رواية احببت طالبتي الفصل الخامس والعشرون 25

الصفحة الرئيسية

 رواية احببت طالبتي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم منة رجب 

رواية احببت طالبتي كاملة

رواية أحببت طالبتي البارت الخامس والعشرون 25

مر اسبوع على هذه الحادثه المؤلمه بالنسبه للبعض و العاديه بالنسبه للبعض الاخر
ساره حاولت تنسى و فعلا قدرت تنسى بس طبعا دايما اشباح الماضي تطاردك
ساره:لولولولولولولولولي 
سلمى:يا بت اسكتى
ساره:اخرسي انتي ما الكيش دعوه
سلمى:هو ايه اللى ما الكيش دعوه 
ساره:ده انا ه هيص و هولع الدنيا
سلمى:على فكره دت لسه النهارده هنجيب الشبكه يعني حاجه عاديه
ساره:لا يا اووختشي حاجه عاديه بالنسبه لك
سلمى:براحتك 
ساره:طبعا براحتى يا شيخه سيبيني افرح انا م صدقت انك خلاص هتتجوزى و افرح بيكي يا حبيبتي
سلمى:عقبالك يا ساره يا رب
ساره:لسه شويه
سلمى:ساره هو ايه اللي لسه شويه
ساره:فكك بقه يا سلمى خلينا نركز على لف الطرحه بس يلا
ارتدت كل منهما ملابسها
سلمى كانت ترتدي فستان باللون البنفسجي به حزام يلتف حول خصرها باللون الذهبي و حجاب باللون الذهبي و تضع القليل من الميكاب مما زادها جمالا
اما عن ساره فكانت ترتدي فستان باللون الرصاصي به حزام باللون الفضي و حجاب باللون الفضي الذي اظهر بشرتها الخمريه الجميله ولا تضع اي مساحيق على وجهها كانت رائعه
جاء وقت الذهاب
في الخارج كان يوسف و والدته ينتظرونهم
ذهبوا لشراء الشبكه
حسام كان لسه ما جاش 
وصل الجميع
نزل الجميع من السيارات
دخلوا الى الداخل
كانو بيشتروا الشبكه و هما بيشتروها فون ساره كان بيرن كانت والدتها 
خرجت ساره للتحدث في الهاتف
عندما كانت خارجه اصطدمت بشخص ما
سارف: انا اسفه
حسام لم يستطع التحدث كانت رائعه لم يستطع بعد عيونه عنها
وساره كذلك سرحت في عيونه الخضراء 
قاطع الصمت صوت رنين هاتف ساره مره اخرى
ادرك كل منهم ما يحدث 
ذهبت ساره سريعا ظلت تستغفر و تستغفر و تستغفر وتسغفر و هكذا حسام
دخل حسام للداخل صافح يوسف واحتضنه
ساره تحدثت مع والدتها و دخلت مره اخرى 
ـــــ
لولولولولولولولولولي
ساره: بس ي ماما بقه
حسام: براحتك خالص ي طنط 
الام:ماشي يا حبيبي واخييرا هفرح بيكي،نقي الشبكه وبطلى رغي
ساره:انا رغايه الله يسامحك
الاب:ايه يا جماعه احنا مش في البيت
ساره:حاضر يا بابا
جابوا الشبكه
(شبكة ساره و حسام)
حسام يتحدث مع ساره
الخطوه التانيه تمت الحمد لله ربنا يتمم البافي ع خير و نتجوز على خير يا رب
ساره بخجل:ان شاء الله
ـــــ
قاطع شرودها صوت سلمى
سلمى:حلوه ده يا ساره (الخاتم)
ساره:اه اه..حلو
سلمى ادركت انت ساره ما كنتش معاهم خااالص
ساره في نفسها:ايه الهبل اللي بفكر فيه ده يخربيت كده😹 ايه اللى بيحصل يا رب
ـــــ
انتهى اليوم على خير تاركا فرحه تغمر القلوب في قلب كل من سلمى ويوسف وتساؤلات تجرى داخل عقل ساره و شوق وحنين داخل قلب حسام،،،،، ذهب كل منهم الى بيته
ـــــ
رجع حسام الى بيته 
بدل ملابسه وصلى فرضه و اكل وجبته
وذهب لكى يستريح ولكن هل سيستريح بالطبع لا😹
قلبه وعقله مشغولان بالتفكير ب التى سكنت فؤاده ساره
حسام في نفسه، ساره انتى لي فقط،في اقرب وقت ممكن هتقدملك يا ساره 
ظل يفكر ويفكر الى ان ذهب في نوم عميييق
ـــــ
نروح ل ساره الهبله😹
رجعت بيتها شارده تفكر في ما الذي يحدث معها لماذا عندما اراه قلبها يدق بسرعه مذهله لماذا عندما تراه تشعر انها بعالم اخرر
ساره:ياارب ايه اللى بيحصل معايا عايزه تفسير ي رب 
ساره كانت في غرفتها
قبل دخولها الغرفه بعد ما اتت من الخارج
الاب:ايه الاخبار ي بنتي
ساره:الحمد لله ربنا يسعدهم
الام:ي رب عقبالك يا حبيبتي 
ساره:ان شاء الله
الاب:مش ناويه تفرحينا بيكي بقه
ساره:قول ي رب
وتركتهم و ذهبت للداخل بدلت ملابسها وصلت فرضها 
اخرجت ساره دفترها
وظلت تكتب: يتسائلون عن سبب رفضي للزواج حتى الآن ، أولا يعلمون أن مثلي لا تحصر فكرة الزواج في مجرد فستان زفاف وعرس والسلام 
الزواج رحلة لن أقبل بها رفيقًا سوى رجلاً إختاره عقلي قبل قلبي ، وليذهب قطار الزواج إلى الجحيم إن لم يأخذني للجهة التي أريدها وأجد بها راحتي ، فالزواج لا يكتمل بضل رجل بل برفيق تحلو به الحياة ، زوج يسير على خطى النبي الكريم ، ليس شرطًا أن يكون فقيهًا أو عالمًا ، بل يكفيني سعيه للآخرة وجهاده المستمر لنفسه ، يكن لي معينًا على طاعة اللّٰه ، فلا يكفيه العيش معي في الدنيا ، بل نسعى سويًا لتكتمل رفقتنا في الجنة ، أريد شريكًا حقيقيّ تتحد أهدافنا فنعمل معًا على تحقيقها ، أريد رجلًا يفخر أبنائي به ويتخذون منه قدوة 💙
اغلقت دفترها وظلت تفكر حتى غطت في نوم عمييق
ـــــ
صدع اذان الفجر استيقظ كل من ابطالنا لاداء صلاته♥💜
ـــــ
يوم جديد
استيقظ حسام كعادته و لعب رياضه و اكل وجبته الفطار و ارتدى ملابسه و كعادته ظهر وسيم😹 و ذهب الى الجامعه
على امل ان يرى ساره
ـــــ
في بيت ساره 
الام: ساره
ساره:.... لا رد
الام: ي بت يا ساره قومي هتتأخرى على الجامعه
ساره:.... لا رد ايضا 
الام بصوت عالى: ساااااراااااااااه
ساره: في ايه ايه اللى حصل في ايه مين مات طب مين صحى طب في حرامي سرق حاجه في اييه😂
الام ببرود 😂: اعمل ايه م انتي ما كنتيش راضيه تصحى 
ساره بان على وشها الغضب😡
الام: خلاص خلاص انتي بتقلبي كده ليه 
فجأه دخل الاب 
الاب: في ايه يا سعاد مال ساره كنت في الحمام سمعت صوتك بتزعقي جرالها حاجه
الام: جرالها ايه م اهي زي القرده ده انا كنت بصحيها بس
ساره بدموع مزيفه: شايف يا راجل الوليه اللى انت متجوزها معذباني ازااي ااااه😭
الاب: حبيبتي يا بنتي 
الام: الله الله
ساره: اي يا سوسو بقه كنتي عايزه اي
الام: هعوز منك ايه يا بوز الاخص انتي
ساره: انا بوز اخص😢، شايف يا ابو حميد 
الاب: بقولكو اي انا مش فاضي عشان انتو شكلكو كده هتطولو في الخناقه سلام عليكم 
ساره: هتسيبني لوحدي مع الشريره ده
الاب وهو يذهب بإتجاه الباب: بقولك يا سعاد اوعي تكلمى ساره موتيها بس😂
الام: من عيوني
ساره: اااااااع مااااشي لما ترجع بس
وبسرعه رهيبه تخبأت ساره تحت الغطاء لان امها كانت واقفه
الام: مش هتروحي الجامعه ي بت
ساره تحت الغطاء: لا 
الام: ليه
ساره: انتي ناسيه بكره خطوبة سلمى والنهارده نازلين نجيب الفساتين
الام: ااااه طيب مش هتقومي يعني
ساره: لا هنام شويه 
وخرجت الام من الغرفه
ـــــ
حسام كان عنده محاضره 
دخل حسام طبعا على امل انه هيشوف ساره بس للاسف ي حوس سارع ما جاتش
كانت عينه تدور حول المكان ينظر هنا وهناك وكأنه يبحث عن شئ يخصه مفقود منه
انهى المحاضره و كان خارجا منعته اسماء 
اسماء: ازيك ي دكتور
حسام: عايزه حاجه يا انسه
اسماء: اه عايزه 
حسام: اتفضلى عشان مش فاضي
اسماء: ليه بقه وراك ايه ان شاءالله، وراك الست ساره صح
حسام بعصبيه: انتي عبيطه ايه الاسلوب المقرف ده وايه اللى دخل ساره في الموضوع
اسماء: حسام، انا عارفه انك بتحب ساره بس صدقني مش هتنفعك انا اللى بحبك ومش هتلاقي حد يحبك زيي والله
حسام ينفعل ولا يجد سوى يده التى تصبحت على خدها 
وبعصبيه:لا بقه ده انتي غبيه و كمان مش متربيه 
اسماء:والله العظيم هخليك تدفع تمن القلم ده غالى اوي هخليك تتعذب على حبيبة قلبك ساره
حسام:جربي مجرد تجربه انك تأذيها و هتشوفي ايه اللى هيجرالك
وتركها وغادر ويوجد نيران تشتعل داخله
ـــــ
استيقظت ساره ولبست وخرجت من الغرفه
ساره: سوسو 
الام: خييىر
ساره: انا جعانه اوي
الام: كنت تملالك سندوتشات في المطبخ روحي كليها
ساره: ايييه ده بتسمعى الشيف الشربيني يا مسهل شكلنا هناكل اكله حلوه النهارده
الام: اخرسي بقه وبطلى رغي عايزه اسمع 
تركتخا ساره و ذهبت للمطبخ اخذت طعامها و بعد ان انعت طعامها
انا ماشبه عايزه حاجه 
الام:لا شكرا بس ما تتأخريش 
ساره:حاضر
ذهبت ساره من المنزل
ـــــ
تقابلا ساره وسلمى
ساره:عروستنا الاموووره
سلمى:صرصووره
احتضن بعضهما
ساره:حلو المول ده يلا ندخل
دخل كل من ساره وسلمى واشترت كل منهم فستانها الخااص
ساره:ي اختييييي رجلى مش قادره
سلمى:مع لش بتحصل كتير
ساره:بطلى استفزاز ويلا ناكل حاجه عشان مش قادره😂
سلمى:ااااه قولى كده بقه انك جعانه مش رجلك وجعاكي
ساره:بطلى رغى و امشى
سلمى:يلا يا ام كرش
ساره:والله لولا الشنط اللى في ايدي كنت اديتك بالبوكس
سلمى:هههههههه الحمد لله انه في شنط وما ادراك ما بوكس ساره😂
دخل الاثنان مطعم 
اخذت ساره المنيو 
ساره:انا هاكل كريبايه كبيره
سلمى:هاتي وا حكده صغيره ليا
ساره:لا ي روح امك هجيب ليا وليكي زي بعض
سلمى:ي ستى انتي بكرش انا لا
ساره:جارسون اتنين كريب حجم كبير لو سمحت
سلمى:ماشي يا ساره هربيكي 
ساره:ي اختى روحي ده انتي هتخلصيها قبلي و هتشوفي ده انت ام الكروش كلها😂
سلمى كانت تلتفت يمين ويسار وفجأه وجدت يوسف و هو كذلك ابعدت نزرها بسرعه و وجهها احمر
ساره:مالك يا بت وشك احمر كده ليه
سلمى بارتباك:م مافيش 
نظرت ساره وجدت يوسف،
ساره:ااااه اشطا عليكي
سلمى:بس بقه
ساره:بس قاعد لوحده يعني م تروحي تقعدى معاه 
سلمى:خلاص ي زفته اخرسي
ساره:طب هدخل الحمام وجايه
وقفت ساره وكانت ذاهبه الحمام و خبطت رجلها بالكرسي وكانت هتقع مسكها شخص ما من خصرها كانت ساره مغمضه عينيها اما حسام فكان ينظر لها وكان قلبه يوقص فرحا انه رأها 
تفتح ساره عينيها ببطئ فتجده حسام تسرح غي عيونه الخضرااء التى تأخذها الى عالم اخر
يوجد من ينظر لهم من بعيد(سلمى،حسام)
ابتعدت ساره بسرعه وظلت تستغفر: انا انا اسفه
حسام:انتي كويسه 
ساره بارتباك:ااه ااه شكرا
حسام ظل يستغفر ربه وساره كذلك
رجعت ساره
سلمى:بس كان مشهد اخر رومانسيه
ساره:هو ايه
سلمى:ي بت لما كنتي هتقعي
ساره:اي ده انتي شوفتي
سلمى كانت لسه هترخم على ساره 
فجأه جاء يوسف 
يوسف: السلام عليكم
ساره و سلمى: وعليكم السلام
يوسف مش لاقى حاجه يقولها: هتاكلو ايه
سلمى وساره ينظران لبعضهم
سلمى: كريب
بوسف: اه اه طب دفعتو
سلمى: لا لسه
يوسف: خلاص ما تدفعوش
ساره: لا ما ينفعش يا استاذ يوسف
يوسف: لا والله ما تدفعو 
وذهب و دفع الفاتوره
وذهب الى حسام
يوسف: ايه يا حسام ايه اللى مدايقك اوي كده 
حسام: سرد ل يوسف ما حدث
يوسف: دن باين عليها غبيه
حسام: ي تم انت هتسخنني اكتر خلاص
يوسف: طب و ناوي تعمل ايه
حسام: هخطب ساره
يوسف بفرحه: بجد
حسام: ايوه منها احميها و منها اكون خطبت اللى بحبها 
يوسف:يااااه اخيرا ي عم،طب امتى طيب
حسام:بعد خطوبتكو ان شاء الله
يوسف:ي رب توافق
حسام:ان شاءالله
يوسف:ان شاءالله
مر اليوم بسلام
عاد كل منهم الى منزله
ـــــ
طبعا عارفين كل واحد بيرجع بيته بيعمل ايه ف بلاش نرغي😂
ـــــ
صدع اذان الفجر استيقظ كل من ابطالنا لاداء صلاته
ـــــ
تعلن الحوناء عن بداية يوم جديد
استيقظ حسام و فعل روتينه اليومي
ـــــ
استيقظت ساره كعادتها بعد معاناه من امها
و لبست ومشيت عند سلمى.. يتبع الفصل 26 أضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent