U3F1ZWV6ZTE0NTkwMzMxMzUwX0FjdGl2YXRpb24xNjUyODgzMjYyNTQ=

رواية أحببت معلمة ابنتي الفصل الثالث - بقلم امولة

    رواية أحببت معلمة ابنتي بقلم امولة الفصل الثالث 3 

رواية أحببت معلمة ابنتي كاملة

رواية أحببت معلمة ابنتي البارت الثالث 3 

آية :ااه كنت عايزه اقولك حاجة
رشة:إيه
آية :انا عايزة امسك الفصل بتاعك
رشة :ايه؟
آية :عايزة امسكه... هو عجبني وانا مرتاحة مع الأطفال
رشة :معنديش مشكله عادي انشاء الله لما اجي هسيبهولك وانتي ممكن تفضلي فيه الفتره اللي هفضل فيها في البيت
آية :ماشي.. سلام
رشة :سلام

بقلم امولة

"ف الفلة"

وصل مراد الفلة بمجرد دخوله :ملاك.. يا ملاك

ملاك وهي تنزل على السلم وبيدها كراسة وقلم:نعم يا بابي

فتح مراد زراعيه فجرت اليه ملاك وحملها :مين اللي جابك من ال school

ملاك :انكل ثامح

مراد :يعني مش حد تانى

ملاك :لأ

مراد وهو يقبلها من خدها :وانتي بتعملي ايه

ملاك :ال Hoomwork

مراد :طب سيبيه الوقتي.. عشان نتغدى

ملاك :اوك

وصعدت ملاك بغرفتها بينما بدل مراد ملابسه ودلف الأسفل مرة أخرى

وجد والده واخاه وابنته يجلسون بانتظاره فجلس معهم

محمد :لوكا

ملاك :اممممم

محمد وهو يلمح لمراد حتى لا يلفت نظر ملاك لاشياء :قولتيلي كان في واحد بيشاورلك من عربية عشان تركبي معاه

ملاك :اه يا ميدو

مراد وقد فهم والده:غير انكل سامح

ملاك :اه... بث انا مث ركبت معاه ومث اية فضلت معايا لحد ما انكل ثامح ايجا وخادني

مراد باهتمام :مين مس اية انتي مش عليكي مس رشة

ملاك :لا خلاث مث رثة الوحثة مثت ومث اية ايجت مكانها

رائد :مزة ولا ايه يا لوكا

مراد:اااااااااحم

ملاك :ثاروخ يا انكل ثاروووووخ

مراد :ايه ده يا ملاك من امتى واحنا بنقول الكلام ده

ملاك :اثل انكل مراد وهو بيفثحني الجمعة اللي فاتت ثاف بنت حلوة قالي ثوفي يا لوكا الثاروخ لما ثألته يعني ايه ثاروخ قالي يعني حلوة وبثراحة مث أية ثاروخ

رائد بصوت واطي :يابنت الكلب

مراد :طب كلي يا ملاك... ثم مال على اذن رائد وقال بهمس........ وانت يا زفت نقي كلامك قبل ماتقوله قدام طفلة

رائد :ماشي ياعم خلاص

محمد :في ايه يا مراد في حاجه

مراد :ليه.؟

محمد :اتصلت وطلبت نجيب ملاك بسرعة ليه

مراد وهو ينظر لملاك التي تاكل بمعنى (مش قدامها) :بعدين يابابا

محمد وقد فهم :ماشي

رائد :طب ياجماعة انا هطلع اريح ساعتين ولا حاجة وهنزل عشان هحضر ميتينج في مطعم ***

مراد :رائد كلم إسراء خليها تيجي وتجيب ورق من دورج المكتب عشان تاخدوا معاك الميتينج

رائد:اوك

*وصعد رائد *

مراد :لوكا يا حبيبتي

ملاك :نعم

مراد :شبعتي

ملاك :الحمد لله

مراد :طب قومي غسلي ايدك بالصابونة واطلعي اعملي ال Hoomwork

ملاك :ماثي

*وصعدت ملاك *

محمد :في ايه؟

مراد بتنهيدة :ملك

محمد :مالها دي

مراد :جاتلي الشركة وهددتني لو مادتهاش ملاك هترفع قضية

محمد :وانت قلقان من ايه دي مش حاجة صعبة احنا ممكن نكسب القضية بسهوله

مراد :يابابا دي انا عارف ومتأكد منها إنما هي دماغها كلها شر وممكن تخطفها.. طب مخدتش بالك ان ممكن العربية اللي وقفت لملاك دي تكون هي اللي بعتاها

محمد :والحمد لله ربنا سترها

مراد :ماهي ممكن تكررها

محمد :متخفش وسيب امرك لله

مراد :ونعمة بالله... طيب انا هطلع اريح شوية عشان اخد ملاك بليل اخرجها شوية

محمد:طيب ماشي

الكاتبة أمل صلاح

"مكان اول مره تروحه"

ملك :عرفت تأخذها

الرجل :لا للاسف.. كان معاها مدرسة فضلت متبتة فيها

ملك :بقولك تجيبها لو قدام الناس كلها ومتخفش محدش هيعرفلك طريق

الرجل :حاضر يا هانم هحاول

**الساعة 8**
--
في هذه الساعة استيقظت آية فهي تنام بعد عودتها من الحضانه لبست بيجامة تقيلة 👇🏻👇🏻ووقفت في شرفة بيتها وبيدها كوب نسكافيه ووضعت قبعة البيجامة كانت حقا جميلة ((اللي مشفش بيتها الصورة في الفصل اللي فات))
--
اما في الفلة استيقظ مراد لبس وذهب لغرفة ملاك ويساعدها في تغير ملابسها ونزل برفقتها في نزهة
--
اما رائد استيقظ وبدل ثيابه واتصل ب إسراء (ظهرت في الفصل اللي فات)
رائد :الو
اسراء:الو ازي حضرتك يا استاذ رائد
رائد في نفسه :احيه دي بتقولي استاذ... احم الحمد لله تمام
إسراء :انا جهزت ورق الثفقة وفي طريقي للمطعم
رائد :اوك ماشي
ونزل للميتينج المقام في المطعم
--
"في سيارة مراد"
أثناء قيادته
ملاك :الله يا بابا حلو البيت والثجر اللي حواليه
مراد :عجبك
ملاك بصدمة:وقف يا بابا بثرعة وقف
أوقف مراد السيارة بسرعة و:......
قد يعجبك أيضا
الاسمبريد إلكترونيرسالة