رواية الحب مشكلة الفصل الثاني - كوكي عاشور

الصفحة الرئيسية

  رواية الحب مشكلة الفصل الثاني لكوكي عاشور

رواية الحب مشكلة كاملة

رواية الحب مشكلة الفصل الثاني 

نبض : انت حيوان ما تبص اقدمك كدا وقعت الفون ع الارض
فهد : مأنتي لو بطلتي حب ف الفون مكنش وقع ع الارض
نبض : انت اقلي اذوق
فهد: وانتي اقل الادب
نبض: انت انسان حيوان ومش متربي
فهد: انتي للي حيوانه انتي مين ي بت عشان تقولي كدا
نبض: ضربة بقلم و قولته ده عشان حيوانه
فهد: واقف مصدوم مش متواقع للي اوزعه للي اقدمو ضرب قلم لفهد المغرو عيونه احمرت واتعصب فضل يزعق
نبض: بص بتحدي وماشت بكل برود
يوسف : جه ع صوت فهد للي كان ملئ المستشفى كلها ومتعصب جدا هو عارف صاحبو لو اتعصب بيكون يوم اسود
شرين: لو سمحت وطي صوتك دي مستشفى
فهد: انا عايز الدكتور للي كانت واقف هنا دي اتجرت ومد ايدها عليا
شرين : يندم وطي صوتك ف مرضه هنا ومينفعش الصوت العالي ده
يوسف : كان واقف يتفرج ع شرين وكلامها انها سحر بجماله
فهد: وانت بتص ع أي انا عايز الدكتور للي كانت هنا دي ضربتني بقلم
يوسف: ينهار اسود مين للي عمل كدا ،مين للي مش واقفت اقدم جمال فهد باشا وكمان ضربتو
فهد: يوسففففففف انا عايز تكون هنا دلوقي
شرى: لو مش وطيت صوتك انا هطلبلك الامان يرموك بره
يوسف: ينهار اسود انتي اسكتي خلاص
فهد: ترمي مين بره انا فهد اسد كتيبه ١٠٥ شويه امان يرموني بره
يوسف : فهد ممكن فعلا توطي صوتك احنا ف مستشفى والناس بتفرج علينا يوسف بص لشرين واقاله احنا اسفين مش هنكلام تاني
فهد : هو انت كمان بتأسف
يوسف: يالي بئا من هنا نروح نشوف الشغل
________________
في غرفه العمليات :_
نبض واقف بتجهز نفسها عشان تبدا اول عمليه
نبض: أي ي بطل جاهز لعمليه
الطفل : آها جاهز انا بطل وهقوم من هنا بسلامه
نبض: عايزه تطلع أي اما تكبر
الطفل : ضابط زي المنسي
نبض: عااااش ي بطل
عند يوسف وفهد
فعد: شبر ونص وضربني انا ولله لنسفك من ع وش الارض
يوسف : اهد طيب ويالي نروح نشوف الشغل القضيه مهمه
فهد: اوف هو يوم اسود يالي بس مش هسبها
يوسف : طبعا اوع تسبها
___________
ف اوضه الباشا بتعهم
يوسف: خبط الباب
سمير: اتفضل
يوسف وفهد دخلو وعطلوا التحيا العسكرية
فهد: انا ملزم الاول فهد الاسيوطي
يوسف: انا الضابط يوسف مصطفي الهلالي
سمير: انتو للي اللواء بعكم لي
فهد: تمام ي فندم
سمير : اهلا بيكم
فهد: هما لي عايزن يقتلوك انت طلعت ع الخدمة يعني بعد احترمي ملكش الازمه دلوقي
يوسف : آها فهد عندوا حق وللي اصلا عايزني مدام حضرتك هي اصلا شغلها مترجمة .
سمير : خلصتو
فهد ويوسف:اها
سمير: تمام عايزني عشان انا اعرف معلومات خطيره عن الطيارات الحربية بتاع الجيش المصري انا كانت مهندس فني الطيارات الحربية المصرية عارفيني اني معاياة ارقام السر للي ممكن اخليها ضرب بس مش تأثر عليها
فهد: تغير اتجاه يعني
سمير: بضبط كدا
يوسف : طيب ومدام
سمير: هي مترجمة في شركه كبيره جدا وصاحب الشركة كان ممول الارهاب ده وهى عارفت وجات اقالتي وانا قولت لقياده وبسببها اقبض علي هو اكبر ممول الارهاب
فهد: كدا المصدر الممول ضعف ودى خسارة كبيره لمنظمات
يوسف: فقرارو ينقامو من للي عمل كدا
فهد : ومدام فين دلوقي
سمير: هي هتروح تقعد عند اختها عقبال ما اخرج من المستشفى
يوسف : طيب احنا عايزين العنوان عشان نبعت حراسه
سمير: العنوان اهو
شرين : خبط الباب
سمير : اتفضل
شرين : صباح الخير
الكل: صباح النور
شرين : الباشا جاهز لعمليه وللي لا
سمير: جاهز عشان عايز اطلع من هنا بسرعه
شرين : شكلك زهق مني هههه
يوسف: هو حد يزهق من القمر ده
فهد : وطي صوتك هتفضحنا هههه
عند يوسف وفهد
فعد: شبر ونص وضربني انا ولله لنسفك من ع وش الارض
يوسف : اهد طيب ويالي نروح نشوف الشغل القضيه مهمه
فهد: اوف هو يوم اسود يالي بس مش هسبها
يوسف : طبعا اوع تسبها

كوكي عاشور

ف اوضه الباشا بتعهم
يوسف: خبط الباب
سمير: اتفضل
يوسف وفهد دخلو وعطلوا التحيا العسكرية
فهد: انا ملزم الاول فهد الاسيوطي
يوسف: انا الضابط يوسف مصطفي الهلالي
سمير: انتو للي اللواء بعكم لي
فهد: تمام ي فندم
سمير : اهلا بيكم
فهد: هما لي عايزن يقتلوك انت طلعت ع الخدمة يعني بعد احترمي ملكش الازمه دلوقي
يوسف : آها فهد عندوا حق وللي اصلا عايزني مدام حضرتك هي اصلا شغلها مترجمة .
سمير : خلصتو
فهد ويوسف:اها
سمير: تمام عايزني عشان انا اعرف معلومات خطيره عن الطيارات الحربية بتاع الجيش المصري انا كانت مهندس فني الطيارات الحربية المصرية عارفيني اني معاياة ارقام السر للي ممكن اخليها ضرب بس مش تأثر عليها
فهد: تغير اتجاه يعني
سمير: بضبط كدا
يوسف : طيب ومدام
سمير: هي مترجمة في شركه كبيره جدا وصاحب الشركة كان ممول الارهاب ده وهى عارفت وجات اقالتي وانا قولت لقياده وبسببها اقبض علي هو اكبر ممول الارهاب
فهد: كدا المصدر الممول ضعف ودى خسارة كبيره لمنظمات
يوسف: فقرارو ينقامو من للي عمل كدا
فهد : ومدام فين دلوقي
سمير: هي هتروح تقعد عند اختها عقبال ما اخرج من المستشفى
يوسف : طيب احنا عايزين العنوان عشان نبعت حراسه
سمير: العنوان اهو
شرين : خبط الباب
سمير : اتفضل
شرين : صباح الخير
الكل: صباح النور
شرين : الباشا جاهز لعمليه وللي لا
سمير: جاهز عشان عايز اطلع من هنا بسرعه
شرين : شكلك زهق مني هههه
يوسف: هو حد يزهق من القمر ده
فهد : وطي صوتك هتفضحنا هههه
سمير: انا ازهق من الجمال ده بس يكون هو للي هنا ع طول
شرين: هههههه مانت للي صممت انك تقعد هنا ومش تيجي مستشفي نبض القلوب
سمير: ما نبض نفسها بجيلي هنا
نبض: خبطت الباب
سمير: ادخل
نبض : مش اخد باله من فهد مسا مسا ع احسن باشا مهندس ف الجيش المصري كلو هههه
سمير: طول عمرك بتاع كلام بس انتي نيوتيلا
فهد: جتلي براجلك
نبض: بصت بخضه انت اى للي دخلك هنا اطلع بره حالا
فهد : انا هنا بشوف شغلي وهفضل هنا غصب عنك
نبض: اطلع بره ده اوضه المريض بتاعي
فهد: هو انتي متاكد انك دكتوره ده انت المسجانين احسن منك ف اسلوبهم
نبض: اللي انت منهم شكلك اقتل اقتلها
وسمير ويوسف وشرين واقفين بيضحكو عليهم
سمير: بيحاول يكون جد بسسسسس انت وهي
نبض: انت تعرف ده ي عمو ده حيوان
فهد : لمي لسانك احسن اقطعهلك
نبض: وللي عشرين زيك يقدرو اصلا
يوسف: بسسسسسسسسس احنا ف مستشفي ع فكره
نبض وفهد : انت اخرس
سمير: ضحك علي يوسف ملكش شخصيه
يوسف: يعني هما عملك احترام حتي لو ١٪
سمير : كدا اسمع بئا
يوسف: اتفضل
سمير: نبض فهد اخرسو
نبض: ماشي ي عمو
فهد : تمام ي فندم
سمير : ماعدا العمليه امت ي نبض
فهد: الساعه ٤ يفندم
نبض: هو انت اسمك نبض وانا مش عارفه
فهد : ي رب الصبر من عندك
نبض : المفروض ي عمو ناس يجو علشان العمليه بتاعتك مش عارف لى الصراحه
يوسف : احنا وصلنا من بدرى
شرين : انتو للي هتامنو الحاله
يوسف : اها
شرين : مين فيكم هيدخل اوضه العمليات مع استاذ سمير
سمير: اى استاذ دى ي بت انتي ده انا للي مربيكي
شرين : مانا عيب اقولك ي سموره اقدم للي اصغر منك ف الرتبه مش السن انت احلي بكتير هههه
سمير: بكشها طول عمرك
نبض: ولله اقول لخاتو هخليها تعمل معاكم الصح ههه
سمير : انا مش بخاف من حد
نبض: اى ده ازيك ي خالتو
سمير : اقديمه بتعمليها في كتير مش بخاف من مريم اصلا وشرين حلو اووووى بس
نبض: انت ضعت ي وديع
مريم : مين الحلو ي سمير
سمير : ينهار اسود
الكل ما عدا فهد : بضبط كدا
مريم : بصراحه عندك حق شرين ونبض الاتنين احلي من بعض يبخت للي هيجوزهم
نبض: هيكون ايامو سوده
فهد: اول مره اتفق معكي ف حاجه
نبض: وانت هتحبك وتجوزك هتكون دخلت التربه وهي عايشه
يوسف : بسسسسس شرين كانت بقول مين للي هيدخل العمليات مننا
فهد : انا طبعا
نبض: مستحيل طبعا انا وانت ف اوضه العمليات مش هعرف اركز ف عصيبتك دى
فهد : هو انتي اصلا دكتور شاطره ده انتي فاشله
نبض: ولله الفاشل هو للي بيشوف الناس النجاح فاشلين زيو
سمير : انا تعبان مش اقدر ع خناقكم دى بره
نبض: انا اصلا طلع علشان احضر لعمليه بس ي خالتو مش عايزني اعرفلك مين للي ف قلبو
مريم : لا علشان عارفه اني انا للي ف قلبو
نبض: كدا ماشي ي مريم انا طلعها بره ومشت
شرين : اتفضلو معايا علشان نشوف مين للي يدخل العمليات
فهد : انا للي هدخل
شرين : طيب اتفضل معايا
يوسف : وانا هطمن ع الامان للي بره الاوضه
سمير : اتفضل
شرين : ايو بتطردنا علشان تقعد مع المزه بتعتك
مريم : حصلي صاحبتك
شرين : حاضر بس هاجي بعد ٥ دقايق
سمير : ماشي
خرجو كلهم شرين اخد فهد علشان يجاهز لعمليات
ويوسف كان مع للي بيخدو سمير من الاوضه
___________________________
ف غرفه العمليات :_
نبض: يالي ي بطل نجاهز بئا
سمير : جاهز
نبض: امممم اسم مرتك اى
سمير: انتي نسيت اسم خالتك ههه
نبض: لا بس عايزه اتاكد انك فكرو بس
سمير: دى حياتي هنساه ازى
نبض فضل تكلم معه لحد مردش عليها وبداء ف العمليه
فهد : واقف مبهور بيها الانها شطره جدا ف شغلها بتعملو بحبو اوووى
بعد ساعه
نبض: الحمد لله العمليه نجاحت
الكل : مبروووك ي دكتور
فهد : بعد كده للي بيحصل
نبض: بيدخل اوضه
فهد : مانا عارف هيقعد اقد اى ويفقو
الممرضه : نص ساعه
فهد : شكرا
يوسف: ايو ي فهد
فهد : جاهز الطريق هيطلع
يوسف: تمام
سمير طلع الاوضه
وافق من البنج وكان كويس جدا
سمير : يالي بئا عند اختك ي مريم
مريم : لا انا مش هسيبك
سمير : مريم مش اقدر اتكلم يالي ع بيت عصام
مريم : حاضر
_______________
اللواء: فهد انت المسؤول ع حمايه مريم
فهد : تمام ي فندم
يوسف: وانا هعمل اى
اللواء: هتفضل ف المستشفي
يوسف : تمام
_________________
نبض وشرين احنا هنفضل ف المستشفي النهارده
شرين : اووووك
نبض: علشان مش نسيب سمير لوحدو
شرين: اووووك بس انا جعانه اوووى ماتيجي ناكل بره ونرجع
نبض : اشطااااا
_______________
يوسف : كان بيقول العسكرى للي ع الباب التعلميات
فهد : كان بيقول لمريم انت هتروحي امت
مريم : شويه كدا
فهد: انا تحت امرك وطلع
يوسف : انا جعان اوووووى وعايز اكل تعال نروح ناكل
فهد : تمام يال
__________________
ف كافيه شيك ع النيل
اقعدين نبض وشرين
شرين : بس انتي هزقتي الرجل اوووى ده مز اخر حاجه
نبض: اشبعي بي يختي
شرين : لا انا يوسف عجبني اوووى
نبض: وهو كان عينو عليك ع طول
فهد ويوسف دخلين الكافيه ويوسف شاف شرين
يوسف : اليوم حلو اووووى
فهد: ده يوم اسود
يوسف : بنسبه ليك مش لى انا
فهد: انت بتبص فين هناك كدا
فهد : بيبص اقالي هو حلو فعلا
google-playkhamsatmostaqltradent