رواية أحببت معلمة ابنتي الفصل الثالث عشر 13

الصفحة الرئيسية

رواية أحببت معلمة ابنتي بقلم امولة الفصل الثالث عشر 13 بقلم امولة

ملحوظة قبل البدا عند البحث عن الرواية اكتب في جوجل "احببت معلمة ابنتي دليل الروايات" لكي تظهر لك الفصول الجديدة كاملة فور نشرها 

رواية أحببت معلمة ابنتي كاملة

رواية أحببت معلمة ابنتي البارت الثالث عشر 13

عاد رائد بعد قليل وفتح الباب دون طرق ودخل وهو ينهج قائلا :الحق
مراد بقلق :ايه
رائد :صاحب شركات جواهر
مراد :مالو
رائد :يبقى جاسر السيد علي
مراد :عرفتو انا كدا ماتخلص يا رائد
رائد :صاحب شركات جواهر في أمريكا هو حاليا نقل اكبر فرع من الشركة في مصر وجاي علشان نساعده في النقل وكدا لانه بيدور علي مكان فاضي أو بالأصح مكان يكون لشركته الجديدة
مراد :طب وايه يعني عادي ينور
رائد :اللي متعرفهوش بقى انه اخو آية
مراد :آية؟....آية مين؟
رائد :المس بتاع ملاك
مراد :برضو ايه يعني مش فاهم
رائد :لا كنت بعرفك بس.. اه
مراد :ايه
رائد :انا خارج من الشركة الوقتي
مراد :اشمعنا
رائد بمرح :اصل عقبال عندك هطبع كروت خطوبتي
مراد :طب غور
رائد :اكلك عصفور
مراد :بررررة يازفت
☆خرج رائد بسرعه☆
___
★في بيت إسراء ★
سارة وهي تهز إسراء:قومي يابت... اخلصي تلفونك بيرن
إسراء بنعاس :مين
سارة :استنى اشوف... قرة عيني مين ده يبت
إسراء :ده رائد.... ثم قامت بفزع.... هاتي بسرعة
سارة :هههه خودي يبتاع قرة عينك
إسراء :عارفة لو مكنتش معايا اتصال مهم كنت جبتك من شعرك
سارة بغمزة :مهم؟
إسراء :احم... الو
رائد :احلى الو
إسراء :لا أنجز ورانا مصالح
رائد:أعوذ بالله... عايز ورق الصفقه بتاع ***
إسراء :ماشي هبعتهولك
رائد :تبعتهولي؟؟
إسراء :اه.. اصلي نايمة لسة
رائد :نعم واحدة خطوبته بكرة ونايمة
إسراء :اذا كان عجبك... وقفلت الفون
سارة بغمزة :احبك وانت تقيل
إسراء :نانااننننا.. اخلصي البسي وروحي ودي الورق اللي هديهولك الشركة
سارة :وانا مالي شغاله عندك ولا شغالة عندك
إسراء :عشان اخدك واحنا بنجيب الدهب معانا
سارة :لا ياماما مش انا اللي اترشي اه انا هروح عشان بس صعبتي عليا... ها انهي ورق
إسراء :هتلاقيه في شنطتي مكتوب عليه ***
سارة وهي تبحث في شنطة إسراء :ده
إسراء :لا زيه بس أخضر
سارة :ده
إسراء :ااااااايوة
♡ارتدت سارة ملابسها وخرجت متجهة للشركة ♡

بقلم امولة

★في الحضانة ★
آية :هناخد النهاردة دين
طفل 1:يعني ايه دين يا مس
آية :يعني الإسلام
طفل 2:يعني ايه اسلام
آية :يعني ربنا والرسل
طفل 3:مين ربنا
آية :ربنا ده اللي جبنا كلنا
طفل 1:ازاي وماما هي اللي جابتني؟
آية :مهو ربنا ده اللي خلى ماما تجيبك
طفل 3:هو فين ربنا واسمه ايه
آية وهي ترفع يدها :ربنا فووووووووق واسمه الله اسمه ايه؟
الاطفال :اللللللله
آية :شطار هناخد قرآن
ملاك :اه انا عارفه القرآن بابي كان بيقرأني
آية :وحفظتي ولا لا
ملاك :اه حفظت "قل هو الله أحد"
آية :وايه كمان
ملاك :و "قل أعوذ برب الناس"
آية :وايه كمان
ملاك :بس
آية :طيب هناخد كلنا النهردة ايه "قل هو الله أحد"
الأطفال :يلا
آية :قل هو الله أحد
الأطفال :قل هو الله أحد
آية :الله الصمد
الاطفال :الله الصمد
آية :لم يلد
الاطفال :لم يلد
آية :ولم يولد
الاطفال :ولم يولد
آية :ولم يكن
الأطفال :ولم يكن
آية :له
الأطفال :له
آية :كفوا أحد
الأطفال :كفوا أحد
♡وقررت ذالك 3 مرات ♡
آية :هنروح نقول لماما حفظني هنروح نقول لماما ايه
الاطفال :حفظني
ملاك :بث انا معنديث ماما
ضحك الأطفال عليها فادمعت أعين ملاك فقالت آية :هحفطك انا يالوكا
مسحت ملاك اعينها بحزن قائلة :ماثي
آية :يلا البريك
خرج الأطفال معادا ملاك ذهبت لها آية وقالت :ايه يا لوكا مخرجتيش البريك ليه
ملاك :مث آية هو انا ليه معنديث ماما طيبة زيك وبابا مث راضي يخليني اقولك يا ماما
آية بتصنع التفكير :اممممممممم نعمل ايه... لقيتها لوكا هتقولي ياماما بس متعرفش بابا ولا تقول قدامه اتفقنا
ملاك بفرحة :اتفقنا ياماما
آية :هههههههه ماشي يلا نروح نتمرجح
ملاك :اه يلا
♡وخرجوا ♡
___
★في الشركة ★
دخل جاسر متجه لمكان السكرتيرة وجده فارغ فدق باب مكتب مراد
مراد :ادخل... حضرتك مين وازاي تخش من غير اذن
جاسر :انا جاسر السيد علي اما بالنسبة دخلت ازاي من غير اذن فأنت لسة قايل ادخل
مراد :في سكرتيرة المفروض هي اللي تدخل
جاسر :المكتب فاضي برة
مراد :اتفضل
بدأ جاسر بتعريف نفسه وطلب مساعدة من مراد ليساعده في أمور نقل الشركة وأشياء خاصة بالعمل انتهوا من الحديث
وخرج جاسر من مكتب مراد
☆بالخارج ☆
وصلت سارة بالورق الذي طلبه رائد من إسراء وأثناء مشيها لفت نظرها ذالك الشخص الذي اصطدام بها في المطار ثم لفت نظرها أيضا كوب من القهوة موضوع على احد المكاتب ففكرت في فكرة خبيثة نعرفها جميعا اخذت كوب القهوة دون ملاحظة احد وسارت باتجاه جاسر مطصنعة انها تنظر في الأوراق وقامت يسكب الكوب عليه
قالت بذهشة مصطنعة :يالهوي مش معقووول ايه ده ايم سوري مان
جاسر :ايه ده يمحاسن الصدف
سارة :قصدك مقاذر الصدف 
جاسر :يسلااااام
سارة :وحياتك
جاسر :يعني غصب عنك
سارة :شووور
جاسر :يعني مش قاصدة
سارة :نو نو
جاسر :يعني مش بترديهالي
سارة :نيڨر
جاسر :ماشي فرصة سعيدة
سارة :فرصة زفت حضرتك +عملاها بمزاجي
جاسر :مانا عارف
سارة :طب وسع اصلي مش فاضية والله لحضرتك
ثم مشت متجهة لمكتب مراد
جاسر :يمثبت العقل والدين ياارب
طرقت سارة الباب فقال مراد :ادخل
سارة :السلام عليكم
مراد :وعليكم السلام... انت مين؟
سارة :انا سارة اخت إسراء يافندم بعتتني ادي الورق ده لحضرتك
مراد :ماشي.. بس إسراء مقلتليش ان عندها اخوات
سارة :اصلي مكنتش هنا كنت مسافرة
مراد :ماشي تشرفنا
سارة :عن اذنك
☆وخرجت سارة من الشركة..
google-playkhamsatmostaqltradent