U3F1ZWV6ZTE0NTkwMzMxMzUwX0FjdGl2YXRpb24xNjUyODgzMjYyNTQ=

رواية حكاية ليل الفصل العاشر 10 - بقلم نور الحياة

رواية حكاية ليل بقلم نور الحياة من الفصل العاشر 10 إلى الفصل الثامن عشر 18

رواية حكاية ليل البارت العاشر بقلم نور الحياة

صحيت چني من نومها لكي تستعد لهذ اليوم الذي سيحدث فيه تغيرا كاملا في حياة چني وليل. ثم ذهبت لكي تستحم وترتدي ملابس بيتيه جميله وذهبت لكي تساعد والدتها في تحضير الطعام قبل وصول عائلة ليل الي منزلها وبعد فتره من الوقت تعلن وصول عربيات. وصل ليل وحمزه الصياد وزوجته رنا الي ڤلة محمد الصياد. واستقبلهم محمد الصياد ووالدته وزوجته ليلي وذهبو الي الصالون لكي يستريحو وجاءت چني تسلم عليهم وشافها ليل وبصلها بقرف وسلم عليها ومسك ايدها جامد وشدت ايديها وقالت اهلا. وذهبو للغداء وبعدها ذهبو كل شخص الي غرفته وعندما كان ليل ذاهب الي غرفته راح فاتح غرفة چني وقافل الباب وراه وراحت قالتلو انتي ازاي تدخل من غير اذن قالها براحتي انا حر وطبعا كانت خايفه منه جدا كان يقرب عليها وهيا ترجع لحد ما سندت علي الحيطه وراح حاطت ايدو علي الحيطه علشان يمنعها من الهروب ومقرب عليها وهيا بتقولو ابعد عني يا حيوان قالها انا تمدي ايدك عليا انتي مفكره اني نسيت دا انتي هتشوفي ايام سودا من هنا ورايح بس استني عليا دا انا محضرلك مفجاءه وهتشوفي انا هعمل اي وراح مقرب ليها وعينيه كلها شر وقالها حتت بت زيك تتحداني تتحدا ليل حمزه الصياد وبعدين انتي مفكره اني عايز اللمسك
هو انتي مبتشوفيش نفسك في المرايه ولا انتي فيكي ريحة الانوثه بصي علي نفسك مش ليل الصياد الا يستنضف يلمس اشكالك. وراح سيابها ومشي وهو ماشي قالها استعدي للمفجاءه بليل. وعند چني كانت خايفه منه وزعلانه ان هو بيقولها اناي مفيكيش ريحة الانوثي وراحت تبص في المرآيه وتقول هو شكله مبيشوفش قال انا مش حلو طيب اهدا عليا بس وهتشوف اذا كنت حلوه ولا لا وبعد فتره من الوقت جاءت موعد الخطوبه وكان البيت مزين وكانت العروسه بتزوق مع احسن ميكاب ارتست. فكانت ترتدي فستانا احمر مفتوحا من الضهر ومفتوحا من الصدر ومفتوحا من الرجل وكان فستانا مثيرا وكان مرصغ بفصوص فضي وكانت ترتدي سلسله رقيقه وحلقا رقيق وكانت من ملكه وتترك شعرها الاسود الذي به خصل شقراء وكانت جميله جدا وترى نفسها في المرآه وتقول انت بتقول عليا يا ليل اني مفياش ريحة الأنوثة هتشوف دلوقتي انا انثي ولا لاء.. وجاءت والدتها وقالت جميله اوي يا حببتي مشاء الله وقالت لها يا چني لو ليل شافك ممكن يزعل علشان الفستان مبين جسمك قالتها يزعل ولايتفلق . وبعد لحظات تسلط الاضوء علي السلم وتاتي چني..

البارت الحادي عشر

وبعد لحظات تسلط الاضوء علي السلم وتاتي چني وكانت ملكه وكل من في الحفله اصدمو من جملها وكان ليل يتكلم مع شخص وفجاءه شاف الناس كلها بتبص علي السلم المضيئ ولما شفها نزله اصدم من جمالها وقال لنفسه هو في جمال كدا يالهوي بس حسابك معايا ياچني هو ايه اللبس ده دي كل حاجه فيها بينه وراح يجبها و نزلو الاتنين من علي السلم والكل بيبارك ويهني ويسلمو وراقصو مع بعض وهما بيرقصو شدها ليه جامد وقالتلو اي عجبتك بتبصلي كدا لي انا عارفه نفسي حلوه وراح مقربها ليه اكتر وهي اتوترت وقالها ايه الفستان ده انتي راحه كباريه دا منظر ولا عايزه الناس تبصلك. ردت چني انا حره.. قالها هنشوف بعد شويه مين الا حر.. محضرلك مفجاءه هتعجبك اوي. سابها ورا ماسك المايك وقال ياجماعه انا محضر لخطبتي مفجاءه هتفرحها اتفضل يا شيخ انهارده چني هتكون حرم ليل حمزه الصياد. يعني خطوبتنا وكتب الكتاب مع بعض وراح بصلها وقالها عارف انك مبسوطه اوي يا حببتي وطبعا اصدمت لان چني كنت مفكره هتتخطب شويه وهتكره في حياتو وهتسيبو وراح بصلها وراح غمزلها وقالها مش قولتلك محضرلك مفجاءه. وطبعا هيا تحت صدمة ومش مستوعبه الا بيحصل وطبعا حمزه الصياد ومحمد الصياد كانو فرحانين ان الاولاد مبسطوين. وهما مش عارفين انهم بيكرهو بعض عند چني مصدومه وفاقت من الصدمه عند جملة بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير. وراح قايم قدام الناس حضنها وقبلها من جبهتها وقالها الف مبرووك ولاول مره چني تحس بإحساس غريب لما ليل قربها ليه وحضنها. وهو كمان اول مره يحس انها ملكه. وانتهت الحفله ودخل ليل لغرفته وقال لچني تعالي عايزك مردتش تروح ابوها قالها روحي ياچني ليل دلوقتي بقي جوزك خبطط علي الباب مردش فراحت فتحه الباب وهي قعدت تنده عليه وكان هو طالع من الحمام وهو لافف فوطه عليه وطبعا اتكسفت وقالتو مكنتش اعرف انك في الحمام وجايه تخرج راح مسكها وشدها عليه وراحت دخله في حضنه وبتطلع من حضنه وهيا بتبص علي عينه وهو بيبصلها وراح مقبلها وطبعا راحت دفعته عنها وقالتلو انت قليل الادب ياحيوان. وجايه تخرج قام ضربها علي وشها وقالها انا قليل الادب وحيوان لي هو انا جايبك من الشارع انتي مراتي. قالتلو انا مش عايزه اكون مراتك انا بكرهك وراح مسها من شعرها وقالها لسانك ده هقعهولك لو متعدلتيش وهربيكي من اول وجديد لان انتي محتاجه تربيه..

البارت الثاني عشر

وهربيكي من اول وجديد لان انتي محتاجه تربيه وبعدين مفكره اني قاتل نفسي عليكي. وراح ماسك شعرها جامد وبص في عنيها وقالها انتي ازاي يامدام تطلعي قدام الناس بالفستان العريان ده كان عجبك الرجاله وهما بيتفرجو علي جسمك وراح ممشي ايدو علي الفستان وقالها انا ممكن اتفرج بردو.. وراحت قالتو ابعد عني ياحقير. وراح مقربها ليه تاني وقالها تاني بطولي لسانك ولسه جاي يضربها! طلعت تجرى وهيا بتعيط جامد وراحت لغرفتها وقفلت البابا جامد.. عند ليل انا بزعل كدا لما بشوفها بتعيط ولي بزعل لما بمد ايدي عليا لي لما بشوفها مبقدرش اسيطر علي نفسي وبحس اني قلبي بيدق جامد شكلي بدءت احبها بس مستحيل احبها انا بكره الحب ولازم اعذبها اكتر علشان اثبت لنفسي انا بكرها.. وذهب ليدخل سيجارته وهو يتوعد لها وعند چني تبكي كثيرا وتقول لنفسها انا بكرهك يا ليل بكرهك وعمرى ما هحبك ابدا ومش هسمع كلامك وهعمل كل حاجه تدايقك ولو مديت ايدك عليا انا هروح اقول لبابا.. وهتشوف يا ليل. وهي تبكي كثيرا وتنام من كثرة البكاء
عند حمزه ورنا. رنا اخيرا ياحمزه ابننا اتجوز ياه اخيرا انا مش مصدقه وكمان هو الا قرر شكله حب چني اوي اصلا چني جميله وطيبه انا دلوقتي مطمنه عليه مع چني. وذهب للنوم اشرقت الشمس لتبدء يوم جديد.. چني تصحا من نومها وتذهب تستحم وتلبس بنطلونا جنس تلجي وتيشرت ديق قصير بحمالات وتترك شعرها وتضع ميكاب يبرز جمالها. وتذهب لكي تفطر وتذهب الي كليتها وعندما تنزل تجد الكل يفطر ويقولون لها روحي نادي علي ليل علشان يفطر ويوصلك. اعترضت بس هما صممو. ذهبت عند ليل لم يسمعها وهيا تنادي عليه وفتحتت باب الغرفه لقيتو لسه نايم مش عارفه تقولو اي قالت يا ليل ليل ليل لارد قالت هو دا اطرش كمان يا ليل ليل لا رد لسه بتقرب منه تصحيه قام شدها ليه بقت هيا تحت وهو فوقها. اصدمت چني ولم تقدر ان تنطق حرف واحد وقلبها يدوق بسرعه كبيره وقالها كنت بقا بتقولي اي اطرش فقالت لالالا مقولتش حاجه وهما بيبصو في عيون بعض واتوترو من الموقف. فقام ليل من عليها وقالها انتي لابسه كدا ومهتميه علشان جوزك يشوفك حلوه صح راحت ضحكة ضحكه اول ما سمعها قالها ياخربيتك حتي ضحكتك طبعا ضحتها حلوه بس هو مش هيقولها كدا هيا بتقولو اي ضحكتي عجبتك قالها عجبتني اي هو في حد بيضحك كداراحت چني قالت المهم هيا عجباني وقالها بردو مردتيش..

البارت الثالث عشر

وقالها بردو مردتيش انتي لابسه كدا علشان تفتي نظرى. قالتلو لاء انا لابسه كدا علشان راحة الكليه.. وانا جيت اصحيك علشان تفطر وتوديني الكليه.. ولسه جايه تمشي قام شدها ليه جامد وقالها لي بتحبي تستفزيني لي يا چني كل لما احاول اعملك حلو بتطريني اعملك وحش قالتلو في اي وبكل برءه انا عملت اي يا ليل قالها انتي مفكره هخليكي تروحي كليتك بلبس ده قالتلو مالو يعني ما دا لبسي العادي قالها دا مش لبسك العادي انتي بتخرجي وصدرك متحدد وباين وجسمك باين بتفصيل قالتلو انا حره اخرج براحتي واللبس براحتي انت كنت مين علشان تتحكم فيا قالها. تاني انا جوزك علي معتقد ولا ناسيه قالتو انت ملكش دعوه بيا.. وقالها ماشي مفيش خروج واتفضلي اطلعي بره ولو خرجتي من ورايا ماتلوميش غير نفسك من الا هعملو فيكي يا چني ويالا بره وخرجت وقالت هو ماله ده بيتحكم فيا كدا لي.. انسان مريض... نزلت چني تفطر وهيا ماشيه بتقول في سرها انا طبعا مبخرجش كدا بس هعمل اي حاجه تدايقك وتخليك تبطل غرور.. عمها حمزها قالها اي يا چني ليل ما نزلش يفطر لي قالتلو هو لسه صاحي هيلبس وهينزل.. طبعا كانت قعده متوتره وشارده في الا ليل عملو. فاقت من تفكيرها علي صوت ليل. وهو بيقولها اي يا حببتي مغيرتيش لي علشان اوديكي الكليه قالتلو كدا لبسي حلو قالها ماشي. كانو الكل ذهبو لغرفة الصالون ماعدا چني وليل قعدين علي السفره يفطرو. قالها افتكرى انك الا بتستفزيني. وراح اشتالها وطالع علي اوضتها وقالها لو مغيرتيش قدامي وتلبسي الا هختاره انا دلوقتي انا الا هغيرلك وانتي حره چني. كانت مكسوفه جدا وقالتلو خلاص خلاص هغير قالها كدا ابتدينا نسمع الكلام ومنتعبش بعض. قالتلو اطلع بره لما اغير قالها لاء هلف وشي بس لما اختار اللبس الاول فتح الدولاب واختار فستان طويل وبنص وشيك والوانه هاديه وقالها البسيه. معترضتش لان هيانت هتلبسه في الاول بس فكرت تدايقه لاف وشه علشان هي تلبس اول مالبستو ولاف علشان يشوفها كانت جميله جدا فضل يبص عليها جامد وقالها لي كدا لي كدا قالتلو هو اي الا لي كدا للحظه نسي غروره وقالها انتي لي كدا حلوه في اي حاجه. ولما لقي شعرها الطويل مفرود جن جنونه وقلها شعرك ده ميتفردش قدام حد غيري مفهوم قالتلو لي قالها كدا وچني كانت مطيعه اوي جابت توكه ورافعته لفوق وبردو كانت قمر قالتلو كدا عجبك قالها معنتش عارف اعمل فيكي اي..

البارت الرابع عشر

يالا علشان نفطر ومتتاخريش علي كليتك فطرو ولاول مره چني تحس بإهتمام ليل وكانت فرحانه بس مش عارفه هيا فرحانه لي خلصو وركبو العربيه ووداها علي كليتها وطبعا فتح العربيه.وطبعا فتح العربيه ونزل معاها وكان ليل وسيم لدرجه لا تتخيل اول ما البنات شافو چني نزله معاه كلهم كانو هيتهبلو علي ليل وكانت ندا اول ماشافت چني راحت لعندها وعرفيتها علي ليل ليل لي ندا اهلا وسلم عليها وسلمت عليه وبعدها مشي البنات بقو هيتهبلو وغيرانين ووحده اسمها شيري بتكره چني وبتغير منها علشان هيا متفوقه وحلوه وكل الشباب والبنات الا في الكليه بيحبوها واحمد واحد بيحب چني جدا وشيري بتحبه وهيا عارفه انو بيحب چني علشان كدا بتكره چني راحت شيري عند چني وقالتلها اي دا مين الا انتي جايه معاه ردت چني وقالتلها دا جوزي عندك مانع قلتلها كمان جوزك وقعتيه اذاي دا صحيح نسيت ان دي شغلنتك توقعي الشباب في حبك رد ت چني بكل برود اعملهم ايه بس هما الا لما بيشفوفني بيحبوني اصل عندي سحر محدش بيقدر يقاومه وهو الثقه الدور والباقي علي الا مش واثق في نفسه وسابتها ومشيت طبعا شيري كانت هتمووووت منها وقالت والله هتشوفي يا چني. چني وندا خلصو محضرات. وهيا مراوحه. شافت احمد المغربي. واصحابو. وراح احمد واقف قدامها وقالها انا يا چني تسبيني علشان واحد زي ده قالتلو لو سمحت احترم نفسك دا جوزي قالها بس انا بحبك طبعا شيري حرضتت احمد علي چني. عند احمد قالها سبيه وانا هتجوزك انا بحبك يا چني قالتلو احترم نفسك يا احمد انا ماليش كلام معاك.. ابعد عني قالها مش هبعد هتعملي اي يعني حبيب القلب مش هنا وحتا لو هنا مش هيقدر يعمل اي حاجه انا احمد المغربي قالتلو بس هو ليل الصياد انت متعرفش هو ممكن يعملك اي قالها ميقدرش فقالتو اتفضل بعد اذنك ابعد علشان امشي.. قالها ولو مبعدش.هتعملي اي. راحت دافعته بعيد عنها راح ماسك ايديها وقالها. انتي ازاي تعملي كدا. راحت دفعته وقالتو انتي ازاي يا حقير تلمسني وراحت ضربته كف وجايه تمشي قام شدها عليه جامد ومقربها عليه جامد بكل شر قالها بتمدي ايدك عليا هتشوفي يا چني ولسه بيقرب عليها وچني كانت منهاره وخايفه فجاءه واحد ظهر وقام اخد چني من ايده وشدها لي. وقاله عارف يعني اي تمد ايدك علي مرات ليل حمزه الصياد. يعني لعبت في عداد عمرك. قالو اخيرا شرفت انت متعرفش انا مين انا احمد المغربي!..

البارت الخامس عشر

انا احمد المغربي رد ليل وانا هعرفك انا مين انا ليل الصياد ومسكه بالبوكس في وشه وضربه ضرب جامد لحد ما نزف دم وقالو دا علشان تمد ايدك علي مرات ليل حمزه الصياد ودا علشان اعرفك مين هو حمزه الصياد ومسك چني قدمهم كلهم اخدها في حضنه وقالها عمرك ما تخافي من بشر طول ما ليل الصياد علي وش الدنيا واخدها وركبو العربيه ومشو. وراحو البيت.. عند احمد المغربي الا مش باينلو ملامح من الضرب اخدو اصحابو الي المستشفى. عند محمد الصياد اول ماشافو ليل شايل چني ومطلعها للغرفتها اتهبلو في اي يا ليل چني مالها حكي ليل ليهم عن كل حاجه ومحمد الصياد قال لازم نبلغ عنه علشان معدش يتعرض ليها رد ليل لا سيبلي الموضوع ده وانا هحله المهم نطمن علي چني فاقت چني لانها كان اغمي عليها اول ما فاقت قالت نطقت اسم ليل و ليل جانبها وماسك ايديها وكان نظرة عينيه كلها حب وخوف عليها اول ما فاقت ليل اخد چني في حض وقعدت تعيط وتقولو كان هيلمسني ليل وهو يقولها انا خدتلك حقك منه متخافيش انا جنبك وفي لحظه ضعف من چني قالتلو انا بحبك اوي يا ليل. ليل اصدم مكنش مصدق ان چني بتحبه كان مصدوم. وبعد لحظات رجعت چني علي طبعيتها وبعدت عنه وقالت شكرا يا ليل انك جيت انقذتني في الوقت المناسب من الحقير ده قالها انت بتشكرى جوزك متنسيش انك مرات ليل الصياد.. سابها وراح يتكلم مع ابوه وابوها انا وچني فرحنا هيكون يوم الخميس الجاي لان معنتش هقدر چني تكون بعيده عني اكتر من كدا محمد الصياد بيقولو بدري اوي كنت استنا لما هيا تخلص كليتها قالو لا انا عايز اتجوزها الخميس الجاي وهنقل كليتها الي القاهره قالو ماشي ياابني طلما انت مُصير علي كدا خلاص علي بركه الله. عند چني لما عرفت ان فرحها الخميس الجاي كالعاده اصدمت بس كان من جوها فرحانه علي اد ما هيا مكنتش عايزه فرحها دلوقتي. عند ليل لازم ياعمي نمشي دلوقتي علشان اتابع الشغل واظبت امورى علشان الفرح وممكن اخد چني معايا. قالو يابني مينفعش. خاليها معانا شويه مستخسر فينا نقعد معاها شويه وهيا هتكون معاك علي طول قالو خلاص ماشي خالي بالك عليها. عند چني عرفت ان ليل هيمشي وهيسبها هيا حست بشعور غريب لاول مره مكنتش عايزه ليل يمشي كانت عايزه جانبها بتحس بالامان وهو معاها عند ليل راح يلبس علشان يمشي هو وابوه ومامته. وچني قالت لازم اروح اشوفو قبل ما يمشي عادي يعني مهو جوزي..

البارت السادس عشر

وچني فالت لازم اروح اشوفو قبل ما يمشي عادي يعني مهو جوزي راحت چني عند ليل. وفاتح ليها الباب وقالها تعالي قالتو انت هتمشي خلاص قالها اه عرفتي ان الفرح يوم الخميس قالتلو ايوا. قالها واي رأيك قالتلو الا تشوفو هو استغرب من رد فعلها. متعود انها تعانده وتستفزه. راح مقرب ليها وقالها مالك مش خايفه اني اعذبك اكتر بعد ماتكوني في بيتي. راحت چني مقربه لي وقالتلو لاء مش خايفه لان عنت بحس بالامان معاك. وراحت مقربه لي وباسته من خده وهو اصدم وفضلو يبصو لبعض جامد وقالها خالي بالك من نفسك ولو عوزتي اي حاجه كلميني وسمع ابوه بيقول يا ليل يالا علشان منتأخرش ونزل وهو ماشي چني قالتلو خالي بالك علي نفسك يا ليل قالها ماشيوراح ضحك ليها ضحكه خفيفه قالتو شكلك حلو وانت بتضحك ورا ح ماشي. وسلمو عليهم ومشيو چني طلعت للأوضتها وقالت مش عارفه في اي هو انا بحب ليل ولا ايه وراحت نامت علي سريرها وقعدت تفتكر اول مره شافتو ولما لحقها قبل ما تقع من علي السلم واول مره قبلها وكل الايام الاجمعتهم وافتكرت لما ايجا دافع عنها قدام الكليه كلها واخدها في حضنه قدمهم. وقالت انا شكلي حبيتك اوي يا ليل. عند ليل مابطلش تفكير طول الطريق في چني وبعد ساعت وصلو البيت وليل ركب عرببته وراح علي البحر عند مازن وحكالو عن كل حاجه قالو ياباشا انت وقعت ومحدش سمى عليك چني وقعتك في حبها اعترف انك بتحبها قالو لا انا مش بحبها انا معجب بيها بس قالو متضحكش علي نفسك يا ليل انت بتحبها قالو انا بكره الحب انت مش فاكر نورا كرهتني في الحب وفي كل حاجه دي وحده بتاعت فلوس وبس وكل البنات كدا قالو انت الا وثقت فيها وامنتها علي كل حاجه قال ليل والله لنتقم منها وهخليها تتمنا الموت لان هيا الا دمرتني عملت مني انسان وحش مغرور قالو هتشوف يا مازن ان مخلتها تجيلي برجيليها زي الكلبه وانتقم منها بطريقتي
رن علي وحده وقالها الكلبه الا اسمها نورا تكون عندي مفهوم قالت مفهوم ياباشا.. بعد عدة سعات كان في فلته وكانت نورا هناك وهي بتقولو انت مين وعايز مني اي لو سمحت سبني امشي طبعا هيا مكنش شايفاه كان واقف ولافف وشه وراح لف وشه وقالتلو انت ليل ازيك يا ليل وحشتني اوي قالها وحشتك يا حرميه يا كلبه فلوس انا هعمل فيكي عمايل دا هخليكي تتمني الموت بسبب الا انتي عملتيه فيا قالتلو انا اسفه يا ليل كان غصب عني ماهر الزناتي هو الا هددني

البارت السابع عشر

قالتلو انا اسفه يا ليل كان غصب عني ماهر الزناتي هو الا هددني اعمل كدا. قالها تقومي تخوني ثقتي وتعملي معايا كدا وتدخلي الشركه علي انك وحده محترمه وتوقعيني وانتي وحده شمال قالتو مسمحلكش انا مش شمال. قالها وجعتك اوي. وراح مقرب منها جامد وقالها محدش هيرحمك من ايدي يا زباله ولازم انتقم منك نزل ضرب فيها وبعدها قطع هدومها واغتصبها وبعد ان انتهي هيا بتصرخ. وهيا بتقولو حرام عليك لي عملت كدا قالها علشان دا عقاب الا بيجي علي ليل حمزه الصياد وراح جايب فلوس وقالها دي تمن الليله الا قضتها معاكي مع انك متستهلهمش لان كنت زيك زي اي وحده رخيصه بس اخرك اي فلوس وقالها لو شوفت وشك في يوم من الايام همحيكي من علي وش الدنيا يا زباله . ونده للحرس الا واقفين بره الزباله الا علي الارض دي ترموها بره..
دخل اخد شاور ولبس ومشي وراح قعد علي البحر مسك تلفونه لقي چني رنت عليه كتير استغرب وقال هي رنيت كتير لي. وقلق لحسن يكون حصلها حاجه. ورن عليها مردتش رن تاني كانت نايمه.. الو ازيك يا چني الو مين.. ليل بيقولها نعم هو ايه الا مين.. چني قامت بسرعه مصدومه وقالت يالهوي ليل هو انا بحلم ولا حقيقي.. رد وقالها حقيقي. قالت هي الساعه كام قالها 3 الفجر قالها رنيتي عليا في حاجه قالت اممم هو انا رنيت علشان اطمن عليك وصلت.. قالها لي خايفه عليا.. قالتلو ايوه مش جوزي. قال والله! چني أسألك سؤال.. اتفضل. بتحبيني!
طبعا اصدمت چني من السؤال.قالت وطنط وعمو اخبرهم اي قالها بتهربي بس لما هشوفك هتجوبيني.علي سؤالي. قالتلو ممكن اسالك السؤال نفسه. قلها لما اشوفك هقولك.. وقعدو يتكلمو شويه وقفلو. چني كانت مبسوطه انها كانت بتكلم ليل وبعد مقفلت قالت ايوا انا بحبك يا ليل ونامت وعند ليل اول مقفل سأل نفسه هو انا بحبها قعد يفتكر الذكريات الا جمعتهم وقال انا لما كنت بقربها مني كنت بحس اني مبسوط بحس ان وانا معاها ان مش انا كاني واحد تاني بحب وجودها انا فعلا بحبها وبحب عندها ايوه يا ليل انت بتحبها اوي كمان. وركب ليل وراح القصر ونام. اشرقت الشمس تعلن عن بدء يوم جديد
قامت چني مبتسمه ولم تذهب لي جامعتها واخدت اجازه لكي تحضر لحفل زفافها الا لسه فاضل عليه 4 ايام جاءت لها ندا وكانت سعيده جدا لچني وكان ليل يتصل علي چني ويقولها هبعتلك تصاميم لفساتين اختارى منهم قالتو ماشي وقفلو وبعت التصاميم وكانت..

البارت الثامن عشر

وكان ليل يتصل علي چني ويقولها هبعتلك تصاميم لفساتين اختارى منهم قالتو ماشي وقفلو وبعت التصاميم وكانت مبهره فساتين مرصعه بالماس اختارت واحد وكان هو مختاره وقالها حلو الفستان قالتو عجبك لو مش عجبك نغيره قالها دا انا اخترتو وبعدها اتكلمو شويه وقفلو وراحت چني هيا وندا ومامتها جابو هدوم عروسه بقا لما ندا تقول لچني اللنجيرى ده حلو تقولها لا انا مش هلبس الحاجات دي قالتلها خلاص انتي حره خالي وحده تانيه تاخدو منك ويروح للتلبسلو الحاجات دي قالتلها چني دا انا كنت قتلتو
واختارتچني لانجيرهات حلوه وملابس جميله. واشترت كل ما يلزمها من كل شئ. واشترت اشياء جميله ملابس وترنجات وأشياء جميله. لكي تهديهم له. وبعد ذلك ذهبو الي المنزل واجتمعت كل من اقاربها واصحابها وصوت الموسيقي ورقصو.. وعند ليل كان يتابع عمله قبل يوم الفرح. وكان يشعر بسعاده ان چني ستكون ملكه. وتمر الايام بسلام الي ان انتي يوم الخميس يوم الفرح. كانت تقوم چني من نومها سعيده فهي العروسه واصحابها معها ويفتحون مسيقي ويرقصون ويجعلوها ترقص و. عند ليل قام من نومه باكرا لكي يذهب هو ومازن ليأتي بچني لانها ستلبس الفستان وهتزوق في القاهره. وكان ليل قد وصل. بيت چني وكان بيت چني مليئ بالناس وهم اقاربها وأصدقائها وعندما وصل استقبله عمه وعرفه علي اقاربها. وقالو چني فين قالو فوق روحلها يابني هيا في قوضتها. فذهب ليل لعند چني. ووقف مصدوما من الذي رأه. فكانت چني اصدقاءها بيقوللها ارقصي يا چني عايزين نشوفك بترقصي والكل بيقول چني عايزين چني. وهيا بتضحك وكانت لابسه فستان حمال قصير لحد الركبه وشعرها مفرود وقالتلهم ماشي هرقص علشان فرحانه. وحده قالت هو ليل ميعرفش انك بتعرفي ترقصي بتهيئلي لو شافك هيغمي عليه كل ده وليل متابع من الاول. قالتهم هو مفكر اني مش انثي واني مش بعرف في اي حاجه
راحت وحده قالت هو مش بيشوف دا انت مش في جمالك حد قمر وانثي بمعني الكلمه ولا رقصك يالهوي لو شافك هيتهبل. يالا يا چني وفتحو اغنيه وراحت رابطه وسطها بطرحه ورقصت وقعدت تتمايل وترقص رقص شرقي انثاوي بطريقه محترفه. والبنات يقولو يابختك يا ليل.. وخلصت وفجاءه بتبص لقيت ليل واقف في وشها اصدمت وقعدت تخبي وشها من الكسوف والاحرج. وطبعا البنات بيعكسوه بيقولو هو انت رايح فين يا اخ رايح فين وانت مز كدا وحليوه هو اي القمر ده هو انت اكيد...
قد يعجبك أيضا
الاسمبريد إلكترونيرسالة