رواية احببت زوجة أخي كاملة بقلم وفاء كامل

الصفحة الرئيسية

 رواية احببت زوجة أخي بقلم وفاء كاملة جميع الفصول عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل pdf 

رواية احببت زوجة أخي كاملة بقلم وفاء كامل

رواية احببت زوجة الفصل الأول

ف مكان ما
ف فندق ال........ كان الجميع مشغول بترتيبات الزفاف
وقفت هي بسعاده ب فستان زفافها وهي تضع الميكب الذي يذيدها اكثر جمالا
كانت علي وجهها ابتسامه وقلبها يمتلئ بالسعاده فأخيرا اليوم هو يوم زفافها علي حبيبها وزوجها
والروح التي تتنفس به
انها حقا سعيده سوف تتزوجه بعد خطوبه دامت ٣ سنوات
ستتزوج

.. احمد محمد المهدي م اثرى اثرياء الصعيد
يبلغ م العمر 29 عاما
شعره اسود كاليل طويل القامه مفتون العضلات
بشره امحاويه
طيب ومحترم وعصبي جدا
ويحب خطيبته وسعيد جدا لان اليوم زفافهم

لديه اخ اصغر منه.. حسام محمد المهدي
يبلغ م العمر 25 عاما
شعره اسود كاليل طويل القامه مفتون العضلات بشره امحاويه
يشعر بالوحده وقلبه ليس ملكه
وحزين جدا لان اليوم هو زفاف م احبها

والدهم.. محمد المهدي يبلغ م العمر 54 عاما
عصبي جدا وسريع الغضب
واهم شئ يهمه هو شركاته وجني المال
زوجته ام اولاده توفت م ٧ سنوات
مرضه ب الكنسر
ومرضها وموتها اثر كثيرا ف الجميع وخصوصا احمد اابنها

تزوج م حنان بعد وفاه زوجته ب سنتين
ولم يتقبلها ابنائها
لكنها طيبه جدا وتعاملهم بلطف كاولادها
عاشت معهم هي وابنتها ف منزل واحد
انها ابنتها الوحيده م زوجها المرحوم

هي بطلت روايتنا.. نور تبلغ م العمر 22 عاما بشره بيضاء شعرها طويل يصل الي اسفل ظهرها
ولونه احمر ارجواني
تغير لون شعرها كل سنه تحب التجدد والتغير
عيونها رومادي فاتح
تسحر كل م رائها
تحب الضحك والهزار والمقالب
رغم سنها الا انها ما زالت صغيره ف شقاوتها وجنونها
وهي ف اخر سنه م جامعتها
تتزوج اليوم م احمد المهدي وهو ابن زوج والدتها حنان
وهنعرف قصه حبهم اكيد
ف روايتنا.. احببت زوجه اخي 💔..

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دخلت حنان ع ابنتها ف الغرفه وعندما رائتها بفستانها الابيض
بكت كثيرا ف ها هي طفلتها الصغيره تتزوج
نَور.. ماما بلاش تعيطي لحسن اعيط انا كمان 🥺
حنان.. دي دموع الفرع ياضي عنيا
نور بفرحه.. الله بحبك تقوليلي الاسم ده دايما ياماما
واحتضنوا بعض وبكوا هما الاثنين

صديقتها اميره.. لا والنبي كفايه عياط
انا تعبت ف تجهزها الميكب يا عاااالم 😲

حنان مسحت دموع ابنتها وقبلت راسها وقالت لها.. بلاش تعيطي ف يوم ذي ده
يلا عشان عريسك هيموت ويشوفك 😂

نور بخجل.. حاضر
ظبطت لها اميره الميكب سريعا
ثم خرجوا جميعا

محمد المهدي اقترب منها وقبل رأسها.
الف مبرووووك يابنتي
عايزك تحافظي ع ابني
نور.. ف عنيا يابابا محمد
اعطت لها يدها ونزلوا ع السلالم
وكان ينتظرهم ف الاسفل
المعازيم والاصدقاء والاقارب
واميرها وحبيبها احمد ويقف بجانبه حسام اخيه
عندما طلت اليهم نور بفستانها الابيض
تعالت زغاريط الجميع
وبدأ العزف لها
نور كانت متوتره جدا ومكسوفه لكن اول ما رأت احمد
احسن بالامان وطول ما هي نازله ع السلالم مع والدها
كانت عيونها مع احمد
لكنها لم تلاحظ عيون حسام لها

حسام تفاجاه بجمالها اكثر م ذي قبل
ولم ينزل عيونه م عليها طوال الزفاف
وكان حزين جدا
والكل لاحظ هذا عليه

اقتربت منه اميره

اميره.. حسام ازيك
حسام.. الحمدالله
وانتي اخبارك
اميره.. الحمدالله
اي مالك واقف كدا ليه دانت اخو العريس ياباشا 😁
حسام.. عادي
اميره.. اي رايك ف فستاني
حسام ببرود.. حلو
زعجت كثيرا م رده معها وكانه لا يريد ان يتكلم
اميره.. مالك ياحسام
حسام.. مخنوق شويه بس وتعبان
بفكر اروح البيت
اميره بصدمه.. وتسيب فرح اخوك ونور اختك😲
نظر اليها بغضب وقال لها بعصبيه.. نور مش اختي😡
وتركها وخرج م الفندق وذهب الي البيت

جريت اميره ع الحمام وبدات ف البكاء
لقد زعلت م غضب حسام عليها
انها اول مره يتكلم معاها بالاسلوب ده

انها تحبه م زمان كانت تاتي الي منزل نور للدراسه معا
وكلما راته كانت تشعر بسعاده داخلها
وشعور غريب
ودائما تحلم به وتمني رؤياه

لذلك كانت تتردد كثيرا الي نور
انها تعشق ضحكته وطيبته واهتمامه باخته نور
كانت تحسد نور دائما ع هذا وتمنت ان تكون مكانها
انها تري حسام دائما يهزر مع نور وكل يوم ياتي لها ب شيكولا التي تحبها
ودائما معها ومهتم بها
وهي تحكي له كل شئ
وعندما تكون حزينه يخرجها ويفسحها

كانت تممني ان يحبها مثل نور ويهتم بها
لكن حسام دائما يتجاهلها
ولا يكن لها اي شعور
وهي تؤمن ان ف يوم ما سوف يحبها كما احبته
وسوف تنتظر هذا اليوم

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
احمد ونور
يرقصون رقصه الصلصه بعد تمرينهم عليها شهرين
وصفق لهم الجميع
ثم انتبه احمد بعدم وجود اخيه
واخذ ينظر يمنا وشمالا

نور.. مالك يااحمد بدور ع اي
احمد.. حسام اختفي مش لاقيه
نور.. اكيد هنا ولا هنا هيروح فين والنهارده فرح اخوه واخته
احمد.. مش عارف بس انا قلقان عليه
نور.. متقلقش هو بخير
يلا بينا بقا عشان الناس متاخدش بالها
احمد.. لا كفايه كدا ويلا نطلع غرفتنا
نور بخجل.. ليه ما لسه بدري
احمد بمشاكسه.. عايز اقولك كلمه سر فوق😁
نور ضربته ع كتفه وقالت.. اتلم😅
احمد.. اي النهارده يوم دخلتنا
وانا جوزك حلالك
وكل شئ مباح
بقالي 29 سنه مستني اللحظه دي
عايزك ف 29 ثانيه الاقيكي بقميص النوم 😉😅😅
نور بخجل.. احمد اتلم بقا
عيب الله
احمد.. عيب 😅😅
هو انتي لسه شوفتي حاجه قداااامي 😁😅😅

وانتهي الزفاف وهنأهم الجميع
وصعدوا الي غرفتهم
محمد اخذ حنان وقال لها.. يلا بينا نروح بيتنا
حنان.. اومال فين حسام مش ظاهر خالص
اقتربت منهم ساره.. حسام روح م زمان ياطنت
محمد بغضب .. ليه ده فرح اخوه ازاي يسيبه ف يوم ذي ده
حنان.. اهدي بس يامحمد اكيد ف سبب
اميره.. هو كان تعبان شويه وقالي انه هيروح
حنان.. خلاص بقا يامحمد الواد تعبان
محمد.. طيب تعالي معانا نوصلك يااميره الوقت متاخر
كادت ان ترفض لكن محمد وحنان اصروا عليها

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف فيلا المهدي

حسام ف غرفه نور و يجلس ع فراشها و َيضع يده يلامس بها الفراش ويبكي
وتذكر الماضي

👈فلاااااش باك 👇

فتحت حنان غرفه حسام وتطلعت لهيئته المضحكه فكان حسام ينام وقدم علي الارض ويد علي راسه ويد علي الطاوله بجانب السرير فذهبت اليه وملست يدها علي راسه 😅😅

حنان .. حسام حبيبي اصحي
حسام بنعاس .. اممممممممم
حنان .. يلا يا حبيبي عشان متتاخرش علي شغلك

اعتدل احمد ونظر لزوجه ابيه بحنيه وقال.. صباح الخير يا نونو

حنان .. ههههه يخربيت نونو ال انت ونور ماسكين فيها دي😅
حسام بمشاغبه.. الحق علينا بندلعك يا حجه يخربيت القمر دا يا ناس😁

حنان .. هههه طب يلا يا بكاش عشان تفطر
حسام .. تمام يا فندم

برغم انها زوجه ابيه الا ان حسام يحبها كثيرا لانها تعامله بلطف وكابنها هو واحمد ولم تفرقا ابدا بينهم وبين نور
فكلاهما اولادها

فابتسمت له حنان وجاءت لتخرج ولكن لمحت صوره تحت المخده فنظر لها حسام وخبئها بسرعه وتوتر فابتسمت له وخرجت

فتنهد حسام وقال.. اووبس كنت هكتشف
وامسك الصوره ونظر لها بعشق وقال.. صباح الخير يا روحي ثم وضعها مكانها

باااااك......
عاد حسام م شروده ع صوت فتح باب الغرفه
مسح دموعه سريعا ثم نظر للباب

محمد وحنان.. انت هنا واحنا قلبين عليك الدنيا
حسام.. كنت تعبان شويه وجيت عشان ارتاح
محمد.. وايه ال جابك غرفه نور
حنان.. تلاقيه ياعيني مفتقدها انت عارف يامحمد انهم بيحبوا بعض جدا وعمرهم ما افترقوا
اخوات بقا
ونظرت الي حسام.. بس هي مش مع حد غريب ده اخوك ياحبيبي وهنشوفها ع طول عشان هيعيشوا معانا ف الفيلا

غضب حسام كثيرا ع كلمه اخوات ونهض م الفراش واستاذن منهم وذهب ال غرفته
ونام ع الفراش وظل يبكي وهو يتخيلهم ف هذه الليه مع بعض
وكاأ سكين تغرز ف قلبه😔

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف الفندق

دخلت نور غرفتها واحمد يحملها واغلق الباب بقدمه
وانزلها ع الارض وقال لها.. نورتي غرفتك ياعروسه 😅
نور بخجل.. انا مش مصدقه هو احنا فعلا مع بعض واتقفل علينا بابا
يااااا يااحمد مش مصدقه

احمد.. ولا انا والله مصدق
ثم امسك يدها وقال لها..
انتي تعرفي انا بحبك م زمان
م اول ما شوفتك وانتي داخله بيتنا
منكرش اني متقبلتش ان والدي يتجوز بعد والدتي وكرهتكم جدا
بس لما عاشرتكم عرفت اد اي ان ماما حنان طيبه وانتي طيبه جدا ٧ سنين وانا بحبك
ولما لقيت فرصه انك خلاص هتخلص كليتك قولت لازم افاتح والدي واتجوزك
نور بدموع.. انا بحبك اوي يااحمد
اقترب منها احمد ومسح لها دموعها
وقبلها ثم تركها لتاخذ نفسها
وقال لها.. يلا بقا غيري فستانك واتوضي نصلي
لحسن لو فضلتلي قدامي ثانيه كمان انا مش هقولك هعمل اي 😁

نور خجلت جدا واسرعت الي الحمام ولبست اسدال وتوضت وخرجت
نظر اليها احمد بابتسامه وقال لها.. طول عمري بحبك بس دلوقتي حبيتك اكتر 😊

امسك يدها وفرد سجاده الصلاه وبدأو ف الصلاه وبعد الانتهاء م صلاتهم
وضع يده ع رأسها وقال لها دعاء الزواج

ثم ذهبوا الي غرفتهم
احمد.. جعانه
نور اومأت راسها بالرفض
احمد.. متاكده
نور نظر الي الارض بكسوف
احمد ضحك ع كسوفها وقال لها.. ع فكره احنا عايشين مع بعض ٧ سنين ف بيت واحد
يعني المفروض متتكيفيش مني ولا اي

اومأت نور براسها بالموافقه
احمد.. انتي هتفضلي ساكته كدا كتير
طيب مش هتقومي تغيري الاسدال ده

نور.. ليه
احمد.. بيقولوا النهارده دخلتنا ولا اي
نور.. يعني اعمل اي
احمد وشاور بيده ع الحمام.. ع ما اظن ان ف حاجه كدا ف الحمام لازم تلبسيها ف يوم ذي ده

نور.. لا ده قليل الادب اوي مقدرش
ضحك احمد كثيرا ع برائتها وقال لها.. بس انا جوزك يانور ف عادي لما تلبسيلي كدا 😅

ذهبت نور الي الحمام وارتدت قميص قصير ابيض
وفردت شعرها الطويل الذي يصل الي اسفل ظهرها
وعندما خرجت
صدمت احمد عندما رائها وقال.. يخربيت جمالك 😲
خجلت نور كثيرا ثم قالت له.. احمد بس بقا
احمد بتوهان.. احمد اي وبتاع اي
وامسك يدها ليقربها له واخذ يقبلها ووووووووو

وسكتت شهرذاد ع الكلام المباح 😁
نسيبهم بقا عشان عيب

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ظل حسام مستيقظا ولم ينام
ظل يفكر ويفكر
حتي قرر انه يسافر
لانه مش هيقدر يعيش هنا ف نفس المكان معاهم
وقرر انه هيبطل يفكر فيها
هي الان اصبحت زوجه اخيه

وهكذا هي بدايه احداث روايتنا فماذا كتب القدر لنور
خلص فصلنا الاول

توقعاتكم

google-playkhamsatmostaqltradent