رواية ظلمني ابن عمي الفصل الثاني عشر 12

الصفحة الرئيسية

 رواية ظلمني ابن عمي الحلقة الثاني عشر 12 بقلم نور

رواية ظلمني ابن عمي الفصل الثاني عشر 12

زليخه قاعده في المستشفى امتا هسمع خبرها البت دي بس وارتاح زي القطط بسبع أرواح  
الدكتور خرج من عند فرحه 
عدنان جري عليه خير طمني يادكتور 
الدكتور دي حالت تسمم ولذم ابلغ البوليس عنها
ابراهيم تبلغ ليه يادكتور تلاقي كلت حاجه بايته ولا حاجه 
الدكتور حضرتك بعد تحليل الماده اللي كانت في الاكل اللي كلتوا انسه فرحه طلع الاكل مخلوط بسم فران ودي جريمه 
ابراهيم  واه يعني بتي انتحرت صوح زي ماقالت زليخه 
زليخه بكدب ايوه ايوه كانت عايزة تموت نفسها يادكتور علشان مش عايزه تتجوز ود العمده بس هو عشان واد كبير البلد مانقدرشي نقول لاه 

ابراهيم واه كلام ايه اللي انتي بتقوليه دا يازليخه ليه هو انا غصبتها تتجوز ياك
عدنان اوعي تغطي علي عملتك السواده دي يازليخه وتقولي كده علشان تدري  جريمتك السوده دي واكيد انتي اللي حطتي السم في الوكل لفرحه علشان عايزه تخلصي منها 
زليخه واه واعمل كده ليه انا يعنى 
عدنان انتي عارفه ليه 
عدنان اعمل بلاغ يادكتور دلوك
ابراهيم واه عايزني اتجرس وسط البلد يا عدنان  ويقولوا مرات براهيم مسجونه ورد سجون
الدكتور لذم ابلغ
صوت من بعيد واه يادكتور من متا الصعيد بيدخلوا الحكومه في مشاكلهم 
الدكتور بس دي جريمه ياادهم بيه  
ادهم احنا اهل مع بعضين ونحلها واكيد البت كلت حاجه بالغلط يادكتور لا هي حالت انتحار ولا هي حالت قتل
الدكتور بس ياادهم بيه
ادهم مابسش يادكتور الله يرضا عليك
الدكتور امرك ياادهم بيه ومشي 
ابراهيم عايز افهم كل حاجه دلوك يا عدنان ايه الكلام اللي قولته من شويه دي
عدنان اسأل مراتك ياعمي 
زليخه وانا مالي يبقا يسأل فرحه لما تقوم 
ابراهيم لاه عايز اعرف كل حاجه دلوك
عدنان مراتك هي اللي سمت فرحه علشان كانت عايزيني انا عريس بتها وعلشان بتكره فرحه لانها بت ضرتها 
زليخه كداب 
عدنان انتي اللي كدابه يازليخه والله في سما لولا عمي ابراهيم وسمعته في البلد انا كان حبستك ورمتك كيف الكلاب في السجن 
زليخه واه شوف يا ابراهيم بيقول ايه عدنان علي  مراتك 
ابراهيم بصوت عالي  لو كلام عدنان صوح يازليخه هطلقك وارميكي زي الكلبه بره فرحه اتحملت منك كتير 
ــــــــــــ عند كريمه 
خلود نازله الطف يارب 
كريمه حصل ايه ياخلود
خلود فرحه في المستشفي لسه عدنان اتصل على كنان من شويه وكنان خرج يجري وبتصل علي كنان مش بيرد انا خايفه يكون فرحه جرلها حاجه
كريمه ان شالله خير اتصلي تاني 
خلود رنت علي كنان تاني 
كنان الو 
خلود بلهفه كنان فرحه ملها ياكنان
كنان عارف ان فرحه صديقت خلود واكتر من اخت
كنان بكدب لاه ولا حاجه بس صحبتك كلت اكل مش زين وتعبت بس دلوك هي بخير ماتقلقيش عليها
خلود يعني هي بخير 
كنان بكدب ايوه بخير ولو مش كانت نايمه كان خلتك كلمتيها 
خلود لاه المهم انها بخير الحمدلله سلام
كنان سلام
كريم ها حوصل ايه 
خلود فرحه كانت تعبانه شويه ودلوك الحمدلله بخير كريمه طيب 
كريمه سرحت في كلام ادهم
فلاش باك
ادهم جه من عند هند وعزه مديق ومخنوق
امه امه 
كريمه نعم ياقلب امك
ادهم انتي صوح كونتي قاصده تزقي هند علي الارض علشان تصقت
كريمه والله ياولدي انت عارف ان انا صوح مش بحب هند بس اللي جاي دي واد ولدي واعز الولد ولد الولد كيف المثل مابيقول انا اتعركت معها صوح بس هي وقعت لوحدها ياولدي انا مليش صالح
ادهم امه انا تعبت منيكم كل يوم عراك كل مشاكل وعراك بسبب ومن غير سبب 
كريمه سكته
ادهم امه انا هبني بيت لمراتي بره وارتاح من وجع الراس دي علشان تعبت
كريمه واه ياادهم دا انت البكري عايز تهمل امك علشان بت الكلاف دي
ادهم بغضب ادهم هند مراتي وانتي امي ومش عايز ازعل حد بتعملي فيها كل حاجه عفشه وهي ساكته وعمرها ماقلت كلمه عفشه في يوم عنك وصابره وساكته انا هبني لمراتي وعيالي بيت جديد عشان الكل يرتاح وبعدين خرج
كريمه واه ياعزه انتي وبتك عايزين تاخدو ولدي مني 
خلود مالك يامرات عمي 
كريمه بتوهان ها لاه ولا حاجه 
ادهم راح يومها عند هند وقال ليها انو هيبني بيت جديد ليها وكده الكل يرتاح 
ــــــــــــ عند عزه
هند ليه يامه ادهم ماجاشي من الصبح  
 عزه معرفشي يابتي الغايب حجته معها
هند يارب يكون بخير وميكونشي زعل من كلامك معها
عزه وانا قولت ليه ايه يعني
هند علي البيت الجديد يامه
وافتكرت كلام امها ل ادهم 
عزه بص ياولدي مراتك هتفضل هنا في الحفظ والصون لحد ماتعملها البيت الجديد انا مش هودي بتي تاني عند امك كريمه يمكن تقتلها المره الجايه وانا مش مستغنيه عن بتي الواحيده
ادهم خلاص ياخاله انا امرت الرجاله يبنوا في البيت وكلها شهر ولا اتنين ويكون جاهز
هند صوح ياادهم 
ادهم صوح ياهند وربنا يسهل سلام عليكم 
هند فجأة كده سلام عليكم
ادهم مش فاضى يابت الناس معايا شغل
عزه روح ياولدي شوف حالك 
هند خلي بالك من نفسك
ادهم قرب علي هند وباس دمغها ربنا يعدي الايام دي علي خير
هند يارب 
ـــ،،،
عزه هند يا بت ياهند 
هند فاقت من تفكيرها ها ايوه يامه 
عزه مالك يابت
هند ولا حاجه يامه 
عزه طيب يابتي اقوم احضرلك اكل علشان تقومي بخير
هند لاه مش عايزه اكل يامه لما اطمن علي ادهم الاول 
عزه تلاقي الراجل مش فاضي يابتي هقوم اعملك واكل بسرعه عشان تقومي لبناتك يابتي 
هند طيب 
ــــــــــــ  في المستشفى
فرحه فاقت
عدنان حمدلله علي سلامتك ياحبت جلبي
فرحه بتعب الله يسلمك يا عدنان
ابراهيم قرب علي فرحه وحضنها بتي الحمدلله انك بخير
فرحه تعيش يابوي 
ابراهيم من اللي عمل فيكي كده يابتي 
فرحه بصت علي بدور وزليخه وبعدين قولت معرفشي يابوي يمكن الاكل مسموم 
ادهم وكنان حمدلله علي سلامتك يافرحه خوفتيني عليك
فرحه بتعب انشالله تسلموا يارب 
وبعدين الكل خرج
عدنان ليه مش قولتي الحقيقه يافرحه
فرحه بتعب علشان خاطر ابوي اخاف تجرا ليه حاجه يا عدنان وابقا يتيمه الاب والام وقعدت تبقي 
عدنان كونت عايز اقطعها بس ادهم وكنان منعوني 
فرحه ربنا ياخدلي حقي منها حسبى الله ونعم الوكيل فيها
عدنان نامي ياجلبي وانا هقعد جنبك
فرحه بتعب بصت علي عدنان وبعدين راحت في النوام
ــــــــــــ  بره
زليخه انا مروحه اعمل اكل ل فرحه يابراهيم اكل المستشفيات دا مش بيرم
ابراهيم روحي يابت الناس 
زليخه روحت هي وبدور 
حمدان من بعيد زليخه اهي وبتها معها والله لذم اقتلك يازليخه واخد حقي منك 
ومشي وار زليخه واستنا مكان فاضي علشان يقتلها بعيد عن الناس
ــــــــــــــــــ عند خلود
كنان وصل علي البيت 
خلود بلهفه ها ياكنان طمني فرحه كويسه
كنان ايوه كويسه الحمدلله وبخير 
خلود براحه طيب الحمدلله طمنتي 
كنان قعد علي السرير اه يارجلي من امبارح واقف على رجلي في المستشفي مع عدنان وعمي ابراهيم
خلود البركه فيك فيك الخير ياكنان لكن قولي حصل ايه معها
كنان...... ساكت
خلود بصت مش بكلمك ياكنان 
كنان نام من التعب بهدومه حتي من غير مايغير
خلود حطت اديها علي شعر كنان تلاقي تعبت جوي النهارده نام ياود عمي نام وخرجت بره الاوضه
ــــــــــــــ
عدنان عمي ابراهيم
ابراهيم نعم ياولدي 
عدنان فرحه بعد ماتطلع من المستشفي انا هكتب عليها واتجوزها 
ابراهيم واه وليه بسرعه كده ياولدي 
عدنان ايوه انا كل حاجه جاهزه يبقا لذمتوا ايه التاخير
ابراهيم بس ياولدي مش هنلحق نعمل حاجه 
عدنان كل حاجه جاهزه وانا عايز فرحه بشنطت هدومها بس 
ابراهيم ربنا يسهل 
عدنان لاه  ياعمي رد عليا وقول موفق ريح قلبي 
إبراهيم اللي تشوفه ياولدي 
عدنان بفرح تسلم ياعمي ربنا يخليك انا هدخل افرح فرحه علشان تخف بسرعه
ابراهيم الله يفرحكن ياولدي
ــــــــــــــــ عند زليخه
اقف اقف 
أدهم خاله زليخه ليه ماشيه لوحدك انتي وبدور 
زليخه ركبنا معاك ياولدي الطريق طويل
ادهم اركبي ياخاله وانا هخلي معاكم سواق يوديكم ويجيبكم لحد ماتخف فرحه
زليخه اصل ياولدي تسلم
حمدان من بعيد نفتي مني المره دي يازليخه لكن مش هسيبك
ـــــــــــــــــ عند خلود 
كنان صحي من النوم
خلود كل دا نوم
كنان ليه هى الساعه كام
خلود الظهر يدن من بدري 
كنان افتكر لعبه مع خلود وقال العب شويه معها
كنان انا لذم اخرج بسرعه دلوك
خلود ليه معاك ايه
كنان ببرود ولا حاجة 
خلود رد ياكنان مستعجل ليه 
كنان انا خارج ياخلود شكلك عايزه تتعركي (تتخنقي) وانا مش فاضي ورايا عروسه عايز انقيها مع امي
خلود بغيظ ماشي ياكنان روح نقي اللي يعجبك
كنان ببردور طيب وخرج
خلود عااااه ومسكت فازه كسرتها علي الارض ورمت كل حاجه كانت قدام المريه بتعتها
كنان ورا الباب عاايز يدخل
 قلبه حرام عليك مراتك تتعزب كده من الغيره
عقله لاه خليها تتعزب هي وجعت جلبي كتير
وبعدين مشي
---------
زليخه وصلت البيت متشكرين ياادهم بيه
ادهم لا عادي ياخاله هبعتلك. السواق كمان شويه يوديكي عند فرحه
زليخه في سرها قطع فرحه وسنين فرحه مش عارفه كيف قامت علي حيالها بعد كل السم دا
ادهم سلام ياخاله
زليخه مع السلامه ياولدي
ودخلت البيت
حمدان بره مداري وشه من الناس انا قاعد هنا لحد ماتخرجي يازليخه قاعدلك هنا ومش ماشي واصل 
--------عند هند
ادهم خبط وعزه فتحت الباب
عزه يا الف مرحب نورت ياولدي
ادهم تسلمي ياخاله 
هند وقفت بتعب ادهم انت جيت
ادهم كنت مشغلوا شويه
هند المهم انك بخير
عزه والله ياولدي ماراضيه تحط حاجه في بقها من الصبح علشان انت مش جيت
ادهم ليه كده ياهند
هند خايفه عليك ياسي ادهم
ادهم قرب علي هند تسلمي يابت الناس يااصيله
عزه احضر لقمه بسرعه يمكن تاكل معاك
ادهم انا تعبان وعايز اروح انام
هند كل معايا الاول وبعدين روح
ادهم تمام
كل مع هند وبعدين قعد شويه ومشي
------عند خلود
كنان كان بياخد دوش خلاص وراح يلبس مش لقي الهدوم
كنان فين خلجاتي ياخلود (هدومي)
واه ياگنان عايز تتجوز عليا وكماني بدور علي عروسه مع امك 
كنان هاتي خلجاتي(هدومي) ياخلود وبعدين نتكلم الدنياه برد
خلود بعيد عن باب الحمام لاه خليك تنشف من البرد جوه وتقول حقي برقبتي ياكنان قال عايز يجوز عليا قال 
كنان هموت من البرد يامجنونه انتي هاتي الخلقات ياخلود ربنا يهديكي يابت الناس
خلود بعند احسن خليك تموت ياكنان
كنان لو طلعت هطلع عينك ياخلود
خلود طلعها عيني ياكنان 
كنان لبس شورت كان في الحمام وخرج لخلود 
خلود اول ماشافت كنان خارج بالشورت قالت 
واه ان شالله تموت ياكنان طالع كده كيف ياجليل الحياه قدامي  وحطت اديها علي وشها 
كنان ان شالله تموتي انتي يابت عمي ماانا لوفضلت في الحمام هموت صوح من البرد
خلود كانت ماسكه الهدوم في اديها خد اهو ويلاه البس واحد قليل الحياه صوح
كنان قرب علي خلود وكله مياه وقال لاه انا زين كده ومش هلبس حاجه ياخلود 
خلود في سرها يخرب بيتك شكلك حلو قوي انت كلك ميه كده
 وبعدين فجأة زقت كنان بعيد عنها 
خلود بعد كده وروح البس بقولك
كنان بعند لاه مش هلبس 
انتي زعلانه ليه علشان  هجوز عليكي 
خلود وازعل ليه يعني عادي 
كنان هتكون احلا منك وعاقله عليكي وكماني لسه هيكمل 
خلود مسكت فازه ضربت بيها كنان كفياك كلام لحد كده حرقت دمي ياكنان ياود كريمه
كنان اه يابت المجنونه بس مرات عمي عاقله تعالي هنا 
خلود وهي بتجري في الاوضه لو جبت سيرت الجواز تاني مش عارفه هعمل فيك ايه المره الجايه ياكنان الزفت
كنان مسك خلود يدك الطويله دي عايزه القص ولسانك كماني
خلود بعد عني 
كنان لاه 
خلود بصت علي كنان وقالت وبعدين يعني 
كنان يابوي اهي عيونك دي اللي بتقتلني في كل مره تبصي عليا ياخلود
خلود بكسوف اتحشم ياكنان وروح البس 
كنان حضن خلود لو تعرفي بحبك قد ايه ياخلود عمرك ماتصدقي اني ابص لوحده غيرك
خلود بكسوف وطتت وشها واه ياكنان بتقول كلام حلو قوي 
كنان مش لساني اللي بيقول دا قلبي ياخلود 
خلود بصه علي الارض بكسوف 
كنان انتي صوح بتكرهيني ياخلود 
خلود بلهفه لاه ياكنان انا مش حبيت حد في حياتي قدك وكنت ارفضّ كل العرسان علشانك
انت وبس ياكنان
كنان بس انا اتقدملك ياخلود وانتي برضو رفضتيني 
خلود بكسوف معرفشي عادي اهو اللي حصل 
كنان قرب علي خلود بحبك يامجنونه وبحب جنانك دي وكل حاجه فيك بحبها 
خلود تايهه في عيون كنان وكلامه 
خلود بهايم صوح ياكنان
كنان صوح ياقلب كنان وشال خلود لف بيها وبعدين نزلها
خلود دوختني ياواد عمي
كنان محدش دوخني غير قلبك العنيد دا ياخلود
وسكتت شهرزاد عن الكلام الغير مباح
-------
انتها الفصل رائيكم يهمني يبتع الفصل الثالث عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent