك .
احمد....ابعتهم .
النادل ..اهم 
احمد....رحمة وآية ازيكم عاملين ايه .
رحمة ..الحمد لله ايات فين يااحمد .
ايه ...ايات بقيلها اسبوعين متصلتش بينا ايات جرالها حاجة .
احمد. ..مش عارف اقولكم ايه بس عامر .
رحمة ...عامر عمل ايه تاني .
حكي لهم احمد ماحدث مع ايات وبعدها اوصلهم الي احدي الغرف بالفندق حتي يصل ادم ويتحدث معهم 
باك ...
احمد....هو ده الي حصل 
ادم ...تمام انا هاستناهم هنا ونص ساعة وعايزهم قدامي .
احمد ....تمام 
ذهب احمد وجاء بعد نصف ساعة ومعه رحمة وايات .
ادم ...انا ادم 
رحمة ...ايه المطلوب منا علشان ايات ترجع .
ادم ...انا عرفت أن انتي واختك اغلي حاجة عنده وعلشان نرجع ايات تاني .
رحمة ...يعني ايه المطلوب دلوقتي .
ادم...المطلوب منكم أن انتو تفضلو قاعدين هنا لحد ماايات ترجع وده انا عارف هاعمله ازاي اهم حاجة أن تلفونتكم تتقفل بس هاترجعو مطروح تاني وانا هاجي اخدكم بطريقتي ...!!
رحمة ..مش فاهمة انتي عايز تقول ايه ؟
ادم ...عايز اقول ان هاخطفكم وهاكلم عامر من تلفونكم وافهمكم اني خطفتكم وهاهدده ان هاقتلكم لو ايات مرجعتش واكيد هايرجع ايات ساعتها علي طول ..
رحمة ...موافقة
ايات...وانا كمان موافقة اهم حاجة ايات ترجع .
ادم ..كده اتفقنا .
باك ...
ادم...ارئيك في الي حصل وانت طبعا عارف الي حصل بعد كده خليت احمد كلمك وفهمك ان البنات خطفتهم .
عامر ..يابن (شتمه بالفاظ مينفعش اذكرها علشان الرقابة عزيزي القارئ 😁)
ادم ...لسانك يتلم انت لسه هاتتحاسب من الي عملته .
عامر حاول أن يضرب ادم ولكن ادم تفادي يده وسدد له العديد من اللكمات حتي كاد أن يخفي ملامحه .
مصطفي ..خلاص ياادم باشا هايموت في ايدك .
ادم ...الواد ده مش عايز اي زيارات ليه لانه هايحاول يهرب .
مصطفي ..يهرب من مين انت نسيت انت بتتكلم مع مين .
ادم ..تمام 
خرج ادم من القسم علي المستشفي حتي يعرف ماذا حدث لاروي وضميره يانبه من احساسه بالذنب مما حدث لاروي ...فهو كان لابد أن يعرف أن عامر سيحاول ينتقم من احمد بسبب الخطف وان الانتقام لابد أن يأتي في اروي لأنها احب شيء الي قلبه ....
ادم...ربنا يستر 
مهما حاولت الإفلات من القدر ...فإنه سيصيبك لا محال ..!!!
**
احبك ...نعم ولكن قلبي ⁦❤️⁩
يعشقك....🥰
ياسر...انتي كويسة ياسها مالك مبتتكلميش معايا خالص من يوم مارجعتي ليه .
سها...هاتكلم اقول ايه ؟ انا خائفة اوي علي ايمان !!.
ياسر ...ايمان اه ايمان !!!
سها ...ايمان مالها انت تعرف حاجة ؟!!!؟سالته ايمان والشك يبان في عينيها .
ياسر ..مش عارف اقولك ايه !!
سها بصوت عالي ...اتكلم في ايه ياسر قول ايمان مالها !!
ياسر بحزن ...ايمان تعيشي انتي !!
سها بعدم استوعاب ....ماتت !!!
ياسر...البقاء لله هي في مكان احسن دلوقتي 
سها والدموع تنزل من عينيها ....ربنا يرحمها كان نفسي احضنها واقولها ان مسمحاها ..
ياسر ...ربنا يرحمها برحمته .
سها بحزن ...ممكن تروحني لو سمحت ؟
ياسر باستغراب ...اروحك فين..؟! انتي مش هينفع ترجعي شقتك تاني .
سها ...ليه ؟! مش كل حاجة انتهت ؟
ياسر ...لا منتهتش !! اي نعم جوو أو عامر اتمسك بس لسه في غيرهم !!!
وبعدين انا مش هاسيبك هنا لوحدك انتي هاتيجي معايا .
سها باستغراب ...هاروح معاك فين بالظبط ؟!
ياسر ...بيتي ومفيش اعتراض وانا مش عايش هناك لوحدي في خدم كتيير وانا اصلا مبقعدش في البيت ؟!!
سها ...لا طبعا !!
ياسر ...انا قلت مفيش اعتراض لو مش عجبك نتجوز !! ..انا قلتلك اني بحبك اوي ممكن تكوني انتي مبتحبنيش ذي مبحبك بس انتي كل حياتي .
سها بتلعثم في الكلام  ...انا انا 
ياسر ...انا مش عايزك متردده معاكي الوقت الي انتي عايزاه تفكري براحتك بس لحد ماتوافقي هاتعيشي معايا ...
سها .... موافقة !!!
ياتري هايدوم حب ياسر لسها ولا  القدر له كلمة أخري !!
حبيبتي احساسي نحوك ....يشبه احساس قطرات المياة علي وردة في بستان 🌹⁦❤️⁩
**
الصداقة احلي من الحب 🖤
ولكن إذا اجتمع شخص يحبك وشخص مخلص في صداقته لكي فانتي محظوظة للغاية 💛🌹
عدنان ببكاء ...شغف لااااا متسبنيش اطلبو الاسعاف بسرعة !!!
وصلت الإسعاف سريعا ونقلت شغف وعدنان معها الي احدي المستشفيات وادخلوها سريعا ...
الدكتور ...انت جوزها !؟!
عدنان ...في ايه ؟!
الدكتور ...المدام حامل في الشهر الثامن وحالتها خطر غير أن في خبط في دماغها !!!
عدنان ...اعمل اي حاجة اهم حاجة شغف !
الدكتور ..انا مضطر أنقذ حياة الأم
عدنان بحزن ....اهم حاجة شغف !!
ذهب الدكتور للداخل وادخلو حور الي العمليات ...
لكي ينقذو حياتها ...
بدأ الدكتور يقوم بواجبه في إنقاذ حياة الأم ...
ولكن اضطر ان يقوم بالولادة كيسرية نظرا لحالة الام ...
بعد عدة ساعات ...
عدنان ....اتاخرو اوي يااارب شغف تبقي كويسة هي بقت كل حياتي يااارب نجيها يااارب ..
خرج الدكتور من غرفة العمليات وتوجه الي عدنان 
عدنان ...شغف عاملة ايه يادكتور طمني عاملة أية ؟!
الدكتور ....اهدي المدام كويسة جدا الخبطة بتاع دماغها ماثرتش علي المخ الحمد لله وكمان الام كانت قوية وعرفنا ننقذها وننقذ الاطفال ...
عدنان بفرحة ...يعني شغف كويسة مجرلهاش حاجة 
الدكتور ....ايوه وجابت بنتين وولد ذي القمر ماشاء الله بس المدام هاتدخل الرعاية نظرا لاي مضاعفات ..
عدنان ...شكرا يادكتور ممكن اشوف الاطفال واشوف شغف ..
الدكتور ...ممكن بس متتاخريش جوه 
عدنان ...شكرا 
ذهب عدنان الي الحضانة ليري الاطفال ماشاء الله تبارك الخالق وذهب بعدها الي العناية ليري شغف التي بدأت تفيق للتو من البنج ..
عدنان ..حمدالله علي السلامة 
شغف وهي تحسس علي بطنها وبدأت الدموع تتجمع في عينيها ووتذكر ماحدث وتقول عيالي فين راحو مني راحو مني وبدأت تبكي ...
عدنان ....لاء ياشغف انتي ولدتي واطفالك بخير انا شوفتهم ولادتك كانت صعبة بس الحمد لله هما بخير ربنا نجاكي ونجاهم ..
بدأت شغف الابتسامة تظهر علي شفتيها والضحكة تظهر علي وجهها ..
شغف ...انت بتتكلم جد انا بقيت ام .
عدنان .....أم لثلاثة أيام اطفال ذي القمر بنتين وولد ماشاء الله ...
شغف ...الف حمد وشكر ليك يا رب ..طلبت بنت منك رزقتني ببنتين ...
عدنان ..اجبهملك تشفيهم 
شغف بحماس ...اه عايزة اشوفهم هاتهم لو سمحت. 
عدنان ...هاروح للدكتور لو وافق هاجبهملك. 
ذهب عدنان الي الدكتور وطلب منه أن يري الاطفال لشغف ووافق ..
اخذ عدنان الاطفال بواسطة الممرضات وذهب الي شغف .
شغف ...حبايب ماما 
عدنان ...وهو يضع إحداهما لشغف .
شغف ....انا هاسميها رماس وهاسمي دي ريناد ..
عدنان ...اسماء حلوه اوي تعرفي معناها ايه ؟!
شغف ...اه طبعا رماس دا نوع من الالماس لونه اسود بيتميز باللون الاسود البراق ..بابا كان جايب لماما خاتم منه كان حلو اوي ..
وريناد نوع عطور يتمير برائحته الذكية نوع من انواع البخور المخصص للكعبة الشريفة ...
عدنان ...حلوين اوي ربنا يباركلك فيهم ...وهاتسمي الولد ايه ؟!!
شغف ...هاسميه ارغد 
عدنان ...جميل اوي ⁦☺️⁩
سرحت شغف في إطفالها وكيف ستقوم بالعناية بهم 
هل ستكتمل سعادتها ام أن للقدر راي اخر 
لستم مجرد حروف هجاء ...⁦❤️⁩
بل انتم حروف اطفالي ...⁦❤️⁩
وقطع من اوتار قلبي ...⁦❤️⁩
والنبض الذي اعيش عليه .. يتبع الفصل السادس والعشرون اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent