رواية ظلمني ابن عمي الفصل الخامس

الصفحة الرئيسية

 رواية ظلمني ابن عمي الفصل الخامس بقلم نور

رواية ظلمني ابن عمي الفصل الخامس

كريمه ادخلي ياعروسه برجلك اليمين
تخطي خلود بقدمها اليمنه
كريمه واقفي ياعروسه
تقف خلود دون صوت فقط تنظر من تحت طرحتها وتنتظر ماذا تطلبمنها كريمه
كريمه تأتي بكوب من الحليب محلا وهذا هي عدات وتقليد قديمه في الصعيد
كريمه اشربي ياعروسه
خلود ايه دا
كريمه دا لبن اشربي دي عداتنا وتقليدنا تشرب العروسه لبن علشان تبقى دخله بيضه وفال خير لاهل العريس كماني
تشرب خلود كوب صغير من الحليب ثم تدخل خلود الي بيت العريس
كريمه بت ياهند
هند نعم يامه
كريمه تاني هفوتها علشان النهارده فرح
هند طيب
كريمه روشي الملح يلاه علي العروسه والعريس خلينا نغزي العين اكيد عين حسادنا كتير
هند حاضر وتقوم هند برش ملح علي العريس والعروس والمعازيم ك طقس من طقواس الفرح لابعد العين
كنان يدخل خلود اللي مكان في المنزل مخصص للستات ويخرج هو أيضاً ليكمل فرحته في الخارج مع الرجال
ادهم ارفع يدك ياكنان يلاه
كنان يمسك عصا للعب مع ادهم
وبعدين يركب حصان ويرقص في ساحه كبير مخصصة لذلك
يتم اطلق الكثير من الاعيره النارية في الهواء دل علي الفرحه وثرا العيله في الصعيد
------- في مكان
عدنان اما
خديجه نعم ياجلبي
عدنان قرب من امه ومسك ادها وبسها
خديجه بحنان بتمسح علي شعره يرضى عليك ياوالدي
عدنان خلاص يامه خلود اتجوزت بدي اتجوز انا كماني
خديجه يالف نهار أبيض شاور انت بس وقولي هي مين
عدنان بت ابراهيم
خديجه وتذكرت الفتاه التي سلامة عليها فى الفرح تقصد بدور
عدنان لاه يامه فرحه فرحه يامه
اه تقصد بت المرحومة
عدنان ايوه يامه
خديجه يومين كده نخلص التالت والسابع بتاع اختك ياولدي واروح اكلم ابوها
عدنان بفرح صوح يامه
خديجه صوح ياقلب امه
عدنان الله يخليكي ليا يارب يامه
ثم خرج بفرح
ـــــــــــــ
ادهم خلاص انت عريس كفايه لعب فرحنه وخلاص روح انت لعروستك
كنان بفرح تمام تمام ثم ذهب الي العروسه
كريمه العريس جه يابنات
خلود رجفت اول ماسمعت اسم كنان
خلود رجعت الطرحه علي وشها علشان كنان ميشوفش وشها
كريمه تعالي ياقلب امك وزغرطط
كنان راح عند خلود ومسك اديها خلود وقفت
كنان شال خلود وطلع بيها علي غرفتهم
كريمه يلاه ياحبايب العروسه للعريس والجري للمتعيس وزغرطط بفرح تاني
هند من بعيد خبي فرحتك ياحماتي احسن تموتي من الفرحه يوم فرحي كونتي لبسه فستان اسود وقلبتيها نكد علينا وكان يوم ملهوش شمش ربنا يسامحك بس
ــــــــــــــ
كنان نزل خلود ادخلي ياعروسه دي مكانك
خلود بكسوف وافقه ومش عارفه تعمل ايه
راحت وقعد علي كرسي
كنان قرب عليها ورفع الطرحه
خلود حطت وشها في الارض
كنان ماشاءالله ايه الجمال دا
❤️
كنان بص علي خلود لقها بتعيط
كنان انتي بتعيطي ليه دلوك ياخلود
خلود علشان مش عايزه أتجوز ياكنان
كنان واتجوزتي ليه من الأساس يابت عمي
خلود ابوي غصبني عليك
كنان هي ليله مش فايته انا عارف
كريمه من ورا الباب اما اشوف ولدي بيعمل ايه واسمعهم بيقولوا ايه واطمن كماني
كنان وقعه مطينه انا عارف
خلود ببعض من القوه اكيد أمك هي سبب الجوازه المطينه دي انا عارفه
كنان مسك ايد خلود بغضب اوعي تجيبي سيرت امي علي لسانك اكده تاني انتي فاهمه
كريمه من وار الباب بفرح سبع ياولدي سبع وسيد الرجاله كماني عرفها مقامها بت خديجه الهبله دي من اول يوم ادبحلها القطه
خلود اه يدي ياكنان الزفت انت
كنان كان يوم اسود يوم اتجوزتك يابت محمد
خلود سيب يدي ياكنان بقولك
كان يوم مش اسود دا كان يوم طين ومهبب
كريمه من وار الباب واعيه(شايفه)البت قليله الأدب والحياه دي بتقول عني ايه
خلود سيب يدي ياكنان بجولك
كنان ساب ادها
خلود بعدت بعيد عن كنان وقالت اه ياايدي انشألله تموت ياكنان ياود كريمه
كريمه انشالله انتي يابت محمد واسم الله علي ولدي(كريمه لسه قاعده وار الباب)
كنات انشالله انتي ياخلود يابومه
خلود فتحت بقها علي الآخر انا بومه ياود كريمه الحربيه
كنان يابت ال.... طب تعالي هنا والله لاربيكي ياخلود انا امي حربيه لذم اقطعلك لسانك
خلود بتجري حولين السرير ليه قالولك ناقصه ربايه ياك
كريمه انتي شوفتي الربايه ياقليلة الحياه انتي
كنان تعالي هنا يابت انتي لذم تتربي من اول وجديد
خلود ياعم غور قال يربيني قال
كنان غاره تاخدك يابت محمد
خلود اهو انت ياكنان
كنان لذم تتربي النهارده ياخلود
خلود بتجري في الاوضه استنا الفستان الهباب دي مش عارفه اجري منه
كنان بضحك هههههههه مانتي عامله كيف الطفله فيه فيكي لسان بس
خلود بنرفزه انا طفله ياكنان انا عندي تمانتشر سنه جاك وجع قال طفله قال
كنان طفله وعايزه الربايه كماني من اول وجديد
خلود وقعت وهي بتجري اه يارجلي اه يامه
كنان بخوف مالك يابت عمي
خلود بضحك هههههههه ضحكت عليك كيف زمان وانت زي الاهبل صدقت
كنان لسانك الطويل دا لذم يتقص
خلود بطلع لسنها لكنان
كريمه من ورا الباب واه هيقعدوا يلعبو كتير ياك
لذم ادخل كريمه خطبت علي الباب
كنان مين
كريمه انا ياولدي العشاء صنيه العرسان ياحبيبي
كنان طيب يامه دقيقة
خلود بصوت واطي اكيد الحربيه جايه تشوف حصل ايه حربيه صح
كنان قرب عليها ومسك ادها هزعل صوح ياخلود لو جبتي سيرت امي بالعفش تاني علي لسانك هموتك هاا
خلود بطلع لسنها اممم لكنان
: " ظلمني ابن عمي " بقلم user40590595 على واتباد https://my.w.tt/MyLDf4tuHbb
بعد وقت
كنان تعالي كلي ياخلود
خلود خايفه بس هتموت من الجوع
خلود لاه مش عاوزه اكل انا
كنان براحتك ومسك فرخه (حمام) وقال ايه الجمال والطعامه دي بس
خلود بتبلع ريقها وفي سرها انشالله تموت ياكنان انا عارفه انك بتكيدني (بتغظني)
كنان سمعتك انشالله انتي ياخلود ايوه بكيدك صوح
خلود جاك خابط في نفوخك
كنان كان كل الفرخه
مسح ايدو وراح عند خلود
تعالي هنا يابت انتي لذم تتربي النهارده
خلود ابعد بعيد عني ياكنان احسلك وقامت واقفه
كنان بيلعب في دقنه مش عارف انا ليه بليت نفسي بيكي
خلود بسيطه طلجني وخليني اعاود (ارجع) علي بيت ابوي
كنان واه والناس تقول عليكي ايه
خلود انت مالك ومال الناس هيقولو عليا ولا عليا
كنان انتي بت عمي وعاري ولو حصل شي ليك اتعاير بيكي ياخلود
خلود ياسلام حل عني
كنان تعرفى احسن شي اني اربيكي من اول وجديد
خلود هو يوم مش فايت روح نام ياكنان وحل عني
كنان شد خلود علي رجله كان وشها للارض وظهرها لكنان
كنان انا هربيكي كيف زمان
خلود اااي اتلم ياكنان ايامها كنا عيال بعد عني
كنان بيضرب في خلود وهي علي رجله
خلود اه انشالله تموت ياكنان ياود كريمه
كنان اهو علشان جبتي سيرت امي هزود الضرب
خلود اه سبني ياجليل الحياه
كنان لاه وبيضرب خلود
خلود بعدت بعيد وهي بتحاول تخلص نفسها من كنان وقعت على الارض
كنان بضحك هههههههه مش بقولك انتي عيله صغيره
خلود رجعت علي الحيطه وبتمسك مكان الضربه بكسوب 😁 اه والله لاوريك ياكنان ياجليل الحياه
كنان بضحك هههههههه ابقي روحي قولي كنان ضربني 😂وابقي وريهم الضربه فين
خلود مسكت مخده وضربت بيها كنان قليل الادب
كنان فكره لما كنت اضربك كونتي مش بتقدري تقولي كنان ضربني علشان امك مش بتصدقك وبتقعد تدور في جسمك علي ضربتي
خلود بعبوس ماشي ياكنان وجابت كوبايه مياه وكبتها كلها علي كنان
كنان يابت المجنونه
خلود جاك خابط
ــــــــــ
ادهم هند تعالي كلي يلاه
هند حاضر اخلص اللي في يدي وبعدين اكل ياسي ادهم
ادهم لاه تعالي دلوك
هند لاه لسة في شغل كتير بعدين
ادهم انتي حبله ياهند وبعدين مالخدم كتير انتي تتعبي نفسك ليه
هند طيب خلاص انا جايه اهو
كريمه من بعيد خايف عليها جوي ليه كده معرفش
انتها الفصل
google-playkhamsatmostaqltradent