رواية احببتها في مهمتي الفصل السادس 6

الصفحة الرئيسية

رواية احببتها في مهمتي الفصل السادس 6 بقلم اسماء محمد

رواية أحببتها في مهمتي كاملة بقلم أسماء محمد

رواية أحببتها في مهمتي البارت السادس

في صباح يوم جديد
فارس نايم وصحي علي صوت عياط 
مالك بيعيط فارس قام مفزوع 
فارس باستغراب :: انت مين يا ابني وبتعمل اي هنا وبعدين حط أيده علي رأسه  ايوه مالك وشاله 
فارس :: تعالا يا عم مالك النهارده ورانا حاجات كتير اوي بس اول حاجه نتطمن علي ماما بعد كده ناخد حق بابا من ريماس والكلب الي في الحبس 
مالك بيضحك 
فارس :: هههههههههههه بتضحك هو انت فاهم كلامي 
مالك بيضربه علي وشه 
فارس :: اه انت بتضرب يلا انت متعرفش انا مين 
مالك بيطلع لي لسانه
فارس :: عليا الطلاق من مراتي الي لسه متجوزتهاش انت فاهم كلامي 
حمزه خبط عليه ودخل 
حمزه :: هههههههههههه انت بتعمل اي يلا 
فارس :: انا عارف بقولك يا سيادة اللواء هو الي قد الواد ده بيعرفوا بنقول اي 
حمزه رفع حاجبه :: نعم قول والله شويه بيفهم شويه حاجات صغيره
فارس:: طب كويس علشان قلت ليه سر 
حمزه :: شايف بقيتوا اصحاب 
فارس ::طبعا يلا بقا علشان اغير وانزل اروح المستشفى وبعدين هطلع علي الداخلية
حمزه :: ربنا معاك 
فارس قام ولبس وخد مالك ونزل 
فارس :: عايز حاجه يا باشا
حمزه :: عايز سلامتك الي قولي هتعمل ايه في جوازك من ريماس 
فارس :: هتعرف أني ضابط وماسك القضيه بتاعتها كمان بس مش هتعرف أني أنا عارف وهتوافق علي الجواز غصب عنها علشان تعرف تحركاتي وساعتها هتقع وهتتعفن  في السجن 
حمزه :: بس دا ماكنش كلامك قبل كده 
فارس بيلعب مع مالك :: سياده اللواء الي عايز اقوله أنها دلوقتي عرفت اني انا ضابط واني الي كنت في المهمه امبارح 
حمزه :: مش فاهم 
فارس :: لما ارجع هفهمك باي باي وماسك ايد مالك قول باباي لعمو يلا وراح المستشفى 
في فيلا نادر الحديدي
ريماس قاعده مع سلمي ولارا في اوضتها 
لارا :: انا مبسوطه جدا جدا جدا وأخير بابا جاي من امريكا ياه بقالي كتير مش شوفته 
ريماس :: ايوه يا عم اول ما اونكل حامد بيجي ولا كانك تعرفني 
سلمي :: هههههههههههه لا وانتي الصادقه اونكل نادر لما بيجي مش بيطلع من هنا ابدا 
ريماس بغرور :: طبعا يا بنتي مش بيحبني انا لا اقاوم هههههههههههه
لارا :: بس يا رزله انتي وهي وبعدين بابا بيحبني انا اكتر 
سلمي ماسكها من خدودها :: بتغيري يا بيضه هههههههههههه
ريماس بتاخد نفس :: بناااات في  عريس جاي ليا 
لارا وسلمي بصدمه:: نععععععععم
ريماس بخوف :: في اي 
سلمي :: حبيتي من ورانا وامتي ومين ده 
لارا :: ومين ده بقا تعيس الحظ قصدي سعيد الحظ 
ريماس بتتكلم براحه :: فاااارس 
لارا و سلمي لتاني صدمه :: نععععععععم يا عمرررررر 
لارا واقفه متنحه وسلمي كمان لارا بتضرب سلمي في كتفها 
لارا :: سلمي سلمي 
سلمي :: اممممممممممممم 
لارا :: انتي سمعتي الي انا سمعته 
ريماس :: فوقي انتي وهيا في مصيبه تانيه 
لارا :: اممممممممممممم 
ريماس :: فارس ضابط ومسؤول عن قضيه المنظمه بتاعتي ورئيس المنظمه كلمني وطلب مش أوافق عليه مع اني مستغربه لان فارس ميعرفش اني شغاله معاهم وممكن اخد كل ده لصالحي واعرف بيفكر في اي 
سلمي :: وانتي ناويه علي اي 
ريماس بتتنهد :: مش عارفه بس بفكر اوافق 
لارا :: رورو هو مين رئيس المنظمه  ده 
 ريماس :: تصدقي لو قلت ليكي مش عارفه انا بتعامل مع معاه عن طريق الفون وتقريبا كده الصوت الي بيرد عليا مش صوته بيتكلم من برنامج تغير الصوت 
لارا :: دا واخد حذره اوي 
سلمي :: هيجوا امتي 
ريماس :: بابا بيقول بكره وكمان قالي من نص ساعه كده أن ابو فارس اتصل بيه وقاله عايز خلال يومين يكونوا متجوزين انا خايفه اوي مش عارفه لي خايفه اتجوزه يحصل حاجه 
لارا :: سيبها علي ربنا قولي عملتي اي مع البت الي انقذتيها امبارح 
ريماس :: اه ريم نسيت خالص المفروض اطمن عليها مش مشكله انا خدت رقمها هتصل بيها وخلاص 
لارا :: طيب
في المستشفى
فارس راح المستشفى لقي احمد هناك 
فارس :: احمد بتعمل اي هنا 
احمد :: جيت اطمن عليها 
فارس :: وأخبارها اي 
احمد بأسف وموطي رأسه :: الدكتور قالي أنها صحيت الصبح وجالها صدمه عصبيه شديده ودخلت وفي غيبوبه مؤقته 
فارس :: لا حول ولا قوه الا بالله ربنا يصبرها 
 احمد :: يارب طب ومالك 
فارس :: هخليه عندي دا انا النهارده صحيت علي صوته 
وهو بيعيط 
احمد :: طب انت دلوقتي رايح المديرية تحقق مع المجرم مش سبته لي مع سياده اللواء 
فارس :: لا ما انا هاخده معايا دا بقا ملزوم مني يلا تعالي معايا
احمد :: طيب 
فارس مشي واتصل بحمزه 
فارس :: حمزه بيه انا غيرت كلامي وهروح انهارده بليل هتقدم ليها 
حمزه :: مش كتير وسرعه يا ابني كده هتشك 
فارس بغموض :: ما تقلقش بس بلغهم انت بس 
حمزه :: طيب يا ابني 
احمد في الوقت ده كان معاه تليفون احمد بصدمه:: نععععععععم انت بتقول اي 
فارس :: في اي 
احمد :: دخلوا الزنزانه لقوه انتحر 
فارس بعدم استعياب:: هو مين ده 
احمد :: فارس ركز معايا الواد بتاع الجبل
فارس بغضب شديد:: نعم يا اخويا وبغضب ساق العربيه وحط ماللك جمبه واحمد راح بيعربيته 
في المديريه
فارس اد مالك لادهم وقاعد بيحقق في القضيه 
فارس مع حارس الزنزانة :: انا عايز اعرف ازاي انتحر وانت بره ومافيش اي حاجه معاه ولا حد دخل لي 
الحارس بخوف :: بصراحه يا باشا انا كنت تعبت من الواقفه وروحت عملت شاي وجيت لقيت الزنزانة مفتوحه ومقتول بس يا باشا انا كان بقالي مش دقت طعم النوم ولا الميه حتي سامحني يا باشا علشان خاطر عيالي والنبي وبيعيط والنبي يا باشا 
فارس زعل عليه اوي :: خلاص ياعم علي انا هتصرف بس الي انت قولته اوعي تقوله لحد والا قسما بالله هدخلك الحبس سامع 
عم علي :: ربنا يخليك يا بني ويفرحك في حياتك 
فارس :: اتفضل انت 
عم علي بيادي التحيه العسكريه :: تحت امرك يا فندم 
فارس :: اوووووف انا مش عارف دي طيبه ولا هبل استغفر الله العظيم يا رب 
فارس خلص القضيه وقفلها علي انها انتحار وروح علشان يجهز لبليل 
في المساء 
في فيلا نادر الحديدي
لارا :: اي مالك 
ريماس بتوتر وايديها متلجه :: مش عارفه بس خايفه 
سلمي :: عاتشي عاتشي وبعدين دي خطوبه وانتي اصلا موافقه اهدي بقا مش هياكلك 
ريماس :: بس يا رذله اوف 
في فيلا حمزه المنشاوي
فارس فوق بيلبس ومقعد مالك علي التسريحه
مالك ماسك الفرشه وبيسرح شعره وبيضحك 
فارس :: هههههههههههه اي رايح تتجوز انت كمان 
مالك :: ابا أبا 
فارس :: أبابا تصدق فكرتني بواحده غبيه كده كانت قدك وبتقول أبابا افهم كلمه لا 
فارس خلص لبس وسرح شعره وحط بيرفوم قوي وجذاب 
فارس خلص لبس ونزل
حمزه بيعدل هدومه :: خلصت 
فارس :: ايوه وشايل مالك
حمزه :: هههههههههههه هو مالك جاي 
فارس :: طبعا دا ليه دور كبير اوي وبيبص لمالك مش كده يا درش
مالك :: أبا أبا 
فارس :: بص اهو رد عليك 
حمزه :: هههههههههههه وانت بقيت تفهم لغته كمان مشاء الله 
فارس::طبعا عيب عليك 
حمزه :: طب يلا يا اخويا يلا قدامي 
حمزه في نفسه وقرب يدمع :: اخيرا هشوفك يا لارا ياااه الحمدلله الحمدلله .. يتبع الفصل السابع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent