رواية عشقني شيطان الفصل الثالث - الكاتبة دنيا رشاد

الصفحة الرئيسية

رواية عشقني شيطان الفصل الثالث 3 بقلم الكاتبة دنيا رشاد عبر دليل الروايات

رواية عشقني شيطان البارت الثالث

دخلت حياة غرفتها بالفندق وجدت اختها مليكة واقعة علي الأرض ويخرج دم من أنفها 
حور....مليكة مليكة ردي عليا 
لم تجيب ملكية علي حور طلبت حور الاسعاف سريعا وجاءت الاسعاف وأخذت مليكة الي المستشفي 
وادخلو مليكة سريعا الي الطوارئ 
بعد ساعة خرج الدكتور بعدما كشف علي مليكة وقال لحور....
الدكتور ...للاسف اختك عندها جلطة في المخ نتيجة ضغط أو صدمة 
حور....جلطة يعني هي دلوقتي كويسه 
الدكتور ...احنا لحقناها المرة دي بس ارجو ان متتعرضش لاي ضغط 
حور...حاضر يادكتور هي هاتخرج امتي 
الدكتور....مش قبل اسبوع علشان نطمن 
حور...ميرسي يادكتور
حور الحمد لله قل لن يصيبنا الا ما كتب الله لنا ياارب اختي تقوم بالسلامة انا ماليش غيرها 😭
دخلت حور لكي تطمئن علي اختها بعدما سمح لها الدكتور أن تدخل لها خمس دقائق وجدت اختها نائمة وتنزل الدموع من عينيها وتتكلم عن أبيها 
حور...يااارب أنا هاستحمل اي حاجة بس اختي ضعيفة ممكن تروح مني يارب احميها وقدرني واسعدها ومخليهاش تحس بموت بابا حسبنا الله ونعم الوكيل في الي كان السبب 😪
طبعت حور قبله علي جبين اختها ووعدتها أن تظل دائما بجانبها وخرجت لتنتظر أمام غرفة اختها حتي تفيق 
حور ....سبني ياحيوان انت عايز ايه مني 
فهد ....انتي فاكره دخول الحمام ذي خروجه 
ومسك حور بالقوة وصفعها عدة صفعات علي وجهها 
حور...انت شيطان ابعد عني عايز ايه مني 
فهد....عايزك انتي وبعد مااخد الي انا عايزه ارميكي زي الكلاب 
حور...لما تشوف حلمه ودنك ياسافل مش هاتلمس مني شعره 
فهد....متستفزنيش لان اقدر اعمل الي انا عايزه من غير اي مجهود وبعدين هي اول مره بالنسبالك ولا ايه ...
حور...صفعته حور بالقلم انت قليل الادب وسافل فاكر كل الناس معندهمش اخلاق ذيك 
فهد....بتضربيني انا بالقلم ياعاهرة وديني لوريكي 
حور....انا مش عاهرة انت عارف مين العاهرات الي بيشبهوك انا اشرف منك ومن مليون من عينتك ياسافل 
مسك فهد حور من شعرها وجذبها إليها حتي الصقها بالحيط
فهد...انتي فاكرة نفسك ايه انتي ذيك ذي اي واحده من الي بقضي معاهم ليله وبدفعلهم فلوس بس انتي خصارة فيكي الفلوس 
حور...اه سيب شعري ياسافل اااه شعري 
فهد ...عجبك شعرك ده انا هاقصهولك وريحك منه 
حور...ابعد عني انت مستحيل تكون انسان انت شيطان 
ابعد 
فهد...يعني انتي الي ملاك 
حور...لاء مش ملاك بس علي الاقل إنسانة عندي احساس مش ذيك كل همك شهوتك والستات وبس 
فهد.....هههههههههه ضحك فهد ضحكة عاليه أثارت استفزاز حور وقرب من حور تصدقي انك شاطرة في الكلام ومسك شعرها بقوه جعل حور تتلوي من الوجع بسبب مسكه لشعرها انتي بالنسبالي بنت رخيصة وبس ابوكي قتل ابويا وانا ذي مخدت ثروتكم هاخدك انتي كمان بس علشان تكوني خدامة وقرب من حور وقبلها بقوه حتي نزفت شفايفها 
حور...ضربته حور تحت الحزام 
فهد....اااااه يابنت الكلب والله لدفعك التمن غالي وميسكها من خصرها انتي الي جنيتي علي نفسك ومسكها ووضعها علي السرير 
حور...انت هاتعمل ايه لو قربت مني هاموت نفسي ومسكت حور المقص الموضوع بجانب السرير 
ولكن فهد لم تهتز له شعرة 
فهد ...عادي موتي نفسك علي الاقل يبقي الموضوع سهل بالنسبالي واخد الي انا عايزه وقرب منها ولكن 
حور لم تستسلم وهربت من أمامه وهي ممسكه بيديها 
المقص 
فهد...هاتروحي مني فين 
حور...مستحيل تلمسني ياسافل واذا كان الموت هو الحل فالموت اهون وجاءت حور لتغرس المقص بقلبها ولكن سمعت شخص يناديها
اصحي ياانسه اصحي
حور..انا فين 
الممرضة ..انتي في المستشفي اختك فاقت وعوزاكي 
حور...ماشي
حور الحمد لله كان كابوس فظيع ربنا يبعده عني ويحفظني يااارب...
