Ads by Google X

رواية قلب من اول وجديد الفصل الثاني 2 - أميرة أبوغابة

الصفحة الرئيسية
الفصل الثاني من رواية قلب من اول وجديد بقلم أميرة أبوغابة
رواية قلب من اول وجديد كاملة
رواية قلب من اول وجديد كاملة

رواية قلب من اول وجديد الفصل الثاني 2

-ليلي !!!!

البنت تميل عليه وبابتسامه وحركات اغراء
-ليلي مين يا ريس ميمشيش معاك سماح

فارس مش مستوعب اللي عينه شيفاه بيكدب عينه ،بدا صوته يعلي ،مسكها من ايديها جامد
-انتي بتعملي ايه هنا ،جيتي هنا ازاي !!!

البنت بعدم فهم -ايه يا وائل بيه صاحبك باين عليه مش ف وعيه نهائي ،ماترسيني ع الدور كدا ..ليلي مين ؟؟

-اخرسي يا سماح دلوقتي ،امشي انتي

-انا جيت ف ايه وهمشي ف ايه يا باشا

-سماح قصري كدا واتكلي انتي دلوقتي ياله يا حلوة ..

فارس وحاسس انه دايخ مش ف وعيه ،الدنيا بتلف بيه ،بيفتح ويقفل ف عينه عشان يتمكن من الرؤيه لان الدنيا حواليه مش واضحه -خليها متمشهاش يا وائل دي ليلي مش سماح !!!

-تعالي بس يا فارس نمشي ،انت مش كويس نهائي

وفجاءه يقع فارس من طوله وميحسش بالدنيا خالص وع لسانه -خليها متمشهاش خليها .. ليلي .. ليلي .. ليل...

ف بيت ليلي ..

تفتح ليلي باب الشقه تلاقي والدتها واقفه مستنياها ع نار ،بسبب تاخيرها لبعد ١٢ بليل

والده ليلي بخوف وتوتر
-ليلي كنتي فين !! قلقتيني عليكي انا كنت نازله ابلغ ف القسم !! خلاص محدش بقه قادر يحكمك ولا يشكمك بقيتي ترجعيلي ف نص الليل فاكرة نفسك ولد !!

ليلي وشكلها معيطه ومجهده ،مش قادرة تطلع الكلمه
-ماما صدقيني انا تعبانه جدا ومش قادرة اتكلم .. عن اذنك

سابت ليلي والدتها تشد ف شعرها من عمايل ليلي واستهترها بكل حاجه حواليها

تدخل ليلي غرفتها تنام ع مخدتها بهدومها ،تفكر ف كل تفاصيل اليوم ،ويجي ع بالها الشاب (فارس)بنظراته اللي كانت زي الصقر عليها ع اد ماتوترت من نظراته دي ع اد ماحبتها جدا ،كان نفسها تقوله خليكي مركز معايا عيونك جميله اووي ،بس ترجع تقف وتبص لنفسها ف المرايه ع شكلها المتبهدل شعرها اللي يكاد يكون منكوش وتحتار ف نفسها .. واحد قمور وحليوة كداا ،طول بعرض عيون عسلي وشعر ناعم بغباء ،عضلاته بارزة من القميص الابيض اللي متفصل عليه ،ساعته البني اللي شبه لون عينه شخص مفهوش غلطه هيبصلي ليه !!!! اكيد انا كان بيتهيالي

ترجع ع سريرها تاني وتنام ولكن يخلي صورة الشاب ف خيالها بكل تفاصيله بحركاته بنظراته ...

----------------------------

ف المستشفي

يبدا فارس يفوق ،ينظر حواليه لا يعلم اين هو ،ومتي اتي الي هنا ، وما سبب مجيئه ،صديق عمره وائل يدخل من باب الغرفه وهو ف قمه القلق ع صديقه واخوه يجري عليه ..

-حمدلله ع السلامه يا اسد ،كدا تخضني عليك !!

-وائل هي فين !! ليلي فين !! سيبتها هناك لوحدها ازاي

-اهدي يا فارس انت تعبان لازم ترتاح واما تقوم وتقف ع رجلك نبقي نشوف موضوع ليلي ده .. تمام !!

يتعصب فارس ويحاول يقوم بس يحس بدوخه بسيطه -انت عبيط بقولك ليلي لازم تجيبها من هناك ف اقرب وقت ودلوقتي كمان ،انا استحاله اسيبها هناك لوحدها ،اكيد ف حاجه غلط

يمسك دماغه لانها وجعته اوووي ويرقد ويروح ف النوم مرة اخري ،ينادي وائل ع الدكتور بسرعه

ياتي الدكتور ويكشف ع فارس مرة اخري
-وائل بيه زي ماقولتلك فارس بيه عنده انهيار عصبي او حصلتله حاجه اول مره تحصله فاثرت عليه ومن صدمته مقدرش يتحمل اللي حصله ،فاغمي عليه .. هو ف حاجه تعباه ف الشغل بيفكر فيها يعني ؟؟

-صدقني يا دكتور مش هقدر افيدك بحاجه لاني مش فاهم حاجه اول مايفوق وافهم منه هقولك

-تمام .. الف سلامه ع فارس بيه

-الله يسلمك

------------------------------

اليوم التالي ف صباح جديد ...

تصحي ليلي تشعر بصداع فظيع بسبب التفكير اللي كان ملازمها طول ليله امس ،تفتح باب غرفتها وتنادي ع والدتها -ماما .. يا ماااااماااااا

يا تري انتي فين يا ماما .. طب ماتصل بيها اشوفها فين ايه الذكاء ده !!!!

-ايه يا ماما انتي فين !!

-ف المستشفي ياختي مع خالتك بتكشف ،مانتي لو عايشه معايا كنت قولتلك لكن انتي ف العالم بتاعك يا اخره صبري

انا ايه اللي خلاني اتصل بس -طب يا ماما اجيلك طيب!!

-اها ياختي لو مش هتعبك معايا هاتيلي التحاليل نسيتها عندك ع الكنبه

-طيب يا ماما هلبس واجيلك

قفلت السكه ف وشي ،امي وبتحبني

----------------------------

نزلت ليلي وركبت تاكسي وراحت عند مامتها ولسه داخله المستشفي بس خبطت ف ايد واحد

-اسفه ،ماخدتش بالي

بدا يزعق ويعلي ف صوته

-مش تفتحي يابت انتي واشحال لابسه نضارة كمان ،ناقص بلاوي ع الصبح انا !!!

ليلي انطوائيه اوي ومش بتحب تتكلم ولا ترد ،فعشان كدا سابته ومشيت بدون اي ردة فعل

---------------------------

ف الاوضه عند فارس

-ايه يا بطل ياله بينا

-ياله يا وائل .. اتاخرت ليه كدا

-خبطت ف واحدة متوحده ،لابسه نضارة ومبتشوفش وحاجه تقرف

يطلعوا من الاوضه و وائل مسند فارس لانه لسه تعبان شوية

-بقولك يا فارس انا هدخل الحمام خليك هنا

-هطلع استناك بره

يطلع فارس بهدوء ولكن يقف يتامل بنت -ليلي

ولكن ليلي متسمعوش لانه صوته واطي جدا ،يمشي وراها هي حاسه بحد ماشي وراها بس اتاكدت اما جات تركب الاسانسر وشافته اتجمدت -انت !!!!!

فارس بصلها كتير وبعد كده قال اول كلمه -ليلي

-انت بتعمل ايه هنا وماشي ورايا ليه ؟؟

-انتي ازاي بتقدري تمثلي كدا !! ازاي بتقدري تمثلي انك محترمه كدا وانت اصلا مش كدا !! انا شوفتك وفاكرك وعرفت حقيقتك

مسكها جامد وبدا يشد فيها وهي تزعق وتقاومه

-سيبني انت اتجننت انا مش فاهمه انت تقصد ايه سيبني !!!

فارس ولسه بيشدها -اما نروح القسم هنفهم احنا الاتنين !!

ليلي بخوف -القسم !!!!!
google-playkhamsatmostaqltradent