رواية قصتي مع مصاص دماء الفصل الرابع 4

الصفحة الرئيسية

رواية قصتي مع مصاص دماء الحلقة الرابعة 4 بقلم شادو

رواية قصتي مع مصاص دماء

قصتي مع مصاص دماء الفصل الرابع 4

وفجئه بدات الستاره بتاعت الشباك تتحرك ..!!
مقدرش يارا تتمالك اعصابهاا ..
وخصووصا بعد ما لمحت ظل اسود ورا الستااره وده الي بيحركها .!!
يارا : آآآآآآآآآآآآآه مامااااااااا ماماااا الحقيني ..!!
اتفتح بااب غرفه يارا ودخلت رزاان ومامتهاا ..
الام : ماالك يا ياارا في اييه ..
يارا : ال ال.. الستااره ببتتحرك .. :$
اتفجئت الام ورزاان لما شاافو الستااره بتتحرك
مسكت رزان فاظه الورد الي ف غرفه يارا وقربت ع الستااره بهدوووء
حضنت ياارا مامتها وهيه مرعووبه ..!!
وفجئه اوول ما شاالت رزاان الستااره
رزاان : 😑 ..!!
يارا : يااااي دي قطه 😮
الام : دخلت منيين القطه دي ..!!
رزان : اكيد من الشبااك المفتووح 😑
طلعتت ع الشجره ونطت من الشباك
الام : طيب طلعيها بره يا رزاان
دي قطه سووده وانا بخااف من القطط السووده :$$ ..
رزاان : طيب يا مااما
قربت رازاان ع القطه عشان تشلهاا
وقبل ما تلمسهااا ..!!
طلعت القطه صووت غرررييبه !!
الام : آآآآآآآآآآآآآه ..!! ش ششليهاا من هناا يا رزاان
خرجيهاا بره ><
بس يارا زقتها كانت سرحاانه ف عيوون القطه
شاافت ف عنيها ضي غرييب ..1
لمعه بريئه ف عيوونهاا ..
يارا : لاالاا ياماما عشاان خطري ماتطلعهااش بره
الام : يعني ايه يا ياارا .. انتي عايزاها
يارا : ااه يا ماما سبيهاا دي جمييله اوووي
رزاان : ديي جمييله 😮 دي قطه سوووده وكماان من الشاارع
يارا : مش شرط الجماال يكون من الخاارج
الام : بس يا حببتي انتي لو عايزه قطه هجبلك مليوون قطه تانيه
بس الا دي .. الا انها تكون قطه سووده ..
يارا : عشان خطري يا مااما انا عايزااهاا
الام : ياارا حببتي عشان خاطر مااما 🙂 ماينفعش اني اجيب قطه من الشارع واخليها ف البيت
وخصوصا لو سووده
يارا : 🙁 خلااص يا ماما ال انتي عايزااه
راحت رزان عشان تشيل القطه وتخرجها بره الشقه
بس استغرب الكل من الي عملته القطه
اول ما رزان قربت عليهاا
زااامت بشده .. وخربشت ايد رزااان
رزاان : آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآى اييدي ..!!:@@
ااه يا قطه يا بنت ال ....!!! ><
خافت القطه من رزاان ونطت من الشبااك
يارا : لاااااااااااااا ..😮
جريت يارا وبصت من الشبااك
بس القطه كانت اختفت ..
يارا : عجبك كده اديكي موتيهااا
رزاان : انتي خايفه ع القطه ومش خايفه ع ايدي الي اتعورت بسببها
يارا : يعني هتموتي يعني ..
اهي القطه هيه الي ماتت 🙁
الام : بطلو نقيير ويالله يا رزان ع غرفتك
خرجت رزان من غرفه يااارا وهيه معصبه
اما يارا كانت مضاايقه ع القطه
الام : متزعليش يا حببتي .. اوعدك اني هجيب لك قطه حلوه قريب
يارا : لا يا مااما خلااص مش عايزه ..
تصبحي ع خير ..
الام : وانتي من اهله 🙂
طلعت الام بره الاوضه وقفلت البااب ...
راحت يارا وقفلت الشبااك
وطلعت ع السرير وناامت
حست وقتها احسااس غريب
جسمهاا كله بيترعش ..!!
التوتر زااد فجئه من غير ما تعرف السبب ايه
فتحت يارا عنيها لقت نفسهاا ف غاابه ..
وفي نااس كتير حوليهاا ..
بس باين عليهم بيدورو ع حااجه
مفهمتش ياارا ايه الي بيحصل ولا النااس دي بتدور ع اييه ..
فضلت يارا ماشيه ف الغاابه
وفجئه لمحت حااجه ..
زي صندوووق .. بس كبيير اوووووي
قربت يارا بهدوووء ع الصندوووق
اكتر واكتر .. وقبل ما تلمسه ..
اتملكها الرعب .. ماكنتش قادره تفتحه
قالت يارا : يعني ممكن يكوون جوااه ايه ..
ايه الي رعبني اوووي كده ..!!
مددت يارا اديها ع الصندووق ولمسته .. حست بفضوول كبير
وخصووصا انه منقووش عليه كلاام غريب
ماكنتش فاهماااه ...!!
حاولت يارا تفتح الصندووق بس مقدرتش ..!!
المفتااح مش موجوود ..
سمعت وقتها ياارا صووت خطواات بتقرب
قامت بسرعه واستخبت ورا شجره ..
بصت ياارا بهدووء ..!!
لقت شخص ملثم مش بااينه ملمحه
قرب ع الصندووق وفتحه ..
لمحت يارا شعر طوويل اسوود ..
بصت ياارا كوويس ..!!
يارا : دي بنت ..!! وبنت جمييله جداا كمااان
بااين عليها من عنيها الزرقه وشعرهاا الطويل
حطت البنت حاجه ف الصندوووق
وبعد لحظاات سمعت صووت ضرب نااار
ونااس بتقوول ..!! : لقينااهاا لقينه الخااينه
جريت البنت وهيه مرعوووبه وسابت الصندووق مفتووح ..
طلعت ياارا من ورا الشجره .. وراحت نحيت الصندووق
وقبل ما تشووف فيه اييه ..
سمعت صووت جي من ورااهاا
واخيرا لقينااكي ..!!
لفت يارا وشها وهيه مش فاهمه حااجه ..!!
لقت نااس مسكين اسلحه وبااين ف عيونهم الشر
يارا : انا معملتش حااجه
قال واحد منهم ..!! : امسكوووهااا
يارا : آآآآآآآآآآآآآآآآآآآه سبووني انا ماعملتش حااجه
مكنتش عاارفه وقتها تهرب .. كتفووهاا وكتمو بقهاا ..
مكنتش فاهمه ايه الي بيحصل .. النااس دي بتعمل ليه كده
قرب واحد منهم ع ياارا
كان وشه مشوه .. وشكله مرعب
وقال : اييه رئيك ف شكلي 🙂 عجبك
غمضت ياارا عنيها وهيه مرعووبه
صرخ ف وشها وقاال : بتغمضي عينك وانتي السبب ف الي حصلي
استغربت يارا من الي سمعته ..!!
قال : شااايفه الي حصلي .. كل ده عشااا خونتيناا ومساعدتنااش ف اننا نقبض عليه
سبتينا فريسه له ..
هزت ياارا رااسهاا عشان تفهمه ان مالهااش زنب ف الي بيقووله ..!!
وفجئه نزلت ضربه ع رااس يارا افقتدها توازنهاا
وقعت ياارا ع الارض ..حست بدووخه كبيره ..
لمحت ياارا حد وااقف من بعيد ورا الشجره ..
واول ما وضحت الروئيه .. لقتها نفس البنت ..
سمعت يارا واحد منهم بيقوول جيب السيف .. احنا لازم نموتهاا جزااء لها ع الي عملته
اترعبت ياارا ومكنتش عاارفه تتحرك ..
وقبل ما السيف ينزل ع رقبتهاا ....!!
فتحت عنيهاا .. لقت نفسها ف غرفتهاا
يارا : آآآآآه الحمد لله ..$$
ده مجرد كابووس
بصت يارا ع المنبه .. لقت السااعه 8 الصبح
سمعت وقتهاا صووت جددتها وهيه بتتنااقر مع رزاان
قامت يارا من ع السرير ..
بس حست بدووخه رهيبه ..!!
ياارا : اااه ايه الصدااع ده .؟
خرجت يارا من الغرفه لقت جدتهاا اعده وبتتناقر مع رزاان
يارا : صباح الخير يا تيته ^___^
الجده : صباح الخير يا عيوون تيته
رزان : كويس انك صحيتي 🙂 اعدي شويه بقي مع تيته عقباال ما ادخل واناام شوويه
الجده : رووحي ناامي الااهي ما ..
ولا بلاااش :X
رزان :-_- هقوول ايه بس ..!!
انتي يا انسه يارا : ابقي نيمي جددتك جمبك انهرده عشان انتي وحشاهاا اووي وهيه عايزه تنام جمبك
يارا : انتي تنوري يا تيته 🙂
الجده : لاا انا هناام جمب رزاان ^____^ عجبني النووم جمبهاا
دخلت رزان غرفتهاا وهيه متعصبه .. @@ وبتبرطم ب كلاام غريب 😃
يارا : ابقي ناامي جمبي انهرده يا تيته 🙂
الجده : لا يا حببتي انا هناام جمب رزاان 🙂
عشان رزاان نومها تقييل واناا بتكلم وانا ناايمه 🙂
قالت رزاان وهيه ف غرفتهاا ..
تحبييني اسمعلك قلتي اييه امبااارح ..😑
يارا : .....🙂 تحبي تفطري ايه يا تيته
الجده : لاا روحي صاحي ماما الاول 🙂 وبعدين نفطر
يارا : حاااضر يا تيته 🙂
راحت يارا وصحت مامتهاا ..
وبعد شوويه حضرت يارا الفطااار واعددت مع مامتها وجددتها وبدائو يفطروو
ويعد شوويه ...
الام : مش هتروحي جمعتك انهرده ولا ايه يا ياراا ..!!
يارا : لا يا ماما انا هعد مع تيته انهرده 🙂
الجده : ربنا يخليكي ليه يا نوور عين تيته ^____^
كملت يارا يومهما وهيه اعده مع جددتهاا
كان كل كلاامهم ف الحكااياات القديمه
يارا : انا حلمت حلم غريب اووي انهرده
الجده : حلم اييه ..!!
حكت يارا ع الحلم ل جددتهاا
بس الجده كان باين عليها انها متوقعه ال حلم
الجده : بس غريبه الحلم جاالك بسرعه .. ع عكس ما اتصورت
اها كنت شااكه ف انك الي تحلمي بيه بس ..
يارا : انا مش فاهمه حاجه يا تيته .. متوقعه اييه
الجده : هه .. لا لا ماتشغليش بااالك يا حببتي 🙂
يارا : طيب كملي حكاايتك عن الوحش الي حكتيلي عنه ..
الجده : عايزه تعرفي ايه تااني عنه
يارا : شكله .. مواصفااته !! ازااي كان قااسي كده
وليه ..؟؟ واشمعني البنت الي حكتيلي عنهاا ..!!
هيه بالذاات الي كانت مميزه والي حبهاا
الجده : حيلك حيلك .. ايه كل ده
هوا كان معرووف ب وساامته الكبيره
وطبعا ده غير شخصيتو الي تسحر اي بنت
اما بقي حكاايه ليه كان بيقتل
ف يمكن عشاان دي كانت غريزه فييه ..
انه يقتل .. يمكن ماكنش بيقدر يعيش من غير قتل
كانت حيااته غير حيااه كل المخلوقاات ع الارض
كان بيتغذي ع الالم الناااس .. ع الم ضحايااه
متعته ف انه يشووف النااس وهيه بتتعذب قداامه
يمكن خوفهم كان قوته 🙂
يارا : طيب وليه .. واذااي بقي كده
الجده : صدقيني معرفش .. كل الي اعرفه قولتهوولك
يارا : طيب ايه الي ميز البنت الي حبهاا عن كل البناات
الجده : كانت بتخااف عليه مش منه ..
يمكن هوا نفسه استغرب تصرفااتهاا
بس هيه كانت عارفه ان القوي بيجي يووم الاقوي منه
كانت عارفه انه مصيره هيتقتل ..
كانت بتحبه جداا وهوا حس بده
سمعت يارا صووت رزان بتقوول
متصدقيش كلام جددتك قلتلك ..
يارا :آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه :@@
مش قلتلك كذا مره تكوحي او تعملي اي صووت يحسسني انك واقفه وراايا
وماتتسحبيش بطرقتك المرعبه دي
رزان : هوا انتي مركزه ف حااجه
كفاايا علييكي القصه الي مندمجه فيهاا
وانتي عارفه انها خيااليه
الجده : طيب خلي بااالك احسن تشووفي انتي الحقيقه بس مش هتلااقي الي يلحقك
رزان : يااامي يامي خااف يا عيد 😑
يارا : سيبك منها يا تيته هيه لاازم ترخم علينا كده ... كملي ونبي
كملت الجده كلامها مع يارا رغم محاولت رزاان ف انها تفسد الاعده عليهم
وقبل انتهااء اليووم ..
ماتيجي تنامي جمبي يا تيته انهرده
الجده : لا يا حببتي ماينفعش ..
عشان انا بكره هصحاا اساافر ع طوول ومش عايزه ازعجك
رزان : ياااسلاااااااااااااام وتزعجيني اناااا O 0
الجده :^_______^ اها
رزان : :@@@ :X
يارا : لا يا تيته تعاالي جمبي عشان خطري 🙂
الجده : امري لله 🙂 هااجي انام جمبك انهرده
دخلت الجده ونامت جمب يارا
يارا : ابقي صحيني الصبح بدري يا تيته عشان ورايا جامعه
الجده : عيووني يا حببتي 🙂
تصبحي ع خير ?
وانتي من اهله .....ZZZZ
**
صحيت يارا تاني يوم ع صووت جدتتهاا
الجده : اصحي يا حببتي عشان ماتفوتيش الجامعه
يارا : آآآه صبااح الخير يا تيته
الجده صبااح النوور يا روح تيته .. يالله قوومي
قامت يارا ودخلت الحماام وبدات تلبس
وبعد ما خلصت
سلمت ع جدتهاا وقالت
هتيجي امتي تااني يا تيته
الجده : قريب يا حببتي قريب ان شااء الله
بس انا عايزه اطلب منك طلب
يارا : اتفضلي يا تيته
قربت الجده ع يارا وهمست ف ودنها وقالت
حاولي تهتمي بنفسك شوويه يايارا .. انتي جواكي جماال لو ظهر ..هيحول حيااتك ل سعااده
يارا : سعااده ازااي يا تيته
الجده : اسمعي كلاامي 🙂 انتي باديكي تغيري مستقبلك وتخليه اححسن من الي امك رسمهوولك
حاولت يارا تفهم الكلام الي قالته جددتها ..!! بس مقدرتش
يارا : حااضر يا تيته 🙂 ال انتي عايزااه هعملوو
سلمت يارا ع جددتها و ..
ناددت ع رزان كالعاده
بس رزاان اتاخرت 🙂 وده الطبيعي
وقبل ما تخرج يارا من البيت ..
سمعت صووت نونوه جي من ع السلم
بصت ياارا
واتفاجئت لما شاافت القطه
يارا : ديي القطه ..القطه الي نطت من الشبااك
رزاان : مستحيل تكون هيه .. اكيد التانيه ماتت
يارا : مش عاارفه بس انا حسه انها هيه
بصت يارا لعنين القطه ..
مالقتهااش هيه القطه نفسها
يارا : اهاا فعلا مش هيه .. اتانيه عنيهاا جذاابه اووي
ولونها جمييل
رزان : طيب يالله بااينه يا جميله عشان نروح الجاامعه ..
اتاخرناااا
نزلت يارا هيه ورزاان وراحو ع الجامعه
كانت وقتها القطه الي بتتكلم عليها يارا
واقفه ع السلم بس من فووق
بس يارا مخدتش بالها منها ...
**
وبعد ما وصلت يارا الجامعه ..
راحت ع المدرج بتاعها ..
لقت ياسمين صحبتها واقفه ع بااب المدرج
يارا: يااااااااااااسمين 😃
راحت ياسمين ع يارا وسلمت عليها
ياسمين : وحشتيني خاالص ♥
يارا : وانتي اكتر ،
ياسمين : انا هرووح بسرعه عشان محضرتي بدات وهجيلك بعد ما تخلصي محضرتك
ونكمل رغي 😃
ياارا : مااشي هستنااكي
وبعد ما مشيت ياسمين .. دخلت يارا المدرج
سمعت صووت مريم بتنادي عليهاا
مريم : اييه ماجتيش امباارح ليه
يارا : اصل جددتي كانت عندنا ومحبتش اسبهاا ف البيت لوحدهاا
قالت ساره : ياريتك كنتي جيتي امباارح كنتي شفتي ال حصل
يارا : ايه الي حصل ؟؟!!
مريم : ف بنت اختفت معانا من الدفعه ..واهلها بلغو البوليس .. وجيه البوليس وسال وااحد وااحد عليهاا
مش لاقين لها اثر ..
استغربت يارا من الي سمعته ..!!
بس اول حاجه جات ع بالها .. البنت الي كانت اعده جمبها
بصت يارا ف المدرج كله بس مالقتهااش
اتاكددت يارا بانها هيه ..
يارا : بس غريبه يعني هتختفي هتروح فيين
سااره : متعرفيش يمكن عصاابه خطفتههااا
افتكرت يارا الدعوه .. الي اختفت من كاشكولها ساعت ما شافته
يارا : مستحيل تكوون الدعوه
مريم : الدعوه !!!!
كان وقتها الدكتور دخل وطلب من الكل انهم يعدو ف اماكنهم
كانت وقتها يارا مستغربه من الي حصل وشكت ف ان الدعوه لها علاقه بالي حصل
وبعد انتهاء امحاضره ..
قالت مريم ل يارا : دعوه ايه ..ا
يارا : الدعوه الي ادهالي جااسر ..
اخدتها البنت الي اختفت
يمكن تكون ليها علاقه بالي حصل
قال اسلام .. وده واحد من شله مريم
مش البنت دي بس الي اختفت
في نسبه اختفااء كبيره لبناات كتير ، ومعظمهم كانو معزومين ع الحفلهه
صحباتهم قالو كده ... ..
يارا : ع العموم احنا ماعندناش دلييل خااالص ..
مريم : لا يمكن نلاقي دليل بس لو رحنا الحفله
ساره : بس معتقدش ان جاسر هيعزمنا ع حفله ..
وخصوصا بعد اختفاء البنت
مريم : بس ممكن يعزم يارا ..
بس المهم اننا نجهز يارا عشان تاخد الدعوه
يارا : تجهزووني ..!!
مريم : مش معني انه عزمك مره وانتي بالشكل ده ف ممكن يعزمك تاني
احنا لازم نجبره انه يعزمك 🙂
بس محتاجيين شغل كبير عليك
يارا : عليه !! لييه هوا انا وحشه
مريم :-_- !!
google-playkhamsatmostaqltradent