رواية عشقني شيطان الفصل السابع عشر 17

الصفحة الرئيسية

رواية عشقني شيطان الفصل السابع عشر 17 للكاتبة دنيا رشاد

رواية عشقني شيطان البارت السابع عشر 17

اغار عليك من النسمات التي تلامس خدودك ⁦❤️⁩
اغار من سلام احد اليك ⁦❤️⁩
فانت لي فقط ⁦❤️⁩
في شركة زين 
شريف ...اروي لو سمحتي هاتي ملف الصفقة الجديدة 
اروي ...حاضر 
احضرت اروي ملف الصفقة ودخلت له وعلي وجهها علامات الغضب 
اروي ...اتفضل الملف .
شريف ...مالك بتكلميني كده ليه 
اروي ...ماانا بتكلم عادي اهو عموما انا اسفة 
شريف ...في نفسه مالها دي 
طيب خلاص ساعة وتعالي علشان تشرحي وتدي لزين الملفات بتاع الفترة الي فاتت لانه هايرجع يباشر الشركة 
اروي ...بحزن حاضر 
شريف ...في نفسه انا مش فارق معاها كده ولا هاممها 
طيب اتفضلي انتي 
شريف هي زعلانه من الصبح ليه 
بعد ساعة جاء زين ودخل لشريف وطلب شريف اروي 
حتي تقول لزين ماحدث بالفترة الأخيرة 
حكت اروي ماحدث لزين واعطت له التقارير وبعدها استاذن شريف وذهب دون أن يكلم اروي أو اروي تكلمه...
وذهب الي شقته وهو يفكر هل هي تحبه ام لا 
شريف ...بس أنا بحبها معرفش ازاي بس أنا بحبها اوي اعمل ايه 
حبك اشغل بالي !⁦☺️⁩
فكيف اخلص نفسي من تفكيرك 🖤
اصبحت ادمان لي 😍
**
بعد اسبوع مر علي ابطالنا 
حور تعاني من تعب حملها فهي في الشهر الثاني وتعمل عمل مؤذي لها ولحالاتها الصحية ولكنها لاتعرف مايخبئ لها القدر ....
ايات تقابل ادم يوميا في الفندق واصبحو اصدقاء مقربون 
سها مازالت في شقتها في السيدة زينب ولم تنتقل بعد الي الاسكندريه 
اروي تعمل مع زين وتفكر دائما في شريف
شريف مثل اروي حزين انها لم تتأثر أنه ترك الشركة فهو يحبها 
زين حزين علي فراق صديقته مليكة ولكنها تكلمه يوميا كما وعدته 
جاكلين ومليكة يعيشون في امريكا ولايعرفون شيء عن حور ...
ادم ...يبحث علي حور في مصر كلها املا ان يلقاها... 
فهد...يعيش الآن في فيلا حور حتي يكون قريب منها فهي كانت تحب هذا المكان ...
**
هل اقول لكي اني احبك ⁦❤️⁩
ام اقول لك أن بعدك عني اوصل حبك الي عنان السماء ⁦❤️⁩....
احبك بل اعشقك لحد الجنون ⁦❤️⁩
يعيش فهد في فيلا الهواري فهو يرتاح بها كثيرا  ويشم عطر حبيبته ومعشوقته فيها 
فهد ....حور انتي جيتي 
حور ..ايوه حيت يافهد 
فهد....وحشتيني اوي ياحببتي انا اسف ياحور انا اسف سامحيني انا شيطان 
حور ...هووووووس 🤫🤫
فهد....لا لازم اتكلم انا بحبك ياحووور لا انا كداب انا بعشقك ياحببتي سمحيني 
حور ...وهي تضع يدها علي شعره الاسود ويدها الثانية علي فمه حتي تمنعه من الكلام 
متتكلمش مفيش حاجة هاتتغير يافهد مفيش حاجة هاتتغير 
وطبعت قبله علي جبينه واختفت 
فهد....لااااا حور متمشيش حووور لااااا 
ليه كده ياحور بقيت بتخيلك في كل مكان ياحوور 
رن هاتف فهد 
فهد....الوووو عرفت حاجة 
رعد....حور سافرت ايطاليا من شهر تقريبا عرفنا من المطار 
فهد....جهز الطيارة هانسافر انهاردة 
رعد ...حاضر 
احببتك ولم يخونني قلبي ⁦❤️⁩
اني سالتقي بك حتي أن وقف العالم بيننا ⁦❤️⁩
**
بقلمي( دونآ)
اخذتني ايها القدر بذنب غيري 💔
فما ذنبي ان كانوا احبابي 💔
سها جهزت جميع اشياؤها حتي تغادر علي الإسكندرية 
وصلها رسالة من اختها علي هاتفها ولكنها عندما وجدت أن الرسالة منها لم تفتحها ولم ترد عليها ....
اخذت سها اشياؤها ونزلت حتي تنتظر ياسر فسوف يوصلها الي الإسكندرية فهي لم تلتق به منذ اسبوع ولم تخرج من الشقة تريد أن تودع ذكرياتها فهي لن ترجع مرة أخري إلي القاهرة ...
وقفت سها تنتظر ياسر ولكنها وجدت شخصين يقربان منها دب الخوف في قلبها لاتعرف لماذا ...
سها ..انتو مين وبتبصولي كده ليه 
الشخص ...انتي ايمان صح 
سها ...لم ترد فماذا فعلت اختها ومن هؤلاء وماذا يريدون منها ...
قطع شرودها شيء يرش عليها وبعدها تفقد وعيها 
الشخص ...شيلها بسرعة قبل ماحد يشوفنا ...
حمل الشخص سها في هذا الوقت وصل ياسر ووجد شخصين يضعون سها باحدي السيارات وانطلقت في غمضة عين ....
ياسر ....باعلي صوته سهااااااااااااااا
ذهبت العربية بسها بعيدا ولكن ليس علي مكان بل علي مطار وضعو سها في تابوت وادخلوها المطار بطريقتهم 
وسافرت سها في رحلة لا يعلمها الا الله ....
ذهب ياسر الي مركز الشرطة حتي يبلغ عن اخطتاف سها ...
(نسيت اقولكم ان ياسر امريكي وهو أخو جاكلين بس عايش في مصر مامته كانت متجوزة مصري وانفصله وأبوه اخده ورجعو علي مصر وهو صغير بس معاه الجنسية الأمريكية )
بلغ ياسر .ولكنه لم يري أنهم سيتحركو بحكم أنه امريكي الجنسية وليس لديه ادلة ...
ياسر ...انا لازم اعمل حاجة 
ياتري ايه الي هايحصل 
قلت إن القدر يقف عكسي 🖤
فلم تصدقوني هاانا الان 🖤
**
ماذا اذا كنت احبك وانت لاتدري ⁦❤️⁩
ماذا اذا كنت اريد الغوص في احضانك وانت لاتدري ⁦❤️⁩
احبك ⁦❤️⁩
فتحت اروي عيونها الخضراء علي نفس الحلم الذي يراودها مؤخرا 
اروي ...وهي تفرد زاعيها ااااه كل ده نوم يااروي قومي بقا كده غلط النوم ده كله وبعدين في الحلم ده هو انا اتهببت وحبيته ولا ايه 🙄
اكيد لا محبتوش امال غيرتي ليه لما شوفتيه مع جاكلين 
فلاش باك ...
عندما كانت جاكلين وشريف يجلسون في كافتريا المطار كانت اروي هناك تخلص بعض الأوراق الخاصة بالوفد الذي سوف يصل إلي مصر ورات شريف وهو يجلس مع جاكلين  ...
اروي ...قاعد مع مين دي بقا 🙄 دي حلوه اوي 
وانا مالي بيهم 
وذهبت اروي الي الشركة 
باك....
اروي ايوه يعني غيرت اه غيرت بس عادي يعني نفسنة اصلها حلوه 
وبعدين انا اتاخرت لازم اروح الكلية وكمان لازم احضر الفطار لااحمد 
قامت اروي وابدلت ملابسها ببلوزة نبيتي وكوتشي نبيتي وبنطلون ابيضى وطرحة نبيتي وخرجت 
احمد....صح النوم يارورو
اروي ...صباح الخير ياابوحميد انت حضرتك الفطار قلبي الصغير لا يتحمل كل هذا الاهتمام
احمد ...يالي ياغلبوية علشان تفطري وكمان هاوصلك الكلية انهاردة ....
اروي...تسلملي ياحبيبي 
فطرت اروي وأحمد ونزلت اروي مع أخيها وركبت عربيته الصغيرة لكي يوصلها الي كليتها ...
أمام كلية الهندسة 
اروي ...سلام ياحودي وقبلت أخيها وذهبت 
كان شريف يدخل بعربيته من باب الكلية 
شريف نقل ورقه لكلية الهندسة جامعة القاهرة علشان يشوف اروي علي طول لانه بيحبها فعلا ...
عندما راها شريف غضب غضبا شديدا ياتري مين ده وبتبوسه كمان دا انتي ليلتك شبه وشك دا انا هاطين عشتك انتي ليا انا بس 🙄😏
( بصو بقا ياجماعة كل واحدة تعلق في رقبتها سلسلة والله العظيم انا مش مرتبطة وان ده أخوية علشان بيفهمو غلط بعيد عنكم عالم مريضة بمرض اسمه سوء الظن والغيرة العمياء ...
وكمان بلاش بوس واحضان في الشارع خالو العواطف دي في البيت 🙄 دا انا أخوية مش عايزة اشوفه لسنتين قدام زهقانه منه لو خرج معايا بقول حرامي وبخليه ياكل علقة من الناس ⁦☺️⁩)
دخلت اروي الي كليتها متجهه الي مدرجها لكي تحضر محاضرتها دخلت وجدت شريف واقف مكان الدكتور 
اروي ...لاء كده كتيير يعني اشوفك في احلامي واتخيلك كمان في الحقيقة كده كتيير قالتها اروي بصوت مرتفع سمعه شريف ....
شريف ...انت ياانسة بتقولي ايه مفيش حد بيدخل بعدي اتفضلي بره 
اروي....دا انت رزل جدا ابعد عني دلوقتي انا مش فيقالك علي الصبح 🙄
شريف ...ياانسة انتي بره انتي قليلة الادب 
اروي ...قليلة الادب هو ده بجد ولا ايه ذهبت اروي الي زميلة لها تجلس في البنج الاول لو سمحتي هو في حد واقف مكان الدكتور ولا انا متهيالي ...
البنت ...يخربيتك انتي شاربة ايه علي الصبح دا ده الدكتور الجديد شكلك اترفدتي ياحلوه ربنا يستر 
اروي ....يالهووي ياه ياه نهارك اسود ياقرمط شكلي انتهيت ...
انا اسفة يادكتور اصلي شاربة سجارة حشيش علي الصبح شكله مضروب يابشه 🙄⁦☺️⁩
ضحك كل من في المدرج عليها ولم يستطيع شريف أن يمنع ابتسامته من حبيبته المجنونة ولكنه اخفاها سريعا ...
شريف ...حشيش مضروب اتفضلي بره محدش بيدخل بعدي 
اروي ...وحيات جدك القرموطي وستك اطاطا تخليني احضر المحاضرة دا انا حبيبك عوكل 🙄😂
شريف ....نظر لها نظرة تدل علي الرفض 
خرجت اروي وهي في قمة خجلها والدموع تجمعت في عينيها وخرجت قعدت في مكان لااحد يراها فيه فهي محرجة جدا وتريد أن تبكي ....
بكت اروي كثيرا بسبب ماحدث معها من هذا الشخص الذي تحلم به كل يوم حتي ايقنت انها تحبه ...
بعد ساعتين واروي لم تتحرك من مكانها ...
وجدت شريف يقف أمامها 
شريف ...بتعيطي ليه 
اروي ...وانت مالك عايز ايه مني مش انت طرتني 
شريف ...ايوه طردتك وبعدين انا الدكتور اعمل الي انا عايزه ...
اروي ...تمام اتفضل بقا عايزة اقعد لوحدي 
شريف ...ممكن اسالك سؤال
اروي ...لاء مش ممكن
شريف ...يعني اسال مين الي وصلك الكلية الصبح وكنتي بتبوسيه ..
اروي....حاجة متخصش حضرتك 
شريف ...ردي علشان مفقدش اعصابي عليكي 
اروي ....مالكشي دعوة 
مسك شريف يد اروي وقالها لم اقولك حاجة تردي عليا 
اروي ...سيب ايدي يادكتور شيطان انت 
شريف ...مين انطقي 
اروي ...احمد أخوية سيب ايدي ااااه 
شريف ..اخوكي 
اروي ...ايوه أخوية 
شريف...انا اسف اتعصبت شوي 
اروي ...اتعصبت ليه دي حاجة متهمكش 
شريف....تهمني لاني 
اروي ...لأنك ايه 
شريف ...بحبك 
اروي ..بتقول ايه ؟!!!
شريف ...انتي هاتستعبطي يااروي يعني انتي مش عارفة اني يعني من اول ماشوفتك ياطفلة انتي ؟!!!
اروي ...لاء معرفش وبعدين وسع كده معندناش بنات للحب والكلام الفاضي ده !!!
خليك في حببتك ام شعر اصفر 
شريف...⁦☺️⁩⁦☺️⁩⁦☺️⁩⁦☺️⁩ بتغيري يا سكر وبعدين قصدك علي مين؟! 
اروي ..البنت الي كنت قاعد معاها في المطار 
شريف ...اه دي مش حببتي دي واحدة كده وبعدين انتي الي في القلب يالولو 
اروي ...انا ماشية يادكتور شيطان انا مبحبش حد ومش عايزة حد يحبني 
شريف....والكلام الي كنتي بتقوليه في المحاضرة من شوي بتحلمي بيا 
اروي...انا انا مقلتش حاجة 
شريف ...عيني في عينك كده والله بحبك 
اروي... ميهمنيش 
شريف ...خلاص هاروح اتجوز ام شعر اصفر 
اروي ..خلاص خلاص وانا كمان يادكتور شيطان 
شريف ...وانتي كمان ايه 🙄 😏
اروي ....love you
شريف ...يخربيك جمالك ياشيخه انا هاجي اقابل اخوكي باليل ياروح الشيطان انتي 
اروي ...اوكي باي وتركته وذهبت 
كلمة أحبك تنبض القلب ⁦❤️⁩
والنظر في عيونك جنة علي الأرض ⁦❤️⁩
وحروف اسمك اجمل ماجاءت به اللغة ⁦❤️⁩
احبك ⁦❤️⁩
**
انت اكبر لعنة دخلت في حياتي ⁦🖤
قربك يعني الموت بالنسبة لي 🖤
اكرهك بل ابغضك كثيرا 🖤
في فندق الآيات 
ادم....يعني مش ممكن تحبي ياايات تاني 
ايات ...احب تاني مستحيل احب... حمزة كان اول حب وآخر حب في حياتي ...
ادم ...بس أنا معجب بيكي ياايات 
ايات ...معجب بيا يعني مع الوقت الاعجاب ده هايختفي 
ادم ....وليه متقوليش أنه هايتحول لحب 
ايات ...لازم يختفي ياادم لأن انا مش هاتقبله ياادم 
ادم ...انا جنبك ياايات لحد ماتنسي اي جرح في حياتك 
وقام ادم لكي يغادر الفندق 
ايات ...متزعلش مني ياادم 
ادم ...انا مش زعلان منك انا زعلان عليكي عموما انا هافضل جمبك واتاكدي اني مش هاحب غيرك 
ذهب ادم الي خارج الفندق 
ايات ...احمد انا خارجة اتمشي شوي لو حد سال عليا اتصرف انت 
احمد...تحت امرك 
ذهبت ايات الي كورنيش النيل حتي تنعم ببعض الهواء النقي وتشم نفسها بعد حديثها مع ادم 
فلاش باك...
حمزة ....انا عايز اعرف بتحبي الكورنيش اوي كده ليه
ايات ...ياحبيبي الكورنيش يعني الهواء يعني حمص الشام وغزل البنات يلا اتفضل روح هاتلي حمص وخليه يكتر الشطة 
حمزة ....من عيوني ياقلبي 
(لو سمحت ياحمزة انا كمان عايزة حمص الشام وشطة كتيير اعتبرني خطيبتك بلاش تغظوني في هنا سناجل 😂🙄)
ذهب حمزة وأحضر الحمص واكلته ايات 
ايات ...هات كمان واحد ياقلبي
حمزة ....تاني ياايات 
ايات ...ايوه يالا روح 
حمزة ...ماشي 
ذهب حمزة واحضر لها الحمص وأحضر غزل البنات 
حمزة ...اتفضلي علشان متقوليش هات حاجة تاني 
ايات ....احبك وانت سكر كده 
باك ...
ياانسه ياانسه 
ايات ...نعم 
الرجل ...انتي مش فكراني انا عمك محمد بتاع الحمص كنتي بتاكلي من هنا انتي وحمزة بيه 
ايات ..فكراك ياعم محمد ازي حضرتك 
محمد ...انا كويس يابنتي حمزه بيه عامل ايه ؟!
ايات ....حمزة ربنا يرحمه 
محمد ....لاحول ولا قوة الا بالله ربنا يرحمه ها جبلك الحمص شطة زيادة ذي مابتحبيه 
ايات ...شكرا يا عم محمد 
ذهب الرجل لكي يأتي لآيات بالحمص التي تحبه 
ووقفت ايات تتأمل في النيل وفجأة سمعت صوت من خلفها مش حان الوقت علشان نتجوز ولا ايه ياايات الي كان بينا مات 
ايات ....بصدمة انت عايز ايه مني انا هاحبسك 
الشخص ....تحبيسيني هههههههه تمام ياحلوه هاتوها 
ايات ...اه سبوني اااااااه لااااااااااااا ابعدو عني 
حملو ايات ووضعوها في احدي السيارات وذهبو 
محمد....راي كل شيء ايات هانم ايات هانم 
ذهب محمد الي فندق ايات فهو يعرفه ودخل ونادي علي والد ايات لم يعرف أنه مات 
احمد..  في ايه 
محمد ...ايات هانم اتخطفت قدام عيني 
احمد...انت بتقول ايه !!!
محمد ...اتخطفت يابني من علي الكورنيش 
ذهب احمد واتصل بادم وقال له ماحدث وبلغ البوليس 
ولكن ياتري ايه الي هيحصل 
ممكن ايات تموت ذي حمزة وابوها ولا القدر له كلمة أخري ....
اشتهي ان تكون هذه اخر انفاسي 🎶💔
حتي التقي بك في عالم آخر ياحبيبي
google-playkhamsatmostaqltradent