دخلت حور الي غرفة مليكة وجدتها تحاول أن تنزل من سريرها 
حور...حمد لله على السلامه انتي رايحه فين خليكي مكانك مفيش حركة
مليكة...يعني ايه 
حور....انتي لازم تستريحي يامليكه علشان خاطري 
مليكة...حاضر ياحور
خبط الباب ودخلت الممرضة وقالت لحور عايزين حضرتك ياانسه في الحسابات 
حور...هانزلهم 
مليكة...انتي هاتجيبي فلوس منين ياحور انا كويسه يالي نمشي 
حور...اهدي يامليكة وانا هاتصرف 
ذهبت حور وقلبها ينزف من الداخل علي الحال الذي وصلو إليه ولكن لم تفقد ثقتها بالله 
حور....يارب حلها من عندك يارب 
ذهبت حور الي الحسابات وعرفت انها يجب أن تدفع 20 الف جنية فهي مستشفي استثماري اهم شئ الفلوس 
حور....بكرة هاجبلكم المبلغ كله 
وذهبت حور وهي ترمي حمولها علي الله 
**
انا بحبك يامنير صدقني بحبك متسبنيش
منير ...وانا بحبك بس انتي مش عايزه تساعديني انا محتاج فلوس ضروري 
شهيرة ....ماشي خلاص هاتصرفلك في فلوس بس متسبنيش وقفلت الهاتف 
شهيرة وانا هاجبلو فلوس منين ده فهد مبيكلمنيش من يوم ما محمود مات وهو اصلا مبيحبش يتكلم معايا ازاي هاطلب منه فلوس وبعدين دا عايز مليون جنيه ياتري هاتعمل بيهم ايه يامنير مفيش غير حل واحد 
اطلب من زين هو مبيرفضليش طلب ...
لم تعرف شهيرة أن هناك شخص سمع محادثاتها علي الهاتف وسمع كل حرف نطقت به 
**
في شقة فهد الذي يقابل فيها الفتيات ينام فهد علي السرير عاري الصدر وتنام بجانبه فتاة من الفتيات التي يأتي بهم مقابل المال ...
تذكر فهد حور وماحدث بالجامعة وكيف تركت المحاضرة أمام جميع الطلاب واهانته فقاما فهد وكسر كل شيء أمامه من عصبيته فقامت الفتات في ايه يافهد في ايه 
فهد.....فهد كده من غير القاب انتي نسيتي نفسك ولا ايه وانتي مالك انا اعمل الي انا عايزه انتي هنا بفلوسي فاهمة ولا لاء 
الفتاة...حاضر ياباشا الي تامر بيه وجاءت الفتاة لتغادر الغرفة
فهد....انتي رايحة فين 
الفتاة..هامشي شكلك مش رايق خالص 
فهد....فهد وحياة امك انا الي أقرر تمشي امتي تعالي هنا 
الفتاة....ماشي وذهبت له الفتاة وهي خائفة وقالت له اناا خائفة يافهد باشا شكلك عصبي اوي
فهد...لازم تخافي مني دا انا الفهد وبعدين دلوقتي متخافيش هو احنا هانقضيها كلام ولا ايه وجذبها ايه 
و.. (مالناش دعوة بيهم في نار جهنم 😠)
بعد عدة ساعة يقعد فهد علي كرسي بغرفة النوم وشارد 
الذهن في ماتسمي حور 
الفتاة ....قامت الفتاة من علي السرير ودخلت الي الحمام وبدلت ملابسها وخرجت الي فهد 
فهد....خدي الفلوس الي جمب السرير 
الفتاة....دا كتيير اوي يافهد باشا 
فهد....هشهش بطلي كلام دماغي وجعاني 
الفتاة ....حاضر ياباشا 
فهد....تعالي هنا 
ذهبت إليه الفتاة واقعدها علي رجليه وقال لها البنات الي من النوع الي عامل نفسه شريف ده يتعاملو معاه ازاي
الفتاة....ضحكت الفتاة ضحكت دوت بارجاء الغرفة وهو انت ياباشا تعرف حد شريف ...
فهد..اتلمي يابت واتعدلي ولا تحبي انا اعدلك
الفتاة...الي من النوع ده الي يجي معاها الجواز ياباشا 
فهد ....طيب يالي ياختي غوري من وشي وجعتي دماغي 
ذهبت الفتاة وأخذ فهد يفكر حتي لو مش هينفع اكسرها الا بالجواز يبقي الجواز هو الحل وبعدين ارميها
فهد في نفسه انت اتجننت يافهد مين دي الي انت تتجوزها مفيش بنت كويسه كل البنات ذي بعض فوق يافهد فوق انت ناسي الي حصل زمان .....
(هانعرف بعدين ايه الي حصل)
ابدل فهد ملابسه وارتدي بدلة سوداء كعادته فهو لا يرتدي غير الاسود منذ العاشرة من عمره لسبب ما 
(هانعرفه بعدين)
وذهب الي شركاته حتي ينجز ماوراءه من أعمال .....
دخل فهد الي الشركة كالعادة تحت اعجاب الموظفات ...
آدم ....انا كنت في القصر الكبير انهاردة وشوفت حاجة غريبة (_____)
فهد...ياولاد الكلب 
آدم...هاتعمل ايه يافهد
فهد...انت متسالنيش اعمل ايه روح شوف شغلك وابعتلي قهوة 
آدم....ماشي انا عندي معاد خارج الشركة 
فهد....غور من وشي 
**
في احدي الفنادق الفخمة 
توجد فتاة جميلة طويلة القامة ذات شعر قصير بني وشفايف ممتلئة و بشرة قمحية تسمي ايآت تعزف علي بيانو سنفونيه ناعمة
ويركز كل من بالمكان مع عزفها الممتع الذي يجذب السمع إليها دخل آدم وقعد لكي ينتظر المستثمرين وكاي شخص انجذب الي الموسيقي الناعمة التي تعزفها الفتاة
آدم في نفسه لو شافك فهد مش هايعتقك ياااريت يعرف أن في بنات كويسين ويتحبو مش ذي الي كل فاكرها 
قطع شروده صوت آيات الفتاة التي كانت تعزف علي البيانو وهي تقول له
آيات....لو سمحت انا اسفة جدا بس الطربيزه دي انا دائما بقعد عليها ..
آدم...بس أنا لقيتها فاضية وكمان انا جاي قبل حضرتك يعني انتي ممكن تقعدي علي اي طربيزة تانية 
آيات ....بس انا مبحبش اقعد غير هنا 
آدم...والله انا مدخلنيش بتحبي تقعدي فين انا مش هاسيب مكاني واتفضلي علشان ضيوفي وصلو ..
آيات...شكرا كلك ذوق
ذهبت آيات وقعدت علي طربيزة أخري وهي غاضبة من ذلك الشاب 
آدم...غريبة اوي البنت دي مالها حزينة كده حتي عزفها تحس أنه غريب بيجذبك غصبن عنك....
جاء المستثمرين وقعد معهم آدم مايقارب من ال4 ساعات وآيات كما هي جالسة مكانها تعمل علي اللاب توب 
آيات....احمد تعالي لو سمحت طلع حاجتي للجناح بتاعي وهاتلي التلفون من فوق 
احمد...حاضر يافندم تحت امرك وذهب 
ظلت آيات شاردة الذهن الي أن جاء النادل واعطي لها الهاتف وطلبت آيات أن يأتي لها بكوب عصير وانصرف لكي يأتي بالطلب كل هذا حدث وآدم مركز النظر عليها بعدما انصرف المستثمرين
آدم....لو سمحت
احمد...ايوه ياباشا تامر بايه..
آدم...هاتلي قهوة
احمد...تحت امرك
آدم....بقولك هي مين الآنسة الي قاعدة هناك دي 
احمد ...دي الآنسة آيات صاحبة سلسلة فنادق الايآت وصاحبة الفندق ده 
آدم ....شكرا روح انت هاتلي القهوة 
ذهب النادل وقال آدم لنفسه معقول بنت صغيرة بالسن صاحبة سلسلة فنادق الآيات وكمان ذووق جدا سبتلي الطربيزة مع انها كانت ممكن تقومني لان كل المكان ملكها 
جاء احمد النادل ونزل القهوة لادم وأخذ العصير لآيات 
ظل آدم يراقب آيات من بعيد ولم يبعد نظره عنها ولا يعرف ماذا يحدث له ومايخبئ له القدر..
نسيت اعرفلكم احمد (احمد هو شاب في ال ٢٥ من عمره خريج سياحة وفنادق يعمل نادل (جرسون) بفندق الآيات شاب مصري من أسرة مصرية فقيرة ذات شعر اسود طويل وعيون خضراء يعيش مع امه واخته التؤام )
**
في حي في السيدة زينب توجد حور لتلقي نظرة علي الشقة التي ستسكن بها
ايمان ....انا عارفة انها مش من مقامك ياحور بس الموجود
حور....ايه الكلام ده الشقة حلوه وبعدين كلنا ولاد تسعة مش دايما بتقولي كده
ايمان....غيرت رايي مش طلع في ولاد سبعة كمان😂
حور....هههههههه صح 
خلاص انا هاجيب حاجتنا من الفندق علشان ارتبها قبل مليكة متطلع من المستشفي 
ايمان....ربنا معاكي جاكلين سالتني عليكي 
حور ...ياخبر نسيت اتصل بيها هابقي اكلمها ميرسي ياايمان تعبتك معايا ...
ايمان..متقوليش كده احنا اصحاب 
وذهبت حور الي المستشفي لكي تدفع فلوس المستشفي فهي سوف تدفع كل مامعها ولن يتبقي معها شيء بعد ذلك
ذهبت حور ودفعت الفلوس للحسابات وذهبت لتري اختها 
حور...عاملة ايه النهاردة ياحبيبت اختك 
مليكة...كويسه ياحور
حور...مالك زعلانه كده اقولك علي خبر حلو
مليكة ...ياااريت
حور..انا لقيت شقة وهانعيش فيها وكمان هادور علي شغل انهارده بفكر اشتغل في المستشفي دي كانو طالبين ممرضات هاروح اشوفهم وارجع 
مليكة...بس انتي دكتوره ياحور مش ممرضة
حور...مش مهم يامليكة كلها سنة واشتغل دكتوره أن شاء الله بس دلوقتي عايزين فلوس علشان دراستنا انتي نسيتي انك جامعة خاصة وانا كمان بس علي الاقل انا آخر سنة ومصاريفي مدفعوة انما انتي لسه وان شاء الله هاتكملي وهاتبقي اشطر مهندسة بالعالم 
مليكة.. 😥
ذهب حور لكي تقدم علي الوظيفة
نزل فهد من سيارته والحرس في كل مكان 
اتفضل اتفضل يافهد باشا نورت 
فهد....فين منير 
في مكتبه ياباشا اتفضل 
ذهب فهد الي مكتب منير وهو يمر من الممر خبط بفتاة 
فهد...فتحي ياانسة انتي عامية 
لم تنطق الفتاة لان منير خرج من مكتبه قبل أن تدير الفتاة وجهها الي فهد وعندما لفت الفتاة كان فهد قد دخل مكتب منير 
حور...مين الزفت ده انا الي عامية ولا هو دا حتي متاسفش بس أنا عارفة الصوت ده مش مهم ركزي ياحور علشان تشوفي هاتعملي ايه في الشغل وذهبت حور ...
داخل مكتب منير 
فهد ....استنوني باره ومحدش يدخل علينا 
..حاضر ياباشا وذهبوا الحرس 
منير...منورنا ياباشا 
فهد...اه اكيد منور مش مستشفتي
منير ...اكيد ياباشا 
صمت فهد قليلا ثم وقف ووقف معه منير 
منير ...مالك ياباشا 
لم يرد فهد بل انهال عليه بالضرب في كل مكان بجسده 
يابن ،،،،،، انت تعمل معايا كده انت فاكرني نائم علي نفسي دا انا الفهد عارف يعني ايه الفهد يا،،،،،،،،،،
منير...انا معملتش حاجة 
فهد....لسه بتكدب انا هاعرفك الكدب ازاي 
رعد رعد 
رعد...ايوه ياباشا 
فهد . ...الكلب ده تخدوه المخبئ محدش يعرف عنه حاجة لحد مفضاله مش عايزه ينفع لحاجة .
رعد...حاضر ياباشا 
وأخذه رعد وذهب 
(رعد هو صديق فهد وحارسه الشخصي في نفس الوقت لأنه قوي هو شاب في نفس عمر فهد شاب طويل قوي الجسد يشبه المصارعين) 
فهد ....ماشي يامنير الكلب وذهب فهد لكي يغادر المستشفي 
حور ...هو مكتب المدير ده فين سالت حور أحد الممرضات ودلتها علي مكتب المدير 
وذهبت حور ولكن مرة واحده جذبها شخص الي داخل غرفة وقفل الباب دون ادني مقدمات
حور...؟؟
هانعرف البارت الجاي ايه الي حصل البارت الرابع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent