رواية معشوقتي الصغيرة الفصل الخامس والأربعون 45

الصفحة الرئيسية

   رواية معشوقتي الصغيرة الفصل الخامس والأربعون 45 بقلم نوران محفوظ

رواية معشوقتي الصغيرة البارت الخامس والأربعون 45

كارمن بقلق : ف ايه يا أسر 
أسر بتوتر : بيقولوا أن ورد عملت حادثه 
كارمن بهلع  : ازاى طب  يلا نروح نشوفها 
أسر بسرعه :  يلا 
وصل أسر وكارمن إلى المستشفى وكان هناك كلا من الجد ومرفت ويوسف و نهال 
أسر بتسأل: ايه الا حصل 
نهال بغضب وغل وهى تنظر لكارمن : اسأل مراتك 
نظر الجميع لها باستغراب وهى أيضا كانت تنظر باستغراب تزامن ذلك مع مجئ كلا من  سيف ومنار ومريم وعمر 
كارمن بتريقه  : ويسألونى ليه حد قالك انى بشم ع دهر أيدى 
نهال بغضب : انت ليكى عين انك لما جاتلت  الجتله  انتى جتلتى  ابن بتى  وبتى بين الحياة والموت 
كارمن بغضب : انت  بتقولى ايه يا مجنونه انتى 
نهال بغضب: بقولك الا سمعته ما  هو مفيش واحده تتسحب من فريح جوزها نص الليل وتتحدت  ف التلفون وانا سمعتك وانت بتقولى لحد نفذ بكرة مش كده حوصل ولا له 
نظرت كارمن حولها وجدت الجميع ينظر لها بشك وينتظر التفسير 
كارمن بصدمه : انتوا شاكين فيا
مرفت بصدمه : انتى يا بنتى عملتى كده بقا الغيره ممكن تخليكى تقتلى نفس بريئه 
مريم بصدمه : كارمن اوعى تكونى عملتى كده بجد انا دايما بقف ف وشى أختى وامى علشانك بس ده ميمنعش انها أختى ازاى استنى استنى انت كان قصدك ايه لما قولتى كل حاجه هتنتهى قريب 
نظرت كارمن حولها بضياع ثم نظرت لأسر : أسر انت مصدق الكلام ده 
نهال بغضب : ما كل حاجه بقت واضحه منك لله يا شيخه  منك لله حاسبى الله ونعم الوكيل 
كارمن بغضب وصوت عالى : رد يا أسر انت مصدق الكلام ده 
أسر بهدوء: روحى البيت يا كارمن 
كارمن بصدمه ؛ انت بتقول ايه 
أسر ببرود : الا سمعتيه  يلا روحى 
نظرت حولها بضياع ولكن لحظه نظرات جدها وكأنه يقول لها انه ليس مصدقها بس ازاى وهو بيكرها 
ابتسمت بألم ثم قالت بوجع : وانت يا سيف انت وعمى مصدقين 
نظر لها  عمها بتردد فهو يعلم انها مستحيل أن تفعل ذلك ولكن كان أيضا عنده شك بسبب غضبها  وذلك الكلام الذى لم تنقضه
كارمن بألم : خلاص فهمت وانت بقا يا سيف 
ابتسم سيف بحنان : مستحيل تعملى كده 
ابتسمت له بمراره : بس ليه ف نظرت شك ف عيونك ليه ف نظرت شك ف عيونكم كلكم حتى أسر اه ما فيش شك بس فى نظرات غريبه عنى اول مرة اشوفها 
كلكم بتتهمونى  بس لما تيجوا تطلبوا السماح مش هسامحكم
فاهمين 
ثم نظرت لمنار وقالت : حتى انت يا منار جاءت للتحدث قاطعتها كارمن لااا  انا مش زعلانه منك علشان مش انت لوحدك الا بتتهمينى لااا دى  اختى وصيدقتى  بتتهمينى هيا كمان 
نظرت لهم كارمن وهى تدير ظهرها ليهم  ثم قالت السلام عليكم  ورحمة الله وبركاته 
أسر ببرود : استنى يا كارمن 
كارمن ببرود : نعم 
أسر بهدوء : خالى السواق يوصلك 
كارمن ببرود : انا مش راجعه الفيلا انا رايحه بيت جدى لما المشاكل دى تخلص ابقى تعالى خد مراتك 
أسر بغضب : بتقولى رايحه فين رايحه تقعدى مع الا وسكت فجاءة عندما تدرك أن لا أحد يعلم بالموضوع فاحمد خرج بكفاله
كارمن ببرود : سلام يا بن عمى 
***
بعد مرور يومان  قضاتهم كارمن عند جدها كانوا يحطوها بالرعايه والحب  واصر جد  كارمن ع خروج احمد من المنزل أثناء وجود كارمن فهو يريد اسعدها فلم يتبقى سوى هى من رائحة ابنته 
ف صباح اليوم الثالث 
الجد بحب :  عامله ايه يا كوكى النهارده 
كارمن بمرح : زى الفل يا حمو 
الجد بضحك : حمو ايه بس احنا كبرنا ع الدلع 
كارمن بمرح : كبرت ايه يا باشا دا  انا  عايزه تجوز تانى دا  انا لولا الملامه كنت خلعت أسر واتجوزتك بس اقول ايه بقا نصيب وقيسمه 
........... : دا كان خلع راسك 
نظر للجميع باستغراب لذلك الشخص 
الجد " مين ده يا بنتى 
كارمن بااستغراب  : ولا أعرفه يا جدى ميكونش حرامى شريف وجاى يستأذن الأول 
نظر لها الجد بغضب : اخرسى 
انت مين يابنى 
كارمن بضحك : خلاص يا جدى عرفته بس بعد اذنك عندى مشوار ضرورى لازم اعمله 
الجد بقلق : مشوار ايه يا حبيبتى 
كارمن بابتسامه: مش هغيب 
ابتسم الجد : تروحى وترجعى بسلامه
***
...........  : بقا انت مش عارفنى 
كارمن بصدمه : ايه يا بنى الا حصل ف لغتك 
نظر لها ثم ضربها ع رأسها بخفه : يعنى سبتى سؤالى وميسكتى ف اللغه 
كارمن بتفكير : ما يمكن بتوهك  وبعدين يا عم انت شكلك مختلف وبقيت قمور كده  يعنى انت همام تانى خالص 
ضحك باستمتاع : فينك يا أسر 
كارمن بخوف : اللهى ربنا يجبرك متقولش اسمه اصله  ييجى ع السيره 
ضحك ع خوفها ووصل إلى الفيلا 
دخلت كارمن بخطوات واثقه 
وجدتهم جميعا جالسون ف الصالون  وكالعادة مرفت تهتم بورد التى يوضح عليها الإعياء او تمثل ذلك 
كارمن بهدوء : السلام عليكم 
سمع أسر صوت معشوقته التى لم يسمع منذ يومين كان يريد أن يذهب ويراجعها  ولكنه يعلم بما مرت يعلم انها تريد هدنه تجمع بها شتات انفسها 
سيف الذى انب نفسه ع انه شك بها ولو دقيقه وكما انه ارد أن تكون بجانبه فهو ذهب أمس لخطبت منار وذلك بسبب ااصرار امه التى أخبرتهم انه عدم وجود كارمن ذلك لا يعنى انها نهايه الحياة قالت ذلك رغم شوقها وتأنيب نفسها عم قالت لها 
مريم التى اشتقت لها ولكن كيف تسامحها فهى تظن انها السبب ف حالة اختها 
توقف كل واحد عن تفكيرة كما توقفت كلا من ورد و نهال ع نظرات الشماته 
كارمن بهدوء : هات الجهاز ( اللاب )
يا سيف 
ابتسم سيف ونظر لورد و نهال 
جاء الجميع  والتف حول كارمن التى شغلت الجهاز   
وكانت الصدمه حيث كان  حوار بين شخص ما وهى تتفق  معه ع أن يختطيفها ويوهم الجميع بأنها تم اغتصابها 
وعندما سألها لما 
شخص بخبث : بس انت عايزانى اعمل كده ليه يعنى 
ورد بغضب :  وانت مالك انت هتأخد فلوسك وبس 
الشخص بخبث : طب ما انا ممكن 
ورد بغضب : اخرس يا حيوان 
ومشهد  اخر وهى تعطيه فلوس 
ومشهد اخر وهو يهددها 
كل ذلك والجميع مصدوم 
كارمن ببرود :  ودلوقتي اكيد عرفتوا  سبب جواز أسر من ورد 
سيف بضحك : اموت واعرف ازاى كنتى حامل واجهضتى وانت لسه  بنت 
ورد بتوتر  : انت بتقول ايه انتوا بتكذبوا ومفبركين الحاجات دى 
همام بضحك : وهو يشير لأحد واتضح انه الشخص التى كانت تتفق معه 
ودلوقتي هتقولى 
اعترف الشخص بما اتفق عليه مع ورد 
انتهى البارت يا قمرات.. يتبع الفصل 46 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent