رواية ظلمني ابن عمي الفصل الثامن

الصفحة الرئيسية

 رواية ظلمني ابن عمي الفصل الثامن بقلم نور

رواية ظلمني ابن عمي الفصل الثامن

بدور دخلت بالصنيه وكانت فرحانه جدا
عدنان بص عليها وكان مبسوط وفكرها فرحه
عدنان اول ما شف بدور وانها مش فرحه قال مش دي العروسه يابوي
ابراهيم كيف مش دي
خديجه الاتنين بناتنا ياابراهيم بس احنا جينا نطلب يد البت الكبير فرحه
زليخه بس فرحه ولسه هتتكلم ابراهيم مسك ايدها علشان تسكت
محمد واه ياابراهيم من ميته الصغيره تتجوز قبل الكبيره في عرف مين دا
ابراهيم علشان يلم الكلام وخايف من كبير البلد بدور وخلود الاتنين خوات وعادي لو طلعت الضيافه من اختها
بدور بدون وعي وقعت الصنيه من اديها وقفت مزهوله وسكته خالص فرحه من بعد بتمسح دموعها يامنتا كريم يارب
ابراهيم مسكت ايد زليخه وقالها لمي الحاجه مكان بتك
زليخه حاضر ياسي ابراهيم وقامت تجري تلم الحاجه
محمد امال فين العروسه
ابراهيم تحت امرك ياجناب العمده بت يابدور اندهي اختك تسلم على الناس وتقعد مع عريسها
بدور بدوس علي انسانه انشالله متوعا تقعد ولا تسلم
زليخه راحت المطبخ ل فرحه قومي فزي البسي وغوري سلمي علي الناس
فرحه بتمسح دموعها حاضر حاضر ودهلت الاوضه
زليخيه شويه وجايه اهو
فرحه لبست بسرعه وعملت صنيه تاني غير اللي وقعتها بدور وخرجت عند عدنان واهلوا
خديجه ماشاء الله تبارك الرحمن عرفة تنقي ياولدي
عدنان بفرح تسلمي يامه
محمد الله اكبر حلوه كيف امك الله يرحمها يافرحه
فرحه تعيش ياعمي
زليخه قاعده وعيونها بتطق شرار وهتموت من غيظها
خديجه اقعدي جنبي ياعروست ولدي
عدنان فرحان جدا ومش شال عينوا من علي فرحه
فرحه بتبص علي زليخه
فرحه فى نفسها يارب يسلمك ياعدنان من الست السو دي ويبعد ازها عنك
محمد وخديجه ااتكلموا علي كل حاجه
محمد خيرو البر عاجله وولدي مش محتاجة حاجه علشان يجهز نفسه
ابراهيم واه واد كبير البلد وعمدتها راح يحتاج ايه يعني
محمد الله يعزك يابراهيم الفرح بعد شهر ونص يكون كل حاجه جاهزه تمام
ابراهيم تمام ياجناب العمده
زليخه في نفسها ماشي ياحمدان عمال تسحب مني فلوس كل دي وعلي الفاضي والله لاخد روحك بيدي دي بس اصبر علي
اتفقوا علي كل حاجه وكانوا ماشين
فرحه سلمت علي الكل
فرحه بتسلم علي عدنان
عدنان سلام يافرحت عمري
فرحه عدنان عايزه اقولك علي حاجة ضروري
عدنان ايه هي
فرحه خلي بالك من نفسك
عدنان ربنا الحافظ
فرحه يارب بس زليخه مش هتسيبك ولا هتسيبني
عدنان يعني هتعمل ايه
فرحه راقب زليخه يا عدنان وانت تعرف ليه كونت ارفضك كل مره
عدنان يعني سبب رفضك ليا زليخه يافرحه
فرحه ايوه
عدنان بس
خديجه يلاه ياعدنان
عدنان حاضر يامه
فرحه روح دلوك بس عينك علي زليخه ياعدنان
زليخه كانت واقفه مع اهل عدنان هي وابراهيم
ومش واخده بالها من فرحه وعدنان
وبدور جوه بتعيط
-------
واه واه ياكنان انت لسه مش اتجوزت خلود رسمي
كنان رسمي كيف يامه
كريمه يعني خلود لسه مرتك علي الورق بس يانور عين امك
كنان خبر ايه يامه دي حاجه بيني وبين مراتي
كريمه مراتك ههههههه مش لما تبقا مراتك الاول ياكنان ولا هي اصلا مش موفقه بيك تبقا راجل ليها
خلود كانت نزله علي السلم وسمعت كلام كريمه
خلود حطت اديها علي بقها لما سمعت كلام كريمه واه ياحربيه وعرفتي كيف الموضوع دي اكيد كانت بتتسمع عليا امبارح بس هي دي عويدها من زمان
كنان امه خلود مراتي وانا مالي عينها جوي ومحدش ليه صالح بالي بيني وبين مراتي انتي فاهمه يامه
كريمه بتفكره تفكير شيطاني وبعدين قالت بصوت عالي
معقول لاه لاه مش معقول خلود بت ناس ومستحيل تعمل كده
كنان تعمل ايه يامه
كريمه بمكر لاه لاه ولا حاجه أخاف عليك تعمل حاجه في خلود بت عمك ويروح ولدي من يدي
كنان احكي يامه اللي في بالك وبلاها شغل الحريم ديه
كريمه بقول يعني معقول خلود كانت تحب حد وضحك عليها وسلمت نفسها ليه
عدنان واه يامه هي حصلت لكده خلود بت عمي واعيه وعاقله ومستحيل تعمل كده
كريمه مانا قولت كده برضو بس بقول كماني يمكن حد خدها غصب عنها
كنان بصوت عالي اقولك يامه قفلي علي الموضوع دا ومش عايز اسمع اي كلام فيه تانى
كريمه اسمع مني ياولدي الموضوع اكيد في انه والا ليه خلود كانت ترفض كل العرسان اللي جتلها رد علي وقولي ليه كده
كنان خلود صغيره يامه واكيد خايفه من الجواز
خلود من بعيد يسلم فمك ياكنان رد علي العجربه دي يمكن تكن وتسكت شوي
كريمه انا قولت ولدي غلبان وملهوشي في شغل بنات الأيام دي ولا لوعهم
كنان واه يامه عاد قولت بلاها كلامك الماسخ دي
كريمه بدموع تمثيل انا كلامي بقي ماسخ دلوكتي ياود بطني صحيح زي مابيقولوا ربت الخايبه للغايبه وقعدت تبكى
كنان شاف دموع امه واه يامه بتعيطي ليه بس دلوك
كريمه علشان ولدي مش مصدقني وماشي وار بت عمه ويحسبها عيله صغيره طب فكر انت في الموضوع خلود ليه كانت تهرب كل لما يجيها عريس وانت بنفسك اللي كونت ترجعها
كنان خلود كانت تهرب صوح بس بت عمي لا يمكن تغلط وكفايه كلامك دا يامه عادي
كريمه انت حر انا غلطانه اني خايفه عليك
كنان خلود مراتي وبت عمي وانا لا يمكن اصدق اي حاجه علي بت عمي انتي فاهمه يامه
خلود واه ياكريمه الحربيه هي وصلت انك تشكي في شرفي كماني حربايه صوح انتي ياكريمه بس كنان مش مصدق كلمهاا والله ياكنان كل يوم احبك عن اليوم اللي قبله وتكبر في عيني كوي وبعدين طلعت فوق
كريمه اسمع مني بس
كنان ولا اسمع ولا شي انا رايح الغيط (الارض) ازرع ومش فاضي انا لشغل الحريم دي يامه
كريمه انا وراك وراك ياكنان
ـــــــــــــــــــــــ عند زليخه
عدنان كان مراقب البيت زي مافرحه قالت ليه
خرج ابراهيم وبعدين زليخه وعدنان مشي وراها
زليخه طلعت بره البيت وماشيه تكلم نفسها واه ياحمدان عمال تسحب مني فلوس وايش عايز خروف وايش ديك معرفشي ايه شكلك خرفت ومش بقيت زي الاول والله في سماه كل اللي ختوا مني وطلع من غير فايده لاخد روحك مكانوا بس اصبر علي
عدنان في نفسه مالها دي اتجننت ياك ماشيه تكلم نفسيها
زليخه راحت بيت حمدان
عدنان ايه البيت الغريب اللي دخلت في زليخه دي
زليخه دخلت جوه وعدنان بيراقب بره وعايز يعرف ايه المكان دا
حمدان كان في ناس كتير عندو
زليخه خدي يابت انتي
البنت نعم ياست زليخه
زليخه حمدان جوه
البنت ايوه بس استني دورك
زليخه ليه حمدان طلع دكتور وانا مش داريه ياك غوري من وشي بدل ماقلب عليكي انتي كماني ودخلت لحمدان جوه مكانه
حمدان كان في دخان كتير حوليه وعمال يقول كلام مش مفهوم خالص
زليخه واه ياحمدان طلعت بتضحك عليا
حمدان ست زليخه اقعدي
زليخه لاه مش عاوزه اقعد
حمدان واضحك عليكي ليه انتي نفزتي طلبات الاسياد حي ارضوا عليها
حمدان اقعدي اقعدي
زليخه ولا اقعد ولا زفت
عدنان كان بيراقب زليخه زي ما فرحه قالتلوا
عدنان ايه البيت الغريب اللي دخلت في زليخه دي واه وليه في ناس كتير كده
خد يا اخ
واحد كان ماشي في الشارع
هو نعم
عدنان بيت مين دا وليه الناس في كتير كده
الشخص دا بيت استغفرآلَلَهّ العظيم بيت كفر
عدنان واه واه استغفر آلَلَهّ آلَعٌظُيَمً كيف يعني
الشخص دا بيت حمدان الدجال ساحر يعني وبيعمل عملت وحاجات تفرق الحبايب والازواج عن بعضها واللي يروح لساحر او يصدقو يبقا كفر علشان كده انا مسمي بيت حمدان بيت الكفر
عدنان استغفر الله العظيم طيب شكرا
الشخص العفو بس انت بتسأل ليه
عدنان في واحده دخلت هنا وعلشان كده بسأل بيت مين دا
الشخص مين دي لو اعرفها اقول
عدنان واحده اسمها زليخه
الشخص زليخه هي لسه مش حرمت
عدنان كيف مش حرمت انت تعرفها
الشخص دي كانت تاجي هنا من ايام المحروق ابو حمدان قبل مايغور ويموت
عدنان ابو حمدان هو شغال كده كماني
الشخص ايوه كان مخاوي جن واعوز بالله قلبوا عليه وولعوا في البيت باللي فيه وبعدين طلع ولدوا علشان يكمل نجاست ابوه وعمايله العفش
عدنان وانتم سكتين ليه علي واحد زي دي في بلدكم
الشخص الناس خايفه يكون مخاوي جن زي ابوه ويقلب علي البلد والناس اللي مش بتخاف ربنا بتروح عندو والكل ساكت وقافل خشمو(بقوه)
عدنان طيب تمام متشكرا جوي
الشخص العفو ربنا يبعد عنك العفش
ثم ذهب
عدنان واه واه يازليخه انتي طلعتي ست مش سهله واصل علشان كده فرحه كانت دايمن خايفه منك وبعدين مشي
،،،،،،عند ادهم
ادهم
نعم ياهند
هند هو انا يعني لو خلفت بت تالته راح تزعل
ادهم ازعل وازعل ليه بس ياهند الخلفه دي بتاعت ربنا واحنا ملناش يد فيها وسوء جبتي واد او بت دا امر ربنا
هند يعني لو طلعت حبله في بت مش واد هتعمل ايه
ادهم ولا حاجه امر ربنا انا كونت عايز الواد علشان امي تبطل زن وكماني عيل يشيل اسمي بعد مااموت ياهند
هند بعد الشر عليك
ادهم ليه بتقولي كده انتي مش كشفتي عند الدكتوره وقال فيكي واد ياهند
هند ايوه
ادهم امال لذمتوا ايه كلامك دي
هند لاه عادي انا قايمه احضرلك الوكل وراحت المطبخ
هند في المطبخ بتكلم نفسها هتعملي ايه ياهندي دلوك هترمي بتك في الشارع وتربي عيل مش والدك ولا تقولي ل ادهم فيكي بت وترجعي تاني تسمعي كلام حماتك الماسخ اللي يسم البدن بس ادهم كتبلي بيت ملك باسمي علشان الواد دي ويمكن الواد يجي ويجي الخير عليه واخرج بيه في. بيت لحالي لاه انا مش هرمي بتي لناس تربيها بس كريمه مش هتسكت غير لما تجوز ادهم عليا واحده تجبلوا الواد احسن شئ اوفق علي خطت امي وبتي الناس اللي هتروح عنديهم ابعتلها فلوس زياده علشان يرعوها
--------
كنان طلع في الاوضه وخلود كانت عامله نفسها نايمه علي السرير
كنان واه خلود نايمه جاري علي السرير اكيد شربانه شئ يلاه اروح استحمه ولما اخرج من الحمام تكون صحيت
خلود منك لله ياكريمه الحربيه هعمل ايه انا دلوك نامي ياخلود نامي واسكتي خالص وبعدين راحت في نوام عميق
كنان طلع من الحمام دي نامت صوح
كنان ماشاء لله تبارك الرحمن نايمه كيف الملاك
وبعدين افتكر كلام امه
بت عمك صغيره ويمكن حد ضحك عليها بت عمك صغيره ويمكن حد ضحك عليها كنان حط ايدو علي ودانها كفايه كفاية
خلود صحيت بخضه مالك ياكنان فيك ايه
كنان قرب علي خلود
خلود مالك ياكنان
كنان بيقرب عليها وبيحاول يبوسها
خلود بعد عني ياكنان انت شكلك مش في وعيك
كنان انتي كونتي ترفضي العرسان اللي جتلك ليه ياخلود
خلود مش عاوزه اتجوز ياكنان
كنان مش عاوزه تتجوزي ولا حد ضحك عليكي
خلود ضربت كنان علي سدره أخرس ومش عاوزه اسمع كلامك الماسخ دي تاني
كنان قولي ياخلود
خلود ساكته
كنان قرب تاني علي خلود وبكل قسوه عنه بيشدها ليه
خلود بتسرخ بصوت عالي بعد عني ياكنان انت مش عارف انت بتعمل ايه
كنان لاه انا عارف زين انا بعمل ايه
خلود بس انا مش عايزه ابقا مراتك بالغصب ياكنان
كنان غصب غصب كيف
خلود ايوه غصب كل حاجه غصب جوازي منك غصب قاعده معك في بيت واحد غصب ودلوك عايز تاخدني غصب
كنان خلود انتي كونت تحبي حد تاني
خلود اتحشم ياكنان
كنان لاه مش هتحشم وانتي مراتي ولذم اخد حقي مني
خلود بعدت بعيد عن كنان وقلعت الروب وقالت خدني غصب بس هتاخد جسم بس لكن قلبي عمره مايكون ليك
كنان واه ياخلود لدرجة دي بتكرهيني
خلود سكته
كنان ماشي يابت عمي وانا راجل قوي ومش كنان اللي ياخد مراته غصب
خلود ساكته
كنان كلها ست شهور واطلقك وتروحي بيت ابوكي وانسي كنان واصل وانا هدوس علي جلبي بالجزمه وبعدين خرج
خلود لبس الروب وقعدت علي الارض تبكي
ـــــــــــــــ
فرحه ها ياعدنان عملت ايه
عدنان روحت وارا زليخه لقيتها راحت عند دجال يافرحه زليخه دي طلعت ست سو وشرنيه
فرحه ايوه ياعدنان انا عارفه
عدنان عارفه كيف
فرحه بدموع ومن وانا عيله صغيره وانا عارفه انا زليخه بتاعت سحر وعملات ياعدنان
عدنان كيف
فرحه بدموع زليخه كانت صحيت امي وهي اللي عملت ليها عمل وامي بسببها ماتت
عدنان كيف
فرحه بدموع حكت كل حاجه ل عدنان
عدنان واه واه يافرحه وشايله كل دي في جلبك
فرحه واكتر يا عدنان وعلشان كده انا خايفه عليك جوي منها دي قالتلي بصراحه عدنان لو مش لبتي يبقا الموت احسن ليه
عدنان قل لن يصيبنا إلا ماكتب الله لنا يافرحه وزليخه دي ولا تقدر تعمل حاجه وحمدان انا هعرف كيف اربيه ومشي
فرحه رايح فين ياعدنان
عدنان شويه وجاي ياجلب عدنان
فرحه في حفظ الله
عدنان راح حكا لابوه انا في دجال في البلد في حته بعيد ومحدش يعرف عنه حاجه غير اللي ليهم في السحر
محمد اعوذ بالله من الشيطان الرجيم بلدي انا يحصل فيها كده
عدنان النااس كتير هناك يابوي
محمد لم الغفر ياعدنان لذم تمحي الشيطان دي من البلد
عدنان حاضر يابوي وجمع كل الغفر وراحوا علي بيت حمدان
محمد اطلع ياحمدان من جوه
حمدان محمد بيه وسيد البلد كله
محمد ايوه يانجس ياود النجس ابوك كان زيك بس ديل الكلب طلع ولده زيه
حمدان انا غلبانه ياعمده ومليش دعوه بحد
حمدان ولعوا في البيت دا وانت ياحمدان اوعا اشوف وشك في البلد دي تاني
حمدان ياخراب بيتك ياحمدان ياخراب بيتك ياحمدان
زليخه كانت رايحه عند حمدان شافت البيت بيولع وقفت بعيد واه واه بيت حمدان بيولع وعدنان وابوه كماني هنا يبقا اكيد فرحه هي اللي وزتهم(خلتهم) يعملوا كده
زليخه طيب يافرحه طيب
حمدان قعد علي جنب والبيت بيولع ياخراب بيتك ياحمدان ياخراب بيتك ياحمدان
شخص الله يلعنك انت واللي زيك واللي يمشي وراك ويخالف ربنا
ست ربنا ينتقم منك مكنشي معاك انت وابوك غير الخراب حسبي الله ونعم الوكيل فيك وفي امثالك
عدنان يلاه قوم فز من هنا ملكشي مكان في البلد
حمدان اروح فين يابيه
عدنان تروح في اي داهيه
محمد ابعد عن الكلام دا ياحمدان زمان ابوك بيتحاسب علي افاعله ومخدش بيقف معاك قدام ربنا
حمدان بس انا
محمد خد الفلوس دي ياحمدان واخرج بره البلد اشتغل حاجه زينه وراضي ربنا وربنا يرضا علينا كلنا
حمدان اخد الفلوس وقعد يفكر يروح فين بعد وقف وقال انا ماشي يابلد عفشه بس راجع والكل هيندم
الناس قعدت تضرب حمدان بالطواب لحد ما دماغه جابت دم بعدين جري بعيد وخرج بره البلد
وكل دا قدام عيون زليخه
زليخه اعمل ايه دلوك انا اعمل ايه الله ياخدك يافرحه الله ياخدك يابت فرحه
كنان خرج من البيت كله وقعد يفكر في كلام خلود
كنان معقول ياخلود كل دا كره ليا في جلبك معقول نسيتي كل حبي دي ورمتيه علي الارض
-------
خلود قعد تبكي علي الارض ومش عارفه تعمل ايه
انتها الفصل.. يتبع الفصل التاسع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent