رواية حكاية ليل الفصل 25 الخامس والعشرون - بقلم نور الحياة

الصفحة الرئيسية

     حكاية ليل الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم نور الحياة 

رواية حكاية ليل البارت الخامس والعشرون 25 

الحلقه الا فاتت وقفنا عند لما ليل راح لچني المستشفي وكانت لا تتكلم وكانت تحت تأثير الصدمه. كانت چني في المستشفي لمدة شهر. وفاقت من الصدمه التي تعرضت لها بسبب أحمد المغربي. وكان ليل معاها في كل وقت وكان يجعلها تنسي الذي حصل معاها. چني. تقول لي ليل ربنا يخليك ليا يا ليل انت بجد اجدع انسان في الدنيا الفتره الا فاتت تعبت معايا اوى. قالها متقوليش كدا انتي حببتي ومراتي واغلي ما عندي فقال لها. انا حابس أحمد المغربي في مكان ومستنيكي انتي الا تعاقبه وتاخدي حقك منه. وبعد وقت سابها ومشي وراح عند احمد المغربي وقعد يضربه ضرب جامد ويعذب في عذاب صعب وقال أحمد المغربي ارحمني يا ليل. قالو أرحمك هو انا هخليك تنفع اصلا علشان يجيلك بس الجراءه انك تقرب لي حاجه ملك ليل الصياد. وبعد وقت تظهر چني وكلها غضب. وقال لها ليل خدي حقك منه كانت تبكي بشده كل ما تتذكر ان هو لمسها وقطع ملابسها وضربها. وفجاءه بكل قوه عندها نزلت ضرب في وشه وتفة عليه وقعدو تشتم فيه وكأنها ترجع لنفس الصدمه وتقول ياحيوان يا حقير انت تلمسني وتضربني وهيا تضرب فيه اكتر  وتضربه برجليها  الي ان فقدة الوعي. وبعد وقت هو يعتبر معدش ينفع لأي حاجه بعد العذاب الا اتعرضله. وبعد وقت الكاتبه! نور الحياه  ايجت الشرطه اخدو. وقبل ما الشرطه تيجي قال ليل لأحمد انا حبيت بس اعرفك من هو ليل الصياد يا حيوان أحمد ربنا اني ما قتلتكش وابقي فكر بس في احلامك انك تقرب علي چني. وبعدها الشرطه مسكته وبكدا انتهت قصة أحمد المغربي. إما عند چني وليل كان ليل يحمل چني ويخذها للمستشفى وبعدها فاقت چني وبعد مرور شهر. كانت چني قد فاقت من الصدمه وحاولت تنسى الذي حصل وكان ليل بدء يتابع أعماله. كانت چني تستيقظ من نومها ولم تجد ليل بجانبها فعرفت انه ذهب الي الشركه ولم يوقظها  وكانت تعرف ان هذا اليوم هو يوم ميلاده ولبست چني ملابسها ونزلت عند عمها حمزه ورنا وقالت احنا عايزين نعمل مفجاءه لي ليل انهارده واتصلت چني علي كل أصدقاءه واقرابهم واتصلت علي منظم الحفلات واتو علي الفور وزينو القصر  بأجمل الزينه التي تخطف الأنظار وكان القصر بعد الزينة كأنه قطعه من الجنه ووذهبت لافخم الاوتيلات وحجزت افخم جناح وهو جناج ملكي واتفقت معهم علي زينه رومنسيه رائعه وكان اختيار الجناح الذي ستقيم فيه من أجمل الأماكن كان عباره عن صاله واسعه مليئه بالورود والشموع الحمراء والعطور  الرومانسيه  في نصفها حمام سباحة رائع يكون داخله اضائه حمراء ومسيقي رومانتك وفيه ورود كثيره حمراء وفي نهايه حمام السباحة سلالام تزين بالورود الأحمر تذهب من خلالها الي سرير كبير  علي شكل قلب ويحيط هذا السرير شموع حمراء وورود حمراء. وكان هذا الجناح مزين بطريقه مبدعه. كانت چني قد حجزت وكانت ذاهبه الي البيوتي ستنر وغيرت من لون شعرها وكان لونه أشقر اللون مع بشرتها البيضاء ومع الميكب الساحر الجريء وكانت اختارت فستان من اللون الأبيض الذي يجعلها وكأنها حوريه من السماء يزينه استراسات فضيه لامعه ومفتوحا من القدم وكان مرسوما عليها وكانت رائعه الجمال  وعندما انتهت اتصلت علي السائق وجاء لاخذها. وذهبت الي المنزل وكل من رائها كان ينسحر بجمالها وكأنها ايه في الجمال. وكانت تشرف علي كل شئ في الحفله وكانت الترته بأدوار وعليها صوره لي  ليل وكانت تكتب اسمه باضاءه وتقول كل سنه وانت جانبي وانت معايا وانت زوجي وانت روحي. وكانت محضره مفجاءه احلي من كل دول. بعد لحظات يخبرها مازن أن ليل كان اتي في الطريق. ليل وهو في الطريق كان زعلان أن محدش قالو طول النهار كل سنه وانت طيب ومحدش افتكره.

بقلم نور الحياة

 طبعا كل الاضاءه انطفئت لأنه اتي وداخل الي القصر  وشاف أن القصر كله مضلم خاف أن يكون حد دخل القصر وعند مدخل القصر كان هناك ورود كثيره وفجاءه لسه بيدخل القصر انفتحت الاضاءه وانصدم من المفجاءه ولم يصدق ماذا يحدث وعندما نظر الي الكل وان البيت مزين بطريقه مبدعه وان چني وكأنها ملكه تنتظر ملكها. وكان يدخل وفجاءه وقع عليه ورود كثيره والكل بيسقف لي. وتقدمت چني الي ليل وقالت كل سنه وانت طيب يا اجمل هديه ليه في الدنيا. كل الا بيحصل وليل مصدوم. وحضنته چني وقالت بحبك. ومسكته من ايدو وذهبو الي المكان المخصص لرقص  كان مزين ببراعه وانفتحت اغنيه اجنبيه رومانسيه ورقصو مع بعض رقصه الصلصه وكانت تدور معه في خفه وبراعه وشدها ليل له وقال كل ده ليل انا وقالت انت لسه شوفت حاجه انت بس تقعد كدا وتتفرج وتتبسط وبعد أن انتهو. ذهبو ليقطعو الكيك وعندما جاء ليقطع الكيك  انفتحت الكلمات المضيئه بالنار وهي كل سنه وانت طيب ياروح قلب چني بحبك. طبعا ليل في الوقت ده كان عايز يبكي. من الصدمه ومن الفرحه. بعدما قطعو الكيك. انتطفت الاضاءه  وكانت اضاءه  رومانسية لافته للانظار وكان ضوء واحد يسلط علي شخص وهذا الشخص هو چني ومسكت المايك وبدءت تغني. بحبك انا يا كل الهنا ما في من غيرك يا حبيب عنيا انت ليا في الدنيا دي مافيش في الدنيا غيرك في الدنيا دي انا بتمناك ومفيش كلام يوصف هواك لو قولتلك اني بموت فيك ابقي كدا مقصر معاك حبك خلاص أصبح في دمي ومعاك يا حبيبي بنسا همي وبخاف لحسد نفسي عليك اول ما بشوفك بسمي. كل ده وهيا ماسكه ايدو وكان مبهور بصوتها الجذاب واختيارها للاغنيه. وبعد أن انتهت قالت بحبك اوى وراح اخدها في حضنه قدام الناس كلها وقبلها قدام الكل وراح ماسك المايك وقالها انا الا بحبك وبعشك ومش لاقي كلام اوصفك بيه غير انك ملكتي قلبي وكل حاجه فيا وملكت ليل الا مكنش بيؤمن من بالحب انتي خالتي يعرف يعني اي عشق بعشقك. والكل طبعا سقفو جامد وكانت حفله رائعه جدا. وقامت چني بأخذ ليل الي الاوتيل والجناح المخصص وقال هو لسه في حاجه اكتر من كدا قالت هو لسه انا عملت حاجه لسه المفجاءه الأكبر. بعد دقائق كانو وصلو الاوتيل وذهبو الي الجناح وكانت چني تضع شريط اسود علي عيون ليل وذهبو الي الداخل وكانت چني قد اختفت وكان ليل يزيل معصم العين كان ليل مصدوم ومنبهر من كل شئ أمامه فقال كل ده چني عملته لوحدها ياه انا بعشقك ياچني انا مش قادر اوصف احساسي. وفجاءه اختفت چني. وكان يقول ماهذا الجمال. وقال چني ولك ترد چني وفجاءه أتت چني وهي تلبس لانجري وتترك شعرها وكانت رائعه وجاءت الي ليل من الخلف واحتضنته من الخلف وقالت احبك وكان قد بدل ملابسه وكانت چني تمسك بيديه وتنزله الي حمام السباحة وكانت تقترب منه وتقول انا الليله ملك وانت سيدي وانا تحت امرك يا حبيبي. واقترب منها وقبلها بعنف قبله رومانسيه تعبر عن مدا حبه وعشقه واشتياقه لها. وبعدها حملها ليل من البسين وذهب بها الي السرير ونتركهم في عالمهم الخاص. وبعد ساعات الليل والحب والاشتياق. تستيقظ چني وهي بين أحضان ليل وشعرها متناثرة علي صدره ونظر چني الي ليل وتقول احبك يا حبي الأبدي وتطبع قبله له ويستيقظ ليل ليقول ما هذا الصباح الجميل الذي اراى فيه اجمل حوريه بين احضاني وقال انا بحبك اوى مش قادر اوصفلك مدي سعادتي بعد كل المفاجآت الا حضرتيها ليا انبارح. فقالت يكفيني انك تكون مبسوط...
اسفه جدا جدا اني اتأخرت بس والله كان عندي ظروف.. ونزلت الفصل 26 أضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent