رواية احببت زوجة أخي الفصل الثاني عشر 12

الصفحة الرئيسية

رواية احببت زوجة أخي الفصل الثاني عشر 12 بقلم وفاء كامل

رواية احببت زوجة أخي كاملة بقلم وفاء كامل

رواية احببت زوجة أخي الفصل الثاني عشر 12

وصلنا الفصل ال فات 
 عند نور بعد خروجها من المحاضره نظرت ريهام اليها ثم تحدث بتذمر.. انا مفهمتش ولا كلمه تفتكري كده اني فاشله 😁
نور بابتسامه.. لا
 بس علشان دي اول محاضره بس
جاءت ريهام لتتحدث ولكن قاطعها احدي الشباب.. مش هتعرفينا يا ريري ولا اي
ريهام بضيق.. لا مش هعرفكم يلا يا نور
اقترب احدي الشباب من نور ثم تحدث.. خلاص نتعرف احنا😅
انا حسن وانتي بقا
نور بخوف وهي تمسك بيد ريهام.. يلا نمشي 😰
ريهام بعصبيه.. حسن لم نفسك
 سيبنا نمشي من هنا 😡
حسن ببرود.. لا لما اتعرف الاول هبقا اسيبكم
اقترب حسن من نور مره اخري ثم مسك يديها وتحدث.. تعالي بس دا انا حنين اوووووس وهعجبك ياحلوه 😂
وفجأه قاطعه لكمه قويه وصوت حاد.. تعالي انت يا حنين وو👊
تفاجأت نور عندما وجدت حسام امامها 
وحسن علي الارض يتألم بشده
 فأقترب حسام منه ومسكه من قميصه ثم تحدث بحده.. كنت بتقول اي بقا يا حنين
 ما تتكلم وتنشف كده
 حاسس اني ماسك بنت اختي الصغيره😡
حسن بخوف وألم.. انا مقولتش حاجه والله   دي هي
هي ال بتجري ورايا
نظر حسام الي هيئته ثم تحدث بسخريه.. ليه دا انت مفيش فيك ميزه واحده حلوه غير احساسك المرهف يا ابو احساس 😂
انتهي حسام من كلماته وضرب حسن لكمه اخري قويه علي وجهه👊
 ثم وجه نظره الي نور الواقفه بصدمه ودموعها تنزل بغزاره
فتحدث للفتاه التي بجانبها مردفا.. ينفع كده اسأليها بتعيط ليه دلوقتي
ريهام ببلاهه .. هااا ... هي مين 
ثم اكملت بابتسامه.. هو انت مين اصلا
حسام بابتسامه وهو مازال يمسك حسن من عنقه.. انا  حسام  وجوز الاستاذه ال واقفه تعيط جمبك دي😅
نظرت ريعام اليه ثم الي نور وتحدثت بهمس.. يخربيتك انتي متجوزه العسل دا😲
حسن بتوسل.. سيبني بالله عليك اخر مره والله 😰
نظر حسام اليه ثم لكمه مره اخري 👊
وتحدث ببرود.. مش شايفني بتكلم مع البنات ما تخرس بقا
 ثم وجه نظره لنور وتحدث بابتسامه مستفزه.. اسيبه ولا عايزه منه حاجه
نور بدموع وتوتر.. سيبه يمشي
ريهام بلهفه..  والنبي يا عسل انت ممكن اضربه
 اصله بيضايقني دايما
ابتسم حسام ثم سحب حسن وجعله يقف امامها وتحدث.. بس كدا ده انا كنت فاكر هتطلبي حاجه كبيره 😅
 اضربيه يلا
ابتسمت ريهام بسعاده ثم صفعته علي وجهه بقوه
فألتفت حسام اليه وتحدث بحده.. اسمع يا حنين مراتي ال واقفه هناك دي خط احمر
 لو عرفت انك حاولت بس تبص عليها من بعيد
 جسمآ بالله لهخليك تندم طول حياتك
 ولو بصيت لاي بنت هنا ف الكليه
 هبعتك لأمك في اكياس يا روح امك يلا غور😡
ركض حسن بسرعه ثم اقترب حسام من نور ومسك يديها وتحدث بحده.. يلا علشان نمشي
نظرت نور الي ريهام وتحدثت.. عايزه حاجه
ريهام بابتسامه.. شكرا هشوفك بكره
شكرا يا عسل اقصد يا حسام 😂
حسام بابتسامه.. العفو 
القي حسام كلمته ثم سحب نور خلفه وركبوا السياره
 فنظرت اليه وهو يقود وعلي وجهه علامات الغضب الشديد😡
 عكس الهدوء والبرود المميت الذي كان ع وجهه وطريقته منذ دقائق كيف تحول فجأه هكذا
فتحدثت نور بخوف ودموع.. انت زعلان مني في حاجه
 لو علي ال حوصل جوه والله ما عملت حاجه
اوقف حسام السياره فجأه ثم ضرب المقود بيده بقوه وتحدث بغضب.. ما هي دي المصيبه انك معملتيش حاجه وعماله تعيطي
 وكمان شايفه صاحبتك  عمالها تعاكس فيا ولا قولتلها اي حاجه كاني مش فارق معاكي اصلا
ولا حتي دافعتي ع نفسك
البنت ال كانت معاكي ضربت الولد وانا كسرته وانتي واقفه تعيطي زي الهبله
 حتي مشتمتهوش واسألك اسيبه يا نور
تقوليلي سيبه يمشي
انتي هبله ولا بتستهبلي
نور كانت مصدومه م حسام لانه اول مره يكلمه بالطريقه دي
لكن سكتت لانها لا تريد ان تزيد الامور
ف هي تعلم ان دمه محروق ع الحصل ف الكليه
ع قد ما هي حزينه ع طريقته معاها واهانتها
ع قد ما هي سعيده علشان هو بيخاف عليها وبيحميها دايما
ذي ايام زمان
واخذت تتذكر الماضي وايام المدرسه وكام مشكله حسام عملها بسببها
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف مكان ما
فتاه.. يالهوي ع الموز ده والله خساره فيها
انا لازم اوقعه لازم ادور وراه
شاب.. انتي بتتكلمي ع مين
فتاه.. هفهمك كل حاجه بس قبل اي حاجه
انا هساعدك ع ال طلبته مني بس تساعدني انا كمان
شاب.. اشطا
فتاه .. ونعمه الصداقه ال بنا ازميلي ههههههه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف المساء
الجميع كانوا نائمين ماعدا نور
كانت تفكر ف ما حدث اليوم ف الكليه
وكم هي سعيده ع ما فعله حسام م اجلها
وقررت انها هتسمح لنفسها تحبه ذي ما هو بيحبها وهتتقبل جوازتهم
وفجاه رن هاتف حسام
وبما ان حسام ياخذ العلاج وينام فانه لا يشعر باي شئ حوله
اقتربت نور واخذت تنظر ف هاتفه
ووجدته رقم غريب
ترددت كثيرا تفتح ام لا
ثم تركته وذهبت لفراشها
لكن الهاتف كلما فصل ابمتصل يعاود الاتصال مره اخرى
اقتربت نور م حسام لكي تيقظه لكنه لا يسمعها بسبب العلاج
فقررت ان ترد هي لعله هناك شئ لان الوقت متاخر جدا واكيد حد عايزه ف حاجه مهمه تخص الشركه لذلك قررت ان ترد عليه
نور.. الو
فتاه بمياعه .. الو
نور باستغراب.. ايوه مين
فتاه.. هو حسام موجود
نور بغضب.. لا نايم اقوله مين
فتاه.. حبيبت قلبه سوها
نور بصدمه.. ايه 😲
فتاه.. ايه مالك ياختي
اطرشيتي وقعتي ع ودانك
نور.. انت مجنونه انتي بتقولي اي
فتاه.. بقولك حسام حياتي  
نور بغضب.. انت ايه معندكيش احساس خالص
انا مراته ياهانم
فتاه.. انا مش عارفه ازاي يتجوز  واحده زيك ده انتي بلدي اوي و مش من مستواه
انتي حا يالله بنت مرات ابوه ومن طبقه فقيره
امك ال رسمتها صح وكش ع كله وكمان جوزتك ابن جوزها هههههه
نور بغضب.. اخرسي ولا كلمه اوعي تتكلمي عن امي دي احسن منك مليون مره
فتاه.. ههههه جوزك ياهانم بيحبني وبيجري ورايا بقاله 5شهور
وكل ليله مع بعض عشان ينسى الهم ال شايفه معاكي هههههههه
 اغلقت نور الخط في وجهها وهي متعصبه جدا
وظلت تتسال.. ايعقل ان يكون حسام يحب غيرها
ايعقل ان يكون بيخونها
انا لازم مجبلوش سيره بالكلام ده لحد ما اتاكد م كلام الزفته دي انا حاسه ف حاجه غلط
انا لازم اراقبه 😡
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف صباح يوم جديد
استيقظ حسام ووجد نور ف الحمام تاخذ دوش وتحضر نفسها للكليه
استغرب لما لم تيقظه كما تفعل كل يوم
خرجت نور م الحمام وهي مرتديه فستان وتحضر حقيبتها لتذهب
حسام.. صباح الخير
نور..................
حسام.. انا بقول صباح الخير😡
نور.. عن اذنك
حسام.. هو ف اي ع الصبح
نور.. يعني مش عارف
حسام.. لا مش عارف
نور.. ابقا خالي تلفونك يعرفه وتركته وخرجت
اخذ حسام هاتفه ووجد رقم غريب اول مره يراه
ونظر للسجل وجده متصل الساعه ٢ بعد منتصف الليل ومده المكالمه ٣٠ دقيقه
فاستغرب.. ياتري رقم مين ده
وازاي كلمته ف وقت متاخر نص ساعه كامله
اخذ يتصل به
ولكنه لم يجيب فقرر ان يذهب لصديقه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دخلت نور الي الجامعه فوجدت ريهام تجلس في الكافتريا تنتظرها ثم تحدثت بتذمر.. اتأخرتي كدا ليه يا بنتي
النهارده اول يوم للدكتور الجديد وهيدخلنا اول محاضره يلا علشان نروح نشوفه 
ضحكت نور علي طريقتها ثم ذهبوا الي المخاضره
 ظلوا جالسين بعض الوقت حتي دخل اليهم الدكتور  ويلقي السلام علي الطلاب
نور.. هو ده الدكتور الجديد 
ريهام.. ايوه هو بيقولوا اسمه عصام كان متأخر في التعيين او هو ال كان مأخره مفهمتش وكان بيسافر باين
وبعدين قرر يقعد هنا واتعين في الجامعه و 
توقفت ريهام عندما وجدت صوت حاد يتحدث.. الانسات ال بيتكلموا اتفضلوا بره 😡
نهضت نور وريهام ثم تحدثت ريهام.. انا بس ال كنت بتكلم يا دكتور مش هي
عصام بحده.. قولت انتوا الاتنين برااا يلا 😡
خرجت نور وريهام من المحاضره فنظرت ريهام اليها وتحدثت بضيق.. ده دكتور ابن كلب والله
شايف نفسه ع اي
يلا يابت نروح نقعد علي الكافتريا شويه ونفطر 
ذهبوا الاثنين الي الكافتريا حتي انتهت المحاضره فوجدوا عصام يقترب منهم ويتحدث بحده.. انسه نور خمس دقايق وتكوني علي مكتبي 
القي عصام كلماته ثم ذهب فنظرت ريهام اليها وتحدثت بدهشه.. هو ماله دا
روحيله شوفيه عايز اي ومتتأخريش علشان نمشي 
ذهبت نور بتردد الي مكتب عصام ثم دخلت بعدما طرقت الباب
 فوجدت عصام يجلس علي المكتب ثم تحدث ببرود.. اهلا بأنسه نور
نور بضيق.. اولا انا مدام مش انسه
 ثانيا افندم انت عايز مني اي
عصام.. الصراحه انا اعجبت بيكي م اول يوم شوفتك فيه ف الكليه م سنتين وحصلت ظروف وسافرت ولما رجعت اتعينت تاني هنا
م حسن حظي الاقي تاني قدامي
نور.. حضرتك انا واحده متجوزه و
قاطعها عصام وهو يمسك يدها ويقربها الي صدره
اخذت تضربه ع صدره وهي تحاول الابتعاد عنه ولكن صدمها عصام عندما التهم شفتيها في قبله عميقه فحاولت نور الابتعاد عنه ولكن كلما ابتعدت كلما اشتد عصام في قبلته فركلته بقدميها بقوه ثم ركضت من المكتب وهي تبكي بحرقه وتمسح شفتيها التي انجرحت من عنف قبله عصام
 حاولت ريهام الالحاق بها ولكن لم تستطع فتحدثت بضيق .. هي مالها عمل فيها اي ابن الجزمه دا😡
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند خالد
حسام.. يلا انا جاهز للجلسه
خالد.. عقبال ما اسمع منك جاهز للعمليه😅
حسام.. خااااالد
خالد.. خلاص ياعم
وبدأ يضع له الاسلاك ويعلق له المحلول وبدا ف الجلسه
ولكن رن هاتفه مره اخرى بنفس الرقم عدت مرات
اخذ خالد الهاتف واعطاه لحسام 
حسام فتح الاسبيكر ليسمع خالد معه.. ايوا 
فتاه.. ايه يا حياتي
عامل اي
حسام بحده.. افندك انتي مين
فتاه.. انا القلب الولهان
حسام.. انتي هتظتزرفي ياروح امك
فتاه.. كدا انا زحلانه منك
انا هراعي بس انك ف الجلسه دلوقتي ومش هحاول اضايقك
حسام نظر الي خالد بصدمه 😲
حسام.. انتي تعرفي منين اني ف الجلسه
فتاه.. انا اعرف عنك كل حاجه ياحيااتي
بص بقا ياعمري لو مجتش بكرا ف العنوان.............  يبقا انت عايزني اقول لمراتك على كل حاجه
ع مرضك بالورم ف المخ مثلا
حسام.. انتي عرفتي ازاي
انتي مين
 وبعدين انتي ايه معندكيش احساس خالص بتهدديني بمرضي
فتاه.. انت ال اجبرتني على كده
 ازاي قدرت تاخد واحده زي نور دي بلدي اوي و مش من مستواك 
حسام بصوت عالي.. اخرسي ولا كلمه اوعي تتكلمي عن نور دي احسن منك ومن اهلك ياحيوانه
 و كل ال انت بتعملي ده من غيرتك منها
تلاقيها احلا منك ههههه
فتاه بعصبيه.. نور دي تبقى مين عشان تقارني بيها
 انت لو كنت فاكر انك تقدر تسكتني بكلمتين تبقى غلطان
 بكرا لو مجيتش البيت عندي انا هقول لمراتك كل حاجه و هفضحك يا حسام
ثم اغلقت الخط في وجهه بعد ان عصبته جدا
خالد.. مين دي ياحسام
حسام.. مش عارف
وال مجنني ازاي تعرف عني كل حاجه كدا
 مافيش غيري انا وانت ال نعرف بس بمرضي اومال دي عرفت ازاي
خالد.. انا مش مطمن للبنت دي
انت ناوي تروحلها
حسام.. لا طبعا
ثَم قاطع حديثهم رن الهاتف
نظر حسام فوجدها السكرتيره هنا
حسام.. الو
هنا.. ايوه يافندم ف مؤتمر مهم جدا واوراقه ع سيادتك ف الفيلا
حسام.. خلتص انا هجبهم وجاي حالا
سلام
خالد بعصبيه.. انت خارج
ورايح كمان تشتغل مشقولت هتاخد اجازه
حسام.. اعمل اي ف مؤتمر مهم وانا نسيته خالص ولازم اوراقه حالا يلا انا لازم امشي
خالد.. والجلسه لسه فاضلها ساعتين وتخلص
حسام.. وقت تاني
خالد.. هو بمزاجك
حسام.. خلاص بقا ياخالد
وسحب الاسلاك التي تملئ جسده وقام ليلبس ملابسه ثم توجه للفيلا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 وصل الي الفيلا 
ليأخذ بعض الاوراق الهامه وقبل خروجه سمع صوت بكاء في غرفه نور وصوت المياه فدخل الي الغرفه ثم طرق علي الحمام ولكن لم يجيبه احد
ففتح الباب وانصدم عندما وجد نور جالسه شبه عاريه تحت المياه
وتمسح شفتيها بعنف وتبكي بشده
فأقترب منها وتحدث بحده.. مااالك واي ال رجعك بدري كدا م الكليه
نور بخوف وبكاء.. انا...  مش عايزه..  مش عايزه اروح الجامعه تاني 
نظر حسام اليها فوجد شفتيها تنزف وهي مازالت تمسحها بعنف فمسك يديها وتحدث بحده.. اهددي بس
احكيلي حد ضايجك تاني  في الجامعه
 قوليلي حد زعلك طيب
كانت نور ستتحدث وتحكي له ما حصل م عصام  ولكن توقفت فجأه وتحدثت ببكاء وكدب مردفه.. الكليه صعبه وانا مش هنجح فيها انا فاشله في كل حاجه مش هنجح 
تنهد حسام بضيق ثم حملها وخرج بها ووضعها ع الفراش
 ثم اخذ المنشفه وبدأ يجفف جسدها بهدوء فانتبهت نور عندما وجدت نفسها شبه عاريه امامه😲
وجاءت لتغطي نفسها ولكن حسام سحب الغطاء ومازال يجفف جسدها ولا يعطي اهميه ال جسدها العري امامه بل يعاملها كابنته
 ثم اخذ كريم للشفاه ولامس شفتيها برقه وهو يضعه فأغمضت نور عيونها وسرحت في لمساته
حتي افاقت م شرودها مره واحده وهي تنظر الي عينيه وتسال نفسها.. هو ف اي ليه كل ما ايد حسام تسلمسني استسلم ليه
معقول اكون بحبه 🤔
و نهض  حسام واخذ بعض الملابس وجاء ليزيح عنها ملابسها البسيطه المبلله
 ولكن مسكت يديه بأحراج فأزاح حسام يديها وازاح عنها ملابسها فخبأت نور وجهها بيديها من شده الاحراج
 ثم ساعدها في تبديل ملابسها ولامس وجهها وتحدث بهدوء.. انتي جايبه 97% في الثانوي فاشله ازاي بقا وجايبه تقدير ف اولي كليه جيد وفي تانيه ممتاز وفي ثالثه جيد جدا  وبعدين انا مراتي مش فاشله وانا مش هسمحلها تفشل😅
بصي يانور  انا كنت ناوي اطلقك بعد 6 شهور م جوازنا يعني بعد شهرين م دلوقتي
 زي ما اتفاقنا بس بعد وصيه احمد الله يرحمه فمستحيل اطلقك الا لو انتي عايزه كده
اوعي تفتكري  اني عايز اعيش معاكي علشان خاطر احمد وبس
 انا عايز اعيش معاكي علشان انا عايز كده
وكمان بحبك اوي وما صدقت بقيتي ملكي
  كفايه ال انا فيه 😓 انا بمووت واالله محدش عارف انا جوايا اي ولا حاسس بأي
متخلنيش ابعد عنك انا محتاجلك
نور بصدمه.. حسام مابك ليه بتقول كدا
قاطعها حسام قائلا.. انا عايز اموت وانتي مراتي وعلي ذمتي وعارف ان اليوم دا هيجي قريب جدا 😔
 خليني اموت وانا مرتاح علشان لما اقابل احمد اقوله اني قدرت احافظ عليكس
نور بدموع.. اوعي تقول كده تاني
انا بحبك اوي ياحسام
  ثم اكملت بخوف.. بالله عليك متسبنيش ذي احمد 😰 
تردد حسام قبل ان يحتضنها ولكنه سحبها اليه واحتضنها بشده 😓.. يتبع الفصل 13 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent