رواية احببت زوجة أخي الفصل العاشر 10

الصفحة الرئيسية

  رواية احببت زوجة أخي الفصل العاشر 10 بقلم وفاء كامل

رواية احببت زوجة أخي كاملة بقلم وفاء كامل

رواية احببت زوجة أخي الفصل العاشر 10

وصلنا الفصل ال فات عندما افاق حسام
ودخلو الجميع الى الغرفه و هما فرحنين بسلامة حسام
حنان و هي تقبله.. ربنا يخليك لينا يا حبيبي سلامتك الف سلامه
ساره.. سلامتك ياحسام انت كويس

حسام.. الله يسلمكوا متخافوش عليا دي حاجه بسيطه انا خلاص هروح البيت

خالد بعصبيه.. تروح البيت ازاي و انت تعبان كده 😡

اه معلش نسيت من امتى اصلا بتسمع الكلام م حد
ده لو انت بتموت مش هتتكلم 😡

حسام.. انا خلاص بقيت احسن و بعدين عايز اروح اشوف نور قبل مروح البيت
حنان.. دي ياكبدي يابنتي انهارت من ساعة مشافتك مغمى عليك

حسام.. طب انا عايز اروحلها
وقف حسام ليذهب لغرفة نور و مشى كام خطوه و لكنه شعر بالدوار و فقد توازنه ولكن امتد له يد سريعا لتلتقطه

التفت حسام ليفاجئ بان والده هو الذي كان متمسك به
محمد بقلق .. ارجع سريرك يا بني انت لسه تعبان
حسام.. انا كويس يا بابا بس عايز اشوف نور عايز اطمن عليها

مسك محمد يده و قاده الى غرفه نور المجاوره له
**
غرفه نور

عند دخول حسام تغيرت ملامح البكاء على وجه نور الى فرح

حسام بغلاسه.. سمعت انك عامله مناحه
نور وهي تبكي.. انا اسفه ياحسام كل ال حصلك بسببي انا ليه تتبرع مرتين بالدم حرام عليك

حسام.. متبقيش عبيطه انا كويس و انتي مش السبب انا بس ال جسمي حساس شويه 😂
نور.. يعني انت كويس دلوقتي

حسام.. زي الحصان بصي كده على العضلات
نور.. ههههههههه ربنا ميحرمني منك

حسام بصدمه.. ها قولتي اي
نور.. انا
امتي
مش فاكره
هو انت قولت اي 😁

ضحكوا الجميع عليهم😂
حسام.. خلاص نبقا نشوف الموضوع ده بعدين 😉

محمد وحنان كانوا فاخورين جدا بحب اولادهم
حنان فخوه بابنتها نور لانها قدرت تتجاَز وفاه زوجها وشكلها هتبدا تحب حسام وهي مكنتش غلطانه لما صمم تجبرهم ع الجواز

ومحمد فخور بابنه حسام لانه قدر يضحكها رغم اصابتها ف الحادث ووقف جمبيها واتبرع بدمه رغم انه تعبان ومرهق واول حاجه طلبها لما فاق انه يروح وهو تعبان جدا يطمن عليها
ده كفيل انه ربى راجل م ظهر راجل

لكن الاب يبقا اب وقد شعر ان هناك شئ غريب يدور من ورائه عن صحه حسام
**
مره شهرين ع حادث نور
والحمدالله الجبس اتفك
واصبحت بخير
شويه كدمات بسيطه هتسيب اثر بس مع الزمن هتروح

ف الفيلا

نور.. حسام ممكن اتكلم معاك
حسام.. اكيد اتفضلي

نور.. طيب تعالا نطلع غرفتنا
حسام باستغراب.. حاضر

حسام.. ع اذنك يا بابا انا طالع انام وهاخد نور
محمد.. اتفضل يابني
يابختك والله مش انا سيباني ونايمه ولا بتسال فيا ههههه

نور.. لما تصحي هقولها 😅
محمد.. دي حبيبتي 😂

ضحكوا جميعهم 😂
**
ف غرفه حسام

حسام.. ها عايزه تقولي اي
نور.. فاكر يوم الحادث بتاعي
م شهرين وانت اتبرعت بدمك ليا
وشوفتك واقع ع الارض وتعبت جدا يومها
ساعتها كنت هموت لما شوفتك وانت
و غلبتها الدموع و هي تتكلم 😭
وانت بتتالم حسيت ان قلبي كان هيقف يا حسام
انا حسيت ان الدنيا قصيره اوي
على اننا نخبي مشاعرنا يا حسام

نور كانت تشجعه ع انه يتكلم ع ال ف قلبه ويصارحها بحبه لها
بعد ما تأكددت م حبه لها عندما تفاحأت مما عرفته

👈فلاش باك👇

بعد شهر ونصف م الحادث
كانت تجلس مع محمد زوج والدتها
اقترب منها وقال لها

محمد.. حبيبتي حابب اتكلم معاكي
نور.. اتفضل يابابا

محمد.. ف حاجه م زمان كان لازم اورهالك
واخرج محمد الورقه م جيبه
واعطاها لنور
فأنصدمت عندما وجدتها وصيه احمد 😲
متي كتبها ولماذا لما يعطيها الي م زمان
وكان محتواها ما يلي.....

"" بابا ... انا عارف انك انت وماما حنان ال هتنفذوا وصيتي
اانا م اسبوع حلمت حلم وحش اوي
اني بموت وشايفكم كلكم لابسين اسود عليا
والمشكله لما صحيت كان ع اذان الفجر
الحلم ده اتقرر ٣ ايام ورا بعض
انا استغربت وبقيت اخاف جدا لذلك روحت لشيخ استفسر عما يحصل لي
وتفاجات انها رؤيه وليس مجرد حلم

انا عارف ان كل واحد فينا لما بيتولد بيتكتبله هيعيش اد اي ويموت امتى

ودايما بدعي ربنا واقول
.. اللهم احسن ختامنا..

انا مش خايف ولا قلقان
انا حاسس اني هموت قريب

انا عارف ان حسام معجب بنور وبيحبها م زمان بس كنت متجاهل هذا الحب وقولت اسبها تختار
وفعلا اختارتني انا
كنت حزين وقلبي بيتقطع ع حسام لما عرف اننا هنتجوز كان باين عليه اوي وعارف ان محدش فيكم كان يعرف بحبه لنور

بس انا قولت مع الوقت هينسى وللاسف ضغطت عليه ذياده لما قررت نعيش ف الفيلا معاكم انا ونور هو مستحملش وسافر

مكنتش اقدر اكلمه واقوله سافرت ليه او ارجع

انا بتمني اخويا يسامحني عشان اخدت حاجه مش ملكي
بس انا حبتها بجد وغيرت م اخويا 😓
بس بعد كدا ندمت لاني خسرته

وانا عارف انه مهما حصل مش هيقولها ع ال ف قلبه ويعترفلها بكل حاجه
انا كل يوم كنت افتح دفتر يومياته واشوف الكلام ال كاتبه ليها وكان قلبي بيتقطع عليه
اد اي هو بيحبها وانا حرمته منها

ولما اتجوزنا انا ونور قولت اكيد مع الوقت هينساها علشان اخويا محترم وكويس ومستحيل يفكر في مرات اخوه

لو حصلي اي حاجه
ياريت تصلح غلطتي وترجع امانتها لصاحبها
وتقوله يسامحني
ياريت يابابا تجوز نور لحسام هو الوحيد ال هيقدر يسعدها
وحسام الوحيد ال هيقدر يحميها

دي وصيه يا بابا انت وماما حنان ومش لازم حد يعرف بيها خصوصا حسام
مش عايزه يعرف اني عارف بحبه م زمان ومع ذلك قررت اتجوزها واخدها منه
مش عايزه يكرهني 😭

ولو موت لاخويا مبروك واني اكيد هكون مبسوط اووووي ان اخويا هو ال اتجوز نور

... احمد.... ""

انتهت نور من قراءه الورقه وهي تبكي بشده نظرت الي محمد 😭

ثم ركضت الي غرفتها وانفحرت في البكاء وهي تتذكر كلمات احمد

دخلت اليها حنان وقالت لها.. انا عرفت بالوصيه م بعد وفاه احمد
بس كنت عارفه بحب حسام ليكي م بعد جوازك وسفره باسبوع

نور بصدمه.. كنتي عارفه ياماما ومقولتليش
حنان.. لانه حلفني يابنتي مقولش لحد وكان دايما يتصل يطمن عليكي انتي واحمد وانا كان قلبي بيتقطع عليه
انا عرفت لما كنت ف غرفته بعد ما سافر
قعدت ع فراشه وابكي لانه وحشني ثم لمحت صوره وافتكرت اني شوفتها اكتر م مره معاه كل يوم الصبح يصبح عليها
ويتكلم معاها تفاجات بانها صورتك انتي وهو م وانتوا صغيرين
فضول خلاني ادور ف مكتبه واكتشفت انه بيكتب مذكراته
اخدت الدفتر وفضلت اقرأ فيه وانا ببكي عليه
ياقلبي استحمل وشال ف نفسه كتير وقرر انه يبعد ويسيبك

عشان كدا انا ال صممت انكوا تتجوزوا وعارفه اني مش ندمانه ومتاكده م حبه ليكي وهيحافظ عليكي
ذي ما انا متاكده انك لسه لحد الان مراته ع الورق بس

نور بصدمه.. ماما... انا
حنان.. ارحوكي يابنتي ابني بيضيع مني شوفي ملامحه اتغيرت ازاي
رجعيلي حسام يتاع زمان يانور يابنتي وحاولي تنسي احمد وادي لحسام فرصه
احمد دلوقتي سعيد بيكم مع بعض ومرتاح ف تربته كفتيه تعزبيه لحد كدا
والحي ابقي م الميت يابنتي

نور ببكاء.. حاضر ياماما هحاول
وتركتها حنان
وذهبت نور الي مكتب حسام وحاولت ان تفتح احد الادراج لكنه كان مغلق فتذكرت انه دائما يترك المفتاح ف الدولاب
ذهبت لتحضره وفتحت درج المكتب وتفاجأت بالدفتر

وبدأت تقرأ فيه

.. اليوم دخلت حياتنا اجمل انسانه ع وجه الكون نور ابنت زوجه ابي
احببتها م اول نظره
انها جميله ورقيقه انها ملاك..

.. اليوم هو اول يوم لها ف الثانويه
اوصلتها الي المدرسه ولم اذهب
بقيت اراقبها فانا ادمنتها
وعندما كنت ارى شخص يتعرضلها
كنت انتظره واسدد له اللكميات حتي يقول حقي برقبتي
انني لا اقدر ان ارى احد ينظر لها غيري..

.. اليوم نوري وقعت واحنا بنلعب ف الحديقه واتعورت ف رجليها
انا خفت عليها جدا وشعرت بالخوف والقلق
جريت عليها وهدتها واخدتها ف حضني عشان تبطل عياط
الله اد اي كان حضنها دافي وجميل
وجبتلها شيكولا ال بتحبها عشان تنسي الالم..

نزلت الدموع ع جبينها
انها علمت اد ايه كان يعاني انه فعلا يحبها
واد اي كان يكتم ف قلبه
اد اي اللحظات ال هو كاتبها دقيقه وجميله

ثم انتقلت نور لاخر صفحه

..االيوم علمت بزواج نور ع اخي
ف نفس الوقت ال كنت هفاتحها فيه بحبي لها
انا مش حزين بالعكس انا سعيد لانها سعيده جد بااحمد
انها تحبه واختارته هو
انه اخي ولن انسي لحظه دخوله الي وقال لي بسعاده انها وافقت ع الزواج منه..

انا اسف مش هقدر اخدع دموعي قدامكم
مش هقدر اشوفكم مع بعض ف مكان واحد قدامي
انا لازم امشي واسيب البيت
لازم امشي بعيد جدا
مش قادر
انا بحب زوجه اخي
ولذلك قررت اترك بلدي واسافر مع صديقي خالد هو نصحني ان انسي لكن ازاي
واقترح عليا نسافر نغير جو يمكن انسى
اليوم اخر مره اكتب فيها ف مذاكرتي
سلام يا من احببت دائما 😔..

لاحظت انه لم يكتب شئ ف الدفتر بعد ما سافر ولا حتي ع حياته ف سفره ولا ع وفاه احمد ولا عن جوازه منها فتعجبت لم توقف ع الكتابه

واغلقت الدفتر وهي تبكي بحرقه وتمنت ان تقول له انها علمت بكل شئ واني احبك
نعم احبك احببت طيبتك وحنانك منذ الطفوله واهتمامك بي ظننتها اخوه ما بينا لكني الان ادركت انه حب انا بحبك ياحسام😭

باااااااك......

حكت له ما علمته م فتره وكيف علمت انه يحبها

كان حسام يستمع لها و هو مستلقي على الفراش و هو يحاول ان يصارع دموعه التي سالت بالرغم من جميع محاولاته

نور.. حسام انا لو اعرف اني لو حكتلك ع وصيه احمد وكمان اني عرفت الحقيقه انك بتحبني م زمان
وده يخليك تبكي وندمان تاكد ان اتفاقنا زي ماهو وجوازنا ع الورق ونطلق بعد شهرين م الان
انا عارفه اني اسيت عليك كتير وانت اتحملت ياما مني
بس غصب عني
مكنتش اعرف اني بجرحك
ولا كنت اعرف اني
اني..... بحبك
عن اذنك

استدارت نور لتذهب ولكن حسام جذبها اليه بسرعه
حسام.. نور انا...... انا.... بحبك ،بحبك، بحبك اكتر من نفسي
واحتضنها بشده وبكوا سويا 😭 يتبع.. الفصل 11 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent