رواية عريس ايجار الفصل التاسع 9 - نور عصام

الصفحة الرئيسية

رواية عريس إيجار الفصل التاسع 9 بقلم الكاتبة نور عصام.

رواية عريس إيجار كاملة

رواية عريس إيجار الفصل التاسع 9

شهد  ادهم شوف مين بيرن عليك لانه مصمم
ادهم   فكك منه
شهد   معلش احسن تكون البت سماح لان فوني فاصل شحن وهي كانت قالت انها هتكلمني
ادهم   امري لله وشاف الفون لقي المدير قال دا المدير
شهد  طيب شوفو عاوز ايه وسلم عليه
ادهم   فتح الفون الوو اهلا عمي ازيك
المدير   اهلا ادهم عامل ايه وشهد
ادهم   الحمد لله بخير 
المدير   معلش يا ادهم يا بني اني ازعجتك بس غصب عني
ادهم  ايه اللي حضرتك بتقوله دا انت علي راسي واكيد عارف معزتك عندي وطبعا تكلمني ف اي وقت
المدير    طيب معلش يا ادهم انا عاوزك تيجي المطعم بس نصف ساعه بقلمي نور عصام
ادهم   من عنيا بس اهم حاجه طمني علي حضرتك انت بخير صحتك كويسه
المدير   اهدي متقلقش انا الحمد لله كويس بس محتاجك شويه هنا ومش هأخرك عارف انك عريس
ادهم   حاضر مسافه الطريق واكون عند حضرتك 
المدير   توصل بالسلامه يا ادهم وقفلو
شهد  في ايه يا ادهم
ادهم   والله ما عارف يا شهد بس عمي عاوزني اروح المطعم دلوقتي بقلمي نور عصام ربنا يستر وما يكون تعبان
شهد   ان شاء الله خير متقلقش انا دايما ملاحظه انو بحبك جدا وبيعتبرك ابنه ودايما ياخد رأيك بكل شئ يخص المطعم ودا لفت نظري انا وسماح واستغربنا وكنا ناوين نسألك
ادهم   تسألو عن ايه
شهد   ايه سر حب المدير ليك
ادهم   بس ارجع بحكيك
شهد   علشان خاطري بس خمس دقائق احكيلي
ادهم   يابت عمي مستني وانا محبش اتأخر عنه
شهد   انت اللي بتضيع ف الوقت قولي الاول
ادهم   اتنهد وقال انا اشتغلت ف المطعم من وانا ف ثانوي وكان المطعم لسه ف بدايته وتقريبا كدا شيلت مسؤلية المطعم لوحدي وعمي وثق فيا وانا كنت قد الثقه دي وف يوم عمي تعب قوي اخدته وروحت بيه عالمشفي وكان محتاج لنقل دم بسبب تعبه وانا لحسن الحظ فصيلتي طلعت نفس فصيلته وعطيته وقعدت بيه واتصلت علي ماما وجت المشفي ولما حالته اتحسنت قولتله هروح المدرسه لاني كان عندي امتحان وماما فضلت معاه ف المشفي وانا خلصت امتحان وروحت عالمشفي واخدت اكل لينا كلنا وبعدين اتفقت مع عمي اروح المطعم والامتحان بالنهار وباليل ابات معاه ف المشفي هو ف الاول رفض علشان  بقلمي نور عصام ما اتعب لكن انا وماما صممنا وماما قالتله انو زي اخوها وهي هتفضل معاه بالنهار وانا باليل لحد ما صحته اتحسنت واخدناه عندنا البيت لوقت اتعافي تمام وانا وقتها كنت خلصت امتحان وكنت بروح المطعم وارجع البيت
شهد  وقعد معاكو بالبيت عادي كدا وهو غريب
ادهم   عمي محسن قمه الادب والاخلاق وغير كدا هو كان عنده جلطه ومش بيتحرك وانا وماما من خوفنا عليه اخدناه
شهد   اعجبت بجوزها وحضنته وبعدين قالت ربنا يحفظك يا قلبي ويخليك ليا
ادهم   حبيبتي ويخليكي ليا وبعدين قالها بهزار ابعدي يا شهد احسنلك انا عاوز اروح المطعم
شهد   هههههه وبعدين قالت بس لسه مخلصناش كلامنا
ادهم   بس ارجع بكملك
شهد  ترجعلي بالسلامه
ادهم   ابتسم وبعدين قالها انا اللي هسألك عن سبب تغيرك كدا فجأه عريس إيجار بقلمي نور عصام
شهد   اتكسفت وقالت يلا يا ادهم هتتأخر
ادهم   ضحك وبعدين قالها للحديث بقيه ياروحي وبعد بعض الوقت ادهم خرج 
ف المطعم
سماح   اول ما شافت ادهم راحت عليه ببتسامه وفرحه وقالت اهلا بالعريس نورت مكانك
ادهم   اهلا بيكي يا سماح عامله ايه 
سماح    الحمد لله وعروستنا اخبارها ايه
ادهم   بخير وبتسلم عليكي وكانت عوزاكي
سماح   والله وحشتني
ادهم   خلاص بس اشوف المدير تيجي معايا
سماح   ان شاء الله المدير جوا ومستنيك من بدري وسأل عليك اكتر من مره
ادهم   تمام هدخله وفعلا دخل وقال السلام عليكم
المدير  وعليكم السلام تعالي يا ادهم
ادهم   سلم عليه وعلي الشاب الموجود
المدير   قال ادهم انا هسافر بكرا كندا عند ابني لانه تعبان شويه ومصمم اني لازم اروحله وزعلان من قعدتي هنا زي ما انته عارف وانا متأكد انه بيتحجج انه تعبان علشان اروحله وانا مش عاوز ازعله هو كتير بيقولي اروح لعنده 
ادهم   زعل
المدير   متزعلش يا ادهم انا عارف انت بتحبني قد ايه وتعتبرني ابوك وانا وربي عالم بعتبرك ابني وكفايه اللي عملته علشاني من قبل وما خلتني اقول لابني ولا اقلقه 
ادهم   قام وباس ايده وقاله ربنا يخليك ويعطيك الصحه انا معملتش حاجه اوعي تقول كدا تاني وان كان علي المطعم انا هخلي بالي منه لوقت ترجع بالف سلامه
المدير    طبطب علي ادهم وبعدين قاله ممكن تمضي هنا عالورق دا بقلمي نور عصام
ادهم   مضي عالورق بدون ما يبص فيه
المحامي    استغرب وبعدين قاله مش تعرف الاول انته بتمضي علي ايه
ادهم   ببتسامه قاله لو روحي هتطلع وعمي طلب مني طلب هعمله بدون تفكير غلاته عندي متتقدر وحبي ليه حب ابن لأبوه حبي ليه فاق كل الحدود وثقتو فيا خلاني مستحيل افكر في اي كلمه يقولهالي لازم انفذها 
المدير   بص للمحامي
المحامي   ابتسم وقال والله تستاهل واكتر كمان
ادهم   ممكن افهم
المحامي   تستاهل كل خير يا ادهم
المدير   ادهم انا كتبتلك المطعم باسمك انت ابني وتستاهل اكتر من كدا انا عمري ما هنسي وقفتك جنبي ف تعبي ولا وقفتك في المطعم ليل نهار لحد ما بقا مطعم كبير
ادهم   مستحيل 
المدير   ادهم انا معملتش حاجه في المطعم كل اللي عملته اني فتحته لكن انت اللي كبرته واشتغلت لحد ما كبر وجيت علي نفسك علشاني وعشانه وانا خلاص قررت
ادهم   طيب سافر وخد وقت هناك زي ما تحب وانا بردو هخلي بالي من المطعم لوقت حضرتك ترجع
المدير   دا حقك ياداهم
ادهم  لا دا حقك وحق ابنك لكن لو عاوز تكافئني ممكن علاوه او زياده ف الراتب بقلمي نور عصام لكن مش كدا انا مش هقبل بدا ابدا
المدير  وتعصي كلامي يا ادهم
ادهم   ابدا يا عمي بس
المدير   من غير بس انا كتبتلك وانت مضيت والمحامي دلوقتي هيروح يسجل ويجيبلك الورق بكرا باذن الله وان كان علي ابني هو عارف وموافق ولعلمك انا عرفته من قبل علي اللي انته عملته معايا وكتير بيشكرك وهو مش ناوي ينزل مصر ولاده ومراته مش عوزين وللاسف دا حال ناس كتير لما يتغربو لكن مفيش بايدي حاجه اعملها وماعاد ف العمر قد اللي راح عريس ايجار بقلمي نور عصام
ادهم   عيونه اتملت دموع بس ما قدر يتكلم
المحامي   استأذن ومشي
المدير   يلا يا عريس قوم روح لعروستك وانا كمان هاجي معاك علشان عاوز اسلم علي ولدتك وكمان سماح هتروح لانها جت اليوم وكانت فاكره ان المطعم فتح 
ادهم   راح عليه وحضنه وسمح لدموعه تنزل
المدير   بالدله الحضن وطبطب عليه وقاله والله انت تستاهل اكتر من كدا دا عمره ما يجي جنب اللي انته عملته علشاني وبعد ما اتكلمو مع بعض شويه راحو علي بيت ادهم
سحر   رحبت جدا بيه وشكرته علي اللي عمله مع ادهم طبعا بعد رفض لكن المدير اصر ان يرد ولو جزء من جميلها هي وادهم بقلمي نور عصام
وبعد بعض الوقت
المدير  استأذن علشان يمشي وقبل خروجه قل ل ادهم انو خلص ورق الترخيص بتاع الفكره اللي ادهم كان طرحها عليه من قبل وقاله كل شئ جاهز والمحامي عنده علم وهيسلمه كل الورق مع بعضه
ادهم   سلم عليه وباس ايده وخرج المدير
شهد   معقول دا يحصل انا مش مصدقه
سحر   قالتها جوزك طيب وابن حلال وربنا كرمه علشان ما قصر معايا ولا مع الراجل الغريب اللي احتاجه ف محنته
ادهم   دي دعواتك يا ست الكل 
سحر   دا وش مراتك الحلو 
ادهم وشهد   مع بعض انتي الخير والبركه يا ست الكل
سحر وادهم وشهد ههههه هههههه ههههه
شهد   بس ايه الفكره اللي المدير قال عليها يا ادهم
ادهم  انا كنت اقترحت عليه من فتره نعمل قاعة افراح بالدور التاني ف المطعم وخصوصا ان المكان كويس وموقعه حلو
شهد   فكره تجنن يادومي
ادهم   امممم دومك وبمرح قال طيب عن اذنك بقا يا حجه
سحر   هههههه
ودارت الايام وادهم وشهد رجوعو المطعم ولكن بعد اسرار وضغط من شهد علي ادهم انها ترجع معاه وهو وافق لفتره وبعدين تقعد بالبيت 
ادهم   مالك يا شوشو
شهد  مفيش
ادهم   حبيبتي مالك ليه زعلانه
شهد  ابدا يا ادهم انا كويسه
ادهم   بكل حب واحتواء اخدها ف حضنه وقالها مالك ياروحي من الصبح وانتي شكلك متغير انا زعلتك ف حاجه
شهد   دموعها نزلت وقالت ربنا يخليك ليا حبيبي
ادهم  كمان دموع ليه كل دا
شهد   ماما سحر وماما عايده كل شويه ايه يا شهد مفيش حاجه كدا ولا كدا ليه الحمل اتأخر هو بأيدي يعني 
ادهم   طبطب عليها وقالها حبيبتي اهدي كله بتاع ربنا
شهد   بتسرع وعفويه قالت اعمل ايه يعني اكتر من اللي بعمله عريس ايجار بقلمي نور عصام
ادهم   ههههههه وبعدين قالها بزمتك انتي بتعملي حاجه ما كلو عليا انا انتي هتستهبلي
شهد   وشها احمر واتكسفت وحطت وشها ف الارض من كلامها العبيط المتسرع
ادهم   اموت فيكي وانتي مكسوفه ووشك احمر كدا
شهد  ادهم الله
ادهم  قلب ادهم وعقل ادهم الموضوع دا بايد ربنا ولو تحبي نروح لدكتوره انا معنديش مانع
شهد  ايوا نروح
ادهم   خلاص ياقمري بعد ما نخلص ف المطعم نروح المعم حبيبي ميبقاش زعلان
شهد   ابتسمت وقالت حبيبي ربنا ميحرمني منك ابدا 
ادهم    ولا منك ياروحي
سماح   دخلت وقالت ايوا انتو اقعدو حبو ف بعض كدا وسيبو الشغل عليا انا 
ادهم   بهزار قالها شوفي شغلك ابت بدل ما اعمل عليكي مدير وارفدك بقلمي نور عصام
شهد   ايوا يا ادهم اعمل عليها وانا كمان اعمل عليها مرات المدير واظبتها سيبك بقا ياحلوه من زمان وصحبتي والكلام الفارغ دا بقلمي نور عصام
سماح   نهار اسود عليكو انتو الاتنين بقا كدا 
شهد  قامت وراحت جنبها وقالت واكتر من كدا يا بنتي 
سماح  طيب خلاص ارفدوني والله انا اللي هكسب في الموضوع دا 
ادهم   لا انا محبش قطع العيش
شهد وسماح ههههه هههههه
ادهم   موحه احنا منقدرش نستغني عنك ابدا اتتي اختنا 
سماح  عرفه يا ادهم وربنا يديم المحبه بينا يارب وبشكرك جدا علي اللي عملته مع اخويا
ادهم   بس يا عييطه احنا اخوات 
سماح   اكيد احنا اخوات بس كان لازم اشكرك بردو انك شغلته ودايما بتساعده وبتحاول تخليه ملتزم 
شهد   مالك يا اما ف ايه قلبتيها دراما ليه كدا روحي يا بت علي شغلك بقلمي نور عصام
ادهم   وانتي كمان حصليها 
شهد   بمرح نعم
ادهم   وانا كمان وراكم اهو وضحكو
وبعد انتهاء الشغل قفلو المطعم ومشيو 
في العياده 
شهد   انا خايفه اوي يادهم 
ادهم   متقلقيش ياروحي وبعدين مش ممكن اكون انا اللي
شهد   حطت ايدها علي بؤه وقالت بعد الشر عنك حبيبي
ادهم   باس ايدها وقالها خير ان شاء الله
وبعد شويه جه دورهم ودخلو
الدكتوره   خير يا مدام بتشتكي من ايه
شهد  اتوترت ومش عرفه تقول ايه 
ادهم  قال احنا متجوزين من ثلاث شهور وكنا حابين نتطمن 
الدكتوره   ابتسمت وقالت مستعجلين عالبيبي
ادهم   بمرح قالها مش احنا بس كل اللي حولينا 
الدكتوره   حقهم من حبهم ليكم وبعدين قالت اتفضلي وان شاء الله خير بقلمي نور عصام
شهد   قامت وراحت عالسرير ومعها ادهم اللي ما سابت ايده
الدكتوره   بعد الكشف قالت ل ادهم شايف النقطه السودا دي
شعد  قلبها وقع ف رجليها من الخوف 
ادهم   التفت وبص ماكان ما شاورت وقالها ايوا اي دي
الدكتوره   قالت هو دا ابنكم وواضح كدا انهم توأم
شهد  بصت عليه ودموعها نزلت 
ادهم   فرح جدا وضغط علي ايد شهد بارياحيه 
شهد  معقول يادكتور
الدكتوره   ايوا انتي حامل ف شهر واسبوع وبعد ما خلصت الكشف والتعليمات الازمه خرج ادهم وشهد
ادهم  الف مبروك حبيبتي شوفتي اهو خوفك وقلقك كان علي الفاضي بقلمي نور عصام
شهد  الله يبارك فيك حبيبي 
ادهم  لحظه اتصل علي ماما واطمنها وفعلا اتصل وفرحت جدا وقالتلهم يجو بسرعه علشان شهد ما تتعب
شهد  كلمتها وطمنتها وبعد ما قفلو شهد قالت ل ادهم ايه رأيك نروح نطمن ماما كمان مادام احنا قريبن منهم 
ادهم   لا انا تعبان وبعدين نطمنهم بالفون 
شهد   سلامتك حبيبي خلاص ماشي ولسه هتتصل 
ادهم  قالها كنت بهزر علي فكره يلا نروح وكمان انا كنت عاوز اتكلم مع شادي شويه
شهد   خير ف ايه
ادهم  موضوع سماح هو ميال ليها وهي كمان ف انا عاوز انهي الموضوع دا وفكرت كمان ف حاجه كدا
شهد   ايه هي
ادهم   لا بقولك ايه يا ام عتريس انا عاوزك تفكزي ف عتريس بس واخته
شهد   ههههه بلاش وانبي عتريس دا شوف اسم تاني
ادهم   لا انا عجبني عتريس وكانو وصلو عند امها
شادي   فتح الباب وفرح بيهم وسلم عليهم
ادهم  قالهم ان شهد حامل الكل فرح وباركولهم
عايده  حضنت بنتها وباركت لها
ادهم  قال لشهد تروح مع مامتها المطبخ تساعدها 
شهد  فهمت عليه وقامت
عايده  طمنيني يابنتي عامله ايه 
شهد  الحمد لله يا ماما ادهم وماما حنينين قوي وبيحبوني كتير وانا كمان بقلمي نور عصام
عايده   الحمد لله يا شهد انا كنت خايفه احسن تكوني لسه مقربتيش من ادهم وعلاقتكم لسه زي ما هي وبصراحه اتحرجت اكلمك 
محمد   كان خارج من الحمام وسمع كلام عايده ودخل عليهم
تفتكرو ايه اللي هييحصل يتبع الفصل العاشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent