رواية عشقني شيطان الفصل الرابع عشر 14

الصفحة الرئيسية

رواية عشقني شيطان الفصل الرابع عشر 14 للكاتبة دنيا رشاد

رواية عشقني شيطان البارت الرابع عشر 14

في لبنان 
سلمي ...يلا ياولاد علشان نسافر 
مليكة...يلا ياتيته انا جهزت شنطتي وزين كمان حهز شنطتي 
زين ....تفتكري ياحاجة سلمي فهد هايصدق 
سلمي ...قولي ياتيته ذي مليكة وبعدين هايصدق لان امك العقربة موجودة هنا وهاخليها تقول علي كل حاجة
مش هاتقدر تنكر اي شيء من الي انا هاقوله ارتاح انت 
وسيب الموضوع الي 
زين ...ماشي ياتيته 
نزل زين الشنط الي العربية وذهبو الي المطار الي مصر 
بعد ساعتين وصلو الي مصر 
زين ...حمد لله على السلامه
سلمي ...الله يسلمك 
زين ....هانروح فين دلوقتي 
سلمي ....علي فيلا الهواري 
زين ...بس فهد قفلها ومش بيخلي حد يدخلها 
سلمي ...اااه طيب علي قصر الحديدي بس مش عايزة حد يعرف اني موجودة في القصر وبذات سهير 
زين ...ومليكة 
مليكة...انا هاروح شقة جاكلين معايا المفتاح كنت قاعدة فيها 
زين ...وهو متردد ماشي 
اوصل زين مليكة الي العمارة وتفاجاة عندما عرف انها نفس العمارة التي يسكن فيها شريف صاحبه ودكتور مليكة في الجامعة واطمئن عليها 
وبعدها اخذ سلمي الي قصر الحديدي وادخلها دون أن يراها احد ونبه علي الخدم أن لااحد يقرب من هذا الجناح ولا يعرفو سهير انه يوجد احد بداخله 
زين ...جهزو غدا دلوقتي 
الخدم...حاضر يابيه 
حضرو الخدم الاكل وأخذه زين وطلع به الي سلمي 
دق زين علي الباب 
سلمي ...ادخل 
زين ...اتفضلي ياتيته الغدا علشان العلاج 
سلمي ...تسلم ياحبيب قلب تيته
هي حور فين 
رين ...ووجه ظهر عليه الحزن حور محدش يعرف مكانها ياتيته 
سلمي ...يعني ايه يازين بنت بنتي فين 
زين ...انا سالت رعد قالي 
فلاش باك
زين ....هو فهد وحور فين 
رعد....مش عارف اقولك ايه يازين 
زين ...اتكلم في ايه 
رعد...حكي رعد لزين مافعله فهد في حور وادم  وان حور تركت المستشفي وذهب ولا احد يعرف مكانها.
زين ...هي حصلت يعمل كده في البنت المسكينه 
باك 
سلمي ...كل ده حصل في حور لا كده مينفعش ومشيت وهي تعبانة هاتلي فهد دلوقتي يازين هات فهد 
زين ...حاضر حاضر اهدي 
سلمي ...ساعة ويكون عندي يازين 
زين ...حاضر 
ذهب زين لكي يدور علي فهد اتصل به 
زين...الووو 
فهد ...عايز ايه 
زين ...تعالي القصر حالا حاجة تخص حور 
فهد...عندما سمع اسمها دق قلبه وذهب سريعا الي القصر في اقل من عشر دقائق 
فهد...بصوت عالي زين زين 
زين ...ايوه 
فهد....مالها حور 
سهير ...بتزعق ليه 
نزلت سلمي من علي سلالم القصر 
سلمي ...اهلا ياسهير ازيك 
سهير.... سلمي مش معقول 
سلمي ...لا معقول ياسهير 
فهد....مين دي 
زين ...سلمي جدت حور 
سهير....بقلق متصدقش اي كلمة تقولهالك يافهد 
فهد ..انتي تسكتي خالص 
سلمي ...حور فين يافهد وعملت فيها ايه بتنتقم منها علشان سهير ولا علشان مازن ولا علشان ايه بالظبط 
فهد....كلهم واحد كلهم واحد 
سلمي ...لا مش واحد حور حاجة وسهير حاجة يافهد 
ضيعت حور علشان واحدة ذي سهير 
سهير ...اسكتي خالص اسكتي 
سلمي ...هافضل ساكته لحد امتي ياسهير هافضل ساكته لحد امتي زمان كنتي خاربة بيوت بناتي وأنهاردة بتضيعي بناتهم واولادك ده لو كانو فعلا ولادك 
زين ...قصد حضرتك ايه 
فهد ....يعني ايه 
سهير ....متسمعوش ليها دي ست كبيرة وبتخرف 
سلمي ...بخرف ياسهير 
فهد....مبتعرفش ياسهير هاتخرف ازاي وانا اكتر واحد عارف ماضيكي الزبالة عارف كل حاجة ياسهير 
سهير ...كدب يافهد كدب انتو عيالي وولاد محمود 
انا معملتش حاجة 
سلمي ....معملتيش حاجة وانتي الي موتي محمود ومازن 
زين ...موتتهم 
سلمي ...ايوه سهير الي موتت محمود ومازن 
فهد....يعني مش خيانة وقزارة بس لا وقتل كمان انتي ايه ايه قالها بصوت اخاف كل الموجودين 
سهير ...انا مش خائنة يافهد 
فهد....هههه مش خاينة يامدام سهير انا الي شايفك بعيني يامدام عارفه يعني ايه طفل يشوف امه بتتفق 
مع راجل تاني عليه عارفة يعني ايه يسمع طفل امه وهي مع راجل تاني وجوزها بيشتغل علشان يعيشها في المستوي الي هي فيه دلوقتي عارفه ولا لاء ردي 
سهير ..انا
فهد...انتي ايه يامدام سهير انتي ايه انتي الي خلتيني أكره حياتي انتي الي خلتيني اضيع اجمل بنت شافتها عنيا ضيعتيني ضيعتيني 
سهير ...انت كداب انا معملتش حاجة 
فهد....بعد كل ده معملتيش حاجة مكنتيش بتكلمي منير مكنتيش بتديله فلوس دا كمان كدب
عيزاني احكيلك الي شوفته يامدام سهير وعرف كل الموجودين حقيقتك 
دخل ادم وهم يتحدثون 
ادم ....لاااا يافهد دي امك مينفعش 
فهد....امي دي مستحيل تبقي ام وانت اخر واحد تدافع عنها لأنها السبب في الي حصل لحور هي السبب هي السبب ياادم دي مكانها السجن قتل اتنين مالهومش ذنب وضيعتني وضيعت حياة ناس كتيير 
سلمي ...عمايلك متتغفرش ياسهير 
سهير ...عايزين تعرفوا انا عملت ايه علشان تستريحو ايوه انا الي دمرت حياة لليان بنتك ياسلمي وانا الي كنت بلعب في دماغ مارغي واشككها في مازن واقولها انه بحبني عارفة ليه لانه كان بيعشقها مكنش بيحبها بس أنا كنت بحبه اكتر منها بس هو اختارها اختارها هي كنت شيفاها البنت الي الكل بيحبها وانا محدش بيحبني حتي محمود لما طلبني للجواز مكنش بيحبني كان بيحب مارغي كنت بشوف في عنيه الحب ليها كنت بتقطع من جوايا ان جوزي بيحبها وحبيبي بيحبها وانا لاااا ليه هي وانا لااا ليه فيها ايه اكتر مني 
وانا برده الي كنت بلعب علي منير ومثلت عليه الحب وانا الي خونت محمود يافهد ايوه انا خونته يافهد خونته علشان انتقم منه انا عملت كل حاجة خليت مازن يشك ان مارغي ومحمود علي علاقة ومكنش بالساهل اعمل كده لانه كان بيحبها وبيثق فيها وخليت محمود يعرف أن مازن بيعذب مارغي وبيخونها لأن محمود مكنش بيقبل عليها الكلمة عرفتو ليه عملت كل ده عرفتو ليه 
سلمي ...انتي مش إنسانة طبيعية انتي مش إنسانة حسبي الله ونعمل الوكيل فيكي ياسهير حسبي الله ونعمل الوكيل فيكي اعتبرتك ذي بناتي 
سهير ...انا كنت مجرد صاحبة ليهم انا سمعتك وانتي بتتكلمي مع لليان ومارغي يوم حفلت عيد الميلاد 
فلاش باك ...
سلمي ...يابنات سهير مالها كده مش علي بعضها 
بتشرب كده ليه كده الناس هاتاخد فكرة وحشة عنها 
وهي بنت 
لليان ....هانعملها ايه ياماما مش عارفة مالها هيك مش طبيعية خالص 
مارغي ...هي صحبتنا ياماما هانعملها ايه يعني 
سلمي ...خدوها علي اوضتكم وفوقوها لو بباكم شافها كده هايطردها من البيت 
لليان...حاضر ياماما 
باك
سهير ...كنتو مستعربن مني 
سلمي ...مش بقولك مش طبعية كان علشان مصلحتك كانو كل الموجودين بيتكلمو عليكي 
فهد...انتي مستحيل تكوني طبيعية 
اطلب البوليس يازين
زين ...دي امنا يافهد هانسجن امنا يافهد 
فهد...عندك حق السجن رحمة ليكي انتي تخرجي بره بره البيت ده رعد رعد 
رعد ...ايوه يافهد 
فهد....خدي مدام سهير بره القصر ومتدخلهوش تاني 
رعد ...حاضر 
اخذ رعد سهير وهي تحاول أن تجعله يتركها 
الي خارج القصر
سهير ...ماشي انا هاوريكم وذهبت 
فهد....ضيعتنا كلنا ضيعتنا 
ادم....تيته حببتي وحشتيني اوي 
سلمي ...ياروح قلب تيته انت الي وحشتني فين حور ياادم 
ادم....نظر إلي فهد ولم يجيب 
فهد....حور هاترجع ياادم بس انت تعرف سلمي منين 
ادم...سلمي جدتي ام مامتي 
فهد....بجد 
ادم....ايوه يافهد انت متعرفش حور تبقالي ايه حور حببتي واختي وصحبتي وكل حاجة ليا في الدنيا كلها 
فهد....ايوه حبيبتك 
ادم...حور انا دائما بنادلها حببتي من واحنا صغيرين حور بنت خالتي مارغي 
فهد. ...انا مش فاهم حاجة
سلمي ....انا هاحكيلك 
لليان بنتي ماتت بعد ولادتها باسبوع وسابت ولد مارغي سميته ادم وكان دائما مارغي بتيجي هي وحور لبنان علشان يشفوني واخدت مارغي ادم عندها تربيه مع حور لحد مابقي عنده عشر سنين وبعدين ادم رجع لبنان تاني انا اصريت انه يقعد معايا مع أن مارغي كانت رافضة وادم كما كان رافض لانه متعلق بحور وهي كمان متعلقه بيه بس ادم جه لبنان ولما بقي عنده ١٩ سنة سافر امريكا وكان كل فترة ينزل مصر يشوف حور كان دائما بيناديها حببتي حور.  .
فهد ...يعني حور مش حببتك يعني مش ممكن تتجوزها 
ادم....لاااا حور نور عيوني اختي وكل حاجة ليا في الدنيا لو كنت مركز انا كنت دائما بحكيلك عليها واحنا في امريكا 
فلاش باك....
ادم .. فهد انا مسافر 
فهد ... عايز اعرف انت بتنزل مصر كل فترة ليه 
ادم.....علشان حببتي في مصر حور في مصر يافهد نفسي اشوفها سعيدة دائما 
فهد....متجوزهالي ياادم
ادم....اتلم يافهد انت بتاع جواز برده انت اخر واحد افكر اجوزهالو 
فهد...انت اهبل بنقول حببتك وعايز تجوزها حد غيرك 
ادم....يامتخلف حور مش حببتي ذي مافي دماغك حور حبيبت قلب اخوها دائما كده دماغك شمال 
فهد....اه ماشي يافيلسوف زمانك تتهني 
ادم....انا هاسافر هاقعد اسبوع 
فهد...اسبوع كتيير 
ادم.....وحشاني يااخي انت مالك 
فهد ....ماشي سافر 
باك...
فهد...يعني حور هي نفسها البنت الي كنت بتنزلها مصر واحنا في امريكا 
ادم....ايوه 
فهد....عندها حق لما كانت بتقولي أن شيطان معنديش قلب عنها حق قالها فهد بحزن شديد 
سلمي ....المهم دلوقتي حور فين 
فهد....هالاقيها هالاقيها لازم اعوضها عن كل حاجة لازم 
ادم....تفتكر حور هاتوافق لو هي وافقة انا مش هاوافق يافهد مع اني عارف عنك كل حاجة بس تعمل الي اتفقنا عليه الاول
فهد...حتي لو موافقتش لازم اعمل كل الي اقدر عليه 
ادم....انا اكتر واحد يعرف حور حور كرامتها اهم حاجة عندها 
فهد...هلاقيها ياادم هلاقيها 
ادم...يااارب 
ذهب فهد الي غرفته وهو حزين ومكسور من داخله علي مافعله بحور
عجزك لايعني ضعفك ..وضعفك لايعني بالضرورة انك فاقد للشجاعة ولكن الحياة تحكم علينا بالموت في وسط الحياة 🖤 
**
جوو ...يعني انا أبعدها عنه وموته قدام عنيها وبعدين يدخل واحد تاني حياتها لاااا 
ماركو ...مالك ياجوو
جوو....انا لازم اتجوزها سبتها لازم لكن دلوقتي لااا 
اسلام ....عندنا مشكلة اياد كلمني وقالي أن ايمان قالت مش هاتشتغل تاني والبنت دي ممكن تفضحنا 
جوو....تموت بس اخطفوها الاول هي مالهاش اهل اصلا علشان منعملش شوشرة 
اسلام ....تمام 
لاتعتقدو ان الحب ياتي عندما تخطفو وتقتلو ...فأنتم انصاف احباب بل بالعكس ...مفقودي الحب 🖤
**
تاني يوم صباحا
أمام منزل سها 
ياسر ...انا في العربية انزلي 
سها ...انا نازلة علي طول 
نزلت سها وسلمت علي ياسر وانطلقوا إلي الإسكندرية 
سها ...احنا هانقعد هناك قد ايه 
ياسر ...اسبوع 
سها ....ايه ده انا مش جايبة هدوم لاسبوع 
ياسر ...ولا يهمك محلولة 
انا عايز اقولك علي حاجة ياسها 
سها ...قول 
ياسر ...خلاص لما نرجع مصر 
سها ...انت كده قلقتني 
ياسر ....لا مفيش حاجة لما ننزل مصر هاقولك 
سها ...مع أن فضولي هايقتلني بس هاستني ياسرسور 
ياسر ...ماشي ياسو 
وصلو الي الإسكندرية وحجزو في أحد الفنادق 
ياسر ...اطلعي غيري وانزلي علشان نتغدا سوي 
سها ...ماشي 
ياسر ....غيري الاسود ياسها الحزن في القلب مش في اللبس 
سها ...نظرت اليه وعيونها كلها حزن وذهبت بعد نصف ساعة نزلت سها ولم تغير اللون الاسود لم يفتح ياسر معها الموضوع مرة أخري 
ياسر ...هاتاكلي ايه 
سها ...اي حاجة 
ياسر ...طلب ياسر الاكل واكلو وذهبو الي البحر 
ياسر ...بصراحة ياسها مفيش حفلة هنا انا ضحكت عليكي كنت عايز اخرجك من مود الحزن ده 
سها ...نظرت له ولم تتكلم 
ياسر ...انتي سمعاني 
سها ..اومئت براسها ولم تتكلم 
عرف ياسر انها تريد أن تقعد مع نفسها تركها وذهب لكي تقعد بمفردها 
بعد ساعتين ذهبت سها الي الفندق وجدت ياسر يجلس مع فتاة جميلة جدا 
ياسر ...تعالي ياسها 
جاكلين ...انتي سها ياسر حكالي عنك
سها ...ابتسمت لها وقالت لها كلك ذوق 
افتكرت سها جاكلين انها حبيبت ياسر 
جاكلين ...اقعدي 
سها ..اسفة تعبانة وعايزة انام انا اسفة وتركتهم وذهبت 
ياسر ...معلهش ياجاكلين شكلها تعبانة 
جاكلين ...دي غيرانة ياناصح هاتلاقيها بتحسبني حبيبتك 
ياسر ..غيرانة ياريت 
جاكلين ...انت بتحبها ولا ايه؟!
ياسر ..اه بحبها من اول ماعيوني شافتها أما خبطها بالعربية بنت هادية وبيور وغير كل البنات الي عرفتهم 
بس تفتكري هي هاتوافق 
جاكلين ...هاتوافق باين عليها بتحبك 
ياسر ...قوليلي مالك كده 
جاكلين ...حكت له ماحدث مع حور واختفائها 
ياسر ...كل ده حصلها ياااه 
جاكلين ...انا مش عارفة اعمل ايه ياياسر 
ياسر ...سبيها علي الله بس قوليلي بقيتي بتتكلمي عربي حلو اوي 
جاكلين ...الفضل لحور علمتني 
ياسر ...ربنا يرجعها بالسلامة 
جاكلين ...يارب انا هارجع القاهرة انهاردة علشان اشوف مليكة 
ياسر ...اقعدي يومين معايا
جاكلين...ههههه علشان تشوف غيرتها ولا ايه 
ياسر ..فهماني 
جاكلين ...طبعا 
يمكن أن تكون الغيرة سببا في اظاهر الحب لشخص ما ⁦❤️⁩ويمكنها ان تكون سلاح ذو حدين ⁦.. يتبع الفصل الخامس عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent