رواية حب وعذاب الفصل الخامس 5

الصفحة الرئيسية

رواية حب وعذاب الفصل الخامس 5 بقلم اية السيد

رواية حب وعذاب البارت الخامس 

في جريده السلام
كانت ريم قاعده وبتلم حاجتها
ريم بتعب/ها يا علا خلصتي
علا بتنهيده /اه يا قلبي خلصت اهوه
ريم /طب يلا بينا
علا /يلا يا جميل
ونزلوا هما الاتنين سوا 
ريم /بقولك ايه انا عاوزة اكلم الواد محمد 
علا /مش انتي بعد ما قفلتي مع الراجل اللي كلمك دا بتحاولي تتصلي بيه كام مغلق 
ريم /ما دا اللي مخوفني
علا وبنحاول تطمنها بس هي كمان خايفه 
علا/ان شاء الله خير يا حبيبتي زمانه مشغول بس 
ريم ان شاء الله خير 
ومشيوا وكل واحده وصلت بيتهم 
**
في بيت ريم
ريم دخلت البيت وفضلت تنده علي والدتها
ريم بمرح /يا ماما... يا هدهد.... انتي يا ست يا مخلفاني
هيام /ايه يبنت الهبله فيه ايه
ريم بضحك /اموت واعرف بتشتموا نفسكوا ليه
هيام /معلشي اصلي معرفتش اربي
ريم /تؤتؤتؤ متقولش كده يا جميل.... بقولك ايه يا هدهد
هيام /ها يا اختي 
ريم /انا هموت من الجوع.... معندكوش اكل والنبي 
هيام /طب يلا يا اختي غيري وصلي وتعالي عشان تتغدي
ريم وهي تتجه نحو غرفتها /طول عمرك حبيبتي يا هدهد
هيام /ايوة يا اختي كلي بعقلي حلاوة
ريم بضحك /حلاوة بالقشطه 
هيام بنفاذ صبر /يارب صبرني
ريم /والنبي دا انا عثل 
وطبعا في الحاله دي مكنش فيه رد غير ابو ورده (الشبشب) 
ريم جريت بسرعه 
ريم بضحك/ومجتش ومجتش 
هيام بعصبيه /ربنا يهديكي يا ريم 
وبعدين راحت المطبخ تعمل الاكل 
ريم دخلت اوضتها وغيرت هدومها وصلت وبعدين سمعت صوت الباب وراحت تفتح 
**
في شركه الجرحي
رحيم وياسين كانوا قاعدين مع بعض وبيتناقشوا في ورق الصفقه الجديده وفجأه الباب اتفتح 
رحيم بص ناحيه الباب وابتسم لما لقاها 
وياسين فضل يبص عليها بهيام 
وعد /انا اسفه جدا مكنتش اعرف ان عندك حد يا رحيم 
رحيم بابتسامه /تعالي يا حبيبتي 
وبعدين بص علي ياسين اللي كان لسه متنح 
رحيم وهو رافع حاجبه /ياسين... ياسين... انت يبني 
ياسين بانتباه /هاااا
رحيم /ها ايه بس روحت فين 
ياسين باحراج /ابدا موجود اهوه 
رحيم /ماشي يا اخويا روح انت وبعدين نكمل كلامنا 
ياسين /ماشي 
وخرج ياسين وراح علي مكتبه وكان بيجهز حاجته عشان يمشي وكل تفكيره في اللي خطفت قلبه من سنين ولسه بتخطفه في كل مرة بيشوفها فيها
"وعد الجرحي/اخت رحيم  الوحيده بنت محجبه وبشرتها قمحيه وعيونها شبهه القهوه وقصيره وعندها غمازة وخريجه حقوق ومعاها دكتوراه وبتشتغل مع رحيم في الشركه وهي اللي ماسكه المعاملات القانونيه للشركه وهي كمان معجبه بياسين بس مش بتبين له.... هي تعرف ياسين من زمان لانه هو ورحيم أصحاب من زمان"
رحيم بحب /عامله ايه يا حبيبتي
وعد بابتسامه /الحمد لله يا حبيبي.... انت نزلت النهارده بدري
رحيم /اه يا حبيبتي كان فيه ورق مهم مكنتش لاقيه وكان لازم اجيبه عشان الصفقه الجديده
وعد /ماشي يا حبيبي... مش عاوز حاجه..... انا همشي انا بقي 
رحيم /سلامتك يا روحي... وانا شويه وهخلص الشغل اللي في أيدي وهاجي
وعد /ماشي يا حبيبي... سلام
وسابته وخرجت من الشركه وبعدين رحيم رن علي السكرتاريه 
رحيم /تعالي حالا يا حنان 
حنان /حاضر
حنان كانت مكثوفه تشوفه وخصوصا بعد اللي حصل 
حنان دخلت له بعد ما سمعت صوته بإذن ليها تدخل 
رحيم /انتي لسه مروحتش ليه 
حنان /كان فيه شغل بخلصه 
رحيم /طاب اتفضلي انتي وابقي خلصيه بكره 
حنان /بس
رحيم/مفيش بس اتفضلي 
حنان /حاضر 
وخرجت من الشركه هي كمان وروحت وكذالك رحيم 
**
في القسم
محمد/ها يا زين هتمشي
زين /اه ماشي دلوقتي..... أمال فين شريف
وفجأه سمعوا صوته
شريف بمرح /مين بقا اللي بيجيب في سيرتي
محمد بضحك /هو انت دايما كده بتاجي علي السيره
شريف بضحك /هههههههه طول عمري بركه
زين /يلا مش عاوزين حاجه
محمد /سلامتك... يلا انا ماشي انا كمان
شريف /وانا يعني اللي بن البطه السوده.... انا كمان ماشي.
وهما التلاته خرجوا مو القسم 
**
في منزل ريم
الباب خبط وريم راحت تفتح لقت ابوها علي الباب
ريم بابتسامه /حمدا لله علي السلامه يا بابا
حسن بحب/الله يسلمك يبنتي
ودخل وجهزوا الغذا واكلوا وبعدين ريم عملت قهوة واخدت الهاند فري والروايه بتاعتها (روايه عشق الزين) وطلعت البلكونه
ريم حطت الهاند فري في ودنها وشغلت اغنيه ام كلثوم وانسجمت في الروايه
**
زين وصل البيت
زين بحب /يا ماما... انتي فين يا حبيبتي
مرفت بحب/انا هنا يا زين
زين /عامله ايه يا ست الكل
مرفت/الحمد لله يا حبيبي بخير طول ما انت بخير.....و كملت كلامها  هقوم اعملك الاكل
زين /اه والله يا ماما دا انا واقع من الجوع
مرفت قامت وجهزت الاكل واكلت هي وزين وبعدين زين دخل اوضته
وفضل يشوف ورق القضيه
**
محمد وصل البيت وسلم علي والدته ووالده وبعدين دخل لريم الاوضه
محمد دخل ولقي ريم منسجمه ومش مركزه
محمد بزعيق وهو بيهز ريم جامد /الحقي يا ريم البيت بيولع
ريم بخضه قامت وبصت حوليها وبعدين استوعبت انه هزار من محمد
ريم بخضه وعصبيه /والله انت بارد فيه حد يعمل كده قطعتني الخلف ياخي
محمد بضحك علي منظرها/مش ممكن يا ريم كنتي لازم تشوفي منظرك كان مسخره هههههههه
ريم بغيظ /والله يا محمد الكلب لاوريك
محمد بيحاول يبطل ضحك /بس قوليلي الجميل كان بيقرأ ايه
ريم /بقرا اكتر روايه بحبها  روايه عشق الزين
محمد /اشمعنا يعني
ريم /عشان البطل اسمه زين وبيحب البطله جدا
محمد /يعني عشان البطل اسمه زين بتقرائيها
ريم /وانت مالك انت يا بارد..وبعدين مين الحيوان اللي رد عليا دا 
محمد /حيوان 
ريم /اه حيوان ومشفش بربع جنيه تربيه كمان ومردتش عليا تاني ليه لما رنيت عليك
محمد /دا زين صاحبي ورد لان التليفونات اتدلت بالغلط ومكنش فيه وقت ارد عليكي
ريم بصدمه /انت قولت ايه
محمد باستغراب /مكنتش فاضي ارد
ريم وهو بتقاطع كلامه /لا لا مش دا اللي قبله 
محمد وهو بيرفع حاجبه /زين صاحبي هو.. 
ريم قاطعت كلامه 
ريم بابتسامه بلهاء /هو اسمه زين 
محمد /اه 
ريم /الله شبهه الروايه 
محمد كان لسه هيتكلم بس قاطعه صوت والدته
هيام /يلا يا محمد الاكل جاهز
محمد /حاضر ياماما
وخرج عشان يتغدا وساب ريم اللي تاهت في اسم زين من كتر عشها ليه
**
في مكان مهجور
عدنان بخبث /يلا اتأكد أن كل حاجه جهزت عشان خلاص العمليه هتتنفذ ومعندناش وقت نضيعه
الراجل بايمائه/كله تمام ومستنين... بس المعاد أمته 
عدنان /هيبقا بكره بعد العشاء في الصحراء 
الراجل /تمام
**
ومر اليوم علي أبطالنا وكل واحد رجع بيته
__تاني يوم في الداخليه
كان فيه اجتماع
اللواء /احنا جالنا معلومات ان العمليه خلاص هتتنفذ النهارده بعد صلاه العشاء
زين بسخريه /لا مسلمين اوي
اللواء بجديه /احنا هحاول نهجم عليهم متلبسين عشان ميبقاش عندهم فرصه  المرادي انهم ينفوا التهم عنهم وزين ومحمد وشريف  وفارس  كانوا  قاعدين بيسمعوا باهتمام واللواء بيشرح الخطه
اللواء بعد انتهاء شرح الخطه بص لزين ووجه له الكلام/العمليه دي انت المسؤل عنها يا فهد
زين بثقه/اتطمن يا فندم ان شاء الله المهمه هتخلص بدون خساير
اللواء يوسف/وانا واثق من دا يا فهد عشان كده اخترتك انت
زين /اتمني اكون عند حسن ظنك يا فندم
فارس بغل وحقد بينه وبين نفسه /فيك ايه يا زين احسن مني..... بس يلا اكيد هياجي الوقت اللي انا هبقا فيه رقم واحد في الداخليه وهقدر اتخلص منك
والكل قام عشان يجهز
**
بعد العشاء.....
في الصحراء
عدنان كان واقف وسط عربياته والحراسه بتاعته ومستني الناس اللي هتجيب ليهم البضاعه
عدنان للراجل بتاعه/آمنت المكان كويس
الراجل /كله تمام
وفجأه فيه نور قوي ظهر من بعيد وبعدين ظهرت عربيات ومليان رجاله
نزل اكتر من شخص من العربيات دي
عدنان /فين البضاعه
الراجل 1/موجوده بس نشوف الفلوس الأول
عدنان بسخريه /مفيش ثقه
الراجل 2/اجنا تجار مخدرات ثقه ايه دي اللي بينا دا انا مش بثق في نفسي
عدنان بص الرجاله بتاعته بمعني هاتوا الفلوس
وبدأ في تسليم البضاعه وفجأه سمعوا صوت ضرب نار.. يتبع الفصل السادس اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent