رواية عشقت منتقم الفصل الثالث عشر 13

الصفحة الرئيسية

  رواية عشقت منتقم الفصل الثالث عشر 13 بقلم ندى سعيد عبر دليل الروايات (deliil.com)

رواية عشقت منتقم البارت الثالث عشر 13

وصلنا لما كنا ف فرح عماد وصفاء
وان اسر كشف اللوا الجديد اللي تبع المنظمه
Back 
ليلاا تحت ضوء القمر الساطع 
بعد انتهاء فرح عماد و ضفاء
اتت سيده ف العقد ال رابع من عمرها ذو ٤٢ عاما
اول ما راتها جودي و نهال صرخو فرحا وذهبوو لحضنهاا الحنون
_جودي و نهال بصوت واحد  :
اعاااااااا خالتووو صابرين وحشتينااااااا اووووي اووووي
=صابرين بدموع فرحه : كبرتو يبنات وحشتوني يولاد الغالي وحشتوني اوووي
_نهال ببكاء : ايه الغيبه الطويله دي هونت عليكي 
= صابرين : سامحيني يبنت الغالين انا معاكم اهو
_عثمان بلهفه : عامله ايه يبنت خالي
_صابرين دون ان تنظر له : اني تمام
واحسن منك كمان
_عثمان بحزن : اباااه لسه شايله مني 
=صابرين وهيا تنظر للبنات وتقبلهم : انا مش جايه اتحدث معاك اني جايه اشوف البنات وامشي
_جودي ونهال : لااا ي خالتو خليكي معانا كام يوم عشان احنا هنمشي بعد بكره وانتي وحشتيناا
وبعد اصرار طويل جلست معهم ف غرفه نهال يحدثونها عن زواجهم المفاجئ
(صابرين بتكون بنت خال ابو جودي و نهال ، وتعتبر امهم التانيه ومربياهم ، وكانت ف تعابها بتيجي ل نهال ف بيت عثمان لما كانت سعاد بتشغلها خدامه وممرمطاها ف كانت بتدافع عنها فعشان كدا بيحبوها وعثمان بيحبها بس اختار سعاد ومجوزش صابرين )
_صابرين: احكولي بقا جوازكم جيه ازاي !؟
=نهال  وجودي قصو لها من ما حدث من اول لقاء لهم حتي انقاذ الشياب لهم من جوازات ولاد عمهم
_صابرين : ابااااه  هوو عثمان اجنن ولا ايه !؟
 معقوله يخصبكم ع الجواز واني كل دا ومعرفش !!
_جودي ونهال نامو ف حضنها : الحمدلله انهم انقذونا
=صابرين بخبث ونظره تعرفها البنات من زمان  : طب مش يمكن يجلعو وحشين 
طب انتو وافقتو  لي ها !؟ مش يمكن كانو يطلعو اوحش من ولاد عثمان
_جودي ونهال انتفضو من حضنها : _جودي بحب :لاااا للاا يزيد راجل ومستحيل يعمل كدا دا قد كلمتو منا قولتلك عمل اي ساعت سعاد وعمايلها
_نهال بحزن : هو ف زي اسر وطيبه وحنيه اسر 
_صابرين مسكتهم من ودانهم وضحكت : امال عايزين تطلقو لي !
ف نظرو ف الارض ورجعو لحضنها 
وقالت صابرين :
انتو حبتوهم مش كدا 
طب بوصو بقا مش لازم تضيعوهم من ايديكم عشان انا اول ما شوفتهم حبيتهم وهيبقو ازواج صالحه بيكم
انا جربت الحب مره ومدوقتش غير المرار (تقصد عثمان) 
_جودي : بس عمو عثمان اتغير وعرف ان تفكيرو كان غلط وبيحبك ي خالتو
=صابرين : لا مستجيل بعد اللي عملو ف نهال وذلها كدا مستحيل اسامحو
_نهال : هو انا مقولتلكيش عمل اي بعد اما طلق الغرابه
_صابرين  بضحكه صافيه : لا ايه الجديد ي مجنناني ؟
_نهال وهيا تعتدل ف جلستها وتضحك شماته ف سعاد ؛ هقولك  
Flashback 
_عثمان : اطلعي برا بيتي ي سعاد انتي طالج طالج طالج بوظتي عماد واهي دي النتيجه جبلنا العار
و خلتيني ابقي قاسي مع بنات اخوي برا
ثم ذهب لجودي و نهال وحضنهم
_عثمان : سمحوني يبنات قبل ماموت
وانتي ي نهال من بكرا ميراثك اللي حرمناكي منو هرجعهولك ف البنك
وخليكم مع اجوازكم دول رجاله وسند لكل واحده فيكم والبيت دا بيتكم يولادي دا بيت عيله ابوكم واجوازكم يشرفوني ف اليل قبل الصبح
كل فتره تعالو واجمعو هنا وشفوني مت ولا لسه زخلي البيت يرجعلو البهجه زي مكان فيه السعاده بوجود ابوكم 
_حضنوه البنات وعيطو ف حضنو لانه فاق قبل فوات الاوان

بقلم ندى سعيد

BACK 
_ نهال : يعني سامحيه انتي كمان ي خالتو دا بيحبك ثم غمزت لها دا الحب الاول بردوا ي صفصف 
ضحكو مع بعض
ثم قالت  بتفكير 
_صفاء : بما انك سامحتيه انا سامحتو خلاص بس لازم ادوخو زي مخلاني تعبت من حبو ٢٥ سنه
_ضحكو البنات وقالو : اعمل ما بدالك
 قالت صابرين
يعني هتفضلو مع اجوازكم !
_نظرو لها وهزو راسهم بالايجاب 
_صابرين : هو حصل ولا لسه !؟
_جودي ونهال بكسفه : تؤتؤ
_صابرين برخامه : خليكم كدا لحد ميجوزو عليكم
😂
_جودي : هقتلها🔪 مش كفايه البنات اللي بتقرا الروايه بيعكسوه 🔪😂
_نهال : والله اموت فيها 🥺
ثم قالت جودي احكيلنا حدوته
⬅️ف الخارج عند: يزيد و اسر 
كان يرن ع عمر صديقهم ف الدخليه
_عمر صحي من نومه : ابو معرفتك ي يزيد ف ايه ي اخي 
=يزيد بضحكه : اي يحضره الرائد مبراحه علينا
_عمر : وحشني يلاا وفين اسر 
=اسر : انا ف هم ميتلم يخويا
=عمر بخضه :انت بتطلع امتي
ثم ضحك وقال
 مالك بتولول زي النساوين كدا لي 
😂
_يزيد : ركز معايا ي عمر بالله عليك
_عمر وهو يحك راسه ويفرك بعينيه الناعستان : قول معاك اهو
_يزيد : ف شخص جيلك بكره عشان بقالو فتره شغال معانا وقربنا نوصل ل المافيا ف هيا تعرف كل حاجه بالتفاصيل 
الشخص دا ي عمر خريج من حاسبات ومعلومات ودخل ف السلك الدبلوماسي وكمان ممكن  يساعدنا يهكر  اجهزه المافيا لان اسماء المفايا وارقام حساباتهم مع اسر بناءا انو شغال معاهم ف  هتساعدنا كتير 
_عمر بتفكير : تمام دا حلو جدا
_يزيد : ابوس ايدك تبطل تناكتم ف الشغل عشان هو حساس شويه
=عمر بضحكه : طيب تمام حاضر
وقفل معاه
_اسر بصدمه: انت ليه مقولتلهوش انها بنت واسمها نهي
=يزيد: مقدرتش اقولو هو اه مش بيحب شغل البنات وكدا بس دي اشطر واحده ومحتاجينها فانا  هخليه تروح بكره وقدام الامر الواقع هيشتغل معاها
_اسر: ربنا يسترها انت عارف صحبك
=يزيد بضحكه: ربنا يسترها ع المسكينه دي والله
ثم ذهبو لغرف نهال
دق الباب 
_صابرين : اتفضل
_دخل يزيد وقبل يديها هو واسر
_صابرين : يكرم اصلكم يرب
=يزيد ابتسم لها و قال: 
ربنا يخليكي ي صفصف ولا اقول ي خالتي 
_اسر بغمزه لصابرين: متكبرهش المزه دي 
_نهال : خيااانااااااااعااااه بتعاكس خالتي قدامي 
=اسر باستغراب: هو مش انتي كنتي نايمه ف حضنها
_نهال : نومي خفيف يابا
_ضحكو كلهم
وذهب يزيد ليحمل جودي النائمه من حضن صفاء
ثم قال : تصبحو ع خير ي جماعه
وقامت صابرين لتنام ف غرفه الضيوف  
⬅️عند عماد 
دق بابا صفاء 
فتحت الباب بحقد
_عماد بحزن: كفياكي بكا عاد
=صفاء : بكرهك وبكره اليوم اللي قلبي حبك فيه 
_عماد بتعب نفسي : ي صفاء صدجيني انا خلاص بعدت عن المنكر خلاص
_صفاء ببكاء : عمري مهسامحك واصل
ومن إهنه ورايح متكلمنيش تاني لحد م نطلق اني مش طايجه رحتك جمبي ولا صوتك 
_عماد اخذ ملابسه وذهب للحمام ثم نام ع الكنبه
ونام وهي اخذت تبكي
بعد ساعه من نومه قامت صفاء وذهبت اليه ثم غطتو واعتقدت انه نائم
وقالت 
_صفاء : انا كان كل همي ف الحياه
اننا نجوز ونعيش حياه كويسه مع بعض ،، مكنتش حلمي فيلا ولا عربيه ،،
كان حلمي انك تقرالي قران وتحفظني واول مايمع تديني شوكلت مكافئه ليا 
بس انت نسيت انك كنت الاول ع مصر ف حفظ وجوده القران الكريم ودخلت الجامعه وتلميت ع صحاب السوء وبوظوك كدا !!
واخرت حبي ليك يبقي دا جزااتي 
انا عمري مهسامحك وبكت وذهبت للحمام
اما هو فتح عينيه ونزلت دموعه حزن عليها وع حبها اللي تحمله له ف قلبها من صغرها وهو كان لا يبالي
ثم تذكر انه كان احسن شخص ف تجويد القران الكريم ف بكي ع حاله وع ما وصل اليه 
_عماد ببكاء : اللهم انك عفو كريم  تحب العفو فاعفو عني يابحم الراحمين واغفر لي انه لا يغفر الذنوب والخطايا الا انت
⬅️عند يزيد
نيم جودي ع السرير و قعد يلعب ف شعرها وحس انها بدات تفوق 
_جودي وهي تحضنو : كملييي الحدوته بقا ي صفصف 
=يزيد توتر من قربها ثم حضنها 
_جودي وهيا مغمضه عيناها  : خالتوو انتي مالك عضمتي كدا ليه
_يزيد وهو يكتم ضحكتو: ويحسس ع شعرها
_جودي رفعت جسدها و شفتاها بجانب عنقو
 احكي بقا ي خالتو الله
_يزيد بضحكه : انا زوجك العزيز ي مدام 
_جودي ف نومها  : هو انا اجوزت امتي ثم تذكرت اه اه افتكرت عمو هولاكو السافل دا 
=يزيد برفع حاجب : طب والله حلو وهيا نايمه ناخد منها شويه اسرار لوز
ثم ضحك
_يزيد وهو يضمها اليه : لي بتقولي عليه هولاكو دا ببعشقك 
_جودي بضحكه : مش عارفه بس حبيت الاسم عليه من اول مخبطتو وايدي وجعتني 
ثم كشرت وقالت جات خبطه ف بطنو الناشفه دي ثم ضحكت وقالت ههههه ي  خالتو مالها بطنك بقت عامله زيو كدا لي !!
_يزيد بجد وتوتر : انتي بجد بتحبيه
_جودي : بغض النظر عن صوتك اللي خشن ي صفصف اه انا بتنفسو اصلا
واول مبحس انو ناوي ع سفاله قليل الادب دا بروح اجري واسيبه ثم ضحكت دانا لسه هطلع عينو😂
يزيد وهو يعتدل ف جلستو
_يزيد : وانتي اي عرفك انو بيبقي ناوي ع سفاله
_جودي : ي صفصف انا حفظتو خلاص بلاقي عنيه تتقلب لغامق كدا وبيسرح ف عيوني واول ملاقيه يبدا يكلم بحنيه ويقرب اروح انا هوووب طالعه اجرب
_يزيد قام  برش ع وشها مايه
وفوقها و قال : يعني انتي عارفه كل دا ومع ذالك كنتي بتحرقي دمي وبتحرقيني بقربك داا !!
= شذي فاقت وقالت بصدمه : هو انت اي جابك هنا 
_يزيد يقرب منها : ان ف اوضتي ع فكره وانتي ف حضني بردوا
ثم قال بعصبيه يعني بتبقي عارفه كل حاجه وبتغلسي وسيباني كدا !
_جودي جات تقوم وتقول بتوتر :  هقوم اشرب
=يزيد يشدها اليه : لااا مش هتفلتي مني زي كل مره ع فكره 
ثم قبل عيناها
بتعملي فيا كدا لي
_جودي متنحه له 
=يزيد : بحبك ع فكره 
_جودي : بتنفسك
=يزيد : تقبلي تفضلي طول العمر زوجتي .
_جودي ابتسمت وهزت راسها ف صمت
=يزيد طب قومي نصلي يلا
خلصو صلاه و وضع ديه ع راسها وقرا دعاء الزواج 
ثم قرب منها و.....
(اكتمل زواجهم ع خير😂)
(هييييح يبنت المحظوظه دا يزيد دا بنات الجروب بتعشقو)
⬅️عند اسر 
نهال عملت نفسها نايمه
_اسر : قومي يختي عارف انك صاحيه
=نهال : هو انت خدت بالك
_ اسر بضحكه : اكيد
ثم قرب منها وقال
احنا مكملناش بقيت كلامنا 
_نهال باستعباط وهيا تحاول ان تفلت منه : كلاام اي دا
_اسر : اممم افكرك 
=نهال بزعيق : لااااا فكراه
_اسر بضحكه اظهرت جمال غمزاتو : امال عامله عبيطه ليه
_نهال : عايز اايي ف ليلتك دي
=اسر قالها بصدق انا مش عايز بوصي هفهمك حاجه الحب دا مش عشان نشبع رغباتنا لا الحب دا
ان حبيبك 
لا يقسو،لا يهمل، لا يمل 
لا يكذب، لا يتغير، لا يغيب
لا يخادع، لا يهرب
لا يختبئ خلف اعذار مصطنعه
من يحبك حقا 
لن يجرؤ علي مرور الوقت بدونك
سيحن ، سيشتاق ، سيتألم 
سيصنع المستحيل ل يحادثك 
ثم نظر لعيناااها
وانا مش بحبك انا ادمنتك خلاص وجود بقي شئ اساسي ف حياتي 
_نهال ببكاء : انت كتير عليا يا اسر
=قبل عيناها وقال قومي نصلي 
صلو ثم دعا لهم بالخير والزريه الصالحه و قرب منها وقال بهمس 
_اسر : بتثقي فيا
=نهال وعيناها ف الارض وبدون صوت : ايوا
_اسر ركع وقال بضحكه الحمدلله يرب الحمدلله 
ثم قام بحملها الي السرير
و(....)
سكت شهرذا عن الكلام الغير مباح💙
اما عند صفاء ف الحمام
يرب سامحني بس انا مش طايقه نفسي بعد اللي حصل 
وقامت قطع شريانها واغم عليها
فصباح يوم جديد 
⬅️عند سيلا :
ي معتز هاجي معاااك مليس دعوه
_تعال يستي انا عارف انك مش هتسبيني ف حالي
= سهام : سيلا مترخميش ع معتز 
وسلفانا هتيجي تعبانه من السفر ف مترخميش
_سيلا ببراءه : ي مامتي دي وحساني (وحشاني)
اوووي اوووي  بوصي انا هبوس براحه
_معتز : مش لما ابوس انا
_سيلااا بشهقه وتمسك ودن معتز : انت قليل الادب ي معتز والله لهقول ل حالو زيد (يزيد)
= رن عليه يزيد
_معتز بقرف وهو ينظر ل سيلا : كنتي افتكرتي سيره عدله 
ثم تحدث ف الفون
_ معتز : صباح الخير ي يزيد
=يزيد : روحت تجيب سلفانا ؟!
_معتز : هروح اهو ثم قال انا خايف
_يزيد  باستغراب : من ايه !؟
=معتز : هيكون من مين يعني 
اكيد من عمر طبعا ،،
البنوته رقيقه جداا وهيا مش حمل رخامتو ف الشغل خايف ل متشتغلش معانا بسبب كبريائه دا وكل حاجه تضيع
_يزيد بضحكه : ربنا يسترها دي دخلت عرين الذئب ب ايديها
_ سيلا تخبط ع كتف معتز
_سيلا بزعيق : معتز يوووه عليك
هات اتلم (اكلم) حالو زيد
(خالو يزيد)
_معتز : يبت ي رخمه انزلي من ع ودني
_يزيد بجد : ملكش دعوه بيها يلا تعمل اللي هيا عيزاه
وثم قال هاتها
اعطي معتز ل سيلا الفون
_معتز : خدي ي هانم
= سيلا بتناكه وهيا ماسكه الفون  : نزلي ي معتز  عاوزه اقولو حاجه مهمه 
انزلها معتز واخدت الفون وجرت ع اوضت ولدتها 
وقفلت الباب
=: سيلااا بضحكه فرحه : حاااااااالوووووووووو زيد
 (خالو يزيد) وحستني اوووي (وحشتني اووي)
_يزيد بضحكه : وانتي كمان يروحقلب خالو من جوااااا 
= سيلا ب دموع بريئه : انت وحستني اووووي انت هتفضل بعيد كدا لامتي هتبعد وتسبني زي بابي
=يزيد بحزن : يروحي راجع والله وهفضل جمبك طول العمر 
_سيلا : انا بابي وحشني اوووي 
ي حالو عايزه العب معاه زي صحابي
( كانت تسمعها سهام وطلعت برا الاوضه عشان سيلا متشوفش دموعها)
= يزيد بدموع لاول مره : هقولك حاجه وتبقي سر بنا 
_سيلا وهي تمسح دموعها : ماسي (ماشي )قول انا سمعاك اهو
_يزيد بجد : بابي انا هرجعهولك ونلعب كلنا مع بعض
= سيلا : هيهيههيهيهيهيهيه بيجاااد
_يزيد بخوف : باااس باااس ي سيلااا متقوليش لحد دا سر عارفه لو مامي عرفت بابي مش هيرجع خالص 
=سيلا بوعد اطفال : حلاص (خلاص) مش هقول لحد والله ي حالو 
= يزيد عشان يطلعها من حزنها حاول يقلد طريقت صوتها  : شاطره ي قلب حالو زيد
_سيلا بغضب طفله :  متتريقس ي حالو بقاااا
= يزيد بضحكه : خلاص خلاص 
باي يحببتي 
_سيلا تقبل الفون : امووووه بااي ي حالو
 وقفلت معاه
اسر ببكاء وانهار من صوت سيلا وبرائتها
_اسر : لي ي يزيد ليه عرفتها انو عايش ليهههه 
=يزيد : وانا هشوفها بتتقطع كدا دايما مش كفايه اننا عرفنا
_اسر بزعيق ليه وعصبيه : بس احنااااا مش متاكدين ليه 
ليه توهمهااا ع الفاضي ليه افرض طلع مش  عايششش لييهه
_يزيد : ملكش دعوه
لكمه اسر بقوه
_اسر : ازاي مليش دعوه ازاي انا معاك فكل حاجه من الاول يبقي ليا دعوه حرام عليك انت وسهام هتخلو البت معقده حررررام 
_يزيد ببكاء  : انا تعبت من بعد خالد عني اوووي حاسس اني اتكسرت
حضنه اسر وقال 
_اسر : وانا روحت فين عشان تقول كدا
 ووقفو البنات يبكون عليهم ف صمت 
احداث البارت الجديد
* عماد بيكاء : صفااااااء لااااااااا متسبنيشششش
*عمر : ناااااعااام انتي اللي هتشتغلي معاايااا !!!
* حسين : تتجوزيني ي زينب
google-playkhamsatmostaqltradent