رواية عشقني شيطان الفصل الخامس

الصفحة الرئيسية

رواية عشقني شيطان الفصل الخامس 5 بقلم الكاتبة دنيا رشاد عبر دليل الروايات

رواية عشقني شيطان البارت الخامس 

بعد أن أغمي علي حور 
رجعت مليكة من جامعتها وفتحت باب الشقة وجدت حور واقعة علي الأرض 
مليكة ...حور حور 
ايه حصلك فوقي ياحور بالله عليكي فوقي أتت مليكة بمياه لاختها 
حور....اااه يادماغي ااااه 
مليكة....مالك ياحور 
حور ....انا كويسة يامليكة كويسه دماغي بتوجعني شويه بس علشان كده دوخت 
مليكة...طيب قومي معايا يالي 
قامت حور مع مليكة ودخلت غرفتها وغيرت ملابسها ونامت 
مليكة....طيب كولي حاجة الاول ياحور.
حور...عايزة انام سبيني 
خرجت مليكة وتركت اختها وقفلت الباب 
بعد ساعة أحست حور بشيء في غرفتها قامت من نومها لتقفل باب البلكونه ولكن وجدت دماء بكل مكان 
واصوات صراخ 
حور...اااااااه الحقووووووني مليكة ااا .
دخلت مليكة سريعا مالك ياحور في ايه 
حور ....انا مش هاقعد في البيت ده يالي نمشي وأخذت حور شنطتها وبدأت تضع ملابسها فيها 
حور...روحي يامليكة حضري شنطتك انا مستحيل اقعد هنا 
مليكة...هانروح فين 
حور....اي مكان بس الشقة دي لاء انا لو قعدت فيها يوم واحد كمان هاموت
اخدت حور كل حاجاتها وأخذت اختها ونزلت نصف الليل من  الشقة ولا تدري الي اين تذهب 
مليكة ...هانروح فين ياحور
حور....😭 ياارب فكها من عندك انا تعبانة اوي يارب خد الي كان السبب 
مليكة....اهدي ياحببتي طيب مفيش مكان نروح فيه غير عند اريان 
حور...ماشي هانروح علشان معيش فلوس نقعد في فندق لحد ماشوف شقة كويسة بكرة 
مليكة....طيب يالي بينا 
ذهبت حور ومليكة الي الفيلا التي يسكن فيها اريان 
دخلت حور ومليكة من باب الفيلا 
حور....انا مش مطمنه 
مليكة....ايه الي هايحصل يعني يالي ياحور
رنو جرس الباب خرج اريان وهو يرتدي بنطال وعاري الصدر 
حور....ايه ده البس حاجة
اريان ....دقيقة واحده دخل اريان لبس قميص وخرج لهم مرة أخري 
مليكة ...هانقعد عندك لحد بكرة اشوف شقة
اريان...اه طبعا تنورو 
دخلت حور وقلبها يدق تعرف أن شيء سوف يحدث لها هنا 
اريان ...البيت بيتكم وانتو عارفين الفيلا كويس من ايام بابا 
مليكة....شكرا 
ذهبت حور الي احدي الغرف ودخل إليها وغيرت ملابسها وارتدت ملابس الصلاة وبدأت تصلي لربها 
وتلح في الدعاء 
ياااارب نجيني يارب وابعد عني وعن اختي اي شر 
وبدأت حور تبكي بالحاح في الدعاء ثم نامت مكانها 
الي أن اذن الفجر قامت وصلت فرضها وقرأت في كتاب الله ثم قامت ونامت علي السرير 
**
في منزل بحي السيدة زينب 
احمد ...كل ده حصل دا انتي مصيبة 
اروي ...دا انا كنت في نص هدومي من الي حصل هههههه
احمد....اعقلي بقا يااروي وحطيتي النغمة علي تلفون مليكة كمان دا انتي مصيبة بس سكر
اروي....ربنا يخليك ليا ياحبيبي يااحلي اخ في الدنيا 
احمد...ويخليكي ليا ياحبيبت اخوكي
ادخلي نامي بقا وابقي سلميلي علي مليكة وقوليلها احمد بيقولك الله يكون في عونك مني ههههه 
اروي ...ماشي يااحمد انا قائمة انام ومخصماك كمان
احمد...استني يامجنونة هههههه 
اروي...لاء يااخو المجنونة انا هانم يلا باي تكير ياروحي 😜😂
احمد...تكير ويروحي دا انتي عقلك باظ خالص طار
اروي ....لو طار يلقي ملكش خير فيه ولو مسكتو ابقي قص ريشو ياابو حميد😜😂
احمد ....عاليه العوض ومنه العوض 
اروي ...لو مش عجبك طالقني طالقني ياابو العيال يامجوعني ااااه منك ااااه 
احمد...دا انتي الي هاتجوزية هاينتحر من تاني يوم 
اروي...دي امه الي هي حماتي تبقي داعيه عليه..
انا رايحه انام تصبح على خير 
احمد ...وانتي من أهله...
**
في شقة فهد 
ينام بجانب فتاة من الذي يقضي معهم ليلة او اكتر 
فهد ....وصلت لهناك 
ايوه وصلت ياباشا 
فهد...عينك علي الفيلا لحد موصل.
حاضر ياباشا 
لبس فهد ملابسه سريعا وركب عربيته  وساق سريعا الي ان وصل أمام باب الفيلا 
حبط فهد علي باب الفيلا بشده افتح 
قامت حور من علي سريرها سريعا بسبب الصوت 
اريان...في ايه مين الي بيخبط كده 
فتح اريان بابا لقي فهد أمامه 
اريان ....انت مين وبتخبط كده ليه 
فهد....انا فهد الحديدي 
نزلت حور سريعا في ايه يااريان مين بيخبط كده 
انصدمت حور عندما وجدت فهد أمامها 
حور...انت بتعمل ايه هنا 
فهد...انتي الي بتعملي ايه هنا يامحترمة في بيت راجل غريب 
حور....انت مالك وبعدين ده بن عمي وانت متدخلش 
مليكة ...في ايه 
فهد....اطلعي قدامي 
حور...انت مجنون اروح معاك فين 
فهد....علي بيتك يامدام
حور....انت مجنون ولا شكلك كده انت اهبل 
فهد...حسابك معايا بعدين علي طولت لسانك دي 
حور....انت اكيد مجنون انت عايز ايه 
فهد....قرب فهد من حور وقال لها عايز مراتي يامدام
حور...مراتك مين دي وايه الي هايجبها هنا 
فهد....انتي مراتي يامدام حور فهد الحديدي
حور...انت مجنون ولا سكران 
صفعها فهد علي احدي وجهيها كلام معايا يبقي كويس والا هاوريكي جهنم وانتي عايشه
مسكت حور وجهها بسبب صفعته 
حور...انا هاطلبلك البوليس 
فهد....اطلبي البوليس علشان البسك قضية دعارة ان مراتي في بيت راجل غريب في نص الليل 
مليكة ...انت بتقول ايه ابعد عنها 
فهد. ...مسك حور من شعرها وجرها وراه الي أن وصل إلي باب عربيته فتحه ووضعها بيه تحت بكاء حور وضربها له ومليكة تبكي ايضا علي اختها واريان واقف لا يفعل شيء 
مليكة ...سببها ياحيوان حور حور 😭
ركب فهد سيارته الي أن وصل إلي قصره ونزل منه وانزل حور بالقوة وهي تبكي بحسرة علي حالها 
حور...سيبني سيبني 
فهد...مسمعش صوتك 
شال فهد حور ودخل بها الي داخل القصر واتجه بها الي جناحة وانزلها داخل الغرفة 
فهد....انتي طبعا عايزه تعرفي انتي ازاي مراتي انا هاوفر عليكي السؤال
فلاش باك 
حور...يعني انا خلاص اتعينت 
اه ياانسة خلاص بس امضي هنا 
حور..ماشي 
باك
فهد...الورقة الي انتي مضيتي عليها كانت ورقة جواز وانتي مضيتي عليها من غير متعرفي ايه الي مكتوب فيها يعني انتي مراتي دلوقتي 
حور...انت مستحيل تبقي انسان والجواز ده باطل 
فهد...انتي دلوقتي مراتي ويحقلي اعمل الي انا عايزه 
حور....قصدك ايه 
فهد....انتي فاهمة كويس 
حور...اوعي تقرب مني افتكرت حور حلم المستشفي عندما نامت اختها هل هذا حلم ام ماذا يااارب يكون حلم
فهد...لاء مش حلم حقيقة 
حور....اوعي تفكر تقرب مني 
فهد....ههههههههه 
حور.....؟؟
رايكم 🥰
google-playkhamsatmostaqltradent