Ads by Google X

رواية جواز صفقة الفصل الخامس والسادس والسابع

الصفحة الرئيسية

 رواية جواز صفقة البارت الخامس 5 والفصل السادس 6 والفصل السابع 7 كامل بقلم ساندرا طارق

رواية جواز صفقة الفصل الخامس

عصام :كمل يا حج  صادق : اهم حاجه الي هيتقاال محدش يعرفه  عصام :ليه  صادق :عشان بيت اخوك محمد ميتخربش  عصام :انت بتخوفني وحيات عيالي مش هتكلم  صادق :  هنعرف قال ايه لعصام في الاجزاء الجايه  ..  في الليل بعد المنتصف  كانت عشق تحرك راسها يمينا ويسارا وتبكي وهي مغلقه العنينين  عشق:لا مش عايزه بابا لا يابابا   سليم فاق من نومه علي صوتها وحاول يهديها  سليم: عشق يا عشق قومي انت بتحلمي عشق   عشق قامت وهي أيضا مغلقه العنينين وحضنته وتشبتت فيه وهو احضنها كي يهديها   عشق :متسبنيش لوسمحت  سليم: انت كويسه   استيقظت عشق وابتعدت وقالت بصوت خافت  انا آسفه  سليم بابتسامه :متعتذريش يا عشق اهم حاجه انك كويسه ده كان كابوس اهدي خالص   عشق :شكرا يا سليم   سليم :انت يابنتي هبله متشكرنيش   عشق بتوتر :ممكن طلب  سليم :اتفضلي  عشق: ممكن تنام جنبي   سليم بخبث :ايه ده بس كده من عيني   عشق بخوف :لا خلاص   سليم وقد لاحظ خوفها وحاول يطمنها  سليم :اهدي انا بهزر متخافيش مش هعملك حاجه   عشق :لا خلاض ما انا بقيت كويسه   سليم ضمها اليه وبث لها الاطمئنان وقال  نامي يا عشق مش هعملك حاجه   عشق: حاضر ... ياتي الصباح  وفي المستشفى يجلس زين بجوار والدته وعمه   زين :انا هنزل اجبلكم حاجه تشربوها   اؤما له احمد   لتقول قمر :استني انا هاجي معاك  زين: طيب يلا   ويذهبون لتقول سميرة :احمد لو حصلي حاجه خالي بالك من عيالي   احمد :ياسميرة اهدي مش كدة ان شاء الله يوسف يقوم بالسلامه وكل حاجه هتبقى بخير   سميرة :يارب يارب   ... تجلس نهي تبث سمها لابنها  نهى :عارف البت عشق دي علي قلبها قد كدة دلوقتي  آسر: طب احنا هنعمل ايه احنا مش هناخد حاجه  نهي: لا ازاي هو مش سليم ليه اخت  آسر: اه بس ده هيفيدنا في ايه   نهى :لا ده الا هيفيدنا انا هقولك هنعمل ايه   اخذ آسر يستمع الي كلام والدته  .. في بيت عصام ظل طوال الليل لم ينام بسبب ما قاله ابيه نعم كان صعبا عليه وشفق علي أخيه محمد كثيرا   لتاتي ابنته زينه الكبيره وتجلس بجانبه  زينه: مالك يابابا   عصام :زينه ياحبيبتي صباح الخير   زينه: صباح النور انت ايه الي مقعدك كدة  عصام :اه انا محستش بالوقت يمكن عشان عشق كانت عامله حس في البيت   زينه بحزن :انا خايفه عليها جدي كان قاسي عليها اوي  عصام :انا هدخل انام وانتوا افطروا من غيري  تعجبت زينه من حاله ابيها لتتركه حتي لا تضغط عليه  .. يستيقظ سليم ولينظر لدقائق في جمال عشق نعم فانها جميله وفاتنه  سليم في نفسه : يخربيت جمالك شكلك هتجنني  ليذهب الي المرحاض وبعد ثواني تستيقظ عشق لتنطر في الغرفه فتري فارغه فتسمع صوت مياه لتعرف انه بداخل ثم تبدل ملابسها وتنتظر حتى يخرج  يخرج سليم كان يلف حول خصره منشفه  ومنشفه اخري بنشف بها شعره  لتشهق عشق وتتضع يديها علي عينيها وتقول سليم البس حاجه عيب كدة  ليضحك سليم ويقول : علي فكرة انا جوزك  عشق وهي مازلت تضع يديها علي عنيها وتقول: اوعي كده انا هدخل الحمام وانت البس حاجه  لتتدخل وتنظر في المرأه وتقول بهمس هو ازاي حلو كدة ضحكته حلوة اوي  وبعد دقائق تخرج لتراه يجلس علي الاريكه فتقول :هو احنا رايحين في مكان  سليم :اه هنرجع الفيلا وبعد بكرة في سفريه لشهر العسل  عشق : اه بس مش لازم نروح  سليم :احنا لازم نفهمهم اننا دايبين في بعض عشان ميشكوش  عشق : مظنش ده العائله كلها عارفه اني رفضتك رفض تام من قبل ما اشوفك  سليم :ده انت مش طايقاني  عشق : لا والله مش كدة انت شخص كويس بس مكنتش حابه اتجوز كدة  سليم: طب يلا ننزل عشان نفطر معاهم هناك  عشق :يلا

جواز صفقة الفصل السادس

يذهب سليم وعشق الي الفيلا ولم يجدوا احمد ولا قمر  سليم :هما فين يا داده  تاتي سيدة في منتصف الأربعينات وتقول سليم بيه حمدلله على السلامه  سليم :الله يسلمك هو بابا وقمر فين  الداده:هما جالهم خبر إمبارح ان يوسف بيه عمل حادثه وراحوا المستشفى  سليم :ايه يوسف حصلوه ايه مستشفى ايه تعرفيها  الداده :اه يابني اسمه مستشفى (..)  سليم :انا هروحلهم حالا خليك هنا ياعشق  عشق :سليم انا هاجي معاك  سليم:خليك هنا يا عشق انتهي الكلام  يذهب سليم سريعاً ويحاول الاتصال علي والده لكن لم يرد بينما عشق جلست متوتره نعم هي لم تعرف من هذا يوسف لكنه حزنت من أجل حاله سليم  عشق :يارب استر  الداده :اجيبلك تأكلي ياهانم  عشق :لا هانم ايه انت كبرتيني قوليلي عشق  الداده :بس  عشق سريعاً :مفيش بس انا عشق  الداده:تمام ياعشق أحطك تأكلي  عشق :لا انا هستناهم لما يجوا  اؤمات لها الداده ثم ذهبت فنطرت عشق الي الفيلا واخدت تتجول بها .. ذهب الي المستشفى سليم وسأل عن يوسف  سليم جري عندما رأي والده وسميرة في الطرقه  سليم :بابا فين يوسف هو بخير  احمد :سليم ابني انت جيت ازاي  سليم:رد يابابا فين يوسف  سميرة ببكاء:في الاوضه دخل في غيبوبه  سليم بحزن :ازاي  احمد :عمل حادثه امبارح والدكتور قال انه المؤشرات بتقول انه عايش لكنه في غيبوبه  سليم :مترعليش يا ماما ان شاء الله هيقوم ويبقي بخير يوسف قدها  سميرة :ان شاء الله يقوم ويرجعلنا بالسلامة  سليم :فين قمر وزين  احمد :في الكفتيريا  سليم :انا هروح لدكتور وبعدين أروحلهم  ذهب سليم الي الدكتور وقال يعني هو عايش طب هيقوم امتي  الدكتور :دي حاجه بقي بتاعت ربنا احنا مش هنعرف ممكن بعد شهر او سنه  سليم :سنه بس ده كتير  الدكتور :قلتلك دي مش حاجه نعرف نعمل فيها حاجه انا حاولت أقنعهم يروحوا وجودهم ملوش لازمه لو حصل حاجه هنتصل بيكم  اؤما له سليم وخرج وذهب الي الكفتيريا ليري زين وقمر يحاول يقنعه بان يذهب إلى  بيته وجوده ليس له لازمه .. اخذت عشق تتجول وعندما تعبت طلبت من الداده ان تأخذها الي غرفه لتنام  عشق :هي دي الأوضه بتاعتي   الداده :دي الاوضه بتاعت حضرتك وسليم بيه  عشق :مش قلنا بلاش حضرتك والكلام اللي يكبر ده  الداده :حاضر تاكلي؟   عشق :لا هستناهم   ذهبت الداده جلست عشق فهي الان وحيدة لم تجد ابناء عمها فهم يخرجون دائما   ..  رجع سليم الي بيته بعد ان اقنع زين وسميرة ان وجودهم ليس له فايدة وطلب من  رجاله ان يظلون في المستشفى اذا حدث اي شيء   دخل سليم وقمر واحمد الي الفيلا  سليم: هيا عشق فين ياداداه  الداده :فوق نايمه   سليم: طب انا طالع فوق وانت يابابا اطلع نام وقمر برضو رايحوا شويه ونبقي نصحي نتغدا سوا  ذهب سليم الي الغرفه ثم دخل  راي عشق جالسه في الشرفه فذهب إليها  وقال :ايه انت منمتيش   عشق بفرحه:انت جيت امتى   سليم :لسه حالا بس ازاي مشفتنيش  من البلكونه   عشق: انا لسه طالعه  سليم: اه طب عايزين نحط شويه قوانين حلوة كدة  عشق باستغراب:قوانين ايه  سليم : بصي بقى انت هتنزل جامعتك ده اولا ثانياً احنا دي الاوضه بتاعتنا وانت هتنامي كل يوم في حضني   عشق مقاطعه سليم :نعم يا بابا انام في حضن مين لا احنا في بينا اتفاق   سليم :ده على اساس انك نمتي إمبارح في حضن الجيران  عشق :لا برضو مليش دعوه   سليم :خلاص نامي علي الكنبه الجميله اكيد مش هتنامي في اوضه تانيه والا بابا هيتكلم وساعتها هنتكشف  عشق: ماشي هنام علي الكنبه احسن   سليم في سره :لو مجيتش بليل تقولي عايزك انام جنبك مبقاش سليم   عشق :هو مين يوسف الي انت روحتله  سليم :ابن عمي عمل حادثه   عشق بحزن :طب هو كويس   سليم: دخل في غيبوبه   حزنت عشق من اجله  وقالت :ان شاء الله يقوم بالسلامه   سليم :يارب  .. تجمعت العائله في عماره الرشيدي ليقول الجد صادق :ها يا عصام عملت الي طلبته منك  عصام: اه يابابا خلصت الشغل في المصنع  صادق :طيب انا عايزكم تنزلوا تشتغلوا تاني انتم مقصرين  فريد :حاضر يا بابا من بكرة هكون في المصنع  ففريد وعصام يعملون في مصنع عطور يملكه صادق الجد اما محمد فهو مختلف عنهم فهو محامي  .. جلست نهى وآسر كالعاده يخططون لافعالهم المقززة  قالت نهي:بص يا بني احنا اسبوع وهنعزم سليم وعشق انت بقي عليك تعمل اللي اتفاقنا عليه  آسر بشر :اكيد كله هينفذ لا وبصراحه اخته دي طلقه  ضحكت نهي بشر .. كانت ندي تذهب إلى المطبخ ثم سمعت كلام امها واخيها وفهمت انهم يخططون لفعل شي وعندما سمعت ان اخت سليم سوف يفعلون بها شيء خافت كثيرا ولم تعرف ماذا تفعل نعم تعرف ان والدتها سيئه واخيها يعشق المال وان أفعاله طايشه ومقرفه فقررت ان تحدث كبير العائله .. انتهى البارت يتبع

الفصل السابع

في الليل في غرفه سليم وعشق  جلست عشق علي الاريكه تحاول النوم ولكنها فشلت فهي لم ترتاح اخذت تتقلب يمينا ويسارا تحاول مجاهده لكنه فشلت لتذهب الي سليم  عشق :سليم قوم  سليم وهو يصطنع النوم :ايه يا عشق الساعه واحدة ما تنامي  عشق بتوتر: ما اصل  سليم :اهي علقت عايزة ايه  عشق :عايزة انام على السرير  سليم :طب تعالي  عشق :لا ما هو احنا هنحط مخدات مابينا  سليم ممازح :طب ليه ما نقرب المسافات  عشق :لا ولا مسافات ولا بتاع  سليم بمكر:ليه ده انا حتى حضني بيدفئ  عشق :انت بتخوفني منك ليه  سليم بجديه :خلاص ياستي كنت بهزر ادينا حطينا المخدات نامي  ذهبت عشق لتنام وبعد دقائق كانت في ثبات عميق َ.. في اليوم التالي استيقظت عشق ونظرت حولها لتري انها في حضن سليم لتصرخ عاااااااااا انت يا حيوان  سليم بخضه: ايه مين مات  عشق :يا سافل بقي انام واصحى القي نفسي في حضنك  سليم :طب ونا اش عرفني انت جيتي في حضني إزاي ليه متكونيش انت اللي جيتي بنفسك  عشق :ليه هبله وعبيطه ولا متخلفه  سليم :لا انت التلاته  عشق :ياربي بص انت من هنا ورايح تنام علي الكنبه  سليم :يرضيك انام واتعب  عشق :اه يرضيني  سليم :وان قلت لا هتعملي ايه  عشق :اووف هتنام يعني هتنام  ذهبت إلى المرحاض تركا سليم يضحك وبعد دقايق خرجت من المرحاض لم تجده فنزلت الي تحت راتهم يجلسون علي السفرة ينتظروها عشق :صباح الخير انا اسفه علي التأخير  احمد بود:عادي يا حبيبتي اقعدي  قمر :صباح الفل والياسمين  عشق :صباح النور يا قمر مش كده برضو  قمر :اه اسمي قمر انت اسمك حلو اوي  عشق :شكرا يا قمر  جلست تاكل معاهم في جو من المحبه والود ليقول احمد انت في كليه ايه يا عشق  لتتنحنح عشق بحرج:لا انا مش في كليه  سليم :انا هقدملها في الكليه الي تختارها  احمد :عايزة تتدخلي ايه يابنتي  عشق :إعلام  احمد :طب ليه متدخلتيش يابنتي في حاجه عطلتك  عشق بصدق:لا جدو الي مرضاش مع اني كنت جايبه درجات حلوة  سليم :كنتي جايبه كام؟  عشق :98%  سليم باعجاب:طب ده انت شاطره مش زي الي عندنا مش صح يا قمر  قمر :يوووه بقي  عشق : مالها قمر ماهي زي الفل  قمر :اوباا جت في صفي  سليم :دول هيتفقوا عليا  احمد :سليم هتسافر امتي انت وعشق  لتتنحنح عشق : احم.. عمي انا بقول مش لازم نسافر يعني اكيد سليم عنده شغل وكمان مينفعش نسافر واستاذ يوسف في المستشفى  اعجب سليم واحمد من تفكيرها  وردها فقال احمد : يسلم فمك يابنتي بس اكيد لازم تسافروا بعد مايوسف يقوم وكمان ده حقك  عشق : ان شاء الله لسه أيامنا كتير  قمر : طب انا الحمدلله هروح الجامعه سلام  وبعد وقت ذهب احمد ليطمئن علي يوسف وتخذ معه سميرة وزين  بينما اتصل احمد ليجلب اريكه مريحه اكثر لينام عليها نعم فهو حب ان يريحها  وبعد وقت وصلت الاريكه فدخلت عشق الي الغرفه فرات ان هناك اريكه جديدة لكن اين سليم لم يكن موجود  عشق باعجاب :الله حلو اوي بس جبها ليه  لتشهق عندما نري سليم للمرة الثانية يخرج عاري الصدر لكنه يرتدي شورت  عشق :هو انا مش قلت عيب كدة انت مش لوحدك في الاوضه  سليم :انا اعرف منين انك هنا حلوه الكنبه  عشق :اه بس دي ليه  سليم ممزحا  :مفيش واحده معايا في الاوضه عايزة تطردني من علي سريري فرحت جبتها لحسن انام علي الارضيه  عشق بضحك :جدع عشان تسمع الكلام  سليم :طب اوعي يا لمضه كدة .. في بيت عصام جلس زينه ومنه وادم  زينه:انا عشق وحشتني   منه :اه انا برضو   آدم :ياجماعه هيا ماتت دي اتجوزت  زينه :بعد الشر عليها يازفت انت  آدم :خلاص بصوا اسبوع ونعرمها سمعت مرات عمي هتعزمهم  زينه :استغفرالله العظيم ليه مرات عمك   منه :الست دي مش بتنزلي لا هي ولا عياله كتله رخامه   آدم :ياجماعه دي مرات عمكم برضو   زينه بمرح :وحماتك يا وحش  آدم :بس يا زينه الكلب يتبع الفصل الثامن اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent