رواية اسيل واللورد الفصل الأخير والخاتمة

الصفحة الرئيسية

رواية اسيل واللورد الفصل الأخير والخاتمة بقلم الأمبراطورة نور الشمس

رواية اسيل واللورد

اسيل واللورد الحلقة الأخيرة

في جزيرة العشاق
كان سادن مازال ينام بعمق ولكن استيقظت اسيل وبتسمت وقبلته وقامت تستكشف المكان الغريب الموجودة بداخلة توجهت إلى الى+
اسيل بتفكير : هو فين الباب انا مش لقياه يمكن الزجاج ده طب لو اتكسر مش السمك و البحر هيدخلو علينا صح
استمعت اسيل لصوت بسبسه فلفت وجدت شخص يجلس على حرف التسريحة
اسيل بخضة : انتي مين
الشخصية : انتي مش عرفاني يا غبية
اسيل بغيظ : متقوليش غبية مفهوم و أيوة انتي مين
الشخصية : انا يا اسيل بكون الكاتبة المعروفة باسم الامبراطورة نور الشمس
اسيل : هو انتى بقي الكاتبة اللي ممرمطاني و معيطاني من اول حلقة لغاية امبارح يا ظالمة
انا : بت اتعدلي مانا مفرحاكي و مجوزاكي ومخلياكي تخلفي وحامل تاني اعمل ايه تاني
اسيل : بردو رخمة وكمان انتي جاية هنا ليه
انا : يا واطية انا جاية انقذك من غبائك الزجاج ده وراه محيط يعني لو كسرتية هتروحي انتى و اسدي للموت
اسيل بعصبية : هو اسدي انا وبس
انا : يا شيخة اتوكسي معجبكيش الفستان إللى كنت مختاره علشان تلبسية في فرح الفريدو ولبست فستان وحش علشان خاطر الضخم ده
أسيل بعظمة : مش مهم يعجبك المهم عجب اسدي
سادن بعشق: واسدك بيعشقك جنتي
انا بارف : بلا وكسة ناس فاضية
سادن: لو مش عاجبك اتفضلي اختفي من هنا واحد و مراتة فى شهر العسل انتي جاية ليه
انا بقوة : ماشي سادن السيوفي بس مترجعش تعيط وتقولي ليه اوعدك لورد سادن هنزل دموعك وده وعد الامبراطورة نور الشمس وسأل عليا أصحاب باقي رواياتي سلام لورد وختفت
اسيل بخوف : سادن انا خايفة ديه مجنونة وممكن تخربها علينا
سادن بعشق : محدش هيقدر يعمل حاجة انسي بقي المجنونة ديه
اسيل بدلع : اسدي عوزة اتفرج على المكان
سادن بعشق: امرك جنتي تعالي حلو التيشرت بتاعي6
غرفة النوم

غرفة النوم
**
المنزل من الخارج فى النهار و الليل 
السفرة

غرفة الجلوس 
غرفة الجلوس

اسيل بانبهار : واااااااااو اسدي البيت تحفة سادن بابتسامة : فرحان انه عجبك ده بقاله ٥ سنين بيعملوه ولسه خلصان من فترة وقررت نيجي هنا نقضي شهر العسل الجديداسيل بسعادة : يعني ده مكانا لوحدناسادن بعشق : ايوة يا جنتي بتاعنا لوحدنا اسيل بسعادة : عوزة ان...

اسيل بانبهار : واااااااااو اسدي البيت تحفة
سادن بابتسامة : فرحان انه عجبك ده بقاله ٥ سنين بيعملوه ولسه خلصان من فترة وقررت نيجي هنا نقضي شهر العسل الجديد
اسيل بسعادة : يعني ده مكانا لوحدنا
سادن بعشق : ايوة يا جنتي بتاعنا لوحدنا
اسيل بسعادة : عوزة انزل الماية اسدي
سادن بعشق : تعالي يا قلبي
اسيل : تعالي نلبس المايوة الاول
سادن بخبث : كده احسن صدقيني بس الاول اخلعي التيشرت
اسيل بشهقة : لااااااا شكلها راحت منك على الاخر ولو حد شافنا
سادن بضحكة رنانة : حد يشوفنا وحياتك عندي إللى هيشوفنا لقتله ونقعد نأكله يا جنتي
اسيل : كويس فكرتني بالاكل انا جوعانه اسدي
سادن بغيظ : هو ده وقته
اسيل بطفولية : جعانة اسدي يالا بقي


حملها سادن وعادو الى المطبخ وجعلها تجلس على الرخامة ووقف يصنع لهم الطعام وبعد انتهائه من تحضير الطعام حمله ووضعة على السفرة وعاد إليها وحملها وجلس ووضعها بين أحضانة
عاش العشاق احلي أيام حياتهم وسط سعادتهم و فرحتهم و دلعهم واخيرا جاء يوم العودة وجعله سادن من اجمل الايام
اسيل بدلع : خلينا شوية كمان اسدي
سادن بعشق : معلش ادم بقاله شهر ماسك الشركة كفاية كده وكمان الصعلوق وحشني والله للاسف
اسيل بذعل : متقولش على ابني صعلوق انا ابني عسل ابيض مكرر
سادن بحنان : ماشي بس بردو صعلوق
اسيل بذعل : متكلمنيش تاني سادن علشان أنا زعلانة
سادن بعشق : يبقي لازم اصالحك بطريقتي يا موزتي
اسيل بصراخ : اسدي بس
سادن بعشق : هو بعد اسدي ديه فى كلام تعالي بقي
حملها سادن وعادو الى الداخل حتي ينعمو بأجمل رومانسية ويخلدو عشقهم
**
في أمريكا
عاد العشاق إلى منزلهم وستمرت الحياة بين الجميع دون اختلاف ولم يخلو حياتهم من المشاكسات و العصبية و خصوصا هرمونات الحمل كما انضم الفريدو إلى الشباب بعد أن علم بخبر حمل زوجته فأصبح يوجد جبهتين جبه للبنات و جبه للشباب
اما أسيل فكانت تردد على المطعم وقررت استغلال شقتها فى توسيع المطعم وبالفعل أحضرت مهندس المعماري الذي تعمل معه فى جميع مشاريعها وهو المسؤل عن شركة المعمار الخاصة بيها ونظمو المكان وهذا زود غيرة سادن عليها عندما يجدها تتحدث مع المهندس و كان يتعصب ولكن لم يقدر على الخناق معها فقررت اسيل احضار المهندس إلى القصر حتي تخطط لبناء قرية متكاملة نصفها على الارض و النصف الآخر تحت المياة
**
في قصر اللورد
صعدت احدي الخدم إلى الجناح حتى تعلم اسيل بوجود المهندس في انتظارها بالأسفل

سادن بغيرة : وده جاي ليه مش مكفيه التليفون فجي لغاية هنا
أسيل : عادي اسدي هو جاي ومعاه التصميم علشان لو فيه اي تعديل يلحق يعمله علشان نبدا فى التنفيذ
سادن بغيرة : انا هنزل معاكي
اسيل : براحتك حبيبي يالا
نزولو إلى الأسفل وهو يمسك ايدها بتملك
اسيل بابتسامة : زينوووووووووووو
زينو بابتسامة : قلب زينو وحشتيني يا أميرتي
اسيل بابتسامة : وانت كمان عمو وحشتني اوي
زينو : اذيك سادن بيه
سادن بذهول : مين ده
اسيل باستغراب : ده المهندس زينو يا اسدي
سادن : لحظة انتي هتتعملي مع شركة A . Z
اسيل : اكيد طبعا بتعامل معاهم من زمان
سادن : تعرفي ان الشركة ديه المنافس الاول لشركاتي فى أمريكا
زينو : وفيها ايه يعني سادن بيه هي بتحب الشركة بتاعتي انت زعلان ليه
سادن : بس مراتي هتعمل المشروع معايا انا
أسيل : اسدي حبيبي اهدي في ايه لكل ده
سادن بصوت عالي : انا قولت مفيش شغل مع الشركة ديه
عثمان : صوتك عالي ليه سادن في ايه أسيل
اسيل: والله معرف جدو أول مشاف عمو زينو اتعصب
زينو : أميرتي هو جوزك ميعرفش
اسيل : ميعرفش ايه عمو
زينو : انك شريكة فى الشركة بنسبة 85 %
سادن : نعممممممممممممم شريكة
اسيل بخضة : في ايه سادن اهدي يا بابا انا واحدة حامل و أيوة شريكة
عثمان : اهدي يا واد البت اتخضت
سادن بغيظ : شريكة اذاي يا قلبي و بقالك قد ايه
زينو : هى اصلا اللي فتحت الشركة من حوالى 8 سنين
اسيل: وبما اني مش بفهم فى الهندسة عمو جورج هو اللي رشحلي عمو زينو كمان عمو زينو بيكون ابن عم انطي سلفا
سادن بغيظ : في ايه تاني معرفهوش ومخبياه
اسيل : اسدي انا مش مخبيه حاجة عليك بس يمكن مجتش مناسبة نحكي فى مجمل اعمالي
زينو : المهم أميرتي تعالي شوفي التصميم ولو فى اي تعديلات قوليلها
سادن : مش حلو على فكرة
عثمان بانبهار : روعة اسيل بجد
ادم وهو يشاهد : حرام عليك سادن ده تحفة فنية اسيل
مايا : وااااااااااو ده هيبقي جامد طحن
زينو وهو يحضن اسيل : لازم مش فكرة اميرتي
اسيل بزعل : وحش اسدي
سادن بحنان : روعة جنتي
اسيل بدلع : يعني هتدخل شريك معايا
سادن بعشق : نبقي نتكلم فوق على هدوء
زينو بفخر : كنت واثق ان أميرتي دماغها جامدة
اسيل بابتسامة : شكرا عمو زينو1
غادر زينو وجلس الباقي مع بعضهم يتحدثون و يضحكون

عثمان: انتي فالشهر الكام اسيل
اسيل : في الشهر الخامس جدو
ادم : عرفتي نوع البيبي
اسيل : لسه فاضل اسبوع ونعرف اكون فى أول الخامس
سادن : بس غريبة انتى من امتي شريكة في شركة المعمار
اسيل : عمو جورج هو اللي كان بيدخلني فى الشركات أصله كان المسؤل عن كل فلوسي وعمو زينو لما فى يوم قعد معايا وبنتكلم حكتلو على شكل المطعم عجبته الفكرة فجاب مهندسين وخلاهم يصممو المطعم وبعد كده كان بيتكلم على مشروع وانا قولتلة افكار فصمم يعمل شركة و النسب بالنص لكن عمو جورج رفض وخلي نسبتي كده
عثمان : يالا تصبحو على خير يا ولاد
الكل : وحضرتك من اهل الجنه
مايا : يالا احنا كمان باي يا حلوين وغادرو
سادن بعشق : وسمو الأميرة محتاجة عزومة علشان نطلع احنا كمان
اسيل بدلع : توتوتوتوتوتو تعالي شيلني اسدي
سادن بعشق : شكلها ليلة عسل
اسيل بابتسامة : موعدكش اسدي اصلي تعبانة ومش قادرة
سادن بعشق : تعبانة وانا موجود يبقي عيب فى حقي
حملها سادن بين أحضانة وصعدو إلى الأعلي وساعدها على تغير ملابسها وضمها لحضنة
اسيل : اسدي احكيلي حدوتة
سادن بذهول : نعم حدوتة اذاي يعني
اسيل : خلاص بلاش تحكي انا عوزة اقولك على حاجة
سادن : احكي يا جنتي انا سمعك
اسيل: بكرا بإذن الله هطلب من المحامي يحصر كل اموالي و الشركات إللى انا شريكة فيها
سادن : ليه جنتي
اسيل : عوزة كل حاجة تبقي تحت ايدك كمان هعملك توكيل عام رسمي بكل املاكي علشان تعرف تدير كل حاجة فى غيابي
سادن بخوف : مالك جنتي انتي تعبانة
اسيل بابتسامة : لا يا روحي انا كويسة بس محدش عارف بكرا مخبي ايه فى حياتنا وعوزاك توعدني انك عمرك مهتقفل المطعم ولا الفندق ولا حتي هتوقف تنفيذ القرية السياحية الجديدة والاهم من كل ده تحافظ على ولادنا وتعرفهم اني بعشقهم واوعي تخلي واحد فيهم مميز عن التاني كلهم نفس الحب و الحنان
سادن بخوف : فيكي ايه احنا هنفضل مع بعض ونربي عيالنا
اسيل بابتسامة : اوعدني سادن متخليش حد من عيالي يعيش اللي عشته من صغري ولو خلفت بنت سميها مليكة علشان خاطري
سادن بجنان : انتى فيكي ايه قومي البسي هنروح المستشفي
اسيل بابتسامة : مستعجل كده ليه هنروح هنروح
سادن بخوف: مالك بس طفلتي
اسيل بعشق : وحشتيني اسدي وحشتني اوي تعالي قرب
اقترب سادن منها واخذت تقبله واخذها فى بحر مليئ بالعشق و الرومانسية ولكن كان يسعدها فقط وهو يتألم من كلام صغيرتة وبعد فترة نامت اسيل بين أحضانة وهي تبتسم بسعادة


علم الجميع بأن اسيل تحمل بين احشائها تؤام ولكن لم يستطيع الدكتور معرفة نوعه
 حصرت اسيل جميع ممتلكاتها وعملت تفويض لسادن بالتصرف فى أموالها لحين بلوغ السن القانوني لأبنائها وهذا بعد طلب سادن لذلك

تعبت اسيل وكانت تاخذ نفسها بصعوبة ولكن لم تبلغ سادن بذلك

أصبحت اسيل في الشهر السادس
 تواصلت اسيل من خلال شيري لمعرفة أخباره
 كان الجميع يشاهد تدهور حاله اسيل وتعبها
تعبت اسيل وعندما جاء الدكتور امر بسرعة نقلها المستشفي
تم نقل اسيل إلى المستشفي ووضعت فى جناح خاص منعزل
حزن الجميع بعد انتقال اسيل إلى المستشفي
جلس سادن بجوار اسيل ولم يتركها بمفردها خوفا عليها

 علم حاتم بتعب اسيل فأسرع بالذهاب إلى أمريكا الأطمنان عليها
 رفض سادن دخول حاتم إلى اسيل

في المستشفي
سادن بخوف : هي ليه لسه تعبانة
الدكتور : صدقني سيدي اللورد منعرفش يمكن الاجنه ضغطه على القلب ادعي ربنا سيد سادن
جلس سادن على الكرسي باهمال و كسرة و حسرة على عشق حياتة ونزلت دموعة
جورج بحزن : ادعلها سادن هتقوم بالسلامة
سادن بدموع : قلبي وجعني اوي خايف من اللي جاي
حاتم بدموع : عاوز اشوفها سادن
سادن بغضب : لا قولت لا و لو فضلت مليون سنة واقف هنا مش هتشوفها مفهوم
شيري بصوت عالي : على فكرة ده ابوها ماشي
سادن بغضب : لا انا اللي أبوها و امها و أخوها وكل حاجة في حياتها
ماكس : اهدي سادن وانتي شيري اسكتي
سلفا بدموع : ادخل انت سادن ليها بلاش تسبها لوحدها
دخل سادن و جلس بجوارها وضمها لحضنة بشدة خوفا من فقدانها
اسيل بحنان : مالك اسدي زعلان ليه
سادن بدموع : خايف تسبيني جنتي انا مش عارف هعيش اذاي من غيرك
اسيل بابتسامة : مش هسيبك انا بنت قلبك وعمرك كله كمان انا لو مشيت من الدنيا سيبالك ٣ نسخ مني
سادن بدموع : انا عوزك انتي
اسيل بابتسامة: هفضل جمبك متقلقش اخرج انت وبعتلي عمو جورج
سادن : ليه
اسيل بتعب : يالا اسدي
سادن : حاضر جنتي
خرج سادن ودخل جورج وحضنها
جورج : مالك يا أميرتي
اسيل : عوزاك تسمعني للاخر ومن غير مقاطعة ولادي في امانتك ليوم القيامة ابعدهم عن الشر علمهم القوة و العظمة و الإخلاص عوزاك تعلمهم ذي معلمتني بالظبط هما احفادك ذي جورج الصغير و مارك اوعدني عمو
جورج بدموع : اوعدك يا بنت عمري
اسيل بابتسامة : اخرج وبعتلي انطي سلفا
جورج : حاضر يا أميرتي
خرج جورج وهو يبكي ودخلت سلفا
سلفا : بنتي
اسيل : امي ايوه امي الست اللي احتوتني وحبتني وكملت تربيتي خلي بالك من ولادي دول احفادك اوعي فى يوم تزعليهم ولا تفرقي بينهم
سلفا بدموع : انتى اللي هتربيهم وهتجوزيهم كمان
اسيل بابتسامة : ربنا عالم بالحال اخرجي وبعتي ماكس و الفرو

خرجت سلفا وهي تبكي وشاورت لماكس و الفريدو بالدخول لها فدخلو
اسيل بابتسامة: اخواتي و رجلتي ودرعي الحامي هتفضلو في ظهر ولادي ذي مكنتم في ظهري هتبعدو ولادي عن أي خطر هتكونو ليهم الاب و الاخ و الصديق و السند عوزة الخوف يخاف من ولادي يكون ميزان العدل مش عوزة حد يدعي عليهم في يوم من الأيام لو حد فيهم غلط توجهوهم للصح ولو الخطر وقعو فيه تلحقوهم مفهوم
ماكس : اوعدك يا أميرتي ولادك فى حمايتي لاخر حياتي
الفريدو : اوعدك يا أميرتي ولادك ولادي لاخر عمري
اسيل بابتسامة : سادن تفضلو واقفين جمبه ده اخوكم مفهوم
ماكس : حاضر
الفريدو : اوعي تخافي طفلتي ربنا عالم بحالنا وهيقومك بالسلامه لينا كلنا
اسيل بابتسامة : يالا اخرجو وبعتولي لوسيفير و جاك و مارك
ماكس : حاضر يا أميرتي
خرجو و دخل الثلاثة
اسيل بجدية : انتم الثلاثة رجالتي و رجالة سادن و ولادي من بعدي كل واحد فيكم بألف راجل ولادي امانه فى رقبتكم تحموهم من الخطر وتكونو وشهم قبل ظهرهم اوعو تفرقو بين ولادي بلاش تخلي واحد احسن من واحد ولو خلفت بنت تحافظو عليها وعلى شرفها واوعو تخليها تعمل الغلط
لوسيفير بجدية : ولادك امانه فى رقبتي
جاك بجدية : ولادك فى رعايتي أميرتي
مارك بجدية : ذي ما ابويا حمي عثمان بيه واوعدك ولادك فى حمايتي و رعايتي أميرتي
اسيل بابتسامة : وانا واثقة فيكم ابعتولي كريس و ماري بعد اذنكم
خرجو و طلبو من كريس و ماري يدخلو فأسرع لها

اسيل بابتسامة : اخواتي و اصحابي واغلي اخوات على قلبي اوعدوني تخلو بالكم من ولادي انتم أمهاتهم ولادي امانة فى رقبتكم
كريس بدموع : لا ايسو انتى هتفضلي وسطينا
ماري بدموع : مالك بس ايسو انتي هتبقي كويسة وهنفضل باقي عمرنا مع بعض
اسيل بتعب : ولادي امانة فى رقبتكم ريحوني بقي
كريس بدموع : حاضر اسيل ولادك امانه فى رقبتي
ماري بدموع : حاضر اسيل ولادك امانه طول عمري
اسيل : يالا ابعتولي مايا و ادم
خرجو ودخلو ولم يختلف الكلام كتير ووصيه اسيل لولادها و سادن وخرجو ودخل لوسيفير يحمل سيف وأعطاه لها وخرج

حضنته اسيل وفضلت تقبلة وقامت بخلع السلسلة التى اعطهلها جدها ولبستهاله وباسته وقامت بارضاعة للمرة الأخيرة
اسيل بابتسامة و حنان و عشق : سيف يا ابن عمري وحياتي كان نفسي اكون معاك لباقي العمر بس الحمد لله انا هوصيك على اخواتك خليك قوي وصلب وتفضل سند لابوك و اخواتك حافظ عليهم و حميهم وخليك راجل يفتخر بيه ابوك اوعي فى يوم تخلع السلسلة حبيبي
كان سيف ينظر إلى امه يستمع إلى كلامها و نصائحها له كأنه رجل كبير امامها
فضلت اسيل تحكي معه إلى أن نام وبعد فترة دخل سادن و حمل سيف وأعطاه لوسيفير وعاد إليها

اسيل بعشق : وحشتيني اسدي وحشتني اوي
سادن بعشق : وانتي اكتر جنتي وحشتيني اوي اوعي تسبيني انا من غيرك اموت انتي حياتي وعمري
اسيل: بعد الشر عليك اسدي حتى لو موت هيبقي فى ولادنا احميهم وخليك واثق فيهم اوعي سادن تذعلهم ولا تكسرهم خلي كلمتهم مسموعة اوعي تهنهم قدام حد انت ابوهم و خوهم و صاحبهم خليك الكبير اللى يجمع ميفرقش
سادن بحنان: حاضر جنتي
أسيل بتردد : ممكن اطلب طلب
سادن بلهفة : انتي تامري جنتي
اسيل : عوزة اشوف حاتم
سادن بعصبية : لا مش هتشوفيه وهو اصلا مش برا
اسيل بهدوء : اسدي حبيبي ممكن تهدي انا عوزة اشوفه علشان خاطري اسدي وحياتي عندك
سادن بحنان : بلاش عشان متتعبيش جنتي
اسيل بابتسامة : معلش اسدي شويه بس وبعد كده مش هطلب حاجة منك
سادن بحنان: امرك جنتي
خرج سادن ونظر لحاتم بشر
سادن بغضب : جنتي عوزة تشوفك
حاتم بفرحة : بجد حاضر هدخلها
سادن بغضب : لحظة لو فكرت تزعلها صدقني مش هرحمك وهنسي انك راجل كبير مفهوم
حاتم بابتسامة : مفهوم سادن
دخل حاتم وعندما شاهد اسيل تنام نفس نومة مليكة بكي بشدة وقترب منها ومسك اديها

اسيل بدموع : اكيد افتكر اليوم ده بس من ٢٣ سنة صح بس للاسف انا مش مليكة انا أسيل الملعونة اللي طول عمرك بتكرهها وبعد سنين كتير دعيت عليها بالكسرة و الحسرة ودعوتك استجابت بس انا مش زعلانه منك انا كل نفسي تعرفني ليه كرهتني اوي كده حتى باقي عيلتك بيكرهوني ليه
حاتم بدموع غزيرة : اسف اسيل سامحيني بنتي سامحي ابوكي انا من عشقي لمليكة كرهت كل حاجة فى الدنيا و الكل كرهني فيكي سامحي ابوكي علشان يوم مموت تكوني مسمحاني
اسيل بدموع غزيرة : عوزني اسامحك حاضر بس خلي بالك من ولادي خليك جدهم وحسسهم بحبك و حنانك عيشهم كل حاجة اتحرمت منها معاك
حاتم بدموع غزيرة : اوعدك يا بنت قلبي هحبهم وانتى هتقومي بالسلامة وتربي عيالك وتفرحي بيهم
اسيل بدموع غزيرة : احضني بابا ونبي نفسي احس بحضنك و حنانك ونبي وحيات مليكة عندك
حاتم بدموع غزيرة : تعالي يا قلبي
حضنها حاتم إلى حضنه وبكي بشدة على كل العمر الذي فات منه وضايعة في غبائة و عنده
دخل سادن وجد جنتة بين أحضان حاتم فتغاظ بشدة و بعدهم عن بعض فبتسم حاتم لها وقبل رأسها وغادر الغرفة فحضنها سادن بكل تملك و عشق
مر اسبوع وساءت حالة اسيل بشدة مما أجبر الأطباء على نقلها للعناية المركزة وستعانو بدكتور للقلب حتى يتابع حالتها
مر باقي الشهر السادس ومع بداية الشهر السابع اسرع الأطباء بإدخال اسيل للولادة وجهزو الحضانة
سادن برعب : هو في ايه
الدكتور : للأسف الشديد لازم تولد بالليل جالها الم الولادة الاجنة اكتملت
سادن برعب : وهي هتستحمل
الدكتور باسف : ادعي ليها بإصلاح الحال
تجمع الجميع ووقفو امام غرفة العمليات في انتظار المجهول وبعد أكثر من ساعتين خرجت الممرضات وهم يحملون الاطفال و يبتسمون للأطفال
الممرضة : مبارك سيدي اللورد لقد رزقت ب ٣ أطفال
سادن برعب : زوجتي هل هي بخير
الممرضة الآخر : الن تحمل أطفالك سيدي
سادن بحنان و دموع : منورين الدنيا حبايبي
اخذتهم الممرضة وغادرو إلى الحضانة وخلفهم مجموعة من الحرس
بعد مرور ساعة خرج الدكتور واخبرهم بوفاة اسيل
سادن بدموع غزيرة : لاااااااااااااا جنتي يستحيل تسبني جنتي عايشة
سلفا بصراخ و دموع : بنتييييييييييييي
ماكس بكسرة : أميرتي الحلوة
الفريدو بدموع : طفلتي الجميلة
حزن و بكاء و حسرة و كسرة وسقوط البنات تبكي على شقيقتهم
اما سادن فسقط على الارض يبكي بالم على فراق جنتة و ابنة قلبة
**
بعد مرور ٢٠ سنة
**
في  قصر السيوفي
كان يقام في القصر حفلة كبيرة تضم أكبر الشخصيات فى العالم وكان فى استقبالهم سادن
سادن بغيظ : لسه بدري يا بيه منك ليه
ماكس بمشاكسة : وحشتك سينو
سادن بغيظ : اخرس يا حيوان
الفريدو بدلع : سينو سيبك من الحيوان ده وركز معايا
سادن : ربنا يخدكم انتم الاتنين
ماكس : في البرنسيسة
سادن بابتسامة: شوية وهطلع اجبها
ماكس :  فين ولادنا
الفريدو : اكيد هنا مانتا عارف بيعشقو القصر هنا جدا
سادن بابتسامة : ربنا يخليهم لبعض

نزل من الأعلى اربع بنات ايه من الجمال و الروعة

مليكة بابتسامة : حبيبيسادن بحنان : برنسيستي الجميلة سلفا بزعل : وانا سينوسادن بحنان : أميرتي الحلوة روان بحزن : وانا سينوسادن بحنان : عصفورتي العسلمارينا بدلع : وانا بقي سينوسادن بحنان : دلوعتي العسل

مليكة بابتسامة : حبيبي
سادن بحنان : برنسيستي الجميلة
سلفا بزعل : وانا سينو
سادن بحنان : أميرتي الحلوة
روان بحزن : وانا سينو
سادن بحنان : عصفورتي العسل
مارينا بدلع : وانا بقي سينو
سادن بحنان : دلوعتي العسل

ضحكت البنات بشدة على كلام سادن و حبهم ليه
بعد قليل نزل ٥ شباب كانو حديث الجميع

سادن بابتسامة : فرسان العيلةالشباب بصوت واحد : احلي و اجمل اب في الدنياماكس بتصفيرة : طول عمرك جميلة

سادن بابتسامة : فرسان العيلة
الشباب بصوت واحد : احلي و اجمل اب في الدنيا
ماكس بتصفيرة : طول عمرك جميلة

توجهت العيون إلى الأعلي لظهور الأميرة الساحرة و زوجه اللورد فى صحبة القيصر ونزلو
سيف السيوفي

سيف السيوفي
توجة سادن إلى السلم ومسك ايد زوجته و جنتة و عشيقة عمره اسيل وحضنها بتملك وقبل شفايفها2
صفر جميع الشباب

شاب : ارحم يا عم الاسد
سادن : اخرس يا حيوان
اسيل بزعل : سادن بس متزعلش ادهم
ادهم : حبيبتي يا ايسو
ادهم السيوفي ١٥ سنة

طفلة جميلة : بابي سادن بحنان : قلب بابي وحملهااسيل بابتسامة : سيلا العسل 3
طفلة جميلة : بابي
سادن بحنان : قلب بابي وحملها
اسيل بابتسامة : سيلا العسل
سيلا السيوفي ٨ سنين

سيف : يالا شباب صورة عائلية ذي كل سنة 

سيف : يالا شباب صورة عائلية ذي كل سنة
تجمع الجميع وجلس الكبار وتجمع خلفهم وعلى الارض الأبناء وكانت صورة تحرك القلوب السعيدة و ترعب القلوب الخائفة2
انتهت الحفلة على خير وغادر الجميع وصعد جميع الأبناء إلى غرفهم

في الصباح

استيقظ سادن ولم يجد اسيل بجواره فاخذ يبحث عنها كالمجنون إلى أن وجدها تفتح باب الحمام فأسرع لها وضمها لحضنة
اسيل : مالك اسدي
سادن بتنهيدة : خفت عليكي
اسيل بابتسامة : انسي اسدي يوم وعدي
سادن : ده أفظع يوم في حياتي حتي يوم موت امي و ابويا و جدي مكنش بالرعب ده
اسيل بابتسامة : الحمد لله عيالك كانو كتمين على نفسي
سادن بعشق : ربنا يخليكي ليا بسببك ربنا رزقني ب ٤ شباب و بنتين ذي القمر
اسيل بعشق : ويخليك ليا يا اسدي يالا بقي ننزل الولاد زمنهم صحيو ونزلو
سادن بعشق : امرك جنتي
نزلو إلى الاسفل وجلسو يتناولون الطعام وسط جو اسري جميل وتم الاتفاق على الذهاب الى المزرعة لقضاء اسبوع راحة من جميع اشغالهم
وهكذا استمرت الحياة بعد وفاة عثمان السيوفي بعد أن سعد باحفاده وشاهد احفاد احفاده
 توفي جورج دادريو ولم تستطع سلفا الاستمرار بعده وتوفيت بعده بسنة واحدة
اما شيري و ماجد استقرو في فرنسا و مازالو على تواصل مع شقيقتهم الكبري
لم يجبر الفريدو و ماكس أبنائهم على الدخول للمافيا بالعكس هما من خرجو من المافيا وعاشو حياتهم فى سعادة
مازال الكرة و الحقد داخل حيطان قصر العمري وبعدو كل البعد عن اسيل و عائلتها
 توفي حاتم بعد أن نعم بالوقت الباقي من عمرة بجوار ابنته و احفاده
 مازال لوسيفير و جاك و مارك رجالهم المخلصين بالإضافة لأبنائهم الذين اعتبرتهم اسيل من ضمن عائلتها وسعدت كثيرا

وأخيرا وليس آخرا انتهت قصة الاميرة الساحرة  وبتدت حياة جديدة

الخاتمة

في المزرعة

على الطريق المؤدي إلى المزرعة نشاهد أسطول من السيارات بإعداد كبيرة كأنه اجتماع لرئساء مافيا أو موكب حرب ولما لا وذلك الموكب يضم أكبر و أعظم عائلات أمريكا وبعد مرور ساعتين و صلو إلى المزرعة و وقفت السيارات امام قصر ضخم ونزل الحرس بسرعة ونفتحت الابواب ونزل الجميع واخيرا دخلت سيارة رياضية ونزل منها سيف و لف وفتح الباب لاميرتة الصغيرة سيلا وحملها بين أحضانة لانها كانت تنام بعمق
سادن بلهفة : مالها سيلا
سيف : اششششششش نايمه
صعد الجميع إلى غرفهم حتي ينامو
القصر 👇


في غرفة ملكية

دخلت اسيل وهي تضحك على شكل سادن وهو متعصب من برود سيف و عشقه لتلك الصغيرة 
دخلت اسيل وهي تضحك على شكل سادن وهو متعصب من برود سيف و عشقه لتلك الصغيرة
سادن : افضلي اضحكي كده كتير
اسيل : انا مش عارفه انت مدايق ليه اخ و بيحب اخته زعلان ليه
سادن : علشان كل حاجة هي عوزاها بتطلبهامن الصعلوق ده
اسيل : متقولش على ابني حبيبي صعلوق و كفاية الغيرة منه بقي
سادن : ماشي ماشي والله لوريه بس الصبر
اسيل بدلع : اسدي متركز معايا وسيبك من العيال الهبل دول
سادن بعشق : هو انا قولتلك بعشقك جنتي النهاردة
اسيل بدلع : توتوتوتوتوتو مقولتش اسدي
سادن بعشق: بعشقك جنتي انتي اول واخر ست دخلت قلبي و حياتي وعمري متمني غيرك جنتي
اسيل بعشق : ربنا يخليك ليا يا اسدي وتفضل تاج راسي لاخر عمري


حضنها سادن بعشق و فضل يملس على شعرها إلى أن نامت بهدوء كالأطفال
سادن بعشق : هتفضلي نقطة ضعفي و قوتي جنتي وباس رأسها و نام

في الصباح

استيقظت اسيل وبتسمت وقبلت سادن وتوجهت واخذت دش وتؤضات وخرجت كان سادن قد استيقظ فتوجه إلى الداخل واخذ دش و تؤضا وخرج وجدها لبست الاسدال و فرشت المصلية فوقف امامها وصلي وبعد انتهاء الصلاة جلسو على السجادة حتى يسبحو ولم يخلف سادن وعده لها منذو الليلة الاولي حتي الان فامسك اديها واخذ يسبح مرة و هى مرة وبعد ذلك قبل رأسها ونزلو إلى الأسفل
توجهت اسيل إلى المطبخ حتى تشرف على الفطار ودخلت خلفها كريس و ماري و مايا

جلس سادن فى الخارج وجلس بجواره ماكس و الفريدو
ماكس : صباحو
سادن بابتسامة : هتفضل مجنون طول عمرك
الفريدو : سبنه ليك العقل يا خويا
ماكس : الشباب لسه مصحيوش
سادن: انت عارف انهم كانو تعبنين اوي الفترة إللى فاتت بين المذكرة و الشغل
الفريدو : عندك حق سادن يعني كلهم لسه بيدرسو بس رجاله بصحيح
ماكس : البنت و الولد في نفس القوة
سادن بابتسامة: مش ولاد اي حد هما
ادم : بجد انا فخور بيهم جدا ربنا يحميهم
الكل : آمين يا رب
ابتدا يصحي الشباب واخذو دش وصلو و نزلو توجه الجميع وقبل راس الكبار باحترام و تقدير

اسيل بابتسامة : ربنا يخليكم لينا يا حبايبي
مالك وهو يقبلها : ويخليكي ليا جنتنا
سادن بغيرة : هى جنتي انا وبس يا حيوان واخر مرة تبوسها
مالك : مالك بس لورد انت بتغير كمان انا ليه فيها اكتر منك على فكرة
سادن بعصبية : محدش ليه فيها هي ملكي انا وبس ملك اللورد
اسيل بابتسامة : و أحلى و اجمل لورد في الكون كله
مالك بحزن : بس انا بحبها هى امي على فكرة
سادن بغيظ : ومين قالك أنها امك ديه بنتي انا وامي انا وبس
مالك: تمام بعد اذنكم
قام مالك وهو يبتسم بخبث لأنه يعلم جيدا ماذا سيحدث فى لحظة سوف يتم قلب الموقف لصالحة من  امه وبالفعل حدث المطلوب
اسيل بانفعال : ساااااادن ملكش دعوة ولادي وايوة انا بعشقهم و بحبهم و براحتهم
مالك بحزن ظاهر : خلاص يا امي متزعليش وبلاش تحزني انا متعود على كده هو اصلا مش بيحبني
اسيل بدموع : لا حبيبي كلنا بنحبك بس انت عارف ابوك بيحب يهزر معاكم
سادن بسرعة : جنتي بلاش دموع وانت يا حيوان اتعدل

وقبل أن يتحدث مالك كان على الارض إثر ضربة بالبوكس على وشه من سيف وتوجه إلى امه وقبل رأسها بحنان و حب ومسك اديها وجعلها تجلس على الكرسي وجلس على الارض تحت قدمها
سيف بحنان وحب : سمو الملكة بلاش دموع علشان بتقتلني واوعي فى يوم تنزل دموعك انتي اغلي واحدة عندنا والحيوان ده بيهزر بلاش توجعي راسك الحلوة ديه في اي كلام ليه
اسيل بابتسامة وحنان : ربنا يخليك ليا يا قيصري يا حبيبي
سادن بغيظ : سيب مراتي وقوم من مكانك يا صعلوق
سيف بابتسامة باردة : هتفضل متغاظ مني لامتي هفضل حبيبها و قيصرها و بكريها للأبد لورد
اسيل بابتسامة: يالا حبيبي تعالي نفطر عملالك الاكل إللى بتحبه
سيف بابتسامة جميلة : امرك مليكتي
روان بضحك : عارف يا أخ سيف لو مكنتش اخويا كنت هطلب منك تكون اخويا
جورج بستغراب : مش المفروض جوزك مش اخوكي
روان بضحك: بس ياض لو كان جوزي كنت الطلقت يوم الفرح
يوسف بضحك : طب خليها يوم الصباحية
ماريا بضحك : عارفين احلي حاجه اننا كلنا اخوات بجد
اسيل : اسدي عوزة اركب رعد
سادن بعشق : أمر جنتي
مالك بتصفير : الله يسهله يا عم الاسد
ماكس بضحك : اخرس ياض المرة الجاية الاسد بنفسه هيضربك
مالك : انا اصلا باكل مش بتكلم

ضحك الكل و ستمر الافطار في جو ملئ بالسعادة و البهجة وبعد انتهاء الفطار ذهب الجميع إلى مكان الخيول وركب كل شاب فرسته وقترب سيف بفرسته من سيلا ورفعها امامه وفضلو يلعبو فترة كبيرة وبعد ذلك عادو وجلس الشباب مع بعضهم و الكبار مع بعضهم
مر باقي اليوم على خير وفى المساء جلس الجميع في الصالون
كانت يتحدثون و يتناقشون وكانت اسيل و كريس و مايا يدخلون وهم يحملون المشروبات المختلفة للجميع وفي لحظة كانت تسقط اسيل الصنية من اديها وهى تقف أمام سيف الذي انتفض يطمن على امه الغالية 2
كانت يتحدثون و يتناقشون وكانت اسيل و كريس و مايا يدخلون وهم يحملون المشروبات المختلفة للجميع
وفي لحظة كانت تسقط اسيل الصنية من اديها وهى تقف أمام سيف الذي انتفض يطمن على امه الغالية
سيف بلهفة : امي فيكي ايه جرالك حاجة
سادن : مالك جنتي
اسيل بهدوء مرعب للجميع: كنت بتقول ايه تاني سمعني كده
سيف بستغراب : بنتكلم في الشغل يا امي مالك
سادن : اسيل مالك
اسيل : سيف كمل كلامك
جورج : ديه مجرد شركات معروفة فحنا هندخل شركه معاهم
سادن : اسمها ايه الشركات ديه
روان : شركات العمري بابي
الكبار فى نفس واحد : لا انتم هتبعدو عن الشركات ديه مفهوم
سيف : ليه يعني ديه شركات بتخسر و عوزة شريك وحنا بنفكر ندخل
اسيل بغضب : وحنا قولنا لا ملكوش شغل فى مصر
سيف : ليه امي اشمعنا دول
اسيل بتوتر : كده وخلاص
سيف : ادهم خد سيلا و طلعو برا روحو الجنينة
ادهم : بس
سادن : نفذ ادهم
ادهم : حاضر بابا يالا سيلا وغادرو
سيف : دلوقتي نقدر نتكلم ليه امي
اسيل : كده هتعارض كلامي
سيف وهو يمسك ايدها : ولا عشت ولا اكون الولد العاصي ليكي حتى لو هتموتيني بس عاوز اعرف السبب
ماكس : خلصنا سيف اسمع الكلام
سيف : بس المعروف عن العيلة ديه أنها عيلتك امي ولاد اعمامك
اسيل بتوتر : اااااااااا
سيف بابتسامة : اهدي ملكتي وقولي عملولك ايه زمان
اسيل بتنهيدة : دول شياطين ملاعين هيدمرو كل حاجة كلهم اقذر من بعض انا امي كانت تعبانة وهى بتولدني وماتت وخلو حياتي جحيم ولما وقعو فى مشكلة ورحت اساعدهم كانو هينهو جوازي بسادن
سيف بهدوء : اذاي امي احكي بالتفصيل
اسيل: حاضر سيف
حكت اسيل كل شي مرت بيه منذو الولاده حتى اللحظة التى خرجت فيها من القصر مع سادن
سيف بغضب : وحياتك عندي لدمرهم كلهم
اسيل بغضب : انت هتبعد عنهم مفهوم
سيف بغضب : لا مش هبعد عنهم
اسيل بغضب: ورحمه مليكة سيف لو قربت منهم او اي حد فيكم لهوريه مين هى اسيل السيوفي
سادن : اهدي جنتي وانتم بلاش مشاكل وحنا بعدنا عن العيلة ديه من زمان
الفريدو : اسمعوني حتي احنا بعدنا عن الخطر و الموت علشان العيلة تكبر وتبقي ايد واحدة
جورج : تمام امي تمام شركات العمري محرمه علينا وده وعد مني
اسيل بدموع : وانت يا ابن عمري
سيف بحنان : اسف ملكتي ووعد مني هبعد عنهم
اسيل بابتسامة : هخلي حد من الخدم يجي يشيل الازاز ده
مايا : خليكي انا هروح ابعت حد

اسيل : كلمتك سيف لازم تبقي قدها حتي لو فيها موتك
سيف : انتى علمتيني أن كلمتي ذي اسمي سيف على رقبتي
سادن بغيظ : خلاص يا صعلوق ابعد عن مراتي
سيف ببرود : وانت زعلان ليه
ادهم بصراخ : سيييييييييييييييييييييف ججججججججججججورج الحقوني

خرج الجميع يجري خلف بعضهم على صراخ ادهم وجدوه ينام على الارض و سيلا تجلس عليه و تضربه فأسرع سيف لهم وحملها من فوقة  واخذ يتفحصها
سيف بخوف : انتى كويسة سيلو
سيلا بابتسامة : كويسة سيو
ادهم بغيظ : على فكرة هي كانت بتضربني المفروض تسالني انا
جورج : وهي كانت بتضربك ليه
ادهم : علشان خت الشكولاتة بتاعتها
سيف : وانت حيوان ليه بتاخد حاجة منها
مليكة بعصبية : وفيها ايه يعني و كمان هى إللى غلطانة اذاي تضرب أخوها الكبير ولا هي محمية منك سيف كل حاجة سيلا سيلا سيلا محنا اخواتك بردو
سيف بصدمة : انتى بتقولي ايه مليكة
مليكة بعصبية : بقول انك مدلعها ورفعها على الكل المفروض تكون كبرت بقي وتقعد فى اوضتها لكن انت مدلعها
اسيل بصدمة : انتى اتجننتي مليكة بتغيري من اختك الصغيرة
مليكة بعصبية : كلم بتحبونها وانا لا
سادن بجنان : انتى فعلا اتجننتي احنا من امتي بنفرق بينكم كلكم واحد بالنسبة لينا
مليكة بعصبية : لا سيف بعد عني واختارها هي
سيف بذهول: انتي اللي بعتي عني وقولتي كبرتي انا قبل منيجي هنا كنت بعملك كل حاجة فرقت بينكم اذاي
مليكة : ليه بتهتم بيها وانا لا
سيف بغضب : علشان هي الصغيرة هي اللي لازم كلنا نهتم بيها
اسيل بدموع : مليكة ديه اختك الصغيرة بلاش نظرة الكره و الغيرة ديه
مليكة بعصبية : يووووووووووه محدش يقولي اختك الصغيرة
سادن بغضب : الظاهر اني دلعت1
رفع سادن ايده حتي يضربها ولكن أستمع إلى صراخ الجميع باسم اسيل فسقط قلبة عندما وجدها ساقطه بين أحضان مارك
اسرع سادن لها وحملها وصعد إلى الأعلي وخلفة الجميع ووضعها على السرير بهدوء ودخلت روان وكشفت عليها وحقنتها بمهدء وتركتها تستريح وخرجت وجدت الكل يقف و على وجه الرعب
روان بهدوء : اهدي ماما ايسو كويسة بس الضغط وطي والصبح هتبقي كويسة
سادن بجدية : يالا الكل يروح اوضته
ادهم بدموع : مامي كويسة صح بابي
سادن بحنان : كويسة حبيبي متخفش عليها مامي قوية يالا روح نام والصبح هتبقي كويسة
غادر الجميع إلى غرفهم حتي ينامو

في غرفة سيلا

كانت سيلا تبكي وهى تحتضن الدبدوب بخوف من الغرفة

جلست سيلا مرعوبة و تبكي من اقل حركة تحدث وأصبحت تاخذ نفسها بصعوبة شديدة فقامت وهي تحمل الدبدوب وتوجهت إلى غرفة مليكة وخبطت وفتحت مارينا ونصدمت من شكلها 
جلست سيلا مرعوبة و تبكي من اقل حركة تحدث وأصبحت تاخذ نفسها بصعوبة شديدة فقامت وهي تحمل الدبدوب وتوجهت إلى غرفة مليكة وخبطت وفتحت مارينا ونصدمت من شكلها
مارينا بخوف : مالك سيلو
سيلا بدموع : مليكة فففففين
روان : مالك سيلو
مليكة بعصبية : عوزة ايه
سيلا بدموع: انا اسفة ونبي خليني انام جمب سيف انا خايفة بصي نيميني على الارض جمبك انا بخاف لما بنام لوحدي

مارينا بذهول : اهدي حبيبتي وكفاية عياط
سيلا بدموع : ونبي مليكة اروح انام عند سيف
سلفا بحنان : تعالي نامي معايا
جورج بحنان : تعالي سيلو نامي معايا وكمان الدبدوب الحلو ده معانا
سيلا بدموع غزيرة : لا عوزة سيف ونبي
مالك بحنان وحب : تعالي سيلو نامي فى حضني
سيلا بدموع وصراخ : لااااااا ونبي مليكة اروح انام عند سيف ونبي

خرج الكل على صراخ سيلا وأسرع سادن لها يحملها ولكن بعدت عنه
الفريدو : هي بتعيط ليه
سلفا بدموع : عوزة مليكة تسمح ليها تنام مع سيف
سادن بحنان: تعالي سيلو نامي فى حضني
سيلا بدموع: حضنك ملك مامي وانا اماني فى حضن سيو
مليكة بدموع : اسفة سيلو اسفة حقك عليا خلاص روحي نامي مع سيف واوعدك من اللحظة ديه مش هزعلك خالص تاني
مالك بحنان : ايه رأيك تنامي معايا وانا هجبلك حلويات كتير
سيلا بدموع : لا سيو بيجيب اكتر
سيف بحنان وحب : قلب سيو من جوا تعالي طفلتي
حملها سيف بين أحضانة و حمل يوسف الدبدوب وذهب خلفهم
وضعها سيف على السرير وجلس بجوارها ووضع يوسف الدبدوب وغادر الغرفة فضمها سيف لحضنة ونامو
نظر الجميع لمليكة بحزن منها وكيف تعامل شقيقتها الصغيرة بتلك القسوة
في جناح اسيل
عاد سادن ونام بجوار جنتة وضمها لحضنة بشدة وتذكر ما حدث منذو ٢٠ سنة
فلاش باك

بعد ولاده اسيل لأطفالها الثلاثة وخضعت لعملية ولكن بعد فترة خرج الدكتور واعلمهم بخبر وفاتها فسقط الجميع يبكي بشده على اميرتهم و شقيقتهم وابنتهم ولكن لم يعرف أحد ماذا يحدث فى الداخل
في غرفة العمليات

كان هناك دكتور يحاول وبكل جهده ارجاعها للحياة مرة اخري

الدكتور : لا مش هتموتي مش كل مرة
الممرضة : دكتور المريضة ماتت
الدكتور بصراخ : لن تموت لن تموت اليوم امامها حياة طويلة
وبدموع : مش هتموتي مفهوم اسيل
فضل الدكتور يحاول أكثر من مرة بجهاز القلب وبعد مراااااااات كتير استجاب الله دعوات الجميع ودموعهم ونتفضت بشده اسفل ايد الدكتور الذي ضحك وسط دموعه وقبل رأسها وانهي كل شي وخرج يضحك

الدكتور بفرحة : الحمد لله الحمد لله
سادن بدموع : انت بتقول ايه
الدكتور بفرحة : انت جوزها صح انت جوز اسيل
سادن بدموع : ايوة جوزها
الدكتور : امسح دموعك ديه ملهاش لزمة
ماكس بغضب : استني انت سادن انت مجنون صح
الدكتور بابتسامة : مش هرد عليك علشان أنا فرحان برجوع طفلتي
حاتم : انت مين
الدكتور بارف : قولي بقي سادن هتاخد ولادك ولا هتعمل ذي حماك المحترم
سادن بجنان : انا مش فاهم حاجه انت مين
الدكتور : انا اسمي ياسر دكتور قلب وانا كنت موجود يوم ميلادها والشخص ده رفض يمسكها ورماها اسبوع انت كمان هترمي ولادك
سادن: لا طبعا دول جزء من جنتي ربنا يرحمها
الدكتور بابتسامة: امسح دموعك ديه ياض انا ذي ابوك وروح على الدور اللي فوق وسأل على الرعاية و طمن على مراتك
الكل بصدمة : اسيل عايشة
ياسر بضحك : ايوة ربنا يديها طوله العمر و الصحة يالا مستني ايه
جري سادن وخلفة الجميع وتوجهو غرفة العناية المركزة وبالفعل وجدو اسيل تنام على السرير وحولها أجهزة تنفس فنزلت دموعهم بشدة
سادن بفرحة و دموع : اذاي عايشة
ياسر : بفضل ربنا مرضيش يحزنا كلنا انا عشت مع اسيل اسبوع وكانت وش الخير عليا وبسببها جيت هنا وعملت عملية ونجحت وكملت باقي حياتي هنا ربنا يخليها لولادها وعليكم
جورج : طب اذاي
ياسر : بعيد عن تفاصيل علمية كتيرة اقدر اقولكم أن الحمل كان ضاغط عالي عضلات الجسم علشان ٣ أطفال وهى جسمها صغير ومن شده الضغط ارتخت ضلع على القلب وتسبب فى كده
سادن : مش فاهم بصراحة
ياسر : مش مهم المهم انها معاك مبروك سادن
غادر ياسر وفضلت اسيل فى غرفة العناية يومين وخرجت لجناح عادي وطمان الجميع عليها
سادن بحنان : هتسمي ولادنا ايه
اسيل : انت لسه مسمتهمش
سادن بعشق : لسه جنتي
اسيل : اممممممم مالك و يوسف و مليكة
سادن بعشق : مبروك يا ام ولادي
مرت الايام وخرجت اسيل وعاشت عادي
  باك

سادن بتنهيدة : ربنا يخليكي ليا يا قلبي اااااااه منك مليكة
رفع اسيل لحضنه وقبلها ونام


في الصباح

استيقظت اسيل وجدت سادن يبتسم لها
اسيل : هنعمل ايه سادن
سادن بحنان : في ايه جنتي
اسيل : مليكة بتكره اختها الوحيدة
سادن بحنان : بلاش تقلقي وتتعبي دماغك الحلوة اشغليها بس بيا انا
أسيل : بس سادن
سادن بعشق : وحشتيني جنتي وحشتيني اوي
ذهبو فى عالم خلق لهم ولم يهتمو بالعمر و الا باي شي فهو حلالها و زوجها

  اعتذرت مليكة من امها وابيها ووعدتهم برعاية صغيرتهم دائما
 أكملت العائلة باقي اجازتهم بسعادة
 ازداد الخناق بين مالك و سادن على اسيل

  سعدت سيلا بشدة لقرب مليكة منها
 اهتم يوسف بمجال امه ومشي على خطاها وكانت معه مارينا خطوة بخطوة
 توجه سيف الى مجال المعمار لشده انبهارة بالفن المعماري لفندق جنة الاسد و قرية قيصر الأميرة
 اما مليكة فاخذت مجال التجارة واصبح اسمها الملكة وشترك معها عاصم
اما مالك فاخذ مجال البترول وتعمق بيه و استطاع الحصول على منجم واصبح ملكه واشتركت معه سلفا
اما روان فاخذ مجال الطب وأصبحت من اشهر الأطباء القلب
اما جورج دادريو فتبع نفس مجال سيف و اشتغل معه

اما مارك فاخذ مجال الذهب ومشي على خطي سادن واصبح من اشهر مصممي المجوهرات فى العالم

 اما ادهم فقرر ان يدرس طيران من شدة عشقه للطائرات
اما دلوعة العيلة فكانت صدمه للجميع لانها قررت أن تدرس هندسة ميكانية لشدة عشقها للسيارات والغريب ان والدها رفض ولكن وجدت درعها الحامي يقف خلفها
كبرت العائلة الصغيرة واصبحت كبيرة بالحب و الوفاء و العطاء ولم يبخل اي شاب على الاخر بالمساعدة وما زاد فرحة الاهل هي زواج أبنائهم الكبار من اشخاص محترمة و جديرة بالاحترام وان تحمل شرف الرجال
ابناء سادن و اسيل

سيف و مالك و يوسف و مليكة و ادهم و سيلا
ابناء كريس و ماكس

جورج و سلفا
ابناء الفريدو و ماري

مارينا و مارك

ابناء مايا و ادم

روان و عاصم
وكده انتهت الرواية على خير

واتمني ان تنال رضاكم .. رواية جديدة اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent