رواية عشقت منتقم الفصل الحادي عشر 11 - بقلم ندى سعيد

الصفحة الرئيسية

 رواية عشقت منتقم الفصل الحادي عشر 11 بقلم ندى سعيد عبر دليل الروايات

رواية عشقت منتقم البارت الحادي عشر 11

وصلنا المره اللي فاتت ع ان _يزيد و جودي و اسر عملو خطه عشان نهال تعترف بحبها لاسر
Back
=يزيد بضحكه: هما لايقين ع بعض اووي

_جودي : يرب يرب تعترف ونخلص بقا دا اول مؤه تحب ف حياتها
=يزيد ب غيره : وانتي حبيتي قبل كدا
_جودي بغموض ؛ ومازلت بحبو جداا
=يزيد بعصبيه وشدها اليه : مين !!؟
_جودي برخامه : اظن ان دي حاجه متخصكش انت اللي عليك تطلقني ف اقرب وقت
_ يزيد : لا تخصني لانك مراتي حاليا
_جودي : وانت ملكش حق تفتح معايا ماضي مكنتش فيه وبعدين مرات موقت موقتتتتتتتت مش هقولها كتير هو كتر الف خيرك و شكرا ع اللي عملتو معاايا بس مظنش انك لقيك حق تسالني عن اللي فات
_يزيد قبل مبطلع من الاوضه : تمام بس خودي بالك لو عرفت هو مين هدفنو مكانو
_جودي : ايتا ايتا بتغير !
=يزيد بكدب : لا طبعا عشان برستيجي ي ماما واول م نتطلق اعملي مابدالك
_جودي ببكاء : للدرجادي للدرجادي انا عندك ولا حاجه ع فكره انا بحبو ومازلت بحبو وهو كل حياتي
=قرب منها يزيد وهزها : انطقي مين
_ جودي : بابي الله يرحمو
= يزيد : الله يرحمو
_جودي : سيب ايدي وجعتني
=يزيد ارخي قبضه يده : اسف بس انتي اللي بتتكلمي بغموض
_جودي : وحتي لو بحب شخص فعلا هجوزو بعد منطلق انا مش بخون حد
_يزيد قرب منها : بس العيون دي متخونش ابدا
_جودي : بدات اتعلق بيك
=يزيد : طب بتحرقي دمي ليه طيب من الاول
_جودي :بتغير !؟
=يزيد برخامه وهو يقلدها بصوتها : اظن ان دي حاجه متخصكيش احنا كمان كام يوم ونطلق
ثم انفجرو ضاحكين هما الاثناان
_جودي : بحب غمزاتك ايه هو كل الظباط حلوين اوووي كدا
=يزيد بغمزه وقيدها ايديها: ااممم انتي معجبه بقي ومخبيه لي يبنتي دانا ديمقراطي وهسمعك كمان
😉
_جودي بتوه الكلام : انت بتحب اي من اسماء الولاد
= يزيد : فهد و ريان
_جودي بصدمه : وانا كماان
انا نفسي لما اجوز اجيب تؤام واسميهم كدا
_يزيد بغمزه وبيشمر دراعو : طب يلا ع خيره الله
_جودي بخوف : لما اجوز عن حب مش الهبل والهبد اللي احنا عملناه دا
=يزيد : طب متجيبي بوسه ع الماشي
_جودي : تصبح على خير
_يزيد بضحكه : والله طيب ماشي
بس مترجعيش تعيطي الصبح

*******💛 ،،،،،،،،،💜********

⬅️
عند عماد اتي سكررران من الخماره
وماشي مسطول
_عماد : اني ترفضني عشان الدكر بتاعها دا والله لما اشوفها لاشرب من دمها
_خضر (صديق سوء لعماد) : مهي قدامك ليل نهار ايه مش بتكلم لي ي سبع الرجال
_عماد : مهي متحاميه ف الحلو بتاعها ورحمت عمي ف تربتو لهجيبها مزلوله
ثم مشي ليروح
_كانت صفاء قاعده بتلعب ف فونها وبتقرا روايه
_عماد : ايي بتعملي ايي لحد دلوجت ي بت
_صفاء (دي اللي بتحبو بقالها ٣ سنين وبتدعي ان ربنا يبعدو عن الشرب وكدا + دي اللي اتخانقت معاها نهال)
_ صفاء بخرعه : ي مري انت شارب ي سي عماد مش جولتلك بعد عن الطريج دا مسمعتش كلامي دانت باش مهندس قد الدنيا حرام صحتك
_قرب عماد منها وهو فحالة لا وعي: انتي مالك احلويتي كدا لي امال !
=صفاء وهي ترجع للخلف : لااا بجولك اي انت محتاج اللي يفوجك
ي سي حسين الحجني
_كمكم عماد فمها : بااااس هتقضحينا اياك لا بجولك ايي مش عايز الكاسين يطيرو من دمااغي
_صفاء بيكاء : سبني ابوس يدك يسي عماد داني بنت خالتك لحمك ودمك
_شالها عماد اخذها ع غرفته وكمكم فمها حتي لا تصدر صوتا
_صفاء ببكاء واخذت تكسر الكبايه لو جرب مني هجتلك
=عماد بضحكه : الله مش انتي بتحبيني امال اي بجي
_صفاء: مش ف الحرام لاااااا
خبطها ع دماغها وفقدت وعيها ثم .............
🙂🙂🙂🙂🙂

&&&&&&&💜💜&&&&&&&&

⬅️ عند حسين اتصل ع زينب
_زينب : ايو مين
_حسين : السلام عليكم انا دكتور حسين
_زينب ب ازدياد دقات قلبها :ايو ي دكتور خير
_حسين : لا متقلقيش كل خير بس حبيت اتطمن ع الست الوالده هيا بخير محتاجين حاجه
_زينب بحرج: احم لا تشكر ي بيه
_حسين ب حزن : ايه بيه دي قوليلي ي حسين ولو احتجتي حاجه كلميني واسف لو رنيت عليكي متاخر
_زينب : لا حصل خير
_حسين: اي مصحيكي لحد دلوقتي
_زينب : انا كنت بقرا قران وخلاص كنت هنام اهو
_حسين بنبره عشق وبحب ع ادبها: تصبحي ع خير
=زينب : وانت من اهل الخير ،، اه صح هو مش كان فرحك اول امبارح
_حسين : لا محصلش نصيب ونهال اختي
_زينب بفرحه :بجد طب الحمدلله
ايهه اقصد يعني ربنا يرزقك ببنت الحلال هروح انام بقي عشان كليتي
_حسين بغموض : مهو رزقني بيها الحمدلله ،، يلا سلام عشان معطلكيش
قفلت زينب واخذت تذهب ف غرفتها ذهابا و ايابا
_زينب : ربنا رزقني ببنت الحلال
يعني ايه ، ثم خبط ع صدرها :
يلهووووي يعني خلاص لاقي اللي هتشيل اسمو وبيحبها دا باين من صوتو ثم مسحت دموعها وقالت بضحكه حزن ايو لازم يلاقي واحده من مقامو مش ابن العمدة ايه كنتي مفكراه هيحبك انتي لا ي هبله دا بيشفق عليكي انتي وامك العيانه
ثم نامت ودموعها ع خدها لم تعلم تلك الغبيه انه يعشقها هيا منذ اول لقاء إليهم
لم تعلم انها من ملكت قلبه
لم تعلم ان تلك نبره العشق لها ليس لسواها
♥️💙💙♥️♥️♥️🥺🥺🥺
⬅️عند حسين:: قفل معاها ودع ان تكون زوجه اليه وام صالحه لاولاده
ثم ضحكت عندما تذكر اول لقاء بينهم
Flashback

كان اول يوم ل زينب وامها واخوها الاكبر ف الشارع بعد اما نقلو وصيدليه حسين اللي بياشرف عليها لما يرجع من القاهره عشان المستشفي الخاص بتاعتو هناك
ذهبت زينب لكي تشتري من السوبر ماركت بيض وهيا تتحث مع ف التليفون مع صديقتها المقربه خبطت ف شخص ما ووقع البيض
_زينب : ي اخ انت مش تفتح الله
ثم رجعت تكلم صديقتها ف الفون استني يبت خليكي معايا
_حسين : انا اسف جدا كنت ماخر ع شعبي مخدتش بالي
_زينب : هو يوم ازرق من ساعت مجيت الشارع دا
_حسين : طب قوليلي تكلفتو كام وادفعلك عادي
_زينب : لا مش بقبل العوض حصل خير وجات تمشي
_حسين : انتي ساكنه هنا جديده
_زينب : ايو بعد اذنك
_حسين بسرحان ف جمالها : اتفضلي ثم دخل صيدليتو
وبعد ساعه طلعت لكي تقرا روايه ف البلكونه
رات حسين وهو يتشغل باتقان وجد
ع العلم انه مشغل ناس ف الصيديله وصيدليتو تعتبر اكبر صيدليه ف البلد بس بيحب يشارك معاهم عشان ميحسوش انهم اقل منو ف زاد احترام ف نظرها جدا وخصوصا تعاملو مع المرضي باحترام ولانو بيخفض سعر الدوا ويتعبر الصديليه دي لمساعده الناس الفقرا
(تعليقي انا بقا : بالنسبه للناس اللي مكانتش تعرف حسين وبيقولو عليه اهبل طب ابوه و عماد بيقولو اهبل عشان دا طيب و ببعمل خير ومش جاحد زيهم قهمتو لي ي اغبيه😂 قولتلك والله هتحبو ولاد عمها ف البارات الجايه 😂😂 عيب عليكم بقا وربنا هتحبو عماد دا كمان انتو مخنوقين منو ع اللي عملو مع صفاء بس هتشوفو بعدين وقولو نيمو قالت😂)
المهم
ف يوم زهبت تبكي اليه
_حسين: مالك فيكي اي
_زينب : امي تعبانه ومش عارفه اعمل ايه
=طلع كشف عليها وعملها عمليه ع حسابو لما طلع عندها القلب وساعدها ةكل سوم بيسال عليهم
(حسين دكتور قلب وجراحه يس قاتح صيديله عشان يساعد الفقره تمام كدا و عماد حب يخليه يطمع وقالو اجوز جودي واكتبلك المستشفي بتاع ابوها ليك وهو رفض💜)
Back
_حسين : انا لازم اول ماخوها يجي من سفرو اكلمو ع جوازنا
ثم غاص ف النوم
⬅️عند يزيد : بعدما نامت جودي قام من مكانو وقعد يضحك عليها وهيا نايمه ثم قام ب تنزيل حملات ملابسها من ع كتفها وفك شعرها واخذها ف حصنو وقال والله هتتخرع الصبح انا عارفهما اشوفه هتعمل اي ثم قبل راسها ونام مبتسما

ف صباح يوم مشرق وجميل عند احداهما و لعين ع الاخر
⬅️ عند يزيد : كان مستيقظ قبلها واول محس ب تحركها علم ب انها استيقظت ف عمل نفسه نايم
_جودي حست بنفسها نايمه ع حيطه ف قامت مندهشه : ينهارك ازرق يولااا اي اللي هببو دا بيستعبط ولا ايه !؟
واي اللي بهدل لبسي كدا يرب ميكون عمل اللي ف بالي
ثم زاحتو يزيد انت يبني يلهوووي
يبنيييييي قوم ف ليلتك دي
_يزيد وهو يدعك ف عينه كانو نايم وهو هيموت ع روحو من الضحك اصلا😂 :صباح الخير مالك!!
_ جودي : انت عملت اي انبارح
_يزيد باستعباط : مش انا اللي عملت دا انتي !
_ جودي وفمها مفتوح : انا !! عملت اي🙄😳
_ يزيد وهو يكتم ضحكتو : قعدتي تقولي احضني ي يزيد ، بوسني ي زيزو ، متسبنيش ، متطلقنيشش
_جودي بزعيق : اناااااااا
=يزيد برخامه وهو يطبطب عليها : معلش ي حبيبتي وبعدين احنا معملناش حاجه غلط انتي مراتي يعني
_جودي بدات ف البكاء : ايو بس انت وعدتني انك مش هتيجي جمبي وانت استغليت ان نوم تقيل وحققت هدفك اهئ اهى اهئ اهى اهئ اهى اهئ اهى
=يزيد ؛ جودي يبت خلاص والله مجيت جمبك انا قوبت ارخم عليكي
_جودي وهيا بتضربو : عبوشكلك قطعت خلفي
_يزيد : طب متيجي نتاكد من الخلف كدا و بعدين لا خلف اي اللي يتقطع انا عايز عيال ملونين زي امهم
= جودي بضحكه : انا رايحه ل نهال
ثم جرت
_يزيد بزعل : طب والعيال
_طلعت لسانها وجرت
_قام يزيد وضحك ودخل ياخد شاور
انا حبيت طفولتك ي مجنونه
♥️
وبعد ١٠ دقائق كان يتمشي ف الاصطبل وحس بحركه غريبه
راح يشوف ف ايه
لقي عماد و صفاء
_ يزيد : ينهار امك اسود

جري ع صفاء فوقها وكانت مش قادره تقوم واول مافتكرت فضلت تعيط
طبطب عليها وغطاها ب جاكيتووو
وقام يكب مايه ع عماد ك يفوق
_يزيد : قوم تعال انت ازاي تعمل ف بنت خالتك كداا !! انت ماعندكش دممم انت رااااجل باللي عملتووو دا هتجيب لاهلك العاااار ثم لكمووو
دانا مستحلفلك تعالي بقااا
_عماد : والله كنت سكران
_يزيد بلكمه اخري اسقطته : كماان دانت يومك اسود
_عماد : كنت افتكرها جودي والله
=غلي الدم بعروق صديقنا 😂🤦‍♀️ :
ينهارك منيل يبن سعاد طب خود ولكمو كذا لكمه ورا بعض واتي عثمان ع صوتهم
ف ايه مين عمل فيك اكده ي ولدي
_يزيد : تعال شوف ابنك الحيله عمل اي ف البنت المسكينه
_عثمان : انت شكلك اجنيت يااض اي اللي انت هببتووو دا منك لله يشيخ
=عماد بيمسح الدم من ع فمه : مكنتش واعي ي بوووي احب ع يدك سامحني والله مهتتكرر
خبطو عثمان ب العصا
_عثمان : حسبي الله ونعمه الوكيل فيك البنت امانه عندنا بعد موت خالتك وجوزها تعمل فيها كدا اسمع يااااض
النهادره كتب كتابك ع بنت خالتك
فاهم !!!
وميراثك مش هطول منز مليم واحد
_عماد : مش عاوز غير رضاك ي بوي
=سعاد وخي تلطم : يخرررابيييي اييييه داااا ثم ضربت ابنها كف ايه اللي عملتو ف بنت خالتك دا ي وسخ هتفضل طول عمرك نجس كدااا
_يزيد : جايه تضربيه بعد ايه بعد م باظ
_سعاد بحقد : والنبي مفيه حد بايظ وفاجر غير مراتك
_اتي يزيد لكي يسبها سبقه عثمان
_عثمان : ابببااااه كمان ليكي عين تتكلمي بعد عملت ابنك امشي غوري من داري انا هصلح كل حاجه انتي طالجج طالج طاالج بتلاته مش عايز اشوف خلجتك العكره اهنه تاني خلتيني جاحد ع ولاد اخوي وكنت معمي عن الحق بسببك وبسبب طمعك وحقدك حسبي الله
_سعاد : يمري يمري طلجتني ي حج بعد العمر دا
= عثمان : امشي غوري من بيتي
سعاد: يلا ي صفاء نروح بيت جدك
_عثمان : واخده البت فين
البت فراحها ع الحروس ابنك النهارده
ومش هتشوفي وشها تاني انا بحمد ربنا انها مش قادره ذيك
امشي غوري
_خرجت سعاد من البيت بخقد دافين ع بعد كل الخطط دي ورجعت للفقر وبيت ابوها تاني
_صفاء ببكاء : حسبي الله ونعم الوكيل فيك ي عماد دا جزاتي اني حبيتك روح يشيخ منك لله
_عثمان اخذها ف حضنو : حقك عليا ي بنتي انا هجبلك حقك وورثو انتي اللي هتخديه وهتفضلي تحت عيني
_ جودي ونهال سمعو كل حاجه من اولها و عيطو ع عياط صفاء وخدوها ف حضنها واعتبروها اختهم التانيه
ليهم
وهيا حبيتهم وثعدو يقرو قران ليها واستمدت الصبر منهم
⬅️ عند نهال : الو ي شادي
شادي : ........
_نهال :انت عندنا هنا لي !؟
_شادي : .....
=نهال طيب جيالك اهو
_صفاء : خيي ي نهال
=نهال باست راسها :
مفيش حاجه يحببتي هاجي بسورعه
ثم خرجت لتقابل شادي برا المزرعه
_شادي: وحشتيني
_نهال : اي وحشتيني اي واي اللي جايبك هنا ي شادي
=شادي :اي المقابله دي ي نونا بس
_اسر : نهااااال اي موقفك مع النبي ادم دا وخرجتي ازاي من غير اذني
= نهال حبت تحرق دمو :مش مطالب مني اني استاذنك وبعدين دا زميلي ف الكليه يعني عادي
_اسر بعصبيه : لينا كلامنا جواا وشيلي ايدك من وسطك
_شادي : اي ي برنس كلمها عدل انت مش شايفني ولا انا مش عاجبك!!؟
_اسر : لا مش شايفك ثم لكمه
_عثمان: ف ايه ي ولدي !!
=اسر : تعال ي حج شوق البلاوي دي
=شادي : ممكن ي عمو اقعد مع حضرتك شويه
_اخذه عثمان للجهه الغربيه
ثم قال شادي لاسر
_شادي : انا هكلم ف حاجات خاصه انت اي جايبك
=عثمان : الله انت بتطردو من بيتو ولا ايي
_ شادي : بيت مين
_عثمان : بيت اسر ويزيد هو نفسو بيتي احنا بقينا اهل خلاص
_اسر : تسلم ي عمي
_شادي لم يكن يعلم ان نهال اتجوزت ولم يعلم لماذا اهل !؟
طب يعمي انا جاي النهادره عشان اخد منك كلمه وبعدها اجيب اهلي ثم قال وهو ينظر ل نهال
انا طالب ايد نهال
_اس كسر الكوبيات : نزل عينك من عليها ، طالب اي مراتي دانت ليلتك سودا
ثم نظر ل نهال : ع فوق يلا
طلعت نهال وكانت فرحانه من ردت فعلو جدا
_ شاد : اتجوزتك و مراتك !!؟
_ اسر : اطلع برا لارتكب فيك جنايه
_ذهب شادي بحزن
⬅️عند سيلا
_خااالويصصصصصصص ي معتززز
_معتز بضحكه : معتز حاف!! كدا ااه ي زمن😂 ثم شالها
=سيلا: امال اكبرك ي زوز ي قمر انت
_ معتز بضحكه : وربنا انتي عيله بكاشه اوووي
_سهام : تعال اتغدا ي معتز انا جهزت الاكل
_معتز باس يلا و انزلها
لا انا كنت بطمن علييكم بس وماشي ع طول
[٢٧/‏١٠ ٥:٤١ م] مرات الباشا❤🌝: _سهام : بس انت محكتليش يزيد واسر عملو ايه بظبط
_معتز بضحكه : يجي هو ويحكيلك بقا
_سهام : هو انا هفضل قاعده ف بيت الجبل دا كدا !؟
=معتز : قربت خلاص ي سهام
رنت عليه سلفانا
_سهام خطفت منو الفون : ي كلبه يلي مش بتسالي
=سلفانا بضحكه : يخربيتك خرعتيني يلي تتشكي
_سهام: وحشتيني يبت
=سلفانا : وانتي كمااان جداا جدااا والله
_سهام: وطنط عامله ايه
=سلفانا: اهي ماشيه ع العلاج وتقوم بسلامه ونرجع تاني
_سهام : ع خيره الله
=سلفانا ؛ محتاجه حاجه
_ سهام : تسلميلي ي عيوني باي باي
ثم قفلت الخط
اما معتز واقف مصدوم
_معتز : انا مكلمتهااش ع فكره دي خطيبتي
_سهام وهيا تمسكو تطلعو برا البيت : ودي صحبتي من صغرنا وانا اللي معرفاك عليها يعني اي غدر منك ليا هتولع فيك ثم قالت وبما انك مش هتاكل ف برا بقا
_معتز ب حزن : ابو معرفتك انتي وهيا
_ضحكت سهام اما سيلا بتتشعبط فيه
سيلا : ملكش دعوه ب سلفانا ي زوز لحسن اقولها. و متشتمش مامي لقول حالو زيد يسجنك
_متعز بصدمه وقام بشيلها : يسجن مين ي بت نهار ازرق نفس تناكه ورخامه يزيد ع صغير
ثم ضحكت سهام وهو مشي
ونامت سيلااا ولقت الفون بيرن
_ الووو الووووو
المتصل : .......
_سهام سمعت نفس شخص
ثم بكت خالد !!
انت عايش
_ المتصل : .....
_ سهام : الووووووووو الووووو
لم تلقي رد ثم قامت بقفل الهاتف ورنت ع يزيد
_يزيد : طيب ممكن تهدي ولما اجي افهمك !!!
=سهام : تفهمني ايه انا مش مجنونه !!
_يزيد: انا مقولتش كدا يحببتي
سهام بدموع : تصبح ع خير
وقفلت السكه
يزيد : سهام سهام!!
🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️
اما ف الاسفل يحضرون زفاف عماد و صفاء
طلع اسر ل نهال :
نهال بتوتر : مالها ايدك انت كويس
_اسر : ابعدي عني بقولك
ثم مسكها من كتفها انتي عارفه انو جاي يتقدملك !!؟
_نهال : وهعرف منين
_اسر : خرجتي من غير متقولي لي
_نهال " عشان عارفه انك هتتعصب فقولت امشي وادخل تاني
_اسر : وافرضي كان جرالك حاجه
_نهال : انا الحمدلله بخير ، ها سامحتني ع انبارح
اسر باستعباط : لاااا
احداث البارت ال ١٢
_اسر : يزيد شوفت اللي حصل ......
=يزيد : معقوله!!!
احنا لازم نسافر فورااا
google-playkhamsatmostaqltradent