U3F1ZWV6ZTE0NTkwMzMxMzUwX0FjdGl2YXRpb24xNjUyODgzMjYyNTQ=

حكاية بنت نور ومالك - البارت الرابع

رواية نور ومالك قصة حكاية بنت البارت الرابع
حكاية بنت كاملة

حكاية بنت البارت الرابع - نور ومالك

(وصلت نور المستشفى وقابلت ندي)
_ايه يا بنتي جهزتي الحاجه؟!
=كل حاجه جاهزه يا ست نور
_طيب انا هروح اجيب مالك من اوضته
=طيب متتأخريش
(راحت نور لغرفه مالك ودخلت)
_السلام عليكم
=نور صح
_اوباا حفظت الصوت كمان
=طبعا اومال ايه
_طب يلا يا استاذ مالك
=ع فين
_هنروح اوضه تانيه وبالمره هنشيلك الشاش
=الدكتور اللي هيشيله صح
_اه
=ممكن اطلب طلب
_اكيد اتفضل
=ممكن تبقي اول حد اشوفه بعد ما اشيل الشاش
_حاضر يا مالك، يلا بينا
(ومسكت ايده وقومته من ع السرير ومشت بيه)
_نور؟!
=نعم
_شكرا ليكي
=العفو ع ايه يعني ده واجبي
_يعنى انتى بتعملى كل ده علشان شغلك وبس؟!
=لا احنا بقينا اصحاب مش كده
_اه طبعا
=طب يلا نكمل مشي قربنا نوصل
_يلا
(وقفت ع باب الأوضة ودخلت مالك كانت الاوضه ضلمه فيها انوار بسيطه خالص)
_يلا استعد يا مالك
=فين الدكتور
_انا اللي هشيلك الشاش
=طب يلا
_مستعجل انت
=يلا بس
(ونور شالت الشاش من عين مالك وفضلت باصه لمالك تشوف رد فعله....... مالك بص لنور عشان يحفظ ملامحها بعينه وفجاه لقي الدنيا نورت بانوار جميله اوي، بص حواليه لقي اصحاب نور وبالونات وتورته)
_الله ايه ده؟!
=كل سنه وانت طيب يا مالك
_وانتي طيبة يا نور بس عرفتي منين
=المستشفى بتاخد يوم ميلاد المريض، وكمان عنوانه ولا ايه
_اه صح نسيت
(عطته هديه)
_ايه دي؟!
=دي هديه صغيره كده علشان المناسبه دي، ويلا عشان تقطع التورته
_ليه تعبتي نفسك
=ولا تعب ولا حاجه يا مالك، يلا بقا
(لما قرب مالك شاف صوره مامته ع التورته وقف مكانه)
_مالك النهارده عيد ميلادك ومامتك مش موجوده واحنا مش بايدنا حاجه غير اننا نعلقلها صورتها ونحطها ع التورته عشان تحس انها معانا
(مالك وقف وبص حواليه لقي صوره كبيرة لمامته متعلقه ف وش السرير ع طول عينه دمعت لحظتها)
_انتي جبتي صوره ماما منين؟!
=ندي: طول ما انا هنا بعمل اي حاجه ممكن تتخيلها
_يلا بقا قطع التورته ورانا شغل
(احتفلوا كلهم، واتبسطوا اوي، وبعدين قعدوا مالك ع السرير وكانوا كلهم خارجين مالك مسك ايد نور)
_نور استني عاوزك
=نعم يا مالك
_شكرا ليكي
=العفو يا مالك، المهم مبسوط
_اه، فرحان اوي
=يارب دايما
_ممكن اسالك سؤال
=اكيد اتفضل
_ممكن اعرف حضرتي لده كله ازاي؟ وكمان جبتي صوره لماما ازاي
=بص يا مالك
:- falsh back
(دكتور حاتم: نور المريض مالك اخباره ايه
نور: مش بياكل وزعلان دايما
_عيد ميلاده كمان كام يوم، انا عاوزك تحضريله مفاجأة انتي واصحابك
=حاضر يا دكتور
_روحي انتي يا نور
=حاضر بعد اذنك
(طلعت من عند الدكتور وروحت لندي واصحابي)
_يا بنات
=ندي؛: خير يا وش المصايب
_بس يابت، بيقولكوا الدكتور حاتم اعملوا مفاجاه لمالك عشان عيد ميلاده
=اميره: هو هنا مستشفى ولا منظمه حفالات
ندي: اسكتي يابت انا بحب الحفالات
نور: انتوا عارفين ان لازم يكون المريض نفسيته مرتاحه
ندي: خلاص يا نور انا هظبط كل حاجه
نور: تمم انا مروحه
(ولما روحت لقيت ندي بتتصل عليا)
_ايه يا نور
=ايه يا بنتي فينك
_انا جبت حاجه هتعجبك اوي
=ايه هي
_انا جبت صوره مامت مالك
=ازاي وليه
_خدت عنوانه من الاستقبال، عشان نعمله برواز كبير ف اوضه المستشفى وياخده وهو خارج، وهعمله تورته بصورتها
=المهم تبقي الحاجه جاهزه ف ميعادها
_ماشي ان شاء الله
=باي) هو ده كل اللي حصل يا مالك
_شكرا يا نور، بس انتي طلعتي حلوة اوى ع فكره
=يلاا ياخويا نام بقا
_مش هاكل يعني
=ايه ده انت جعان
_اوي اوي
=ماما عملالك شويه اكل هتاكل صوابعك وراهم
(وهي رايحه تجيب الاكل قابلها دكتور حاتم)
_ايه يا نور
=الخطه نجحت يا دكتور وكمان هياكل وطلب الاكل
_طب الحمدلله روحي اكليه وخلي بالك منه
=حاضر يا دكتور
(نور وهي ماشيهة وقفت فجاه ومقدرتش تتحرك ولا تتكلم)
وبكده يكون خلص البارت الرابع وف البارت الجاي هنعرف نور شافت ايه
قد يعجبك أيضا
الاسمبريد إلكترونيرسالة