U3F1ZWV6ZTE0NTkwMzMxMzUwX0FjdGl2YXRpb24xNjUyODgzMjYyNTQ=

رواية أحببت معلمة ابنتي الفصل الأول - بقلم امولة

  رواية أحببت معلمة ابنتي بقلم امولة الفصل الأول

رواية أحببت معلمة ابنتي كاملة

رواية أحببت معلمة ابنتي البارت الأول

استيقظ مراد على صوت تلك الملاك فوقه وهي تناديه بصوتها الطفولي الرائع :يلا يا بابي كل ده نوم

مراد :حبيبة بابي.. ايه ده يا لوكا

ملاك بطفولة :ايه يا بابي

مراد :راكبة فوق بابي كذا ليه

ملاك :اثل انا عمالة اثحيك وانت مث بتثحة قولت اركب فوقيك((اصل انا عماله اصحيك وانت مش بتصحي))

مراد :تركبي ايه؟

ملاك :فوقيك يابابي فوقيك

مراد :طب يلا روحي قوليلي لدادة تلبسك عشان الحضانه

ملاك بعبوس: ليه ااثيرة الزفت دي بقى((ايه السيرة))

مراد :يابنتي بتجيبي الكلام ده منين

ملاك بهمس وطفولة :اثل ثمعت (سمعت)) انكل رائد بقول كدا

مراد :اهو انكل رائد ده هيوديكي في داهية

ملاك :لا يابابا مث تقول كدا على انكل رائد

مراد :طب يلا عشان متأخريش

ملاك وهي تنزل من على بطن مراد وتتضب في الأرض بطفولة :دا انت مث بتنثي(مش بتنسي) بقى

مراد في نفسه:والله محد مودي البت في داهية غير مراد الكلب ده
---
في فيلا صغيرة ولكنها رائعة جدا من الداخل والخارج تستيقظ بطلتنا على صوت المنبه بجانبها.. قامت بايقافه ثم دلفت للحمام مستعدة للخروج لعملها انتهت من ارتداء ملابسها المكونة من بنطلون باللون الأبيض وبلوفر باللون البني وكوتش ابيض وتركت شعرها منسدلا على على ظهرها👇🏻👇🏻 خرجت من الفلة واتجهت السيارة قادتها للحضانة التي تعمل بيها وهي من أكبر الحضانات ومشهورة

بقلم امولة

"في فلة الشاذلى"

انتهت ملاك من ارتداء ملابسها وهو عباره عن يونيفورم خاص بالحضانة 👇🏻👇🏻تحت عبوسها.. نزلت الاسفل وهي ممسكة بيد الخادمة

الخادمه :ملاك جهزت يا مراد بيه

مراد :ماشي... تعالي يا لوكا

نزلت ملاك الاسفل واتجهت ناحيه جدها ورفعت يدها بمعنى احملني

محمد :حبيبة جدو مالها

ملاك :بص يا ميدو هقولك على.......

مراد مقاطع :ملاك عيب نكلم الأكبر مننا كدا ياماما

ملاك وهي تضع يدها في وسطها :اشمعنا انكل رائد بيقول لجدو ياميدو ونا لأ

رائد :كح كح كح كح

محمد :عادي يا مراد حبيبة جدو تقول اللي هي عايزاه.. ها كنتي عاوزه تقولي ايه

ملاك بهمس في اذن جدها :بث ياجدو في الحضانة بيضربوا الصغونانين.. دا ينفع

محمد :امممممم.. لا طبعاً مش ينفع

ملاك ويدها في خصرها :قول بقى لابنك

مراد :عيييييييب

ملاك :يوووووووه كل حاجه عيب.. عيب

نظر مراد لرائد

رائد وهو يقوم من على الكرسي :احم طب سلام انا بقى عشان الشغل كتير

وفر مسرعا للخارج

مراد:لوكا يا حبيبتي عمو السواق هيوصلك وانا رايح الشغل

ملاك :وإيه الجديد مفيث جديد

محمد :ما ايه

ملاك :مفيث

محمد :مفيش

ملاك :مفيث يا ميدو مفيث انت كبير وانا صغيرة يبقى كلامي هو اللي ثح

محمد وهو يقلدها:اه ثح الثح كمان

ملاك وهي تنزل من على قدميه :طب ثلام ياميدو

محمد :سلام

وخرجت ملاك برفقة السائق للحضانة
---
اما اية بعد أن وصلت الحضانة قابلت إحدى المدرسين

آية :ازيك مس رشة

رشة:الحمد لله

آية :سايبة ال class ليه

رشة :معلشي يا آية ممكن تخوشي مكاني أصل بابا تعب ولازم اروح

آية :اوك يا حبيبتي وابقى طمنيني عليه... سلام

رشة :سلام
---
اوصل السائق ملاك الحضانة ومن ثم عاد

اما ملاك دخلت لفصلها خائفة جدا من معلمتها فهي تبرح الأطفال ضربا

مان دخلت حتى وجدت معلمة جديدة

ملاك :انتي ميث جديدة

: اه

ملاك :يعني المث الوحثة مثت

:لا مش مشت هي في مشوار وجاية

تحول وجه ملاك للعبوس

:ايه زعلتي ليه يا جميل

ملاك :يا مث المث التانية وحثة

:ليه

ملاك :بتضرب الصغونانين

:امممممم

ملاك :انتي كمان بتضربي الصغوناتين

:لا دا انا بحبهم

ملاك :اسمك ايه

:اية

ملاك :طب يا مث اية هشوف هحبك ولا لأ

آية :هههههه ماشي انشاء الله اكون عند حسن ظنك

ملاك :ماثي

اية :يلا اقعدي في الديسك

ملاك :اوك

"معاد الفسحة"

ملاك :مث اية

اية :قلبي

ملاك :ممكن تعودي معايا في البريك

آية :اوك.. ومدت يدها فأمسكتها ملاك..... يلا

ملاك :عارفه يا مث انا بقول لجدو ايه

آية :إيه

ملاك :ميدو

آية :هههههه.. وبتقولي لبابا ايه

ملاك :بابي

أية :وماما

ملاك بعبوس :دي وحثة

اية:ليه

ملاك :عثان بتضربني

أية :ممكن تكوني دايقتيها

ملاك :لا يا مث انا كنت عطثانة

أية بصذمة :ضربتك عشان عطشانة

ملاك :اه

ضمتها اية :متزعليش ماما بتحبك

ملاك :لا مث بتحبني.. اثلا بابا ماثاها من البيت

آية :خلاص يا لوكا يلا قومي فين الfood بتاعك

ملاك :مث بجيب

اية :ليه

ملاك :عثان بفطر مع بابا وانكل وجدو قبل ماجي

آية :طب ايه رايك نروح نتمرجح

ملاك :ايوا ايوا

اية وخي تحملها :يلا

وظلوا فترة الفسحة اية تلعب مع ملاك فلقد حست ان هذه الملاك عانت في حياتها

انتهى البريك....... وانتهى الفصل معه 😂

اريد ارائكم يا باااااااشر 😂😂
قد يعجبك أيضا
الاسمبريد إلكترونيرسالة