رواية ظلمني ابن عمي الفصل العاشر

الصفحة الرئيسية

 رواية ظلمني ابن عمي الفصل العاشر بقلم نور

رواية ظلمني ابن عمي الفصل العاشر

طفل من اطفال البلد
الحقي ياخاله عزه بتك خدتها عربية الاسعاف
عزه واه بتي هند بتتكلم صوح ياواد انت
الطفل أيوه صوح والله ياخاله حتي ركبت معها خلود
عزه خلود
ايوه وادهم وحنين راحوا بعدها بالعربيه
عزه طب وكريمه
الطفل خاله كريمه قاعده في البت مع العيال
عزه طب اجري انده حسين من الزرع بسرعه
الطفل حاضر
وجري يبلغ حسين
ياجد حسين جد حسين
ايوه ياولدي
كلم خاله عزه ضروري
حسين خير ليه حصل ايه
الطفل بتك خدتها الاسعاف ولذم تيجي علشان تروحوا مع بعض لبتك
حسين بتي هند استر يارب ليه خبر ايه بتي ملها
الطفل معرفشي
حسين طايب اهيني جاي بسرعه
حسين ماشي في الطريق يكلم نفسه  يارب سلم يارب ياتار بتي جرلها ايه
وصل البيت
خير ياعزه في ايه
عزه وهيجي من فين الخير طول ماهي عايشه مع كريمه الحربيه بتي عمرها ماهتشوف خير 
حسين ربنا يستر
عزه بينا علي المستشفي نشوف بتنا جرلها ايه ياحسين
حسين يلاه بسرعه 
------
زليخه اتمسكني براحتك يافرحه انا وراكي لحد ما اطلع عينك
بدور ابوي عندها يامه من الصبح
زلخيه خليه قاعد جارها يعني هيقعد العمر كله مسيرو يخرج يلاه بينا في الصاله
بدور حاضر يامه
------- عند هند
ادهم وصل مع الاسعاف
ادهم دكتور بسرعه مراتي بتموت الحقوني
خلود بدموع هند ياهند اوعي تموتي بناتك عايزاكي ياحبيبتي اتحملي ياهند
ادهم يارب تكون بخير اتحملي يا ام بناتي
الدكتور بسرعه علي العمليات 
الممرضين دخلها جوه
ادهم وخلود وحنين بره والكل بيدعي لها تكون بخير
عزه دخلت المستشفي تجري بتي بتي فين بتي فين
خلود بسرعه قربت علي عزه جوه ياخاله ادعيلها تطلع بخير
عزه يارب اقف معها ومع ولدها
ادهم يارب المهم مراتي والواد يجي بعدين ربنا كبير
عزه عندك حق ياولدي يارب تقوم بخير
بعد شويه
ادهم ليه طولت كده
عزه خايفه يكون بتي جرلها حاجه
خلود اتفائلي خير انشالله تخرج بخير
حنين يارب
الدكتور خرج
ادهم بسرعه جري عليه
ها مراتي زينه يادكتور
الدكتور وطا وشه في الارض بزعل
عزه اعمل معروف قولي بتي بخير
الدكتور للأسف فقدنا الجنين
ادهم ومراتي بخير يعني
عزه بلهفه بتي بتي بخير يادكتور
الدكتور الحمدلله بخير كمان ساعه او اتنين بالكتير وتفوق
ادهم براحه الحمدلله أنها بخير
عزه الحمدلله يارب
خلود طبطبت علي كتف ادهم ربنا يعوض عليك وتقوم مراتك بخير
كنان جه جري علي المستشفي
خير ياخوي في ايه
ادهم حضن كنان ولدي يعوض عليا ربنا ياكنان وانشالله تقوم هند بخير
كنان يارب بس ايه اللي حصل
حنين احنا كنا فوق فجاء سمعنا صوت هند وهي بتصرخ بس
كنان بص علي خلود لقها قاعده في زاويه لوحدها سكته وخايفه كنان حس بحاجه غريبه جواه انو مديق علشان خلود مديق
كنان قرب جنب خلود
 قاعده لوحدك هنا ليه ياخلود
خلود هاا اصل هند تعبانه قوي
كنان انشالله تكون بخير ماتخفيشي
خلود بدموع وقفت وفجأة حضنت كنان وقعدت تبكي 
كنان طبطب عليها متخفيش هتكون بخير 
خلود فجاه خرجت من حضن كنان وبعدت عنه
كنان ملها المخبوله دي
خلود بصت علي كنان بكسوف وبعدين مشيت عند حنين وادهم
كنان واقف ومستغر
عزه زمنها فاقت عايزه اشوف بتي يادكتور
الدكتور اتفضلوا
ادهم دخل عند هند هو وعزه 
هند بتعب ادهم امه
ادهم سلامتك ياحبت جلبي
هند الله يسلمك من كل ردي(شر)
عزه سلامتك يانور عيني مالك ايه اللي حصل
هند بتعب انا انا
ادهم مش وقته المهم تخرج بخير
الدكتور بعد اربعه وعشرين ساعه ممكن المدام تخرج
ادهم تمام متشكر قوي يادكتور
الدكتور العفو وبعدين خرج
عزه حصل ايه ياهند
هند بصت علي ادهم وقالت ولا حاجه يامه
ادهم ارتاحي دلوك انا نازل اجبلك حاجه تكليها ونزل
عزه بعد ماخرج كنان قربت علي هند احكي حصل ايه
هند ولا حاجه انا عايزه انام
عزه سلامتك يابتي
كنان بعد مطمن علي هند خرج
يلاه ياخلود علشان تروحي انتي وحنين
خلود مش لما نطمن علي هند هدخل اشوفها
كنان مانتي لسه خارجه من عندها
خلود بعطف معلش هدخل تاني اطمن عليها وبعدين نروح
كنان تمام
خلود دخلت وحنين بره مع كنان
كنان
نعم ياحنين
حنين اصبر شويه علي اختي ياكنان
كنان اصبر كيف ليه حصل ايه
حنين انا عارفه كل حاجه بس اختي لسه صغيره وغشيمه ياكنان 
كنان مانا صابر اهو
حنين اقولك علي خطه
كنان قولي
حنين تعالي وكلمتها في ودنه
خلود طلعت واستغربت بيقولوا ايه دول
خلود يلاه ياحنين
كنان انا هوصلكم
حنين انشالله تسلم ياجوز اختي
خلود وحنين ركبوا العربيه
خلود كنتي بتحكي ايه لكنان ياحنين
حنين بكدب عادي
خلود امال بتوشوشي كنان ليه في ودنه وخايفه حد يسمعكم
حنين بكدب اصل  كنت بقوله علي واد هند ياعني انو مات ومش استحمل
خلود بدموع ربنا يصبرها
كنان كان سامع وهو سيق قال في سره مرتي هبله قوي وطيبه كماني
حنين نزلني هنا ياواد عمي
كنان ليه روحي معانا
حنين لاه انا اتأخرت قوي علي بيت وعيالي هعدي علي امي وبعدين امشي وباست خلود وسلمت علي كنان ومشيت
كنان مشي ولا كأن شايف خلود ووصلها للبيت وبعدين راح ل ادهم المستشفي 
خلود انت رايح فين
كنان رايح اقعد مع اخوي
خلود طيب خلي بالك من نفسك
ودخلت البت
كنان الله يهديكي يابت عمي الواحد مش عارف مالك عامله كيف البحر مره هاديا مره قالبه
وبعدين مش
كريمه ها هند فين
خلود هند في المستشفي يامرات عمي
كريمه طب والعيل
خلود بزعل ربنا يعوض عليها
كريمه بكره مش كان ماتت هي وواد ولدي كان عاش
خلود استغفر الله يارب وبعدين بصت علي كريمه انتي ايه قلبك حجر
كريمه ولدي اجوزها غصب عني وعمري ماهقبلها مرات والدي
خلود خلاص انسي يامرات عمي زمن الفقير والغني كلنا وآحد ومحدش أحسن من حد
كريمه لاه ولاد الأصول عمرها ماتسوا بالباقي 
خلود انا راسي وجعاني وطلعه انام
كريمه اطلعي براحتك 
بعد يومين هند خرجت من المستشفى علي بيت اهلها 
عزه ها يابتي مش هتقوللي وقعتي كيف 
حسين سيبي البت تستريح 
هند بدموع بتي ماتت يامه بتي ماتت والسبب كريمه 
عزه احسن قطيعه تقطع البنات وخلفتها
حسين حرام عليكي ياعزه دي بتها وضنها بردو
عزه بلا بتها بلا زفت ما معها تلاته غيرها قطعه 
هند بدموع ولو عشره يامه برضو بتي يامه وقعدت تعيط
قطيعه تقطع الخلفه الشيانه دي الا مافيهم والد تفتحي عينك بيه قدام حماتك حتي
حسين وبعدين ياعزه في كلامك الماسخ دي
عزه حسين اياك تحكي ان اللي نزلت دي بت
حسين ليه وابوها معرفشي
عزه لاه معرفشي كان فاكره واد
حسين واه والدكاتره اللي هناك مش قال ليه انها بت ياك
عزه واه ياحسين قولتلك لاه مش عارف اعمل زي باقولك وخلاص
الباب بيخبط 
حسين فتح اهلا اهلا يادهم بيه
ادهم اهلا بيك ياعمي 
حسين ليه جايب دا كله ليه التعب دي بس ياولدي
ادهم ولا تعب ولا حاجه ياعمي فين هند
عزه من جوه هتكون فين يعني اهي قاعده جنبي
ادهم دخل وقعد جنب هند صباح الخير يا ام بناتي
هند صباح النور
عزه ماهي لو امك مكنتشي موتت واد ولادها مكنتش هتقولها يا ام البنات دلوك
ادهم واه ياخاله عزه بتقولي ايه انتي
هند وبعدين يامه
عزه لحد مته هتخبي علي جوزك ان امو هي اللي زقتك ووقعتك علي الأرض وموتت ولدك 
ادهم مش معقول امي تعمل كده
عزه لاه عملت علشان بتكره بتي ومش عايزها ترفع راسها وتجبلك واد وتبقا خلفتها بنات وبعدين يبقا سهل عليك تتجوز عليها او تطلقها
ادهم واه واتجوز ليه او اطلقها هي بيدها حاجه ياك دا امر ربنا 
ادهم وقف 
طيب ياجماعه سلام عليكم
هند رايح فين
ادهم رايح اتأكد ان امي اللي عملت كده قصد ولا غصب عنها
عزه ليه احنا كدبين ياك روح روح اتاكد ولما ترجع لينا كلام تاني
هند وبعدين يامه
ادهم كلام ايه 
عزه لما ترجع انشالله
ادهم تمام وخرج
ـــــــــــ
كنان بعد خالص عن خلود تقريباً مفيش كلام غير لضروره
كنان نزل وكانت خلود قاعده تحت مع كريمه
امه دوريلي علي عروسه 
خلود بصت علي كنان بفزعه 
كريمه خبطت علي سدرها واه ادورلك علي عروسه كيف ياولدي وانت متجوز ملكشي شهرين 
كنان ايوه يامه دوريلي بس انتي علي عروسه تحبني واملا عينها وابقا انا بس اللي في نظرها راجلها وسندها في الدنياه
خلود سكته ومش عارفه تعمل ايه تطلع فوق ولا تسمع كلام كنان الجارح للاخر ولا تعيط وتسكت
كنان  بص علي خلود وقال اطلعي انتي فوق ياخلود عايز اتكلم مع امي شويه 
كريمه بطل جنان يا والدي مراتك كيف القمر وعايز تتجوز تاني كيف
كنان ايوه انا كيفي كده مزاجي كده 
خلود انا طالعه فوق يامرات عمي 
كريمه اطلعي يابتي وانا هتكلم مع جوزك يمكن ربنا يهديه
خلود وتتكلمي ليه خليه يعمل اللي عايزوا هو حر ودا حقوا 
وبعدين طلعت فوق 
خلود فتحت باب الأوضة وقعدت علي السرير تعيط في صمت انتي اللي  خليتي جوزك يفكرك كده حاسستيه انك مش عاوزه وان مش هو راجلك تستاهلي ياخلود اللي بيعملوا فيكي كنان تستاهلي واكتر وقعدت تبكي 
كنان طلع وار خلود يشوف رد فعلها ايه
كنان وارا الباب صعبانه عليه خلود ومش عايز يشوف دموعها
فلاش باك
في المستشفي
 كنان انت ونعم الاخ ونعم الزوج كماني
كنان تسلمي ياحنين بس ليه بتقولي كده
حنين علشان صابر لحد دلوك علي اختي وجنانها
كنان خلود مش بت عمي ولا مراتي بس ياحنين خلود اكتر من دا كله احنا اتربينا مع بعض عشت معها كتير يمكن مش هعرف اعبرلك بس انا حياتي هي خلود وبس
حنين واه بتحبها قد كده ياكنان
كنان هو في حد واجع قلبي غير اختك 
حنين بضحك هههههههه انت هتقولي 
حنين سكتت وبعدين قالت انا عندي خطه مفيش غير الغيره هي اللي تحسس الست بالنار وتعرف كماني قيمت جوازها
كنان اعمل ايه ياحنين يعني
حنين بمكر هقولك
انتها الفلاش بك 
كنان من وارا الباب والله ياخلود لاخليكي تمشي تكلمي نفسك كيف ماعملتي فيه من ساعت ماتجوزنا شهرين اهو وانتي مطلعه عين يابت عمي والله برفوا عليكي ياحنين صوح الست محدش يعرف دماغها غير الست اللي زيها 
google-playkhamsatmostaqltradent