رواية حب بعد عذاب الفصل التاسع والعاشر

الصفحة الرئيسية

رواية حب بعد عذاب الفصل التاسع والفصل العاشر بقلم ريم علي الجالي

رواية حب بعد عذاب البارت التاسع 9

عهد :رد عليا خوفتني مالك 
معتز :بصدمة ايه اللي أنا شوفتو ده 
عهد:طب شوفت ايه فهمني 
معتز خدي بصي 
عهد :بندهاش ازاي الكلام ده محصلش اكيد 
طبعاً انتوا تفكيركم راح لمكان تاني كلكم قلتولي كدا بس مش اللي فدماغكم 😹
معتز :وسعي كدا 
عهد عشان خاطري استني والله اختك مستحيل تعمل كدا في حاجة غلط 
معتز بصوت رجولي ومرتفع وعد وعد 
وعد :بخوف فيه ايه 
معتز :مسكها من شعرها 
وعد :اااااه حرام عليك بتوجعني فيه ايه 
معتز بصي كدا وانتي هتعرفي 
وعد :بصدمة وبكاء شديد والله مكنش قصدي افهمني بس 
معتز : أنا هموتك مش هفهمك
**
نحكي بقه الموضوع 
وعد  بتحب واحد اسمه أمير بتحبه من زمان اووي 
أمير ده بتاع بنات ومش بيحب حد بس حبها كان مخليها متشفش الحقيقة 
 بس ده ولد سيئه الاخلاق جداً
ومش بيحب وعد خالص ولا طايقها أصلا بس كان مصمم يكسرها ليه نقول ليه 
أمير قبل كدا كان متخانق مع نادر الفقر  ونادر ضرب الولد ده وجت بصدفه يعرف أن وعد تبقي أخت نادر. ياسلام عايزين بقه يضيع الفرصة دي مش معقول ودول شباب أغنياء يعني مش بيفرق معاهم سجن ولا حاجة هيخرج عادي 
**
الفيديو كان في ايه 
أمير مصور كل حاجة 
أمير ماتيجي ي حبيبتي افرجك علي البيت اللي هنعيش في 
وعد بجد بسرعة دي جهزت البيت 
أمير أنا ياعمري نفسي اكون معاكي طول العمر 
وعد ياحبيبي أنا بحبك اووي ي أمير 
أمير وانا بحبك اكتر 
أمير يلا بقه خلينا نمشي 
وعد هنروح لوحدنا بس 
أمير عمل نفسه زعلان يعني أنتي مش واثقة فيا ولا ايه 
وعد لا واثقة ي حبيبي طبعاً يلا بينا 
ركبوا العربية وصلوا البيت 
وعد: أنا خايفة اتطلع 
أمير: تاني طب يلا بينا اروحك 
وعد: خلاص يلا بينا فين البيت
أمير:تعالي 
طلعوا الشقة 
أمير تعالي أدخلي 
دخلت وعد الله جميلة 
أمير جوه أحلي تعالي 
دخلت وعد الشقة اتفرجت عليها كلها اؤضه النوم تحفة اوووي ي أمير 
أمير فضل يقترب من وعد ولف ايدو علي وسطها
وعد انت بتعمل ايه مينفعش 
أمير أعطاها قبله 
وعد بندهاش أنت مجنون أبعد 
أمير متخافيش أنتي هتكوني مراتي
وعد: لا طبعاً لما اكون مراتك ابعد بس  
أمير تعالي بس متخافيش والله 
حصل٠٠٠٠
معتز : أعمل فيكي ايه اموتك واخلص منك
بقلم ريم علي 
وعد والنبي عشان خاطري سامحني 
معتز: اسامحك ازاي انتي عارفة عاملتي ايه انتي فضحتينا 
عهد : أهدي بس سيب شعرها 
معتز :بصوت مرتفع ابعدي ي عهد ومالكيش دعوة خالص 
عهد :طب أهدي حبيبي واكيد هتاخد حقها 
معتز حقها راح بقه ابوكي محامي مشهور واخوكي دكتور وأمك الله يرحمها دكتورة 
وأنتي تعملي كدا ابوكي لو يعرف هيموت فيها 
معتز والله العظيم لندمك ي أمير 
معتز :نزل فوق وعد ضرب 
وعد بتصوت 
عهد عشان خاطري سيبها والنبي وحياتي عندك سيبها 
معتز :ترك وعد والله لعلمك
 الأدب 
وعد ببكاء شديد 
عهد ليه كدا ي وعد خليتي واحد زي ده يكسرك ده كلب مش بيحبك والله 
وعد أبوس رجلك متقولش لبابا 
معتز. :ازاي مقولش لابوكي لازمن يعرف كل حاجة 
وعد :لا لا هيموتني وممكن يحصلوا حاجة ورحمه ماما متقولش حاجة 
معتز :ابعدي أنتي ولا أختي ولا اعرفك روحي من وشي 
معتز :تطلع بره الوووو ي عمر أنت فين 
عمر مالك يابني في ايه 
معتز : أخلص أنت فين عايزك بسرعة 
عمر :طب قولي في ايه 
معتز :سلام 
معتز أخد السلاح تبع أبوه وركب العربية
بقلم ريم علي  
عمر :اتصل علي وعد 
ردت عليه عهد خير ي عمر 
عمر :هو معتز مالو متعصب كدا 
عهد :في مشكلة وكدا 
عهد طب هو مقلش رايح فين 
اداده ياست عهد هو معتز واخد السلاح تبع أبوه وراح فين 
عهد :بصدمة أنتي بتقولي ايه يالهههوي 
الحق ي عمر روح وراه معتز بسرعة 
عمر:اروح وراه فين قولي 
عهد :مش عارفة أنت تعرف بيت أمير 
عمر :اه أعرف 
عهد :روح بسرعة معتز هيقتل أمير 
عمر :ركب العربية واعلي سرعة 
معتز : وصل البيت بصوت مرتفع أفتح ي أمير والله لقتلك 
فتح أمير الباب محسش بنفسه غير واقع من ضربة معتز القوية
معتز شد أمير رفع السلاح علي رأسه أنت لازمن تموت 
أمير استني بس بخوف هصلح غلطتي بس متقتلنيش 
معتز :خلاص انت مينفعش معاك غير الموت ي كلب

حب بعد عذاب البارت العاشر 10

عمر:استني يخربيتك هتروح السجن بسبب واحد ميستهلش ليه
معتز :سبني ي عمر ده كلب وكسر أختي
أمير :بخوف استني بس افهمك انا ممكن أصلح غلطي
عمر:مش عايزينك تصلح غلطك أحنا هنعرف ازاي ناخد حق وعد
يلا ي معتز ده كلب ميستهلش
خرج معتز وعمر
معتز :بدموع أنا مش عارف اعمل ايه ولا اقول لبابا ايه لو عرف ونادر ممكن يقتلو فعلاً
عمر:متخافش خير ان شاء الله
وعد:ببكاء شديد وتضرب علي وشها انا غبيه عملت كدا ازاي وحبيت واحد زي ده
عهد :اهدي بس يابنتي مش كدا حقك هيجي والله
وعد حضنت عهد خليكي معايا ي عهد متسبنيش أنا ماليش غيرك
رن تليفون وعد كانت سارة صحبتها
عهد: الووو مين
سارة: انتي اللي مين
انا عهد وانتي
سارة اول مسمعت اسم عهد اتخنقت عشان حاسه ان معتز بيحبها
بقلم ريم علي 
امممم فين وعد عايزاها
عهد:هيأ تعبانة ومش هتقدر ترد علي
سارة:أنتي مالك أصلا أنا لمه اقول اديني وعد تديني من غير كلام
عهد:أنتي مجنونة ازاي بتكلميني بالسلوب ده
سارة :اخلصي من غير كلام هاتي وعد
عهد :قفلت الاتصال بنات متخلفة متنكه علي ايه
حبيبه. اتصلت ب معتز الووو ي حبيبي
معتز :بصي انا مش طايق حد سبيني خالص دلوقت فاهمة
حبيبه:ببكاء تمثيل لا انت معش تنفع معايا خالص ازاي بتكلمني كدا انت عارف بتكلم مين ولا لا
معتز :لا مش عارف ومش عايز اعرف وانتي من النهاردة مش خطيبتي سمعتي
حبيبه:انت بتقول ايه انا بحبك
معتز :وأنا مش بحبك يستي فهمتي ولا لسه
حبيبه:طيب ي معتز أنا مش هسكت ومش هسيب حقي
معتز :ههههههه لي انتي ليكي حق عندي وبضحك بصوت مرتفع
حبيبه:ماااشي والله لوريك
معتز :انتي بتهدديني ولا ايه يابنتي هيأ مش ناقصة والله سلااام
عمر:اهدي يابني مش كدا
معتز:ياعم اسكت دي بنت باردة وزنانه أنا اتفكيت منها بذمتك ايه جاب حبيبه لعهد فرق كبير
عمر:معلش وعد سابت اللي بيحبها وراحت لواحد زي ده
معتز :بغير فهم ازاي مين كان بيحبها
عمر:لا مافيش حاجة انت بس متزعلش نفسك وبراحه وعد مش فاهمة عملت ايه وانت شايف اخوك عمال بيعمل ايه مع البنات كما تدين تدان وحصل مع أختك
معتز :انا مصدوم والله لحد دلوقت حاسس إني بحلم
معتز وصل البيت
عهد عاملة ايه
عهد:انت اللي عامل ايه وحشتني روحت فين كنت هتروح السجن ي مجنون بسبب واحد زي ده
معتز:مكنتش حاسس بعمل ايه ي عهد
معتز ضم عهد لحضنه
دخل نادر شافهم من بعيد
عهد :معتز ابعد حد يشوفنا بعدت معتز
معتز :طب فين وعد
عهد :وعد بعد عياط كتير وبعدين نامت
معتز :طب تعالي عايز اقولك حاجة مهمة
عهد:طيب انا عايزة اروح ماما خايفة عليا اووي
معتز :طب تعالي اقولك الأول
عهد :أحنا هنقعد لوحدنا انت مجنون
معتز :يستي هنقعد هنأ مش لوحدنا
طيب قول
أنا سبت حبيبه
عهد :ببرود طب واي الجديد كدا كدا كنت هتسيبها أصلا
معتز:لا والله واثقة من نفسك كمان هههههه
عهد:طبعاً واثقه من نفسي
معتز :لما بشوفك بنسي كل حاجة والله مسك ايد عهد ربنا يخليكي ليا بجد
عهد :ويخليك ليا يانور عيني
معتز :الله أحلي كلام
عهد:لازمن أنام عشان أصحي بدري عشان اروح ونام مع وعد تصبح على خير
معتز :لسه بدري هتنامي دلوقت معقول
عهد :اه هنام دلوقت ممكن
معتز :ههههه طبعاً ممكن اتفضلي ياأميرتي
عهد :جميل اوي اسم اميرتي ده
معتز:عشان انتي أميرة قلبي
عهد:بس بقا عشان بتكسف هههههه
معتز:يالهههوي عليا ياناس هههههه
عهد :تصبح علي خير باااي
معتز :وانتي بخير
نادر:انا لازمن أفرق بنكم لازمن
أبوهم :مش هنا بقالو يومين بره البيت شغل
معتز :راح نام
عهد:ربنا يسترها ي وعد معاكي مش عارفة هيحصل ايه بعد كدا خير ان شاء الله وانا خايفة بعد مروح من بابا ربنا يستر
**
في الصباح رن تليفون معتز مرتين
الخبر ده اللي هينهي كل حاجة بجد هيبقي بعد كدا عذاب
google-playkhamsatmostaqltradent